X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 9 van de 15 EersteEerste ... 7891011 ... LaatsteLaatste
Resultaten 161 tot 180 van de 281
  1. #161

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Nieuws en geruchten

    Goh de winterprik viel dit jaar gewoon erg onverwacht, en ze was toch ook wel stevig voor die periode.
    Dat is traditiegetrouw zowat de periode dat ze daar in Waver ontwaken. Daarbij komt dan de verwerkingstemperatuur van bepaalde materialen etc en dan loop je al snel eens een achterstand op.

    Maar ik sluit mij eigenlijk helemaal aan bij Dusk. Ik heb lang geen problemen met bouwputten en werkgeluiden doorheen het seizoen. Ik vond het bvb heerlijk om te zien wat er allemaal gebeurde tijdens halloween. Alleen bleef het tijdens die periode vrij rustig qua actief werken in de zone. Misschien dat ze hun daar wat mispakt hebben.

    Feit is dat ze nu wel met een hele strakke planning gaan moeten komen, gezien ik niet verwacht dat ze al het pad voor Cobra gaan beginnen breken etc. Er zal vermoed ik een deel prefab gemaakt worden in het gebouw van Alibaba voor ze effectief beginnen breken. En de kant van de snoepstand vs het meer zie ik ook al op de schop gaan tijdens het najaar. Eventueel zetten ze al funderingen voor de kiddiecoaster uit, maar dat zal dan in de weken voor herfst moeten gebeuren, want een betonmolen op die plaats in het park is misschien wat te ver gaan . Het Lunapark zie ik sluiten met halloween, eventueel dat ze hier een eenmalig spookhuis insteken, maar de pizeria zal openblijven vermoed ik (warmte en gewoon voor de verkoopcijfers). Aan de inkom zie ik nog niet snel iets verdwijnen voor einde seizoen.

    Enfin we zullen wel zien wat en hoe alles in zijn werk gaat. Hoe zit dat eigenlijk met Aqualibi is daar die boot al aangekomen op de toren?

  2. #162

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Nieuws en geruchten

    Ondertussen even gelezen op de site met de drie o's dat de omwonenden niet tevreden zijn over de nieuwe vergunning die Walibi heeft verkregen...(van 55dba naar 60 qua toegestane geluidsoverlast).

    Ik kan enigszins nog begrijpen dat oudere buurtbewoners er wat last kan ondervinden van geschreeuw of ander lawaai. En misschien moet Walibi wel eens investeren in wat geluidswanden. Maar anderzijds vind ik het meer en meer opvallen hoe onverdraagzaam sommigen kunnen zijn en ook totaal nooit nadenken over de toekomst. Een reden aanhalen als : 'vroeger was walibi een familiepark nu staat het vol thrillattracties' getuigt hiervan. Ik vergelijk dit met drogredenen zoals we gaan lekker bij de luchthaven gaan wonen op goedkope grond, maar we vinden dat er nu teveel vluchten zijn. We zijn dan ook met steeds meer en zoiets is gewoon te verwachten. Pretparken moeten ook kunnen groeien en concurreren.

    Komt er een kinderdagverblijf in de buurt : kinderen maken lawaai dus een klacht; windmolens plaatsen die het milieu ten goede komt : belemmert het zicht dus klacht; enkele parkeerplaatsen verdwijnen om wat groen aan te planten : oei ik moet mijn auto 50 meter verder zetten en ben nogal lui dus een klacht; een vijftal jaar geleden werd zelf bezwaar getekend door omringende bewoners tegen de komst van een gehandicapten- en zorgcentrum met als reden : liever geen handicapten in onze straat dat trekt de waarde van ons eigendom naar beneden. En zo zijn er nog veel voorbeelden op te sommen.

    Ik wil hier zeker geen betoog houden tegen de steeds groter wordende apatische houding in onze maatschappij, daar dient dit forum ook niet voor. Het valt me gewoon op dat de verzuring de laatste jaren echt een opwaartse beweging maakt. Er wordt steeds minder verdraagzaam gereageerd en daar zijn pretparken bvb in veel gevallen ook de dupe van (PdP, Walibi, Bobbejaanland, Efteling, etc.... ).

  3. #163

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Nieuws en geruchten

    Ik neem aan dat deze persoon er al meer dan 30/40 jaar woont want met de scirocco, de jumbojet en de tornado heb ik het park altijd een hoog trill gehalte weten hebben... dus een echt familliepark is het toch al zéér lang niet meer.

    Trouwens: de laatste jaren heeft walibi toch geïnvesteerd in geluidsbeperking? (Oa overkapping turbine tot PU)

  4. #164

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Nieuws en geruchten

    Moeilijk voor mij om hier een genuanceerd standpunt in te nemen, gelet om mijn uit de hand gelopen hobby.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dusk Bekijk Berichten
    Er wordt steeds minder verdraagzaam gereageerd en daar zijn pretparken bvb in veel gevallen ook de dupe van (PdP, Walibi, Bobbejaanland, Efteling, etc.... ).
    Ik zie toch enkele verschillen tussen parken (en buurtbewoners) die jij hier op een hoopje gooit. Bij Wal. en BJL vraag ik me soms af "Welke bewoners?", al weet ik dat die o.a. achter Okidoki huizen. Van verkeershinder zullen zij toch zelden of nooit last hebben. BJL is grotendeels omgeven door landbouwgrond en Wal. zit geprangd tussen een snelweg-oprit en een industrieweg. Dat is naar Belgische stedenbouwkundige normen nog lang zo slecht niet. En ook op weg naar de Efteling (ik gebruik twee verschillende wegen) kom ik nagenoeg geen bewoning tegen en lijkt de congestie me doorgaans beperkt.

    Maar mensen in Adinkerke hebben volgens mij wel serieus reden tot klagen. Die kunnen de meeste weekends en quasi de hele zomer lang niet zo maar even in de auto springen. En als ze gemotoriseerd bezoek ontvangen, waar kunnen die dan parkeren? Wat lawaai betreft: Heidi ligt toch ongelukkig dicht bij de bewoning terwijl de rustige boerderij in PDP grenst aan een onbewoond stuk. Wonen nabij Duinrell lijkt me - qua verkeer - ook soms een hel.

  5. #165

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Nieuws en geruchten

    Het geluid waarvan sprake gaat ENKEL over het MECHANISCHE geluid gemiddeld genomen per kwartier, NIET het geluid dat mensen produceren. dat telt namelijk niet . Vergelijk het bv met een school , dat is knal 't zelfde . Ik vrees dat de buurtbewoners dus niet bepaald goed geïnformeerd zijn .
    Daarom ook de keuze van de plaatsing van Weerwolf en Heidi (hoewel ... heidi ... ;-) ).

  6. #166

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Nieuws en geruchten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door chupacalabra Bekijk Berichten
    Daarom ook de keuze van de plaatsing van Weerwolf en Heidi (hoewel ... heidi ... ;-) ).
    Heidi maakt voor de buurtbewoners heel wat minder lawaai dan de kusttram die doorheen het dorp rijdt of de trein, dus in dat opzicht valt ook die "overlast" te verwaarlozen hoor.

  7. #167

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Nieuws en geruchten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Earlyspencer Bekijk Berichten
    Ik zie toch enkele verschillen tussen parken (en buurtbewoners) die jij hier op een hoopje gooit.
    Het was niet mijn bedoeling om alles op een hoopje te gooien, ik wilde enkel even een lijstje opsommen waar de laatste tijd problemen zijn ontstaan. Elk park heeft uiteraard een andere situatie. PdP is uiteraard het voorbeeld als het om buurtbewoning gaat, het park staat nu eenmaal in een veel dichter bevolkt gebied. Ik wil ook niet zeggen dat die mensen totaal geen redenen hebben om klagen, maar PDP is nu toch ook niet het park met de mega-achtbanen die trillingen tot 600m in de omtrek veroorzaken. Heidi staat inderdaad wel op en wat ongelukkige plaats (snap eigenlijk nog altijd niet waarom ze niet even hebben gewacht tot na de aankoop van de camping om die daar neer te planten - dit zat misschien nog niet in de pipeline?).

  8. #168

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Nieuws en geruchten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Earlyspencer Bekijk Berichten
    Moeilijk voor mij om hier een genuanceerd standpunt in te nemen, gelet om mijn uit de hand gelopen hobby.



    Ik zie toch enkele verschillen tussen parken (en buurtbewoners) die jij hier op een hoopje gooit. Bij Wal. en BJL vraag ik me soms af "Welke bewoners?", al weet ik dat die o.a. achter Okidoki huizen. Van verkeershinder zullen zij toch zelden of nooit last hebben. BJL is grotendeels omgeven door landbouwgrond en Wal. zit geprangd tussen een snelweg-oprit en een industrieweg. Dat is naar Belgische stedenbouwkundige normen nog lang zo slecht niet. En ook op weg naar de Efteling (ik gebruik twee verschillende wegen) kom ik nagenoeg geen bewoning tegen en lijkt de congestie me doorgaans beperkt.
    Walibi Belgium ligt wel degelijk vlakbij een woonwijk en de Rue Joseph Deschamps loopt praktisch parallel met het park. Als je vroeger in de wachtrij van Turbine door de bosjes keek aan de linkerkant van de wachtrij, kon je vaak mensen op hun terras zien zitten. Verder zijn er bewoners van deze straat die de rotsen van Radja River als tuinafsluiting hebben.



    Daarnaast ligt de toegang voor leveranciers en dergelijke in de Rue J. Deschamps, dus er is effectief wel wat beweging in die straat.

  9. #169

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Nieuws en geruchten

    Laat Walibi de huizen kopen en de zone gebruiken als groene buffer ?
    Volg LEX, LEE & Family op YouTube... https://www.youtube.com/lexleefamily

  10. #170

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Nieuws en geruchten

    Best veel huizen aan de rand van het park zijn eigenlijk tegenwoordig al grond van Walibi, zo stond het toch in het bestemmingsplan. Misschien zijn ze hier toch stiekem mee bezig

  11. #171

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Nieuws en geruchten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hanskuh Bekijk Berichten
    Laat Walibi de huizen kopen en de zone gebruiken als groene buffer ?
    Ik kan me een interview uit Brakesection Magazine herinneren waar instond dat Walibi dit voorgesteld had maar dat inwoners hier niet op wilden ingaan. (weet niet meer welk nummer het was). Maar ik kan me best voorstellen dat die informatie ondertussen achterhaald is.
    It doesn't need to go faster, higher and longer. The total experience that's important!

  12. #172

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Nieuws en geruchten

    Eén van de twee laatavondopeningen deze zomer is geschrapt: enkel 11 augustus is het park nog open tot 23u, 4 augustus niet meer...
    Staff Pretparken.be en Brakesection Magazine

  13. #173

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Nieuws en geruchten

    Gold River Adventure is weeral op drijf - evacuatie door stroomstoring:



    Foto: © JeanLucR
    Staff Pretparken.be en Brakesection Magazine

  14. #174

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Nieuws en geruchten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door yelle8 Bekijk Berichten
    Eén van de twee laatavondopeningen deze zomer is geschrapt: enkel 11 augustus is het park nog open tot 23u, 4 augustus niet meer...
    Eerlijk: dan beter geen zomernocturnes dan één... Ik vind het weer wat amateuristisch overkomen. Nogmaals presteert het park zwak met communicatie. Laat die nieuwe website aub snel komen!

    Wat me trouwens nog opviel op de kalender: van half juli tot 1 september is het park open van 10u00 tot 19u00, behalve op zaterdag 4 augustus en op vrijdag 17 augustus. Foutjes? Of plant men daar iets speciaals (soort Nacht van de Abonnees à la Plopsa?)

    Daarnaast ontdekte ik vandaag dat er vrijdag een festival plaatsvindt op de parking van Walibi Belgium: Wacolor! Het festival begint al in de namiddag en gaat door tot de vroege uurtjes. Ook hier vind je op de website niets van terug. Ik heb het per toeval via Facebook ontdekt.

    Meer info over het festival: http://www.wacolor.be/

  15. #175

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Nieuws en geruchten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door simon Bekijk Berichten
    Ik vind het weer wat amateuristisch overkomen. Nogmaals presteert het park zwak met communicatie.
    Ben ik volledig met je eens. Feestadgen en nocturnes is een optie geworden waar we 20 euro voor betalen en dan laten ze gewoon een zomernocturne vallen zonder enige communicatie. Het park zelf is bezig met een metamorfose, nu hopen dat er intern ook het een en ander wordt aangepakt.

  16. #176

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Nieuws en geruchten

    Die dag bij marketing.....
    oh, oeps ja, we hebben daar inderdaad voor laten bijbetalen...Hoe moeten we dit nu, liefst klungelig, communiceren ? Of beter zwijgen en een eventuele klager wat coupons opsturen...
    Ik vraag me echt af of er überhaupt wel een plan van aanpak is, gelet op de historie met de abo's etc.

  17. 21-06-18, 13:30

    Reden
    /

  18. #177

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Nieuws en geruchten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door etwien Bekijk Berichten
    Wat meer duidelijkheid omtrend de geschrapte nocturne:
    Met andere woorden;
    Nacht van de abonnees, maar die weten dat nog niet?
    En de reden van de lange wachttijd is zowel best wel grappig als bizar, ze hadden in Walibi dus maar 1 iemand die Nederlands kan op de PR-dienst. De vacature staat online, maar je hebt dus waarschijnlijk geen vakantie én geen vrije dagen

  19. #178

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Nieuws en geruchten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door etwien Bekijk Berichten
    Wat meer duidelijkheid omtrend de geschrapte nocturne:
    Op 4 juli (binnen 13 dagen al) is er dus een nocturne enkel voor abonnees (en vrienden) maar dit hebben ze nog nergens gecommuniceerd? Het lijkt wel alsof ze veel klachten hebben gekregen van abonnees met de optie "nocturnes en feestagen" en dat ze nu nog snel iets willen regelen. Ik kan fout zijn en als wat ik zeg niet klopt dan is de communicatie in ieder geval toch wel weer redelijk laat.

  20. #179

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Nieuws en geruchten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door etwien Bekijk Berichten
    Zij zullen dan samen met de season pass holders in Exotic World mogen vertoeven vanaf 18u terwijl we de rest van het park leegmaken.
    Oehh, dat gaat daar een bende worden als alle abonnees in die (kleine) zone op elkaar gedrukt gaan worden.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Zeuzzz Bekijk Berichten
    Op 4 juli (binnen 13 dagen al) is er dus een nocturne enkel voor abonnees (en vrienden) maar dit hebben ze nog nergens gecommuniceerd? Het lijkt wel alsof ze veel klachten hebben gekregen van abonnees met de optie "nocturnes en feestagen" en dat ze nu nog snel iets willen regelen. Ik kan fout zijn en als wat ik zeg niet klopt dan is de communicatie in ieder geval toch wel weer redelijk laat.
    Ik verwacht een typfout, want de geschrapte 'normale' nocturne was op 4 augustus gepland, en niet juli.
    Staff Pretparken.be en Brakesection Magazine

  21. #180

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Nieuws en geruchten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door yelle8 Bekijk Berichten
    Ik verwacht een typfout, want de geschrapte 'normale' nocturne was op 4 augustus gepland, en niet juli.
    Ja inderdaad, dat is waar. Al blijf ik het wel raar vinden dat er eerst een algemene nocturne is waarna die wordt afgelast en vervangen door een nocturne enkel voor abonnees. 🤔

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •