X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 4 van de 5 EersteEerste ... 2345 LaatsteLaatste
Resultaten 61 tot 80 van de 92
  1. #61

    Re: [Majaland Kownaty] 2017

    Ik zeg niks meer ...

  2. #62

    Re: [Majaland Kownaty] 2017

    Update: Ondertussen is het bevestigd door CEO Steve Van den Kerkhof!
    Staff Pretparken.be en Brakesection Magazine

  3. #63

    Re: [Majaland Kownaty] 2017

    Op Plopsafans verscheen vandaag ook een interessant artikel omtrent toegangstarieven:

    - Dagticket voor volwassenen (>1 m): 69,90 złoty (€ 16,85)
    - Dagticket voor kinderen (85 cm - 1 m): 34,90 złoty (€ 8,50 euro)
    - Abonnees (Plopsa BumbaCard, FunCard of GoldCard): toegang inbegrepen

    Majaland Kownaty is dus iets goedkoper dan de andere indoorparken in onze contreien. Online tickets kunnen nu nog niet besteld worden, maar dit zal vermoedelijk snel volgen, net als een eigen abonnement voor het Poolse park.

  4. #64

    Re: [Majaland Kownaty] 2017

    Met een GCI wordt het aanbod natuurlijk opeens een heel stuk interessanter en lijkt de kans mij groter dat ik er ooit wel eens kom. Dat het een (bijna-)kopie van Heidi the Ride wordt, is natuurlijk niet zo verbazend voor Plopsa.

  5. #65

    Re: [Majaland Kownaty] 2017

    Mwa, tot nu toe heeft Plopsa eigenlijk nog nooit echt een grote topattractie gekopieerd, dan zou ik dit toch écht jammer vinden qua originaliteit. Met een kopie van Heidi: the Ride is de enige extra reden voor mij om naar het park te gaan, een extra credit en niets meer. Ik begrijp het ook niet zo goed: Heeft dit park niet veel meer ruimte om te doen wat ze willen?

    Ik had eigenlijk nog liever gezien dat er een (nog) kleinere, maar unieke woodie was gekomen: die shuttle die GCI enkele jaren geleden voorstelde, of zo'n Big Fun.

    Misschien word het helemaal geen baan die op Heidi lijkt (zal hoe dan ook het geval zijn zonder de geluidschermen, haha), ik hoop vooralsnog daar op. Maar op zich mogen Poolse pretparkfans dan weer écht nooit meer klagen: die worden deze tijden nog harder verwend dan wij in de jaren tachtig-negentig.

  6. #66

    Re: [Majaland Kownaty] 2017

    Ik vind de heisa rond het kopieergedrag van Plopsa toch wel een tikkeltje overdreven. Akkoord dat in verschillende parken dezelfde attracties opnieuw opduiken maar meestal gaat het toch om kinderattracties zoals konijntjes, eendjes , etc... . Ook dezelfde beelden van studio100-figuurtjes duiken overal op maar vind dit allesbehalve storend, in elk Disneypark lopen er trouwens ook Mickey en Donalds rond.

    Als ik kijk naar de drie grotere parken van de groep zie ik toch wel een verschillend aanbod en elk park heeft zo zijn 'signature coaster'. In Coo werd gekozen voor een spinning, de Panne een toch wel geslaagde launch en één van de beste coasters in ons Belgenland en (ik laat even Geforce buiten beschouwing als signature coaster) in Holiday Park Sky Scream. Drie totaal verschillende ervaringen.

    Ikzelf heb er geen enkel probleem mee dat er in Kownaty een eventuele clone komt van Heidi:the ride, wie van ons gaat er dan ook speciaal richting dit park gaan?

  7. #67

    Re: [Majaland Kownaty] 2017

    Disney heeft inderdaad in elk park Mickey mouse rondlopen. Maar ik zie hier niemand klagen dat Maya de bij ook in het Poolse Mayaland gaat rondlopen. Waar de klachten wel om gaan is dat de attracties gewoon allemaal overal voor 99% hetzelfde zijn. Iets wat je van Disney toch niet kunt zeggen lijkt me? Elk park heeft inderdaad een space Mountain, en kasteel, en Dumbo's. Maar buiten die Dumbo's zijn de attracties die je daar hebt staat allemaal anders. Ook al is de naam hetzelfde. En dat dan voor parken die allemaal in een ander werelddeel liggen...

    Het lijkt me misschien ook gewoon dat de klachten er zijn uit teleurstelling. Het is tof om nieuwe bouwprojecten te volgen. Maar als je alle attracties al hebt gebouwd zien worden in Plopsa Coo, Indoor, en De Panne dan is het natuurlijk al een heel deel saaier om dit te zien gebeuren.

    Ik vraag me eigenlijk ook af of Plopsa hiermee ergens niet in haar eigen voeten schiet. En dan heb ik het vooral over de copy paste vlak bij huis. Want welke toegevoegde waarde heeft een bezoek aan Plopsa Indoor Hasselt bijvoorbeeld als je al in De Panne geweest bent? Geen enkele attractie heb je daar dan nog niet gezien, buiten die Wicky achtbaan? Voor de gezinnen die ieder jaar meerdere parken bezoeken lijkt het mij dan dat ze dat park niet bezoeken, en dan eerder naar Bobbejaanland of de Efteling ofzo gaan uitwijken. Terwijl ze die mensen mits een gevarieerder aanbod misschien opnieuw hadden kunnen laten langskomen. Maar da's natuurlijk niet van toepassing op het Mayaland in Polen.

  8. #68

    Re: [Majaland Kownaty] 2017

    Ik zie die GCI ook graag komen, maar ik verwacht toch wel een andere lay-out. Heidi past goed in PDP omdat hij gemaakt is aan de rand van het park, waar de lay-out goed paste. In Kownaty hebben ze nog veel meer ruimte, waardoor ik toch wel denk iets anders te zien. Misschien opnieuw een lay-out die al eens eerder ergens ter wereld gebruikt werd, maar zeker geen perfecte kloon van Heidi.

    Wat betreft het kopiëren van attracties. Het zijn inderdaad vooral kinderattracties die gekopieerd worden, maar deze zijn ook de moeilijkste om veel te differentiëren. Wat de achtbaan van de indoorparken betreft, deze zou wel mogen verschillen.

    Jonge kinderen, voor wie de Plopsa Indoors vooral bedoeld zijn, zullen hier volgens mij weinig om malen. Voor hen is een attractie een attractie en is dit gewoon plezier. Ik denk zelfs dat de kleinste het bij een volgend bezoek reeds vergeten zijn.

  9. #69

    Re: [Majaland Kownaty] 2017

    Ik ga héél eerlijk zijn: ik ben het kopieer gedrag van Plopsa kotsbeu. Dat ze hier en daar een gelijkaardige attractie (met de nadruk op gelijkaardig, GEEN kopie), dat kan er mee door, maar ALS de woodie van Kownaty effectief een (capaciteitsloze) kloon wordt, heb ik het echt volledig gehad met het inspiratieloze gedoe van de Plopsa keten. Hun horeca behoort al tot de duurste en doch slechtse horeca die ik ken, elke indoor gelegenheid die ze plaatsen is een lelijke loods met fouten die ze keer op keer opnieuw maken, en zo kan ik nog lang verder gaan. Het is tijd dat men eens met meer originele, capaciteitsvolle attracties over de brug komen, want momenteel zijn ze hun prijzen in vergelijking met prestaties en kwaliteit écht niet waard.
    Laatst gewijzigd door etwien; 22-02-18 om 02:18.

  10. #70

    Re: [Majaland Kownaty] 2017

    Dat is letterlijk de eerste keer dat ik iemand hoor klagen dat de indoorparken van Plopsa lelijk zijn.

  11. #71

    Re: [Majaland Kownaty] 2017

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ignace Bekijk Berichten
    Dat is letterlijk de eerste keer dat ik iemand hoor klagen dat de indoorparken van Plopsa lelijk zijn.
    Dan denk ik persoonlijk dat je eens meer de mening van het modale publiek zal moeten vragen. Het aantal klachten dat ik hoor van die mensen is enorm, en niet in het minste dat de opbouw zeer kil aanvoelt.

  12. #72

    Re: [Majaland Kownaty] 2017

    Tgoh, echt mooi vind ik die hallen ook niet, maar kil kan je ze toch niet noemen? Het is en blijft natuurlijk een hal, maar dat heb je bij alle indoor-parken, kijk maar naar Toverland, Dippiedoe, MegaSpeelstad, etc. In vergelijking met die indoor speelparadijzen/attractieparken zijn die van Plopsa toch van een beter niveau? Dat is dan eerder een persoonlijke kwestie van smaak dan een bewezen feit. Ik zou graag toch eens die klachten zien, want dit is toch ook de eerste keer dat ik zoiets hoor.

    Wat je zegt over het kopieergedrag sluit ik me deels bij aan. Dat ze in Polen, op + 650 km afstand van het volgende indoorpark een klakkeloze kopie zetten stoort me helemaal niet, dat vind ik een (financieel en operationeel) logische zet. Ok, voor ons is dat minder aangenaam, maar aan pretparkfans verdienen ze dan ook bitter weinig geld...
    Dat ze in een zelfde park veel dezelfde statische figuren en materialen gebruiken stoor ik me wel aan, want dat getuigt voor mij naar teveel winstbejag. Natuurlijk is dat ingegeven door financiën, maar dan heb ik liever dat ze minder snel investeren en gebruik maken van meer diverse materialen dan standaard spuitbeton en paar keer dezelfde mal.

    Maar opnieuw, wij zijn niet de doelgroep van Plopsa en daarom gaan ze nooit rekening houden met ons. Voor eender welke ouder telt (voornamelijk) het geluk van zijn kind. En dat kind vind het niet erg om in een omgeving te staan die niet tot in de puntjes is afgewerkt, zolang die maar herkenbaar is. Dat is dan ook de kracht van Plopsa (en Disney ook), de ouders betalen evenveel en stellen (bijna) geen eisen, want ze zijn daar voornamelijk voor hun kinderen. En als de kinderen gelukkig zijn, dan zijn de ouders dat (meestal) ook...
    Laatst gewijzigd door Michielsken; 22-02-18 om 09:32.

  13. #73

    Re: [Majaland Kownaty] 2017

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door etwien Bekijk Berichten
    Dan denk ik persoonlijk dat je eens meer de mening van het modale publiek zal moeten vragen. Het aantal klachten dat ik hoor van die mensen is enorm, en niet in het minste dat de opbouw zeer kil aanvoelt.
    Wie is voor jou dan modaal? Begin zo stillaan de indruk te krijgen dat je enkel nog hoort wat je wil horen en positieve reacties gewoon naast je neerlegt. Nog nooit heb ik in pdp opmerkingen gehoord over 'kille' aankleding... en elke keer ik het park verlaat zie ik gelukkige mensen /families het park verlaten (maar dat zijn dan ook meestal geen 'deskundigen zoals uzelf').
    Als het gewoon je ding niet is zeg dat dan gewoon...
    Laatst gewijzigd door dusk; 24-02-18 om 02:06.

  14. #74

    Re: [Majaland Kownaty] 2017

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dusk Bekijk Berichten
    Wie is voor jou dan modaal? Begin zo stillaan de indruk te krijgen dat je enkel nog hoort wat je wil horen en positieve reacties gewoon naast je neerlegt. Nog nooit heb ik in pdp opmerkingen gehoord over 'kille' aankleding... en elke keer ik het park verlaat zie ik gelukkige mensen /families het park verlaten (maar dat zijn dan ook meestal geen 'deskundigen zoals uzelf').
    Als het gewoon je ding niet is zeg dat dan gewoon...
    Ik sta open voor ieders mening, daarom dat ik er altijd voorzichtjes bijzet “mijn mening”, maar dit lijkt niet langer voldoende te zijn. Bewijzen over wat ik net zei over een modaal publiek liggen nochtans voor het rapen, en als ik zo’n feedback hoor, dan hoor ik ze nu maar eenmaal. En ik hoef niet bestempeld worden als “deskundige”, je kan mij al zowel een betweter noemen ;-) .

  15. #75

    Re: [Majaland Kownaty] 2017

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door etwien Bekijk Berichten
    Ik sta open voor ieders mening, daarom dat ik er altijd voorzichtjes bijzet “mijn mening”, maar dit lijkt niet langer voldoende te zijn. Bewijzen over wat ik net zei over een modaal publiek liggen nochtans voor het rapen, en als ik zo’n feedback hoor, dan hoor ik ze nu maar eenmaal. En ik hoef niet bestempeld worden als “deskundige”, je kan mij al zowel een betweter noemen ;-) .
    Dan zou ik toch graag die bewijzen zien, want ik heb graag een correct beeld over de parken. Als fan ben ik me ervan bewust dat ik soms te roos of te zwart zie, dus dan zijn dergelijke bewijzen voor mij wel een hulp om mijn oordeel te vellen ivm de investeringen van de parken. Zo kan ik de parken dan ook beter inschatten op vlak van positionering in de markt, wat voor mij als fan toch een van de belangrijkste punten is. Dus graag een aantal van die bewijzen aub. Bedankt!

  16. #76

    Re: [Majaland Kownaty] 2017

    Gelukkig heb ik niets beter te doen ...

    Naam:     D291FBBD-7168-48ED-980D-D59B19A678AA.jpg
Bekeken:  829
Groote:   9,7 KBNaam:     D291FBBD-7168-48ED-980D-D59B19A678AA.jpg
Bekeken:  829
Groote:   9,7 KBNaam:     2764BA11-2925-463F-88C6-294A15E495FB.jpg
Bekeken:  806
Groote:   10,8 KBNaam:     05189942-1B86-4B1A-94AA-AF3B31237285.jpg
Bekeken:  796
Groote:   8,8 KBNaam:     123E4465-5206-49FB-ACDD-434920F5114E.jpg
Bekeken:  799
Groote:   12,9 KBNaam:     427916F8-7785-4698-9804-3B3C1979D0DC.jpg
Bekeken:  717
Groote:   10,7 KBNaam:     25211913-150C-4EFD-BD9A-1340FAB9E121.jpg
Bekeken:  799
Groote:   11,3 KB

    Indien je er nog wil, genoeg proviant:

    Naam:     7CA59F5A-1C5E-42D4-B423-32577C1F8EC6.jpg
Bekeken:  804
Groote:   10,3 KB

  17. #77

    Re: [Majaland Kownaty] 2017

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door etwien Bekijk Berichten
    Gelukkig heb ik niets beter te doen ...

    Naam:     D291FBBD-7168-48ED-980D-D59B19A678AA.jpg
Bekeken:  829
Groote:   9,7 KBNaam:     D291FBBD-7168-48ED-980D-D59B19A678AA.jpg
Bekeken:  829
Groote:   9,7 KBNaam:     2764BA11-2925-463F-88C6-294A15E495FB.jpg
Bekeken:  806
Groote:   10,8 KBNaam:     05189942-1B86-4B1A-94AA-AF3B31237285.jpg
Bekeken:  796
Groote:   8,8 KBNaam:     123E4465-5206-49FB-ACDD-434920F5114E.jpg
Bekeken:  799
Groote:   12,9 KBNaam:     427916F8-7785-4698-9804-3B3C1979D0DC.jpg
Bekeken:  717
Groote:   10,7 KBNaam:     25211913-150C-4EFD-BD9A-1340FAB9E121.jpg
Bekeken:  799
Groote:   11,3 KB

    Indien je er nog wil, genoeg proviand:

    Naam:     7CA59F5A-1C5E-42D4-B423-32577C1F8EC6.jpg
Bekeken:  804
Groote:   10,3 KB
    Ok, genoeg klachten over de indoor parken van Plopsa, maar de rode draad is eerder 'Te duur', 'onvriendelijk', 'te klein', 'te lawaaierg'. Ik lees een paar keer 'donker', maar nergens dat het kil is (koud daarentegen weer wel). Dat Plopsa geld uit de mensen zuigt weet iedereen wel al dacht ik, maar ik kom heel weinig reviews tegen die zeggen dat de indoorparken kil overkomen qua opbouw, dus mijn inziens zijn ze daarin dan wel goed bezig (toch voor de modale man in de straat, voor mijn part mogen ze die spuitbeton wettelijk verbieden in themaparken)

    Wel bedankt voor de bundeling van de klachten!

  18. #78

    Re: [Majaland Kownaty] 2017

    Klachten zijn er altijd, en voor de indoorparken van plopsa meer dan zou mogen. De groep zou er idd iets moeten uit gaan leren. Langs andere kant gaat het hier om een klein inlands groepje die dient op te tornen tegen grote investeringsgroepen. Een werkende formule zal dus dan ook worden gecopieerd.

    Wat de klachten betreft kan ik e echt wel in inkomen dat plopsa dure prijzen hanteerd. Beetje zakken qua prijs kan geen kwaad, winst genoeg, sponsors genoeg.

  19. #79

    Re: [Majaland Kownaty] 2017

    En intussen heeft Plopsa Fans bevestiging dat het wel degelijk een kloon wordt van Heidi The Ride uit PDP...

  20. #80

    Re: [Majaland Kownaty] 2017

    Je mag zeggen wat je wilt, maar ik vind Majaland iets totaal anders geworden dan de twee andere indoorparken. Misschien wel een aantal dezelfde attracties (hoewel ook veel andere of in een andere vorm), toch een héél andere look.











    Staff Pretparken.be en Brakesection Magazine

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •