X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 8 van de 15 EersteEerste ... 678910 ... LaatsteLaatste
Resultaten 141 tot 160 van de 281
  1. #141

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Nieuws en geruchten

    Blijkbaar is de optie 'Bellewaerde' uit de Let's Go Pass gehaald. Op de website is deze althans verdwenen.

    https://www.facebook.com/Walactu/?hc..._3pBZU&fref=nf

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door smartieke Bekijk Berichten
    Zondag was het heel de dag aanschuiven vanop de invalide parking
    Ik bedoelde inderdaad zondag . We waren er zondag om 9h30 en om 9h45 hadden we onze pass.
    Laatst gewijzigd door jefke88; 27-04-18 om 14:30.

  2. #142

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Nieuws en geruchten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jefke88 Bekijk Berichten
    Blijkbaar is de optie 'Bellewaerde' uit de Let's Go Pass gehaald. Op de website is deze althans verdwenen.
    Da's wel heel bijzonder! Bij de Adventure Pass van Bellewaerde kan je alleszins wél nog de optie Walibi Belgium nemen.
    https://www.bellewaerde.be/nl/adventure-pass
    Staff Pretparken.be en Brakesection Magazine

  3. #143

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Nieuws en geruchten

    Enkele zaken die mij gisteren toch opvielen!

    * Hoe zalig werkt men wel niet door in het park? Het was gisteren best wel druk, aangezien er een delegatie aanwezig was van een bedrijf voor mini-ondernemingen en een zeer grote groep mentaal gehandicapte bezoekers. Maar bij Dalton Terror, Vampire, Calamity Mine en Weerwolf werkt men écht enorm hard door. Tijdens het wachten in een vrij volle wachtrij sta je eigenlijk amper stil. Ook de rij van Pulsar schoof eigenlijk vlotjes door, desondanks enkele korte storingen.

    * Radja River lag er 's morgens uit. De medewerker aan de inkom liet ons weten dat hij zelf niet wist of hij nog open zou gaan die dag. Gedurende dag stond er op de grote borden met de wachttijden regelmatig op dat hij geopend was, maar even vaak lag hij blijkbaar weer gewoon in storing. Uiteindelijk heb ik gezien dat ze Radja River omstreekt 16u00 à 16u30 nog opengegooid hebben. Trouwens, die geisers, vlak na de tunnel...hoe marginaal hoog spuiten die wel niet? Vanop afstand gingen die echt serieus de hoogte in en kan het niet anders dan dat die massa water gewoon de boten in valt!

    * Lang geleden dat ik het nog zag, maar de fonteinen bij Buzzsaw werken weer. En hoe! Op een bepaald moment sloeg de onderkant van de gondel enorm hard tegen de fonteinen die vrij hoog stonden. Hierdoor werd een groot deel van het water gewoon richting toeschouwers van de attractie gegooid!

    * In de wachtrij van Weerwolf, waar je onder de baan door gaat, vlak voor de trap, is een groot, wit bord tegen het hek geplaatst. Op dat bord staat 'Tag me'. Heeft het park naar een manier gezocht om vandalisme tegen te gaan? Het bord stond in ieder geval al volgeschreven met onnozele en vaak schunnige teksten. Ik vraag mij écht af waarom iemand een alcoholstift meeneemt naar een pretpark, maar soit.

    * Het overdekte gedeelte van de wachtrij van Dalton Terror is van het pad richting Exotic World dichtgetimmerd met groene planken. Iemand enig idee waar dit voor dient?

    * Hoe ziek nat is Pulsar eigenlijk wel niet? Gisteren zaten wij front-seat en kregen wij toch een serieuze klets water te verduren. Op de achterste rij heb ik mensen zien uitstappen die écht zeik, zeik, zeiknat waren. Ik heb mensen gezien waarvan haren aan hun gezicht plakten en t-shirten die transparant waren geworden! Mensen in de wachtrij waren ook bezig dat ze écht niet op de laatste rij wilden zitten en aan het personeel werd écht gevraagd om ze niet op de vijfde rij te zetten.

    * Personeel in Walibi is écht wel TOP! Vriendelijk, behulpzaam en tweetalig!

  4. #144

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Nieuws en geruchten

    Vandaag ook opgemerkt dat Challenge of Tutanchamon een aantal nieuwe 'effectjes' heeft, maar ook nog steeds een reeks gebreken.

    Nieuw: lasers bij de cobra's en bij de schorpioen + rook bij eerste ontmoeting Seth
    Kapot: pepper's ghost, vuureffect Seth
    Staff Pretparken.be en Brakesection Magazine

  5. #145

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Nieuws en geruchten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door K-ToF Bekijk Berichten
    * In de wachtrij van Weerwolf, waar je onder de baan door gaat, vlak voor de trap, is een groot, wit bord tegen het hek geplaatst. Op dat bord staat 'Tag me'. Heeft het park naar een manier gezocht om vandalisme tegen te gaan? Het bord stond in ieder geval al volgeschreven met onnozele en vaak schunnige teksten. Ik vraag mij écht af waarom iemand een alcoholstift meeneemt naar een pretpark, maar soit.
    Twee weken geleden toen ik er was heb ik het bord ook gezien en stond er nog niet veel op. Enkel namen denk ik. Het leek wel alsof er al velen geprobeerd hadden om er met balpen op te schrijven, maar daar zag je amper iets van, je hebt inderdaad al een alcoholstift nodig om er iets leesbaar op te zetten. En inderdaad, wie neemt er nu zoiets mee naar een pretpark? Maar op zich vind ik het wel een goed initiatief om vandalisme tegen te gaan.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door K-ToF Bekijk Berichten
    * Hoe ziek nat is Pulsar eigenlijk wel niet? Gisteren zaten wij front-seat en kregen wij toch een serieuze klets water te verduren. Op de achterste rij heb ik mensen zien uitstappen die écht zeik, zeik, zeiknat waren. Ik heb mensen gezien waarvan haren aan hun gezicht plakten en t-shirten die transparant waren geworden! Mensen in de wachtrij waren ook bezig dat ze écht niet op de laatste rij wilden zitten en aan het personeel werd écht gevraagd om ze niet op de vijfde rij te zetten.
    Dit lijkt mij interessant genoeg om een apart topic voor te openen.

  6. #146

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Nieuws en geruchten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door yelle8 Bekijk Berichten
    Vandaag ook opgemerkt dat Challenge of Tutanchamon een aantal nieuwe 'effectjes' heeft, maar ook nog steeds een reeks gebreken.

    Nieuw: lasers bij de cobra's en bij de schorpioen + rook bij eerste ontmoeting Seth
    Kapot: pepper's ghost, vuureffect Seth
    Die vuureffecten blijf ik jammer vinden.

  7. #147

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Nieuws en geruchten

    Ik ben ondertussen al een paar keer naar walibi gegaan dit jaar en het personeel valt me ook op, buiten enkele vaste krachten waren er veel nieuwe personeelsleden die echt hun best deden om de attracties zo goed mogelijk te laten draaien, en er ook trots op waren als dat lukte. Vooral de weerwolf heeft dit seizoen ongelofelijk snelle dispatches. Het nieuwe gebied ziet er met ieder bezoek steeds leuker uit, en je merkt al direct dat het een enorm populair gebied zal worden de komende jaren. CoT stelt me wel teleur, ik vond dat hij vorig jaar aan het einde van het seizoen er al behoorlijk zielig bij lag, en buiten dat ze enkele nieuwe effectjes hebben toegevoegd werken er een heel deel nog niet, vooral richting het einde van de attractie heb ik het gevoel alsof iemand daar de speakers heeft uitgezet en iedereen ze vergeet aan te doen. Ik heb overigens wel het gevoel dat de 2 animatronics in de wachtrij een beetje luider spreken, ik verstond ze in ieder geval veel beter te verstaan. Wat betreft exotic world vind ik het heel erg jammer dat Walibi hier gewoon vals over heeft gecommuniceerd. De hele winter schreeuwden ze bijna van de daken af dat het ze zou gaan lukken om op 31 maart open te gaan, dat wordt dan weer vlak voor de seizoenstart terug genomen aangezien ze zogenaamd vertraging hadden opgelopen door het weer. Maar hoe je het ook bekijkt, Walibi was niet van plan om 31 maart een afgewerkt gebied neer te zetten, dat merk je alleen al hoe lang het heeft geduurd om Tiki-waka open te krijgen in de eerste plaats, maar ook aan de tijd die het gekost heeft om de decoratie rond de baan klaar te krijgen, en zeker de echte wachtrij, waar ze de hele paasvakantie gewoon aan hebben kunnen doorwerken.
    - Memento Mori -

  8. #148

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Nieuws en geruchten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dennis8baan Bekijk Berichten
    ...Walibi was niet van plan om 31 maart een afgewerkt gebied neer te zetten, dat merk je alleen al hoe lang het heeft geduurd om Tiki-waka open te krijgen in de eerste plaats, maar ook aan de tijd die het gekost heeft om de decoratie rond de baan klaar te krijgen, en zeker de echte wachtrij, waar ze de hele paasvakantie gewoon aan hebben kunnen doorwerken.
    Walibi was zéker van plan tegen seizoensstart het gehele gebied op te leveren. Vele parken hebben vertraging opgelopen door het winterweer, en de reden dat de oplevering van de thematisatie zo lang duurt ligt aan het feit dat het park eerst 2 weken non stop open was, wat doorwerken bemoeilijkt en ook de werkplanning aangepast werd om bezoekers tóch al te kunnen laten kennismaken met Tiki-Waka en Exotic World.

    Mochten alle werken volgens schema gelopen zijn was de volledige zone wel degelijk af bij seizoensstart. Mark my words: hiermee zal volgend jaar bij fase 2 zéker rekening gehouden worden ...
    Ich bin Roland Mack. Seit über 30 Jahren mache ich Achterbahnen, als ob sie für mich wären, sehr solide und zu einem sehr wettbewerbsfähigen Preis. Mack Rides, Wir machen deine Achterbahn.

  9. #149

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Nieuws en geruchten

    Volgend jaar wordt het bouwproces nog complexer. Drie zones moeten de schop op. Dat gaat een stevige planning vereisen.

    Nu verwacht ik wel dat de inkomzone het eerst zal aangepakt worden. Zoiets moet gewoon klaar zijn bij de seizoensopening vind ik. Toverland doet het wel niet, maar die zijn dan ook een volledig nieuwe aan het maken. Bovendien hebben ze er al een waardoor bezoekers niet gestoord worden met dranghekken. De bouw van de darkride gebeurd ook binnen, dus de bouw is iets gemakkelijker voor tegen het natte en/of koude weer te kunnen.

    Persoonlijk zie ik voor 2019 de inkomzone als eerst afgewerkt worden. Eind april de kinderzone en tegen de zomervakantie het bollywoodthema.

  10. #150

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Nieuws en geruchten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GriffonofNemesis Bekijk Berichten
    Nog een nieuwtje, bij Quick kan je weer een Quick Pass krijgen bij een Maxi Menu. Geldig voor 3 attracties, inclusief Tiki-Waka. Actie loopt nog tot 22/04. Als ik het goed gelezen heb blijft de Quick Pass geldig tot 31/08.
    Dit blijkt dus exclusief Tiki-Waka te zijn... Bummer.

  11. #151

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Nieuws en geruchten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jak Bekijk Berichten
    Persoonlijk zie ik voor 2019 de inkomzone als eerst afgewerkt worden. Eind april de kinderzone en tegen de zomervakantie het bollywoodthema.
    Ik vermoed dat ze dat bij die projecten moeilijker kunnen doen: Als ze Bollywood of de kinderzone te laat afhebben, creëer je een werf in het midden van je hoofdpad. Bij Tiki Waka was dat ook, maar daar zat enkel Challenge of toetanchamon door in een doodlopend straatje en kon je de ronde nog wel maken via Flash Back.
    Bij de kinderzone en vooral het Bollywood stuk moet iedereen rechtsom het ganse park rond om in de rest van die linkerzone te geraken. Dat kunnen ze volgens mij echt niet maken. Wat ik wel verwacht is dat de basisstructuur en de paden er al staan bij seizoensstart en de afwerking nog kan aanslepen tot pakweg het zomerseizoen.

  12. #152

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Nieuws en geruchten

    Ik herinner me dat toen PDP het Prinsessia kasteel aan het bouwen was het pad ook werd afgesloten. Wie van de Roxflyer richting Piratenzone of Anubis wou gaan moest ook het hele meer om. Daar had je wel nog soms het geluk dat je het treintje kon nemen aan de Kaatje zone naar de Wicky zone. Andere richting ging uiteraard niet.

  13. #153
    borisvdd
    Guest

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Nieuws en geruchten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door etwien Bekijk Berichten

    Mochten alle werken volgens schema gelopen zijn was de volledige zone wel degelijk af bij seizoensstart. Mark my words: hiermee zal volgend jaar bij fase 2 zéker rekening gehouden worden ...
    Mocht mijn tante ballen gehad hebben, dan was ze mijn nonkel.

    Walibi is NOOIT op tijd met plannen. Gelukkig is hun nieuwe themazone schitterend en zal het er deze zomer supermooi uitzien, maar ELK jaar is het park de eerste twee maand nooit honderd procent in orde: communicatie loopt scheef, attracties die niet werken, enz...
    Waarom zou het volgend jaar anders zijn?

  14. #154

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Nieuws en geruchten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door borisvdd Bekijk Berichten
    Mocht mijn tante ballen gehad hebben, dan was ze mijn nonkel.

    Walibi is NOOIT op tijd met plannen. Gelukkig is hun nieuwe themazone schitterend en zal het er deze zomer supermooi uitzien, maar ELK jaar is het park de eerste twee maand nooit honderd procent in orde: communicatie loopt scheef, attracties die niet werken, enz...
    Waarom zou het volgend jaar anders zijn?
    Tgoh, die extreme winterpiek kan volgens mij wel in rekening gebracht worden nee? Tenzij je denkt dat het elk jaar zo een weekje lang rond de -8/ -13 graden is in begin maart? :-)
    Je vois la vie en des biscuits.

  15. #155
    borisvdd
    Guest

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Nieuws en geruchten

    Iedereen weet dat het in de winter kan vriezen he... Een weekje is eigenlijk nog weinig, dus daar kan rekening mee gehouden worden. In Polen vriest het veel harder dan bij ons, maar daar rijzen de attracties wel op een degelijk tempo de lucht in.

  16. #156

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Nieuws en geruchten

    Dat Walibi heel vaak (te) laat is met dingen is ergens wel waar he. Seizoensopeningen gaan daar altijd moeilijk, Psyké Underground opende destijds pas halverwege juli, aankondigingen van fandagen zijn altijd heel erg laat, op de openingsdagen van Halloweenspookhuizen is de verf soms nog nat.

  17. #157

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Nieuws en geruchten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door etwien Bekijk Berichten
    Walibi was zéker van plan tegen seizoensstart het gehele gebied op te leveren. Vele parken hebben vertraging opgelopen door het winterweer, en de reden dat de oplevering van de thematisatie zo lang duurt ligt aan het feit dat het park eerst 2 weken non stop open was, wat doorwerken bemoeilijkt en ook de werkplanning aangepast werd om bezoekers tóch al te kunnen laten kennismaken met Tiki-Waka en Exotic World.

    Mochten alle werken volgens schema gelopen zijn was de volledige zone wel degelijk af bij seizoensstart. Mark my words: hiermee zal volgend jaar bij fase 2 zéker rekening gehouden worden ...
    Ik mag hopen dat ze er volgend jaar rekening mee houden, maar vergeet ook niet dat er delen tijdens de paasvakantie afgesloten waren, waar ook nog effectief gewerkt werd, die pas na da paasvakantie toegangkelijk zijn geworden.
    Vooral omdat, toen de werken begonnen, er heel snel afgebroken werd, maar dat het heel lang duurde voordat er gebouwd werd. En als park houd je toch ook gewoon rekening met een weekje of 2 strenge vorst... In de tijd dat de magische vallei gebouwd werd vond ik het zeer legitiem dat de werken vertraagd waren door het weer, aangezien we toen een extreem strenge winter hebben gehad. Maar nu viel de winter redelijk mooi in het standaardplaatje. Terzelfder tijd is ook de python afgebroken en opgebouwd in no time. Ik denk inderdaad dat Walibi het niet meer gewoon is om bij te bouwen.

  18. #158

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Nieuws en geruchten

    Ik denk persoonlijk dat het grootste probleem zich situeert in onze aanblijvende 'Belgische methode' : de winterstop.
    Seizoen zit erop en alles wordt stilgelegd. Soms duurt het dan nog een tweetal maanden eer het onderhoud echt begint. Testen hervatten pas net voor het seizoen ( tot soms maar twee dagen ervoor ). Zoals reeds gezegd worden er soms in echt slechte weersituaties reeds getest of doorgewerkt. Wij hebben de gewoonte niet, en houden ons veel te veel vast aan de winter.

    Wij mogen voor zo'n klein landje op zich niet klagen over het aantal parken, maar moeten eens leren afstappen van altijd te bouwen in off-seizoen. De bezoeker mag gerust in het seizoen zien met wat je bezig bent (trekt zelfs extra interesse). Van mijn part mag een attractie er in de midzomer er eens uitliggen voor onderhoud, zolang het maar weergegeven wordt op website of aan entree en we geen Disney-toestanden krijgen.

  19. #159

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Nieuws en geruchten

    Ik denk ook dat de strenge winter er voor iets tussen zit, maar dat ze ook van sommige zaken te laat begonnen zijn. Ik ben in de paasvakantie 2 keer geweest en telkens was men nog volop bezig met afwerking van theming. Sommige zaken konden al klaar zijn voor de paasvakantie, en daar zal het weer niet zoveel mee te maken gehad hebben.

    Ik hoop ook dat ze er lessen uit trekken, en volgend jaar meer klaar hebben tegen de start. Uiteraard kunnen er nog puntjes op de 'i' gezet worden doorheen de eerste weken / maanden, maar toch niet zo'n toestanden zoals nu.

    Late communicatie zijn we ook al jaren gewend. Kijk maar even op de vorige pagina's wat ik schreef over hun website die zo 'up to date' is, alsook de app die al enkele maanden offline is.

    Als ze ooit weer op topniveau willen meespelen, zal ook het virtuele aspect een tandje mogen bijgestoken worden, alsook de planning ter plaatse. Jammer om te zien wat voor een bouwwerf het park al was met Halloween, en dan toch nog zoveel werk in de maand april om alles klaar te krijgen...

    P.S. Het park heeft me op andere vlakken wél aangenaam verrast tijdens mijn 2 bezoeken in de paasvakantie.

  20. #160
    borisvdd
    Guest

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Nieuws en geruchten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door simon Bekijk Berichten
    Ik denk ook dat de strenge winter er voor iets tussen zit
    Strenge winter? Euh... heb jij een andere winter meegemaakt dan de rest van België? Een dagje of vier sneeuw, iets hogere temperaturen dan normaal zelfs en een erg korte vriesperiode...

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •