X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 1 van de 5 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 92
  1. #1

    [Majaland Kownaty] 2017

    Afgelopen zaterdag is in Polen de eerste steen gelegd van Majaland, een onderdeel van Holiday Park Kownaty. Het park kocht de rechten van Studio 100 om gebruik te kunnen maken van figuren Maya de Bij, Wickie de Viking en Heidi.


    Het Poolse Majaland is een initiatief van de Nederlandse investeerder Momentum Capital in partnership met Plopsa Group, de themaparkdivisie binnen Studio 100. Majaland is het eerste themapark in Holiday Park Kownaty, een recreatiegebied van in totaal 205 hectare voor alle leeftijdsgroepen. Het strategisch gelegen domein situeert zich tussen Berlijn en Poznan en is gelegen aan de afslag van de A2 snelweg tussen Berlijn en Warschau. Het recreatiedomein is eveneens een initiatief van Momentum Capital en zal bestaan uit op elkaar aansluitende themaparken en voorzieningen, waaronder hotels en een bungalowpark. Het themapark Majaland krijgt daarbinnen een grootte van 10 hectare, zal naar inschatting 300.000 bezoekers per jaar verwelkomen en het hele jaar door geopend zijn.


    Met Majaland zet Plopsa Group haar eerste stappen in Polen. Plopsa bezit reeds 6 succesvolle themaparken in België, Nederland en Duitsland. Hiermee verwelkomen ze 3 miljoen bezoekers per jaar. Typerend voor de parken is dat ze opgebouwd worden rond de populaire Studio 100-figuren. De bouw van Majaland in Polen is dan ook een direct gevolg van het succes van de Studio 100-figuren in Polen. Zo werd de film ‘Maya: Eerste Vlucht’ in 2015 landelijk getoond in Poolse bioscopen en zijn de televisieseries over de avonturen van Maya de Bij en Wickie de Viking bijzonder geliefd. Steve Van den Kerkhof, CEO van de Plopsa Group, zegt hierover het volgende: “De start van de bouw van Majaland hier op Holiday Park Kownaty sluit uitstekend aan op onze groeiambitie. Majaland zal gerealiseerd worden als onderdeel van de totale entertainmentformule van Studio 100 en Plopsa en vergelijkbaar zijn met zones zoals die zich in de huidige Plopsa-themaparken bevinden. Het nieuwe themapark zal kinderen en hun ouders onvergetelijke avonturen laten beleven.”


    De eerste steen, waarmee de bouw van Majaland in Polen officieel van start gegaan is, is gezamenlijk gelegd door burgemeester Ryszard Stanulewicz van Torzym, de gemeente alwaar Holiday Park Kownaty zich bevindt, de CEO van Plopsa Group Steve Van den Kerkhof, de CEO van Momentum Capital Martijn van Rheenen en lokale jeugd. De planning is dat Majaland haar eerste bezoekers welkom gaat heten in december 2017. “In 2018 komen er weer twee nieuwe Studio 100-films uit, namelijk de tweede Maya-film en een film over Wickie de Viking. Daarnaast verovert ‘Heidi’ binnenkort de Poolse huiskamers, de serie zal dan voor het eerst in Polen op de televisieschermen uitgezonden worden. Het is dus geweldig dat Poolse kinderen en hun ouders de wereld van deze figuren zelf kunnen gaan meemaken in Majaland!”, aldus Daniel Heinst, directeur Majaland Polen.


    Ook Martijn van Rheenen, CEO van Momentum Capital, toont zich zeer tevreden: “Na jaren van voorbereiding gaat Holiday Park Kownaty een nieuwe fase in. De start van de bouw van Majaland is een teamprestatie waarbij de lokale autoriteiten en gemeenschap, het team in Polen, de geweldige expertise van Plopsa en Studio 100, Momentum Capital en haar mede-investeerders allemaal hun bijdrage hebben geleverd. Bovendien gaan we een markt bedienen met het eerste echte themapark in Polen. Dat ons deze eer samen met Studio 100 en Plopsa te beurt valt maakt ons bijzonder trots.”

    Enkele concept-arts van het nieuwe Plopsa-park:













    ► Meer info over dit project: http://www.pretparken.be/NL/article/...20Pools%20park
    Staff Pretparken.be en Brakesection Magazine

  2. #2

    Re: [Majaland Kownaty] 2017

    De bouw is ondertussen al ver gevorderd:



    Ook de eerste attracties werden geplaatst: de Kontiki en de grote gele glijbaan:



    Laatst gewijzigd door yelle8; 15-05-17 om 22:30.
    Staff Pretparken.be en Brakesection Magazine

  3. #3

    Re: [Majaland Kownaty] 2017

    De verschillende attracties worden geïnstalleerd:








    Bron: Facebook Wooddesign Amusement Rides BV

  4. #4

    Re: [Majaland Kownaty] 2017

    Een stukje Plopsa te Polen:














    Dit en meer: Facebook Plopsa

  5. #5

    Re: [Majaland Kownaty] 2017

    Zo te zien hebben ze niet enkel de rechten op de figuurtjes over genomen. Het is weer héél erg copy-paste voor dit parkje.

    Normaal is dat enkel jammer voor ons als fans, maar prima voor het gewone publiek. Echter heb ik zelfs daar in dit geval mijn twijfels over, aangezien het voor Polen niet heel ongebruikelijk is om geregeld deze kant op te komen.

  6. #6

    Re: [Majaland Kownaty] 2017

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    Zo te zien hebben ze niet enkel de rechten op de figuurtjes over genomen. Het is weer héél erg copy-paste voor dit parkje.

    Normaal is dat enkel jammer voor ons als fans, maar prima voor het gewone publiek. Echter heb ik zelfs daar in dit geval mijn twijfels over, aangezien het voor Polen niet heel ongebruikelijk is om geregeld deze kant op te komen.
    Dat is nu ook gewoon juist de bedoeling (volgens mij), aangezien mensen die in Polen wonen niet (meer) naar België, Nederland of Duitsland gaan komen om een Plopsapark te bezoeken als er één (vlak) bij hen in de buurt is, toch? Door veel te kopiëren en na te bouwen van in hun andere (succesvolle) parken wilt Plopsa (volgens mij) gewoon de belevenis van Plopsa overal op (ongeveer) dezelfde manier geven en overbrengen aan/naar de bezoekers van de verschillende Plopsaparken, denk ik. Plopsa is trouwens niet de enige pretparkgroep die dit doet. Volgens mij is dat in Disneyparken ook grotendeels zo, vooral dan in de (originele) Disneyland Parken zelf. Ik vind het voor zowel Plopsa als Disney prima en goed zo, aangezien er overal op de wereld (en zo dus ook ver van elkaar) verschillende (pret)parken van deze (2 (en ook nog vele andere)) pretparkgroepen op de wereld te vinden zijn.

  7. #7

    Re: [Majaland Kownaty] 2017

    Leuk om zo'n parkje eens opgebouwd zien te worden. Ik kan me geen foto's van Plopsa Indoor tijdens zijn opbouw herinneren . De vraag die ik mij wel stel... kennen de mensen Bumba in Polen , zie Brandweermolen...
    Volg LEX, LEE & Family op YouTube... https://www.youtube.com/lexleefamily

  8. #8

    Re: [Majaland Kownaty] 2017

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hanskuh Bekijk Berichten
    Leuk om zo'n parkje eens opgebouwd zien te worden. Ik kan me geen foto's van Plopsa Indoor tijdens zijn opbouw herinneren . De vraag die ik mij wel stel... kennen de mensen Bumba in Polen , zie Brandweermolen...
    Bumba wordt in Polen niet uitgezonden, maar het park ligt dicht tegen Duitsland, waar die wel populair zou zijn.
    (Toch zo gelezen op plopsafans.be)
    Laatst gewijzigd door dusk; 20-08-17 om 15:11.

  9. #9

    Re: [Majaland Kownaty] 2017

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DT Bekijk Berichten
    Dat is nu ook gewoon juist de bedoeling (volgens mij), aangezien mensen die in Polen wonen niet (meer) naar België, Nederland of Duitsland gaan komen om een Plopsapark te bezoeken als er één (vlak) bij hen in de buurt is, toch? Door veel te kopiëren en na te bouwen van in hun andere (succesvolle) parken wilt Plopsa (volgens mij) gewoon de belevenis van Plopsa overal op (ongeveer) dezelfde manier geven en overbrengen aan/naar de bezoekers van de verschillende Plopsaparken, denk ik. Plopsa is trouwens niet de enige pretparkgroep die dit doet. Volgens mij is dat in Disneyparken ook grotendeels zo, vooral dan in de (originele) Disneyland Parken zelf. Ik vind het voor zowel Plopsa als Disney prima en goed zo, aangezien er overal op de wereld (en zo dus ook ver van elkaar) verschillende (pret)parken van deze (2 (en ook nog vele andere)) pretparkgroepen op de wereld te vinden zijn.
    Polen komen écht niet naar België voor een prutsig overpriced indoorparkje hoor. Die komen voor hele andere zaken en pakken dan eventueel het park mee.

    Disney doet dit trouwens ook lang niet meer zo extreem als vroeger. Je ziet ook daar steeds meer variatie in het aanbod. Blijkbaar hebben ze daar door dat copy-paste toch niet helemaal werkt (en die parken liggen véél verder uit elkaar dan Plopsa). Ze gebruiken wel nog vaak hetzelfde thema, maar daarbuiten veel anders.

  10. #10

    Re: [Majaland Kownaty] 2017

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    Polen komen écht niet naar België voor een prutsig overpriced indoorparkje hoor. Die komen voor hele andere zaken en pakken dan eventueel het park mee.

    Disney doet dit trouwens ook lang niet meer zo extreem als vroeger. Je ziet ook daar steeds meer variatie in het aanbod. Blijkbaar hebben ze daar door dat copy-paste toch niet helemaal werkt (en die parken liggen véél verder uit elkaar dan Plopsa). Ze gebruiken wel nog vaak hetzelfde thema, maar daarbuiten veel anders.
    Disney bouwt nog altijd veel (/de meeste) populaire attracties na in zijn verschillende parken. Ik denk dus ook echt niet dat de doelgroep van de kinderen (= kleine kinderen) waarop dit Plopsapretpark zich richt samen met hun ouders zo ver naar België of Nederland gaan komen reizen voor één van de andere Plopsapretparken die hier op lijken. Wat ze al deden en wat ze nu dus ook weer aan het doen zijn is bij jonge kinderen echt een blijvende succesformule en waarom daar dan niet gewoon op (bijna) dezelfde manier mee doorgaan (zullen ze daar bij Plopsa dan waarschijnlijk ook denken).

  11. #11

    Re: [Majaland Kownaty] 2017

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DT Bekijk Berichten
    Disney bouwt nog altijd veel (/de meeste) populaire attracties na in zijn verschillende parken. Ik denk dus ook echt niet dat de doelgroep van de kinderen (= kleine kinderen) waarop dit Plopsapretpark zich richt samen met hun ouders zo ver naar België of Nederland gaan komen reizen voor één van de andere Plopsapretparken die hier op lijken. Wat ze al deden en wat ze nu dus ook weer aan het doen zijn is bij jonge kinderen echt een blijvende succesformule en waarom daar dan niet gewoon op (bijna) dezelfde manier mee doorgaan (zullen ze daar bij Plopsa dan waarschijnlijk ook denken).
    Disney doet dat al heel lang niet meer, hooguit voor wat kleine molens. De nieuwe TRON achtbaan die in Orlando gaat komen zou volledig anders worden dan de bestaande. De Big Thunder Mountains zijn geen van allen identiek. Daarnaast heeft sowieso elk park een stapel vrij unieke attracties. Daar kun je bij Plopsa volstrekt niet van spreken.

    En zoals gezegd: Die polen komen écht niet speciaal voor dat parkje naar België. Maar het is wél vrij gebruikelijk om naar België te komen voor vakantie, werk of om kenissen te bezoeken. Dus ze kennen het park wel al. Daarnaast liggen België en polen íetsje dichter bij elkaar dan Parijs en Orlando.

    De successformule van Plopsa zijn hun karakters, niet hun attracties of hun parken en of de formule van plopsa indoor werkt zal nog bewezen moeten worden. Ik zie niet in hoe de indoor parkjes over pakweg 20 jaar nog steeds denken volk te trekken. Ze kunnen er niet echt iets nieuws zetten om volk te lokken en de prijzen zijn belachelijk, behalve als je een abbo hebt (Maar daar kun je als park niet van leven). Daarnaast ligt Kownaty in the middle of nowhere. Veel verzorgingsgebied hebben ze niet. Het zou me niets verbazen als dit park uiteindelijk gaat uitbreiden en Plopsa gewoon een themagebied wordt binnen een groter park dat dan ook volk van verder weg kan lokken.

  12. #12

    Re: [Majaland Kownaty] 2017

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    Het zou me niets verbazen als dit park uiteindelijk gaat uitbreiden en Plopsa gewoon een themagebied wordt binnen een groter park dat dan ook volk van verder weg kan lokken.
    Dat is zelfs al geweten Mayaland Kowatny wordt een onderdeel van Holiday PArk Kowatny met een buiten pretpark, zwempark en sportfaciliteiten.

  13. #13

    Re: [Majaland Kownaty] 2017

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bobby turbo Bekijk Berichten
    Dat is zelfs al geweten Mayaland Kowatny wordt een onderdeel van Holiday PArk Kowatny met een buiten pretpark, zwempark en sportfaciliteiten.
    Ah.. oeps.. dat deel had ik gemist .

    Maar wel inderdaad de enige manier om op een dergelijke locatie iets van success te kunnen hebben. Wel jammer van de naam trouwens, dat andere Holiday Park is immers niet eens zo heel ver weg.

  14. #14

    Re: [Majaland Kownaty] 2017

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    Disney doet dat al heel lang niet meer, hooguit voor wat kleine molens. De nieuwe TRON achtbaan die in Orlando gaat komen zou volledig anders worden dan de bestaande. De Big Thunder Mountains zijn geen van allen identiek. Daarnaast heeft sowieso elk park een stapel vrij unieke attracties. Daar kun je bij Plopsa volstrekt niet van spreken.

    En zoals gezegd: Die polen komen écht niet speciaal voor dat parkje naar België. Maar het is wél vrij gebruikelijk om naar België te komen voor vakantie, werk of om kenissen te bezoeken. Dus ze kennen het park wel al. Daarnaast liggen België en polen íetsje dichter bij elkaar dan Parijs en Orlando.

    De successformule van Plopsa zijn hun karakters, niet hun attracties of hun parken en of de formule van plopsa indoor werkt zal nog bewezen moeten worden. Ik zie niet in hoe de indoor parkjes over pakweg 20 jaar nog steeds denken volk te trekken. Ze kunnen er niet echt iets nieuws zetten om volk te lokken en de prijzen zijn belachelijk, behalve als je een abbo hebt (Maar daar kun je als park niet van leven). Daarnaast ligt Kownaty in the middle of nowhere. Veel verzorgingsgebied hebben ze niet. Het zou me niets verbazen als dit park uiteindelijk gaat uitbreiden en Plopsa gewoon een themagebied wordt binnen een groter park dat dan ook volk van verder weg kan lokken.
    Ok, Disney is daar de laatste tijd inderdaad al heel veel in verbeterd, maar las je kijkt naar het nieuwste Disneypark in Shanghai zijn er, naast de 'vele' nieuwe(re) attracties, toch nog altijd (veel) 'kopieën' van Disney-attracties of themagebieden uit de andere Disneyparken. Ik blijf er trouwens ook nog altijd bij dat de meeste Polen al die Plopsa-attracties toch nog niet gaan kennen, dus dat dat in ieder geval het probleem zeker niet gaat zijn.

  15. #15

    Re: [Majaland Kownaty] 2017

    Nieuwe bouwupdate:










    Bron: Facebook Plopsa

  16. #16

    Re: [Majaland Kownaty] 2017

    Nieuwe bouwfoto's:












    Bron: https://www.facebook.com/Plopsaparken/

  17. #17

    Re: [Majaland Kownaty] 2017

    Schiet goed op en je begint al veel zaken echt te herkennen.

    Alleen jammer dat er zoveel copy paste is tussen de parken (en al zeker de indoors).

  18. #18

    Re: [Majaland Kownaty] 2017

    Ik zie eerder het probleem weer opduiken van slechte toegankelijkheid voor rolstoelen een kinderwagens met die verdomde vloer. Mooi? Misschien, maar handig? Nee.

  19. #19

    Re: [Majaland Kownaty] 2017

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door traveler Bekijk Berichten
    Ik zie eerder het probleem weer opduiken van slechte toegankelijkheid voor rolstoelen een kinderwagens met die verdomde vloer. Mooi? Misschien, maar handig? Nee.
    Ze zijn de tegels nog aan het leggen. Na het uitharden komt er wel een cementvoeg tussen zeker? Of daar ging ik toch vanuit...

  20. #20

    Re: [Majaland Kownaty] 2017

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rickie97 Bekijk Berichten
    Ze zijn de tegels nog aan het leggen. Na het uitharden komt er wel een cementvoeg tussen zeker? Of daar ging ik toch vanuit...
    Dat er nog cement tussen moet weet ik wel maar je blijft hoe dan ook met de randen over of je moet cement over de stenen kappen maar dat heeft niet echt veel nut.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •