X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 5 van de 35 EersteEerste ... 3456715 ... LaatsteLaatste
Resultaten 81 tot 100 van de 698
  1. #81

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    Het ziet er leuk uit, maar het is en blijft Gerstlauer. Ik wacht met een oordeel te vellen want met Gerstlauer is de kans groot dat het er allemaal leuker uitziet dan de rit daadwerkelijk is.

  2. #82

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    Inderdaad, Ignace: twee keer wisselsporen, dat kan voor storingen zorgen en neemt ook wel wat tijd in beslag. Vraag is of een eindparcours à la Star Trek met enkel één wisselspoor in het station de capaciteit veel zou verhogen. Nu is er wel die als extra element die laatste spike, waarop de trein hopelijk hoog genoeg gaat. En zo krijgt elke inzittende z'n deel: back de hoogste positie op de eerste spike en front op de tweede spike. Een soort boomerang-effect, zeg maar.

    Vraag aan de kenners: is dit de eerste triple launch met begin- en eindspike? Ik vermoed toch minstens de eerste van Gerstlauer. Dat wordt dan toch minstens een Europese primeur. Het copy/paste-gehalte (van GoldRush) is dan ook kleiner dan ik eerst dacht.

    Enig negatief puntje, en dan nog: het park wordt wel minder 'evenwichtig' met links twee logflumes en twee familiecoasters en rechts alle thrill en alle recente attracties.

  3. #83

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Earlyspencer Bekijk Berichten
    Vraag aan de kenners: is dit de eerste triple launch met begin- en eindspike? Ik vermoed toch minstens de eerste van Gerstlauer. Dat wordt dan toch minstens een Europese primeur. Het copy/paste-gehalte (van GoldRush) is dan ook kleiner dan ik eerst dacht.

    Enig negatief puntje, en dan nog: het park wordt wel minder 'evenwichtig' met links twee logflumes en twee familiecoasters en rechts alle thrill en alle recente attracties.
    Eigenlijk niet, strict genomen is Pulsar dat ook . Maar denk inderdaad wel dat dit op zich een vernieuwend concept is, zeker toch in Europa.

    En ja die verdeling, dat ligt aan de buren. Dat zie je nog wel in parken, in Walibi een beetje, maar nog veel meer in bijvoorbeeld Europa Park.

  4. #84

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    In het artikel van jullie staat dat de tent naast Typhoon weg gaat, maar die staat toch helemaal niet in de weg van de nieuwe baan? Vanwaar komt die info dat die verwijderd zou worden? Ter info ik hoop het van harte dat ze weg gaat, maar ik vrees er toch voor. Zie foto hieronder, rode cirkel is de tent volgens mij.

    Naam:     1.png
Bekeken:  1426
Groote:   598,9 KB
    I have to tell you, every day is a roller coaster.

  5. #85

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    Voor 'gewone' bezoekers op 'gewone' dagen, is dat tentenkamp misschien storend, o.a. omdat deze Sledgehammer nog meer isoleert. Maar op 'speciale' dagen, al dan niet gesponsord, vind je hier vaak actieve ... eh promotiestands. Die boeien mij doorgaans ook niet, maar organisaties zoals Game Mania, Rode Kruis, en zakkenvullende partijen vragen er nu eenmaal wel om. Standhouders zijn er tegelijk buiten, maar ook beschut tegen (lichte) regen en felle zon.

    Die tent-zone is dus enerzijds een doorn in het oog maar anderzijds logistiek en zeker financieel een waardevol stukje voor hert park. Als deze verdwijnt, zouden dergelijke infostands kunnen plaats hebben in de voormalige 4D of in wijlen Desperado. Alleen, dat is 100% binnendeurs, dan wordt het vlaggengewapper wel wat minder beeld-geniek.

  6. #86

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    de lijn is de baan op zich die je ziet, maar een baan heeft ook supports en omheining, mogelijk is deze breder dan je vermoedt. VErder is het verlies van die tent makkelijk op te lossen met een tijdelijke tent of overkapping die opgesteld kan worden indien nodig, hiervoor hebben ze nog plek genoeg achter typhoon, naast de kinderattracties.

  7. #87

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    Over de wisselsporen, Pegase Express heeft ze ook en daarover hoor ik toch weinig klachten ivm storingen.

  8. #88

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door punisher Bekijk Berichten
    In het artikel van jullie staat dat de tent naast Typhoon weg gaat, maar die staat toch helemaal niet in de weg van de nieuwe baan? Vanwaar komt die info dat die verwijderd zou worden? Ter info ik hoop het van harte dat ze weg gaat, maar ik vrees er toch voor. Zie foto hieronder, rode cirkel is de tent volgens mij.
    Dit staat meermaals in de documenten bij het Omgevingslokket.
    Staff Pretparken.be en Brakesection Magazine

  9. #89

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door yelle8 Bekijk Berichten
    Dit staat meermaals in de documenten bij het Omgevingslokket.
    Oke, merci voor de extra info.
    I have to tell you, every day is a roller coaster.

  10. #90

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    Wat de capaciteit betreft: ik heb zo net de beste / duurste Gerstlauer van het Europese vasteland verlaten. Elke 5 minuten verschijnt er één trein op het buitenspoor, ook al rijdt men met 2 treinen. 16 pers x 12 keer per uur = ... belabberd maar natuurlijk wel de moeite waard.

  11. #91

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jefke88 Bekijk Berichten
    Het ziet er leuk uit, maar het is en blijft Gerstlauer. Ik wacht met een oordeel te vellen want met Gerstlauer is de kans groot dat het er allemaal leuker uitziet dan de rit daadwerkelijk is.
    Op welke banen doel je dan? Ik vind de meeste Gerstlauers eigenlijk echt wel leuk.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Earlyspencer Bekijk Berichten
    Wat de capaciteit betreft: ik heb zo net de beste / duurste Gerstlauer van het Europese vasteland verlaten. Elke 5 minuten verschijnt er één trein op het buitenspoor, ook al rijdt men met 2 treinen. 16 pers x 12 keer per uur = ... belabberd maar natuurlijk wel de moeite waard.
    Over welke baan gaat het dan? Ik kan alleen maar aan Karnan denken. Die heeft natuurlijk zo'n lage capaciteit door z'n effectje...

    Ik moet zeggen dat ik na het zien van de foto's wel een stuk enthousiaster ben over de nieuwigheid van BJL! Hopelijk pakt het in werkelijkheid even goed uit!

  12. #92

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door siroccofreakske Bekijk Berichten
    Over welke baan gaat het dan? Ik kan alleen maar aan Karnan denken. Die heeft natuurlijk zo'n lage capaciteit door z'n effectje..
    Goed geredeneerd! Beetje off topic maar ook het toekennen à la roulette van de zit-rijjen bij Kärnen is ook al zo'n tijdrovend effectje. Beide effectjes zijn leuk voor eens, maar ze zijn de verdubbeling van de wachttijd niet waard. Ik hoop dat het wachten bij de nieuwe van BJL wat weg heeft van Star Trek, al vermoed ik geen of een beperkte indoor-wachtrij.

  13. #93

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Earlyspencer Bekijk Berichten
    Goed geredeneerd! Beetje off topic maar ook het toekennen à la roulette van de zit-rijjen bij Kärnen is ook al zo'n tijdrovend effectje.
    Dat lijkt me persoonlijk nog wel mee te vallen. Op zich wordt het merendeel van die tijd toch gevuld met het inladen van het voorgaande karretje?

    Nu ja, de vraag is ook maar in hoeverre een ruimere capaciteit dan pakweg 600/700 per uur nodig is voor een park als BJL.

  14. #94

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door siroccofreakske Bekijk Berichten
    Op welke banen doel je dan? Ik vind de meeste Gerstlauers eigenlijk echt wel leuk.
    Typhoon, Rage, Karacho, Saw, Huracan, Falcon,... Anubis is ook niet meer wat het geweest is (1 ritje was voldoende eerder dit jaar). Fluch von Novgorod en Jünker vond ik wel fantastische banen, maar het lijstje met rammelde en pijnlijke Gerstlauer inversie banen is helaas wat langer.

  15. #95

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jefke88 Bekijk Berichten
    Typhoon, Rage, Karacho, Saw, Huracan, Falcon,... Anubis is ook niet meer wat het geweest is (1 ritje was voldoende eerder dit jaar). Fluch von Novgorod en Jünker vond ik wel fantastische banen, maar het lijstje met rammelde en pijnlijke Gerstlauer inversie banen is helaas wat langer.
    Ik ben niet akkoord met Typhoon, ik was eerder verrast dat hij nog zo soepel liep. Natuurlijk is de baan niet van de soepelste, maar voor mij heeft hij zeker mijn verwachtingen ingelost.

  16. #96

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bellewaerde2001 Bekijk Berichten
    Ik ben niet akkoord met Typhoon, ik was eerder verrast dat hij nog zo soepel liep. Natuurlijk is de baan niet van de soepelste, maar voor mij heeft hij zeker mijn verwachtingen ingelost.
    Rammelen misschien niet inderdaad, maar dat zou ook niet mogen, aangezien deze in bijna alle bochten hooguit 20 km/h ofzo haalt. Vrijwel alle snelle stukken zijn rechtdoor. Maar Typhoon vind ik dus absoluut geen leuke baan, het baanverloop is gewoon niet leuk.

  17. #97

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    Ik vind ook helemaal niets mis met Gerstlauer-achtbanen. Anubis en Gold Rush vind ik twee toppertjes en ook Typhoon vind ik eigenlijk helemaal niet slecht. Veel Gerstlauer-toppers - als ik velen hun mening mag geloven - heb ik trouwens nog niet gedaan (Karnan, Junker, Novgorod, Karacho, Smiler, ...). Hun family coasters zijn bovendien ook erg goed vind ik (Pégase Express, Van Helsings, ...)
    Coastercount: 611
    Live a life you will remember!

  18. #98

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    Ik kan volgen in de mening dat Typhoon geen topper is en Huracan is gewoon een rammelbak, maar Karacho vind ik een topbaantje, RAge en Falcon vond ik nog best genietbaar voor Eurofighters te zijn en Saw vond ik super. Anubis heeft iets of at ruwheid op de achterste rijen, maar voor Belgie blijft dat een topper.

  19. #99

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    Typhoon is voor mij (met mijn bijna dubbele meter) een waar marteltuig waar ik steevast na de 2de of 3de keer met hoofdpijn uit kom. Als dit een referentie is, zeg ik neen dank u. Maar ik verwacht dat er toch na zo veel jaar (hoe oud is typhoon al?) toch een meer soepele baan uit de bus zal komen..

  20. #100

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PyongWon Bekijk Berichten
    Typhoon is voor mij (met mijn bijna dubbele meter) een waar marteltuig waar ik steevast na de 2de of 3de keer met hoofdpijn uit kom. Als dit een referentie is, zeg ik neen dank u. Maar ik verwacht dat er toch na zo veel jaar (hoe oud is typhoon al?) toch een meer soepele baan uit de bus zal komen..
    Typhoon staat er sinds 2004.
    Coastercount: 611
    Live a life you will remember!

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •