X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 3 van de 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Resultaten 41 tot 60 van de 92
  1. #41

    Re: [Majaland Kownaty] 2017

    Toegegeven, ik heb het echt niet voor Plopsa, maar dat is by far één van de mooiste en meest originele wellenflugs dat ik in jaren gezien heb!

  2. #42

    Re: [Majaland Kownaty] 2017

    Er is weer veel copy paste aan de gang voor dit park, maar eerlijk gezegd heb ik daar absoluut geen problemen mee. Elke attractie wordt aangepast aan het thema en voor de kinderen zal dit echt een toffe beleving zijn. Wij als pretparkfan worden wellicht minder wild om weer dezelfde attracties te zien, want ik ga er zeker niet speciaal naar toe gaan.
    Go down like Hyperion, launch like a Taron, fly like a Fenix and challenge your Nemesis

  3. #43

    Re: [Majaland Kownaty] 2017

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door etwien Bekijk Berichten
    Toegegeven, ik heb het echt niet voor Plopsa, maar dat is by far één van de mooiste en meest originele wellenflugs dat ik in jaren gezien heb!
    Ik deel je mening!

  4. #44

    Re: [Majaland Kownaty] 2017

    Hoe de dakconstructie er momenteel uitziet, doet vermoeden dat Plopsa (nog steeds) geen rekening heeft gehouden met akoestiek. Na Plopsaqua zouden ze toch duidelijk moeten geleerd hebben dat die indoor hallen echt extreem belastend zijn voor het gehoor. In de indoorparken & Mayaland is dat al vrij erg, maar in Plopsaqua is het vaak tegen het onaangename toe. De medewerkers daar dragen al geruime tijd allemaal oordoppen. Maar de bezoekers mogen blijven lijden blijkbaar. Vreemd dat ze voor een nieuw park dan niet de moeite nemen om dat probleem op te lossen.

  5. #45

    Re: [Majaland Kownaty] 2017

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Simon42 Bekijk Berichten
    Hoe de dakconstructie er momenteel uitziet, doet vermoeden dat Plopsa (nog steeds) geen rekening heeft gehouden met akoestiek. Na Plopsaqua zouden ze toch duidelijk moeten geleerd hebben dat die indoor hallen echt extreem belastend zijn voor het gehoor. In de indoorparken & Mayaland is dat al vrij erg, maar in Plopsaqua is het vaak tegen het onaangename toe. De medewerkers daar dragen al geruime tijd allemaal oordoppen. Maar de bezoekers mogen blijven lijden blijkbaar. Vreemd dat ze voor een nieuw park dan niet de moeite nemen om dat probleem op te lossen.
    Plopsa draait om kwantiteit, geen kwaliteit. Plopsa blijft vele (zeer algemeen geweten) pijnpunten bewust maken, al is het uit besparing. Ik zie indoor attracties en zwembaden in alle vormen en maten verschijnen, maar enkel Plopsa kent enkel loodsen en spuitbeton, meestal met de meest capaciteitsloze attracties erbij gegooid ook. Daar gaat 1 prachtig gethemede slingermolen geen verschil aan maken ...

  6. #46
    borisvdd
    Guest

    Re: [Majaland Kownaty] 2017

    Plopsa = ctrl+c en ctrl+v

  7. #47

    Re: [Majaland Kownaty] 2017

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door borisvdd Bekijk Berichten
    Plopsa = ctrl+c en ctrl+v
    Denk je dat ze daar in Polen gaan van wakker liggen? Ja Plopsa kopieert veel van andere parken en wat dan nog? De (meest op elkaar lijkende) parken liggen honderden kilometers ver uit elkaar. Normaal komt iemand uit Coevorden niet in Hasselt en iemand van Hasselt niet in Kownaty. En dan nog: elk park heeft zijn eigen uniciteit door bepaalde details en (licht) ander attractieaanbod. Andere parkengroepen kopiëren ook hoor, kijk maar naar Merlin (Lego-parken) en Disney! Maar enkel Plopsa is steeds mikpunt spot.
    Staff Pretparken.be en Brakesection Magazine

  8. #48
    borisvdd
    Guest

    Re: [Majaland Kownaty] 2017

    Erg weinig mensen spotten met Plopsa... Ik bedoel het ook niet spottend. Maar als ik naar deze foto's kijk, of naar die van Plopsa Indoor Hasselt, dan mag toch iemand opmerken dat het copy-paste is he?
    Elke fan vindt altijd dat zijn park het mikpunt van spot is bij kritiek. Post iets kritisch in het BJL-forum en je krijgt de BJL-fanbrigade op je dak. Opmerken dat Walibi wel héél erg vaak "vooruit-achteruit"-trajecten gebruikt, en meteen springen de Walibibbers recht. En nu hetzelfde met Plopsa he. Niets op tegen, maar grappen moeten kunnen. Over élk park.

  9. #49

    Re: [Majaland Kownaty] 2017

    Er worden inderdaad zeer vaak dezelfde attracties gebruikt in de meerdere parken, maar moet nu wel zeggen dat in dit Poolse park heel wat andere thema's gebruikt worden. Ook de Wickie Coaster ziet er volledig anders uit dan de exemplaren in Coevorden en Hasselt, alleen al door het feit dat deze van het begin af in dit thema zit en niet de doodshoofdgrot heeft, die de anderen hebben van hun vorig leven als Piet Piraat achtbaan. Mogelijk is dit wel het mooiste indoor park dat er al gebouwd is in de groep, afgaande op de foto's.

    Een grapje maken moet zeker kunnen maar als je enkel zoals Boris zegt "Plopsa = ctrl+c en ctrl+v" komt dat niet over als grap, maar als kritiek. Zet achter een grap op zijn minst een smiley, zodat het dan ook duidelijk is. En als je het effectief als kritiek wil uit, ook geen probleem, ieder recht op z'n mening, maar zet dan iets meer nee dan enkel dit kort zinnetje.
    Laatst gewijzigd door bobby turbo; 22-01-18 om 18:39.

  10. #50

    Re: [Majaland Kownaty] 2017

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door borisvdd Bekijk Berichten
    Post iets kritisch in het BJL-forum en je krijgt de BJL-fanbrigade op je dak.
    Zolang het de funbrigade niet is...

  11. #51

    Re: [Majaland Kownaty] 2017

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door etwien Bekijk Berichten
    Plopsa draait om kwantiteit, geen kwaliteit. Plopsa blijft vele (zeer algemeen geweten) pijnpunten bewust maken, al is het uit besparing. Ik zie indoor attracties en zwembaden in alle vormen en maten verschijnen, maar enkel Plopsa kent enkel loodsen en spuitbeton, meestal met de meest capaciteitsloze attracties erbij gegooid ook. Daar gaat 1 prachtig gethemede slingermolen geen verschil aan maken ...
    Geheel akkoord hoor Etwien en mij volledig bewust van waar ze wel en niet om kraaien, maar ik zal het, samen met heel veel mensen hier, blijven opmerken in de misschien naieve hoop dat er ooit verandering komt. En hoewel borisvdd het erg blatant uitdrukt, sluit dat wel aan bij hun stijl.

  12. #52

    Re: [Majaland Kownaty] 2017

    Ook op capaciteitvlak kiest Plopsa áltijd voor de goedkope optie. Kijk naar 2 grootste parken: Plopsaland De Panne krijgt een woodie, máár de kleinste die de constructeur tot voorheen leverde, tegelijkertijd de enige “kloon” die de constructeur geleverd heeft (dus origineel is het óók niet).

    Holiday Park krijgt een Premier Rides Sky Rocket II, op zich heel leuk, maar men kiest wederom voor de optie zónder wisselstation, terwijl deze toen al een optie was.

    Dit zijn helaas geen verwijten, maar feiten. Plopsa = snel en zo goedkoop mogelijk.
    Laatst gewijzigd door etwien; 22-01-18 om 22:45.

  13. #53

    Re: [Majaland Kownaty] 2017

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door etwien Bekijk Berichten
    Ook op capaciteitvlak kiest Plopsa áltijd voor de goedkope optie. Kijk naar 2 grootste parken: Plopsaland De Panne krijgt een woodie, máár de kleinste die de constructeur tot voorheen leverde, tegelijkertijd de enige “kloon” die de constructeur geleverd heeft (dus origineel is het óók niet).
    Heidi is geen kloon (los van het feit dat de supportsctructuur verschilt van de baan in Orlando, is ook de layout niet identiek) - en zelfs al was het er één, dan nog was het niet de eerste kopie die GCI heeft neergezet. American Thunder in SFSL is een kopie van Thunderbird in Powerpark.

    Ik zou niet zeggen dat Plopsa altijd voor de allergoedkoopste oplossing gaat. Ze hadden ook als vervanging van de Superwirbel voor een Zamperla Volare kunnen gaan, of in plaats van de vele Mack-producten in de Panne voor goedkopere en inferieure italiaanse merken kunnen gaan (de Draak, splashbattle, Supersplash). Als het écht zo snel en goedkoop mogelijk was wat de klok sloeg, zou Plopsaland meer weg hebben van Flamingoland.

  14. #54

    Re: [Majaland Kownaty] 2017

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ignace Bekijk Berichten
    Heidi is geen kloon (los van het feit dat de supportsctructuur verschilt van de baan in Orlando, is ook de layout niet identiek) - en zelfs al was het er één, dan nog was het niet de eerste kopie die GCI heeft neergezet. American Thunder in SFSL is een kopie van Thunderbird in Powerpark.

    Ik zou niet zeggen dat Plopsa altijd voor de allergoedkoopste oplossing gaat. Ze hadden ook als vervanging van de Superwirbel voor een Zamperla Volare kunnen gaan, of in plaats van de vele Mack-producten in de Panne voor goedkopere en inferieure italiaanse merken kunnen gaan (de Draak, splashbattle, Supersplash). Als het écht zo snel en goedkoop mogelijk was wat de klok sloeg, zou Plopsaland meer weg hebben van Flamingoland.
    Het feit dat Heidi geen exacte kopie is (in hoe verre dat een feit is want de verschillen zijn te verwaarlozen en zijn enkel gemaakt om de layout van White Lightn... euh ... Heidi beter op zijn plaats(je) te doen passen) maakt hem nog steeds niet origineel, terwijl het voor Plopsa een open goal kon zijn om met een mooie custom layout te komen, maar neen, zelfs een woodie is copy-paste materiaal daar.

    Én of de doorsnee persoon daar nu iets van merkt of niet, dat is mijn punt niet. Ik weet ook zeer best dat de kans dat mensen zowel White Lightning en Heidi beiden zullen doen in hun leven zeer klein is. Mijn PERSOONLIJK punt is dat gebrek aan originaliteit in een bedrijf als een pretpark op termijn zeer grote gevolgen kan hebben. Het getuigd op zijn eerste van zeer weinig originaliteit, maar ook van weinig ontwikkelingszin met eigen identiteit.

    Mij maakt het niet uit of ze zo verder doen, ik bezoek het park zelfs meermaals per jaar met mijn kleine neefje, maar van zo dra hij groot genoeg is neem ik hem mee naar parken die meer te bieden hebben, die beslissing namen ook mijn zus en schoonbroer toen ze zeer teleurgesteld terugkeerden van PIH, waar ze praktisch letterlijk hetzelfde als in de Panne aantroffen.

    De eenheidsworst van Plopsa gaat na een tijd zo hard vervelen, dat is mijn punt. Wat zou de meerwaarde zijn om eens met de kleine naar pakweg Coevorden of Coo te gaan om er wéér dezelfde attracties te doen? Ik kan zo uren doorgaan, maar dat is ook het punt van een persoonlijke visie. Het degoutantste van al is dat de Plopsa groep soms doet alsof ze het warm water uitgevonden hebben (terwijl ik ze eerder met een permanente spuitbetonleiding zie afkomen maarbon).

    En over de attractie KWALITEIT heb ik niks gezegd, wel over de steeds wederkerende capaciteitsdrollen. Die vergelijking gaat dus niet op.
    Laatst gewijzigd door etwien; 23-01-18 om 00:07.

  15. #55

    Re: [Majaland Kownaty] 2017

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door etwien Bekijk Berichten
    En over de attractie KWALITEIT heb ik niks gezegd, wel over de steeds wederkerende capaciteitsdrollen. Die vergelijking gaat dus niet op.
    Dat is nochtans hoe ik deze uitspraak interpreteer:

    Dit zijn helaas geen verwijten, maar feiten. Plopsa = snel en zo goedkoop mogelijk.
    Daarop wilde ik ingaan. Als het altijd zo snel en goedkoop mogelijk moet, waarom dan bij A en B-leveranciers bestellen in plaats van enkel maar met Italiaanse en Chinese achtbaanbouwers in zee te gaan?

  16. #56

    Re: [Majaland Kownaty] 2017

    Buiten Heide schiet me niet direct een A-Fabrikant te binnen die door Plopsa zelf is geplaatst. En voor een woodie heb je geen andere keuze. Niet voor niets dat ze ook daar weer voor de goedkoopste optie gaan door een bestaande layout en 0-capaciteit versie te kiezen.

    Maar dan blijft inderdaad nog chinese en italiaanse brol over. Natuurlijk, die zijn goedkoop in aanschaf, maar uiteindelijk zijn deze wel in onderhoud weer een pak duurder. Ze zijn dus wel nog zo slim dat ze de optie kiezen die op lange termijn het goedkoopste is.

    Ik heb er overigens mijn twijfels over of chinese rommel wel zo goedkoop is. Alleen al de transportkosten zullen flink in de cijfers lopen. Daarnaast kan ik me voorstellen dat er bij menig chinese attractie extra kosten gemaakt moeten worden om ze door een keuring heen te krijgen.

  17. #57

    Re: [Majaland Kownaty] 2017

    ik denk dat er ook heel goed nagedacht wordt over de locaties.
    Vergelijk Plopsa een beetje met Ikea: goedkoop door goedkopere inkopen (want copy-paste), kwaliteit voldoende, maar niet top, en goed genoeg om er voor te zorgen dat er geen klachten komen van de gemiddelde gebruiker. Iemand die een antieke eiken kast wil, hoeft ook niet naar Ikea te gaan, dat is gewoon niet het doelpubliek. Idem voor Plopsaland: iemand die absolute top wil, hoge capaciteit, custom achtbanen etc. zal wel naar PHL of EP of zelfs verder willen rijden. Het grote publiek wil maar een uurtje rijden voor een pretpark, dus zorgen we er voor dat al die gezinnen met kinderen een pretpark hebben op max een uur rijden.
    er wordt dus volgens mij heel goed nagedacht waar er potentieel is om een nieuwe winkel (Ikea) / park (Plopsa) te openen, zodat je wel de 'blind spots' kan ontsluiten (iemand die in Limburg woont gaat niet zo gauw voor een dagje naar De Panne om een pretpark te bezoeken, en vice versa, vandaar de opening van Mayaland).

  18. #58

    Re: [Majaland Kownaty] 2017

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    Buiten Heide schiet me niet direct een A-Fabrikant te binnen die door Plopsa zelf is geplaatst. En voor een woodie heb je geen andere keuze. Niet voor niets dat ze ook daar weer voor de goedkoopste optie gaan door een bestaande layout en 0-capaciteit versie te kiezen.

    Maar dan blijft inderdaad nog chinese en italiaanse brol over. Natuurlijk, die zijn goedkoop in aanschaf, maar uiteindelijk zijn deze wel in onderhoud weer een pak duurder. Ze zijn dus wel nog zo slim dat ze de optie kiezen die op lange termijn het goedkoopste is.

    Of je nu fan bent of niet, Mack is zeker een A-bouwer die aan een ongelofelijke kwaliteit levert. Ook Premier Rides en ja zelfs Zierer zou ik een A-bouwer noemen. Chinese attracties heeft Plopsa nooit gebouwd, dat was slechts een voorbeeld.

    Als je ziet dat Mont Mosan een handjevol Chinese attracties heeft kunnen zetten aan een zeer klein budget, kan je wel besluiten dat Chinese attracties weldegelijk spotgoedkoop zijn.

  19. #59

    Re: [Majaland Kownaty] 2017

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ignace Bekijk Berichten
    Zelfs Zierer zou ik een A-bouwer noemen.
    In mijn hoofd zit Zierer wel een klasse lager dan MackintaminB&M, maar bij flatrides heb ik altijd wel een minder duidelijke mening over wat goed en slecht is. Zowiso is die mening eigenlijk niet ondersteund met heel veel parate kennis over effectieve prijzen.

    Voor plopsa was het alleszins mogelijk om een klasse lager te gaan dan Zierer, maar voorlopig hebben ze enkel kontiki's en geen Rockin'tugs gekocht.

  20. #60

    Re: [Majaland Kownaty] 2017

    Majaland Kownaty is nog niet geopend, of het zou al beginnen aan een uitbreiding: een houten achtbaan van GCI?! Het zou gaan om een kopie/gelijkaardige variant van Heidi The Ride. Het is wel maar een gerucht van een Poolse pretparksite en (nog) niet bevestigd door Plopsa.

    ► Meer info lees je in ons nieuwsbericht: http://bit.ly/2obrVjh
    Staff Pretparken.be en Brakesection Magazine

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •