Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DT Bekijk Berichten
Dat is nu ook gewoon juist de bedoeling (volgens mij), aangezien mensen die in Polen wonen niet (meer) naar België, Nederland of Duitsland gaan komen om een Plopsapark te bezoeken als er één (vlak) bij hen in de buurt is, toch? Door veel te kopiëren en na te bouwen van in hun andere (succesvolle) parken wilt Plopsa (volgens mij) gewoon de belevenis van Plopsa overal op (ongeveer) dezelfde manier geven en overbrengen aan/naar de bezoekers van de verschillende Plopsaparken, denk ik. Plopsa is trouwens niet de enige pretparkgroep die dit doet. Volgens mij is dat in Disneyparken ook grotendeels zo, vooral dan in de (originele) Disneyland Parken zelf. Ik vind het voor zowel Plopsa als Disney prima en goed zo, aangezien er overal op de wereld (en zo dus ook ver van elkaar) verschillende (pret)parken van deze (2 (en ook nog vele andere)) pretparkgroepen op de wereld te vinden zijn.
Polen komen écht niet naar België voor een prutsig overpriced indoorparkje hoor. Die komen voor hele andere zaken en pakken dan eventueel het park mee.

Disney doet dit trouwens ook lang niet meer zo extreem als vroeger. Je ziet ook daar steeds meer variatie in het aanbod. Blijkbaar hebben ze daar door dat copy-paste toch niet helemaal werkt (en die parken liggen véél verder uit elkaar dan Plopsa). Ze gebruiken wel nog vaak hetzelfde thema, maar daarbuiten veel anders.