X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Bekijk Poll Resultaten: Hoe noem jij dit soort attractie?

Stemmers
21. Je mag niet op deze poll stemmen
  • Wip

    2 9,52%
  • Lambada

    11 52,38%
  • Tripride

    3 14,29%
  • Bench

    1 4,76%
  • Supersensatie Supermachine

    2 9,52%
  • Anders (verklaar in de comments)

    3 14,29%
Dit is een Meerkeuze Poll
Resultaten 1 tot 17 van de 17
  1. #1

    Hoe noem je deze attractie?

    Een simpele vraag in het kleine vragentopic krijgt heel wat afwijkende antwoorden. Hoog tijd om eens te polsen hoe de gemiddelde forumbezoeker dit soort attractie noemt:


  2. #2

    Re: Hoe noem je deze attractie?

    Voor mijn echte freakdagen noemde ik alle attracties die dit soort beweging maakt een 'rainbow' of een 'vliegend tapijt', maar zoiets geweldigs staat nooit in mijn disctrictje en deze ondingen duiken wel af en toe op hier achter de hoek. Sinds dat ik steeds meer met pretparken bezig ben, ben ik het ook een 'Lambada' beginnen noemen, in navolging van andere fans.

  3. #3

    Re: Hoe noem je deze attractie?

    Ook lambada. Staat hier elk jaar op de kermis!

  4. #4

    Re: Hoe noem je deze attractie?

    Hahaha, ik dacht eerst niet te stemmen gezien ik geen idee heb hoe zoiets heet, maar dan zag ik de voorlaatste optie. Hoewel ik weet dat dat wellicht niet de naam van het attractietype is, voel ik mij nu toch lichtjes verplicht op die optie te stemmen. Voor de mensen die het vragentopic niet (volledig) lezen, in Ieper staat elk jaar ook zo'n exemplaar, Crazy Dance genaamd, en dat is hoe de operator zijn attractie door de micro noemt.

  5. #5

    Re: Hoe noem je deze attractie?

    Ook ik noem het een Lambada
    Coastercount: 611
    Live a life you will remember!

  6. #6

    Re: Hoe noem je deze attractie?

    Naast mijn eigen koosnaampje ervoor (de blauwe heupen machien) noem ik het sinds jaar en dag naar zijn meest voorkomende technische naam, de tripride. Ik weet zeker dat het de attractie is die ik al in de meest verschillende versies gedaan heb op de kermis (vroeger, nu meid ik ze). Mijn favoriet was altijd de weinig voorkomende Shaker van Lauwers:

    Naam:     1AC8BF56-7360-4FB1-A041-3C0436761236.jpg
Bekeken:  1419
Groote:   20,4 KB

  7. #7

    Re: Hoe noem je deze attractie?

    Ik gebruik meestal wip. Voor deze vraag wist ik eigenlijk niet dat de meest gebruikte term Lambada is.

  8. #8

    Re: Hoe noem je deze attractie?

    Een vliegend wandtapijt!

  9. #9

    Re: Hoe noem je deze attractie?

    Bij ons noemden ze dat ook altijd een vliegend tapijt

  10. #10

    Re: Hoe noem je deze attractie?

    Een Lambada natuurlijk! "Supersensatie Supermachine", de naam uitspreken duurt langer dan een rit erop
    Staff Pretparken.be en Brakesection Magazine

  11. #11

    Re: Hoe noem je deze attractie?

    Voor mij is het gewoon een Bank, of Lange Bank

  12. #12

    Re: Hoe noem je deze attractie?

    Denk inderdaad dat de "merk"naam de referentienaam is geworden Lambada!
    Go down like Hyperion, launch like a Taron, fly like a Fenix and challenge your Nemesis

  13. #13

    Re: Hoe noem je deze attractie?

    Haha, ik had niet verwacht dat mijn vraag een nieuwe poll zou opleveren!

    Lambada vind ik wel een goede naam dus vanaf nu zal ik deze ook gebruiken. Alhoewel ... tot nu toe noemde ik het in gedachten die ene attractie waar mijn moeder ook al moeilijk over deed Om een lang verhaal kort te maken: Tijdens mijn eerste middelbaar stond er zo'n ding op Leuven Kermis, met een bank die naar voren kantelde op het einde van de rit. Ik hoorde andere mensen van mijn klas hierover praten en werd toe zelf ook nieuwsgierig. Dus vroeg ik thuis of we speciaal hiervoor eens naar de kermis konden gaan. Zo gezegd zo gedaan en mijn ouders lieten me zonder gedoe instappen omdat ik het dus zelf voorgesteld had. Maar achteraf, toen we weer naar huis gingen, wou mijn moeder opeens absoluut iets weten: was ik in die attractie gegaan omdat ik dat echt zelf wou, of had ik het enkel gedaan omdat veel klasgenoten het deden? Die laatste optie was volgens mijn moeder duidelijk het verkeerde antwoord, maar gelukkig kon ik heel eerlijk bevestigen dat ik het volledig uit vrije wil had gedaan. Het zou nog ruim anderhalf jaar duren voordat ik eindelijk definitief komaf kon maken met dit soort ouderlijk gezaag (geen tikfout )

    Blauwe Heupen Machien of Supersensatie Supermachine zijn ook wel goede opties!
    Once you sit back, you never go back.

  14. #14

    Re: Hoe noem je deze attractie?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Azmidiske Bekijk Berichten
    Haha, ik had niet verwacht dat mijn vraag een nieuwe poll zou opleveren!

    Lambada vind ik wel een goede naam dus vanaf nu zal ik deze ook gebruiken. Alhoewel ... tot nu toe noemde ik het in gedachten die ene attractie waar mijn moeder ook al moeilijk over deed Om een lang verhaal kort te maken: Tijdens mijn eerste middelbaar stond er zo'n ding op Leuven Kermis, met een bank die naar voren kantelde op het einde van de rit. Ik hoorde andere mensen van mijn klas hierover praten en werd toe zelf ook nieuwsgierig. Dus vroeg ik thuis of we speciaal hiervoor eens naar de kermis konden gaan. Zo gezegd zo gedaan en mijn ouders lieten me zonder gedoe instappen omdat ik het dus zelf voorgesteld had. Maar achteraf, toen we weer naar huis gingen, wou mijn moeder opeens absoluut iets weten: was ik in die attractie gegaan omdat ik dat echt zelf wou, of had ik het enkel gedaan omdat veel klasgenoten het deden? Die laatste optie was volgens mijn moeder duidelijk het verkeerde antwoord, maar gelukkig kon ik heel eerlijk bevestigen dat ik het volledig uit vrije wil had gedaan. Het zou nog ruim anderhalf jaar duren voordat ik eindelijk definitief komaf kon maken met dit soort ouderlijk gezaag (geen tikfout )

    Blauwe Heupen Machien of Supersensatie Supermachine zijn ook wel goede opties!
    Als ik me niet vergis spreek je hier over Magic Flight, die heeft hier in de regio ook enkele keren opgedoken!

  15. #15

    Re: Hoe noem je deze attractie?

    Iedereen in mijn omgeving noemt dit gewoon een vliegend tapijt dus gebruik ik ook die term. In het begin vond ik dit wel wat verwarrend met een vliegend tapijt zoals die in Walibi of de ruigere versie in Parc Astérix. Hiervoor had ik er niet echt een naam voor. Waarschijnlijk noemde ik gewoon de naam die op de attractie stond ofwel 'dat draaiend zijdelings ding'.

  16. #16

    Re: Hoe noem je deze attractie?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door etwien Bekijk Berichten
    Als ik me niet vergis spreek je hier over Magic Flight, die heeft hier in de regio ook enkele keren opgedoken!
    De naam van de attractie herinner ik me helaas niet meer. Maar als we over mijn eerste middelbaar spreken moet het in 1999 geweest zijn. Wat ik ook nog weet: als de operator in zijn micro "Attention!" riep, draaide het ding een paar keer extra snel rond (en daarna weer een normaal tempo). Plus de naar voren kantelende stoeltjes op het einde van de rit natuurlijk.
    Once you sit back, you never go back.

  17. #17

    Re: Hoe noem je deze attractie?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Azmidiske Bekijk Berichten
    De naam van de attractie herinner ik me helaas niet meer. Maar als we over mijn eerste middelbaar spreken moet het in 1999 geweest zijn. Wat ik ook nog weet: als de operator in zijn micro "Attention!" riep, draaide het ding een paar keer extra snel rond (en daarna weer een normaal tempo). Plus de naar voren kantelende stoeltjes op het einde van de rit natuurlijk.
    Ik had het op Magic Flight (zie onder), maar deze bezchikt pas sinds 2004 over zijn kantelende BANK (voorheen waren het kooien)

    Naam:     7DE612A2-0F9C-47EC-B4A7-9D0A19927057.jpg
Bekeken:  1704
Groote:   19,3 KB

    Maar de tripride waar jij het op hebt is vast deze, Fun Board:

    Naam:     AD6AE622-5A8F-409C-98E3-08F426DC753B.jpg
Bekeken:  1349
Groote:   20,1 KB

    Naam:     4794F9A4-00BC-469B-84E5-8A497B221FD3.jpg
Bekeken:  1051
Groote:   16,4 KB

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •