Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
Disney doet dat al heel lang niet meer, hooguit voor wat kleine molens. De nieuwe TRON achtbaan die in Orlando gaat komen zou volledig anders worden dan de bestaande. De Big Thunder Mountains zijn geen van allen identiek. Daarnaast heeft sowieso elk park een stapel vrij unieke attracties. Daar kun je bij Plopsa volstrekt niet van spreken.

En zoals gezegd: Die polen komen écht niet speciaal voor dat parkje naar België. Maar het is wél vrij gebruikelijk om naar België te komen voor vakantie, werk of om kenissen te bezoeken. Dus ze kennen het park wel al. Daarnaast liggen België en polen íetsje dichter bij elkaar dan Parijs en Orlando.

De successformule van Plopsa zijn hun karakters, niet hun attracties of hun parken en of de formule van plopsa indoor werkt zal nog bewezen moeten worden. Ik zie niet in hoe de indoor parkjes over pakweg 20 jaar nog steeds denken volk te trekken. Ze kunnen er niet echt iets nieuws zetten om volk te lokken en de prijzen zijn belachelijk, behalve als je een abbo hebt (Maar daar kun je als park niet van leven). Daarnaast ligt Kownaty in the middle of nowhere. Veel verzorgingsgebied hebben ze niet. Het zou me niets verbazen als dit park uiteindelijk gaat uitbreiden en Plopsa gewoon een themagebied wordt binnen een groter park dat dan ook volk van verder weg kan lokken.
Ok, Disney is daar de laatste tijd inderdaad al heel veel in verbeterd, maar las je kijkt naar het nieuwste Disneypark in Shanghai zijn er, naast de 'vele' nieuwe(re) attracties, toch nog altijd (veel) 'kopieën' van Disney-attracties of themagebieden uit de andere Disneyparken. Ik blijf er trouwens ook nog altijd bij dat de meeste Polen al die Plopsa-attracties toch nog niet gaan kennen, dus dat dat in ieder geval het probleem zeker niet gaat zijn.