X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 4 van de 15 EersteEerste ... 2345614 ... LaatsteLaatste
Resultaten 61 tot 80 van de 281
  1. #61

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Nieuws en geruchten

    Vraag blijft wel of je meerdere parkeerkaarten gaat kunnen kopen

    Edit: blijkbaar wel
    Laatst gewijzigd door smartieke; 21-03-18 om 11:59.

  2. #62

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Nieuws en geruchten

    ik begrijp eigenlijk niet dat je niet meer op hetzelfde adres moet wonen. Als je nu met bijvoorbeeld 5 vrienden samen gaat, dan kost je dat 5 keer ongeveer 35 euro (= €175) aan entreeprijs, maar als je nu gewoon een abonnement koopt met 5 kost je dat 2*60 + 3*20 = 180 euro. Dus hoewel de prijs voor een abonnement als de Golden Pass van vorig jaar gestegen is, heb je hier ineens wel een gigantisch voordeel als je samen je abonnement kan kopen... Als je uitbreidt naar 10 personen zoals hier eerder gezegd is het (puur theoretisch scenario) zelfs €70 goedkoper om met 10 aan de kassa een abonnement te nemen dan elk een dagticket te kopen. Dat is elk 7 euro minder betalen om het hele jaar binnen te mogen ipv die ene dag

  3. #63

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Nieuws en geruchten

    Goh maar zouden niet-pretparkfans daar ook zo hard mee bezig zijn dat ze organiseren met een vriendengroepje gericht abonnementen aan te kopen?! Ik moet nu soms al uitleggen aan leken dat pretparken een abonnement hebben en hoe dat werkt.

  4. #64

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Nieuws en geruchten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rickie97 Bekijk Berichten
    ik begrijp eigenlijk niet dat je niet meer op hetzelfde adres moet wonen
    Ik ook niet. Gezinskortingen op abo's zijn naar mijn mening te verantwoorden omdat de abo's hier door 1 of max. 2 personen worden betaald. Veel parken doen niet mee aan gezinskorting: BJL, Fort Fun, Efteling, Plopsa, ... Bij de Duitse Merlin genoten we als gezin ooit € 20 korting p.p., dus € 80 in totaal. Hellendoorn hanteert ook een gunsttarief voor gezinnen, daar betaalt een gezin van 6 trouwens evenveel als een gezin van 4. Wijlen de Golden van Walibi/Bellewaerde leek me pas 'winstgevend' vanaf een zekere veelkwekerij.

    Nu à volonté korting geven aan georganiseerde, volwassen zelf-bedruipers: ik gun het jullie wel, maar erg clever lijkt me dat niet van het park / CdA. Groepsaankopen in tijde van (a)sociale media kunnen als een boomerang/cobra in hun gezicht keren.
    Laatst gewijzigd door Earlyspencer; 21-03-18 om 17:37. Reden: EDIT: BJL heeft blijkbaar ook gezinsabo's: 4 Silver voor de prijs van 3

  5. #65

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Nieuws en geruchten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Earlyspencer Bekijk Berichten
    kunnen als een boomerang/cobra in hun gezicht keren.
    Prachtig geformuleerd
    Once you sit back, you never go back.

  6. #66

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Nieuws en geruchten

    Hou je vast, want de website van Walibi Holland is eindelijk geüpdatet! Onbeperkt gratis toegang tot Belgium met een Holland-abo is niet meer.

    https://www.walibi.nl/nl/tickets/wal...g-abonnementen
    Staff Pretparken.be en Brakesection Magazine

  7. #67

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Nieuws en geruchten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door yelle8 Bekijk Berichten
    Hou je vast, want de website van Walibi Holland is eindelijk geüpdatet! Onbeperkt gratis toegang tot Belgium met een Holland-abo is niet meer.

    https://www.walibi.nl/nl/tickets/wal...g-abonnementen
    Allez, nog eens een update? Waren ze voorheen gewoon gemist, weten ze zelf niet wat ze willen of wat gebeurt daar allemaal: een maand geleden was het nog onbeperkt gratis Belgium (ok, dit was een oude versie), maar drie weken geleden werd dit geüpdated naar éénmalig gratis toegang en daarna 50% en nu ineens helemaal geen gratis toegang meer?

    Of zou WB hen de oren van de kop gezeurd hebben om dat te schrappen omdat ze te veel klachten krijgen van Belgen die niet meer gratis naar WH mogen en die daarnaar verwijzen?

  8. #68

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Nieuws en geruchten

    Blijft toch wel een vreemd gedoe daar! Waarom maken ze het zichzelf ook zo moeilijk daar?

    Ik heb de abonnementen eens naast elkaar gezet voor de verschillende Walibi parken. Enkele opvallende vaststellingen:

    WALIBI HOLLAND
    - 1 jaar lang onbeperkt toegang tot Waibi Holland
    - 50 % korting op toegang tot andere CDA parken
    - gratis toegang tot Grévin
    ==> geen korting in horeca en shops

    WALIBI BELGIUM
    - 1 jaar lang (beperkte) toegang tot 1 basispark
    - 50 % korting op toegang tot andere parken CDA én Phantasialand
    - 40 % korting op toegang tot andere parken
    - 10 % korting op horeca én shops
    - korting voor vrienden
    ==> bijbetalen voor nocturnes en feestdagen

    WALIBI FRANCE
    - 1 jaar lang onbeperkt toegang tot Walibi RA en Aqualibi (RA)
    - 50 % korting op toegang tot andere parken (bvb. PA, WaBe, WH...)
    - 15 % korting in horeca
    - 10 % korting in shops
    ==> geen sprake van Grévin of France Miniature

  9. #69

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Nieuws en geruchten

    Vandaag met de seizoensopening Walibi Belgium bezocht. Een kort overzicht in puntjes:

    + zeer vriendelijk en gemotiveerd personeel, werkte goed door
    + Exotic World zag er al bijzonder leuk uit, Tiki-Waka testdraaide hele dag
    + Tiki Trail reeds geopend!
    + Weerwolf leek in verschillende bochten soort van retracks gekregen te hebben (nieuw, bleek hout te zien onder running rail)
    - chaos abonnementen --> 25m voor aankopen (groeps)abonnement (we waren nochtans de eerste aan de kassa, maar bancontact lag meteen plat overal) + 1u30m voor aanmaak abonnementen = 2u verloren voor een kaartje te krijgen!
    +- speedy pass gekregen voor compensatie 2u verloren tijd
    - uitbreiding Aqualibi ziet er vanbinnen kaal uit, maar dat is het ook langs buiten in het park
    - weinig en vage muziek
    - wachttijdenborden werkten niet
    - verschillende storingen en gesloten attracties (Challenge of Tutankhamon dicht wegens Tiki-Waka, Pulsar (langdurig) gesloten wegens beide boten kapot, Gold River Adventure in begin van de dag gesloten en even na opening geëvacueerd met als gevolgd losdobberende bootjes)

    Samenvatting in twee foto's:

    Testende Tiki-Waka vanop de Tiki Trail met ook de losdobberende bootjes van Gold River Adventure:



    Speedy passes ter compensatie 2u verloren tijd door aanmaak abonnement (merk op: Tiki-Waka krijgt speedy pass - bij deze bevestigd):

    Laatst gewijzigd door yelle8; 31-03-18 om 21:20.
    Staff Pretparken.be en Brakesection Magazine

  10. #70

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Nieuws en geruchten

    Haha, de muziek die uit de boxen in het park kwam was te vaag voor woorden. Meestal was het te stil om echt te horen, maar als je goed luisterde hoorde je tussen en soms over de liedjes door random mensen praten (als in: instructies geven), stukjes gezang in een andere taal of spelende kinderen. Het leek wel alsof er een grote storing op de radio zat of alle boxen in het park behekst waren.

    Walibi liet zich niet echt op zijn best zien vandaag. Een zekere ex-directeur van een Kempens pretpark sprak ooit de legendarische woorden dat 'niet alle attracties geopend moeten zijn bij seizoensstart', ik hoop dat Walibi die woorden niet serieus neemt.

  11. #71

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Nieuws en geruchten

    WTF? CoT gesloten omdat Tiki-dingens niet tijdig klaar is. Indien dit een park 50 km noordwaarts betrof, zou het hier negativiteit regenen. Over het weer gesproken, buiten CoT is er weinig binnendeurs waar ik m'n gading vind. Ik kijk nu iets minder uit naar m'n komend bezoek.

  12. #72

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Nieuws en geruchten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Earlyspencer Bekijk Berichten
    WTF? CoT gesloten omdat Tiki-dingens niet tijdig klaar is. Indien dit een park 50 km noordwaarts betrof, zou het hier negativiteit regenen. Over het weer gesproken, buiten CoT is er weinig binnendeurs waar ik m'n gading vind. Ik kijk nu iets minder uit naar m'n komend bezoek.
    Psyké is er toch nog?! Het was trouwens ook omdat men blijkbaar nog aan de voorgevel van CoT bezig was, schiet me nu te binnen.
    Staff Pretparken.be en Brakesection Magazine

  13. #73

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Nieuws en geruchten

    De wachttijden hebben na de middag toch gewerkt? begin van de dag niet. Pulsar lag er uit vanwege insijpelend water in de technische kelder, waardoor onderdelen vervangen moeten worden.

    Weerwolf rijdt weer smooth.

    Bij Gold River viel het op dat wanneer we onder Tiki-Waka vaarden we ofwel de bodem raakten ofwel het wiel van de ketting.

  14. #74

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Nieuws en geruchten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bobby turbo Bekijk Berichten
    De wachttijden hebben na de middag toch gewerkt? begin van de dag niet. Pulsar lag er uit vanwege insijpelend water in de technische kelder, waardoor onderdelen vervangen moeten worden.
    Ja, in de namiddag hebben ze de bordjes dan wel aan de praat gekregen, maar klopte het niet. Bvb Weerwolf ganse dag 25m maar in realiteit <5m. Ivm Pulsar: ons is dat dus van die boten ter ore gekomen.
    Staff Pretparken.be en Brakesection Magazine

  15. #75

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Nieuws en geruchten

    Is dat een sorry pas voor tiki-waka? Terwijl dat nog niet open is?

  16. #76

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Nieuws en geruchten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door yelle8 Bekijk Berichten
    Ja, in de namiddag hebben ze de bordjes dan wel aan de praat gekregen, maar klopte het niet. Bvb Weerwolf ganse dag 25m maar in realiteit <5m. Ivm Pulsar: ons is dat dus van die boten ter ore gekomen.
    Bij Weerwolf klopte het idd niet, maar dat is wel vaker dat er langer op staat dan het daadwerkelijk is, bij Psyke stond bv 5 minuten en dat klopte dan weer wel.

  17. #77

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Nieuws en geruchten

    Had, voor zover mijn geheugen het toelaat (heuheu), nog nooit een seizoensopening meegemaakt in Walibi en besef nu een beetje waarom. Het was overduidelijk dat het park nog zijn weg moest zoeken in het heropstarten na een (korte) winterstop. Wat ik een beetje gek vind, want als ik de verhalen moet geloven is dit al bijna alle voorgaande jaren het geval. Dat Tiki Waka niet open was, had ik al verwacht dus was niet zozeer een probleem. Dat Cot ook dicht was, vond ik dan weer wat onverwacht. Naar mijn inzien had ik het gevoel dat die opknapklus niet lang in beslag zou nemen, maar dat heb ik precies fout ingeschat. Pulsar lag ook uit en ze lieten ook weten dat deze storing toch nog enkele dagen gaan aanhouden (volgens het personeel aldaar toch). Dus twee top attracties al niet toegankelijk van bij de start, een beetje bitter als iemand de volle 38,5 euro betaalt. Aan Pulsar kunnen ze natuurlijk zelf niet veel doen, al vraag ik mij stiekem af hoelang ze het probleem al weten. Dan het incidentje met GrA, maar die doe ik toch nooit, en op het einde van de dag lagen de boten weer waar ze moesten liggen.

    Waar ik persoonlijk ook een beetje van verschoten was, waren de (soms grote) prijsverhogingen op horeca en parking. Een braadworst in zo een broodje kost nu een dikke vijf euro, om een voorbeeld te geven. Ook was het duidelijk te merken dat er bij erg veel andere menu's en dergelijke een prijsverhoging was. Nu, ze moeten ergens hun masterplan van betalen, volledig mee eens. Maar het de prijsverschillen vielen mij wel veel op, en zo frequent kom ik er ook weer niet. Parking kost normaal 10 euro dit jaar, dat is een stijging van twee euro ten opzichte van vorig jaar. Maar ondanks dat, wist het personeel zelf niet wat ze er voor moesten vragen. Aan de kassa's aan de inkom en de slagbomen vroegen ze altijd prompt 10 euro en stond dat ook duidelijk aangepast met een hoeveelheid bordjes. Maar tot mijn verbazing waren er nog plekken waar het personeel nog gewoon de oude acht euro afrekende. Gek, is het niet? Ik kon er alvast niet meer aan uit, en het personeel ook niet.

    Thuis twijfelde ik ook of ik wel een abonnement zou kopen of niet, dus ik waagde het er op om gewoon een dagticket te kopen en daar on the spot te beslissen of ik al dan niet aansluit als abo-houder. Ik wist dat dit voorgaande jaren altijd geen probleem was. Toen kon je, zoals praktisch in elk ander pretpark momenteel btw, nog je dagticket prijs laten aftrekken van je abonnementenprijs als je eentje in het park aanschaft. Of toch een degelijke korting. Maar dus niet meer in Waver dit jaar tot mijn spijt. Bij enkele pogingen kreeg ik verschillende dingen te horen, maar ze waren duidelijk in twee verschillende kampen te verdelen. Kamp een waren de personeelsleden die van niks wisten en er ook zelf niet veel van begrepen. Kamp twee waren de personeelsleden die mij meldde dat Walibi dit niet doet en mijn enige optie terug volle pot betalen was. Thanks no thanks denk ik dan. Nuja, eigen schuld dikke bult zeggen ze wel eens. Al vind ik het voor mijzelf de zoveelste domper omtrent het gehele abo-debacle van Walibi dit jaar. Dus denk dat ik het dit jaar zo ga laten, ondanks ik sowieso nog eens terugkom dit seizoen. Een beetje gekheid daar in Waver.

    Buiten deze eerder negatief getinte puntjes, was het park op vlak van operations (bij de werkende attracties - billekletser!) wel erg goed. Heel vlot werkende personeelsleden die erg opgewekt waren. Deden ook goed hun best om je met alles bij te staan (in welke taal ook - zelfs gebaren tot het grappige toe). Bij weerwolf ging het er erg snel aantoe, de ene trein reed de lifthill op toen de andere in de eindremmen schoot. Talking about hard working people. Dus in dat opzicht dikke pluspunten. En ook het eten was zeker dik in orde.

    Ben zeker benieuwd naar Tiki Waka, maar het zal geloof ik midden het seizoen duren voor ik weer een bezoekje plan. Als alles in bloei staat, op een mooie zomerdag met een cocktail in de hand aan de nieuwe bar... Zie ik wel zitten .

  18. #78

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Nieuws en geruchten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bobby turbo Bekijk Berichten
    Bij Weerwolf klopte het idd niet, maar dat is wel vaker dat er langer op staat dan het daadwerkelijk is, bij Psyke stond bv 5 minuten en dat klopte dan weer wel.
    Ja het was ook effectief overal 5 minuten Het zou me niet verbazen dat ze gewoon overal 1x een getal hebben opgeplakt zodat er toch iets stond en het de rest van de dag niet meer geüpdatet hebben.
    Staff Pretparken.be en Brakesection Magazine

  19. #79

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Nieuws en geruchten

    Waar ik persoonlijk ook een beetje van verschoten was, waren de (soms grote) prijsverhogingen op horeca en parking. Een braadworst in zo een broodje kost nu een dikke vijf euro, om een voorbeeld te geven. Ook was het duidelijk te merken dat er bij erg veel andere menu's en dergelijke een prijsverhoging was. Nu, ze moeten ergens hun masterplan van betalen, volledig mee eens. Maar het de prijsverschillen vielen mij wel veel op, en zo frequent kom ik er ook weer niet. Parking kost normaal 10 euro dit jaar, dat is een stijging van twee euro ten opzichte van vorig jaar. Maar ondanks dat, wist het personeel zelf niet wat ze er voor moesten vragen. Aan de kassa's aan de inkom en de slagbomen vroegen ze altijd prompt 10 euro en stond dat ook duidelijk aangepast met een hoeveelheid bordjes. Maar tot mijn verbazing waren er nog plekken waar het personeel nog gewoon de oude acht euro afrekende. Gek, is het niet? Ik kon er alvast niet meer aan uit, en het personeel ook niet.
    @Tom

    Bij ons werd er gezegd dat het voor 5 uur 8 € was. Maar na 5 uur 10€. Mijn vrouw en ik bekeken mekaar van WTF?

    Ik neem eigenlijk nooit een parkingticket want we gaan altijd naar Aqualibi nadien en dan staan de slagbomen gewoon open +- 7uur...

  20. #80

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Nieuws en geruchten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Zeuske83 Bekijk Berichten
    @Tom

    Bij ons werd er gezegd dat het voor 5 uur 8 € was. Maar na 5 uur 10€. Mijn vrouw en ik bekeken mekaar van WTF?

    Ik neem eigenlijk nooit een parkingticket want we gaan altijd naar Aqualibi nadien en dan staan de slagbomen gewoon open +- 7uur...
    Ik heb mijn ticket gekocht om 17uur58 ofzo, en nog acht euro kunnen betalen. Enkele stappen verder bordjes gezien die alsnog 10 euro aangaven en aan de slagbomen waren mensen effectief 10 euro aan het betalen... Bizar streken daar toch hoor...

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •