Citaat Oorspronkelijk geplaatst door K-ToF Bekijk Berichten
Ik vind het eigenlijk gek dat Walibi Belgium eigenlijk nog nocturnes organiseert. Het park heeft dat meermaals geprobeerd in het verleden, maar telkens bleek dat niemand echt interesse had om zo lang in het park te blijven.

In de Six Flags periode bijvoorbeeld was het park heel de zomer geopend tot 21u00, met verschillende nocturnes tot 23u00. Enkele jaren later bleef het park dan open tot 20u00, maar ook daar was weinig vraag naar. Maar ook de nocturnes tijdens de zomer hebben nooit echt op bijval kunnen rekenen. Ik ben meermaals op nocturnes geweest en vaak liep je op het einde rond in een quasi leeg pretpark en waren wij meestal zelf tegen 20u00 à 21u00 naar huis omdat we eigenlijk alles gezien hadden en ons zelfs een beetje begonnen te vervelen.

Nocturnes met Halloween zijn wel populair, omdat er dan naast attracties nog wat anders te beleven valt. Met de zomernocturnes valt er eigenlijk niet echt iets te beleven in het park. Als je al van 10u00 in het park bent en wil blijven tot 23u00, dan moet er iets te beleven zijn. Walibi Belgium heeft wel goeie attracties en veel attracties, maar om mensen 13u00 lang bezig te houden in het park is dat niet genoeg.
Net daarmee heb je volgens mij je eigen vraag beantwoord: er is niets extra's aan! Bij parken als Bellewaerde, Toverland, Walibi Holland, Efteling... organiseren heel wat extra's om de bezoekers een extra reden te geven om juist dan te komen. Als Walibi dit ook eens zou doen, en dit op tijd zou aankondigen, en duidelijk vermelden op de website, en op social media, DAN zie ik het wel nog goedkomen. Maar opnieuw: slechte communicatie als basis hiervoor.

Bij Halloween pakt het dan wel weer goed uit, omdat je weet waaraan je je mag verwachten intussen. Maar telkens opnieuw wordt hier ook geklaagd over de laattijdige communicatie omtrent Halloween.