X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 36
  1. #1

    [Bellewaerde 2018] Nieuws & geruchten

    Opgelucht kan ik zeggen dat er naar mijn grote verbazing toch IETS gebeurd in het Ieperse Bellewaerde. Zo kan ik uit goeie bron vermelden dat de houten balkon aan de voorgevel van Houdini (waar ik al jaren steen en been over klaag) eindelijk vervangen wordt. Het oude exemplaar was reeds in dusdanige slechte staat dat het sinds vorig jaar al gedeeltelijk gestut stond (foto op aanvraag).

    Ik hoop enkel dat de renovatie keurig verloopt, want ik zou er niet van schrikken dat ze de glazen luifel (die reeds enkele seizoenen terug gedeeltelijk naar beneden gekomen was) weg laten. Hopelijk ziet men in dat er nog vele delen van het park een soortgelijke behandeling nodig hebben en PROFESSIONELE renovaties aan vele attracties en gebouwen zich echt opdringt (Bengal Rapid River, Cowboydorp, India-zone, River Splash, ...).
    Ich bin Roland Mack. Seit über 30 Jahren mache ich Achterbahnen, als ob sie für mich wären, sehr solide und zu einem sehr wettbewerbsfähigen Preis. Mack Rides, Wir machen deine Achterbahn.

  2. #2

    Re: [Bellewaerde 2018] Nieuws & geruchten

    About time ...

    Ich bin Roland Mack. Seit über 30 Jahren mache ich Achterbahnen, als ob sie für mich wären, sehr solide und zu einem sehr wettbewerbsfähigen Preis. Mack Rides, Wir machen deine Achterbahn.

  3. #3

    Re: [Bellewaerde 2018] Nieuws & geruchten

    Hier de video van ons bezoek!



    Bij Houdini komt de klok gelukkig nog terug. Bellewaerde blijft toch wel een park met een enorm leuke sfeer. Hopelijk kunnen ze in de toekomst het attractieaanbod nog wat uitbreiden om te concurreren met dat ander West-Vlaams park aan de kust. Gelukkig maken de dieren echt wel je dag daar!
    Go down like Hyperion, launch like a Taron, fly like a Fenix and challenge your Nemesis

  4. #4

    Re: [Bellewaerde 2018] Nieuws & geruchten

    En ons verslag in woorden staat nu ook online

  5. #5

    Re: [Bellewaerde 2018] Nieuws & geruchten

    Gisteren was het afterschool festival in Bellewaerde zoals de meesten wel wisten. Naar verluidt was het een rampzalige editie met maar liefst minder dan 800 bezoekers. Ik ben benieuwd of dit de laatste editie was.

  6. #6

    Re: [Bellewaerde 2018] Nieuws & geruchten

    Da's precies niet zo best. Het was toch een ander moment dan anders dacht ik?

  7. #7

    Re: [Bellewaerde 2018] Nieuws & geruchten

    Sja, wat wil je ... Als abonnee’s ineens moeten gaan betalen voor dit evenement zie je toch ook van kilometers ver dat hier amper volk op afkomt ...

    Ik heb zo’n vermoeden dat Bellewaerde’s hebzucht in de vorm van strooien met goedkope abbo’s hun de nek om zal doen. Ten eerste zorgt men op korte termijn voor veel meer bezoekers, maar ik heb dit seizoen amper iemand er een leuke dag weten hebben. Door de enorme toename in drukte zijn wachtrijen opeens veel langer voor het eerst in jaren, wat de jaarlijks terugkomende bezoeker natuurlijk onaangenaam verrast. Ook nu pas wordt het zichtbaar hoe erg de capaciteit van het park in het algemeen verzwakt is. Los Piratas die jarenlang een capaciteitsmonster was weghalen toont op zo’n momenten zijn gevolgen.

    Ik vrees dat Bellewaerde volgend jaar redelijk hard afgestraft zal worden, aangezien ze het echt niet kunnen maken om na 1 jaar de prijzen van een abbo terug aanzienelijk op te trekken of opnieuw de samenstelling te wijzigen ...
    Ich bin Roland Mack. Seit über 30 Jahren mache ich Achterbahnen, als ob sie für mich wären, sehr solide und zu einem sehr wettbewerbsfähigen Preis. Mack Rides, Wir machen deine Achterbahn.

  8. #8

    Re: [Bellewaerde 2018] Nieuws & geruchten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door etwien Bekijk Berichten
    Bellewaerde’s hebzucht in de vorm van strooien met goedkope abbo’s
    Akkoord dat Bellewaerde verre van perfect is, en dat het niet jouw favoriete park is heb ik ook begrepen, en veel van de dingen die je zegt zijn pijnlijk waar. Maar volgens mij moet je dit toch echt op Walibi en niet op Bellewaerde steken hoor. De abonnementen voor Bellewaerde zijn altijd al in orde geweest. Nu is gewoon Walibi met dit hele nieuwe idee gekomen en Bellewaerde is moeten volgen en deelt in de brokken. (Of heb jij concreet bewijs dat Bellewaerde dit zelf wou?) En waar voor mij Bellewaerde een grote pluim verdient is dat zij durven zeggen: dit werkt niet, we stoppen met de verkoop of anders wordt het helemaal onaangenaam - en dit in tegenstelling tot Walibi die nooit zal toegeven (of toch zeker niet binnen de vijf jaar) dat ze een fout hebben gemaakt.

    Het After School Festival is trouwens nooit echt druk geweest, al is 800 natuurlijk erg weinig. Ik begrijp ook niet goed waarom ze van datum zijn veranderd: normaal was ASF steeds op de laatste schooldag, en had je mensen die dan enkel 's avonds voor het festival (18-23u) kwamen. Wellicht was de verhuis naar zaterdag een poging om meer volk te trekken dat dan de hele dag blijft, maar bedenk dat je voor een hele dag meer dan 50 euro kwijt bent zonder abonnement. Vreemde zet dus vind ik, of weet iemand de juiste reden?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door etwien Bekijk Berichten
    Ook nu pas wordt het zichtbaar hoe erg de capaciteit van het park in het algemeen verzwakt is. Los Piratas die jarenlang een capaciteitsmonster was weghalen toont op zo’n momenten zijn gevolgen.
    Ik ga hier niets proberen goedpraten of zo, ik wacht nog altijd op de dag dat er een nieuwe dark water ride verschijnt in het park. Opnieuw, dit is zoiets wat je zegt dat pijnlijk waar is. Maar de komst van Huracan heeft wel een nieuwe wind door het park laten waaien met toch al heel wat opknappingen en nieuwigheden de jaren erna. Maar het park had gewoon echt iets nieuws nodig dat de moeite was. Als men op dat moment het budget voor Huracan in een opknapping van Los Piratas gestoken had, was het park hier een pak minder goed uitgekomen dan nu, denk ik. Als men niet had beslist de attractie te vervangen had het gebouw er vandaag de dag evengoed als Ali Baba uit Walibi kunnen bijliggen. Ik denk dat het voor het park een sterke stap voorwaarts is geweest dat ze beslist hebben hem af te breken en meteen iets nieuws te plaatsen dat kan tellen. (Al kan hij hem absoluut niet vervangen natuurlijk...)

    Kijk trouwens naar wat in Europa-Park gebeurd is met een soortgelijke attractie. Eens daar vuur in zit krijg je dat nooit meer uit. In het gebouw van Los Piratas zat ook een horecapunt en ongelukken kunnen gebeuren. De reden voor de sluiting ervan is dus toch zeker niet uit de lucht gegrepen.

    Sorry maar ik vond deze nuance bij je bericht nodig.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door etwien Bekijk Berichten
    Ik vrees dat Bellewaerde volgend jaar redelijk hard afgestraft zal worden, aangezien ze het echt niet kunnen maken om na 1 jaar de prijzen van een abbo terug aanzienelijk op te trekken of opnieuw de samenstelling te wijzigen ...
    En waarom zouden ze dat niet kunnen maken? Deze formule werkt niet. Het enige probleem zal Walibi zijn die natuurlijk aan de nieuwe formule zal blijven vasthouden. Ik acht het zelfs mogelijk dat Bellewaerde volgend jaar geen gecombineerde abonnementen met Walibi meer verkoopt.

    Als er 1 iets is dat ze volgens mij niet kunnen maken is gewoon dezelfde abonnementen terug aanbieden en dan een idem scenario als dit jaar krijgen. Hun "nieuwe" abonnementshouders van dit jaar zullen daar natuurlijk niet gelukkig mee zijn, maar die moeten toch ook begrijpen dat dit echt véél te goedkoop is?

  9. #9

    Re: [Bellewaerde 2018] Nieuws & geruchten

    Het is wel opvallend hoe de capaciteit van Dawson Duel gegroeid is. Ook bij drukke dagen met een lange wachtrij, wacht je niet langer meer dan ongeveer 45min op zijn drukst.

  10. #10

    Re: [Bellewaerde 2018] Nieuws & geruchten

    Met de komst van het waterpark zullen ze sowieso al wat sleutelen aan de prijzen. Ze hebben trouwens echt tijd gestoken in die nieuwe abonnementsformule door een soort forum dat ze opgezet hadden. Het effect is verkeerd uitgedraaid maar ze zullen er wel hun les uit leren.

    Wat nieuwe wind betreft, merk ik helaas nog te weinig. Hier en daar kleine aanpassingen maar daar blijft het bij. Bellewaerde is voor mij het mooiste park van België, maar net zoals Walibi Belgium heeft het een masterplan nodig om zichzelf weer op de kaart te zetten.
    Go down like Hyperion, launch like a Taron, fly like a Fenix and challenge your Nemesis

  11. #11

    Re: [Bellewaerde 2018] Nieuws & geruchten

    Het feit dat ze de verkoop van abonnementen hebben gestopt is wel het bewijs dat het anders is uitgedraaid dan gepland. Ze gaan wel zo stom niet zijn om dat te herhalen zeker?

    Die nieuwe wind mag wat mij betreft nog wat harder waaien. Ze blijven zeer braaf investeren. Precies of al hun bezoekers schijtluizen zijn die nergens in durven. Ze hebben dan wel 20 jaar amper geïnvesteerd voor Huracan, maar ik blijf nog steeds op mijn honger zitten, al ben ik nu niet bepaald de doelgroep. Ik vind het nog altijd jammer dat ze Huracan niet naast Los Piratas hebben gezet in plaats van te vervangen. De grote onderhoudskosten zullen wel een reden zijn zeker? Nu was Los Piratas de laatste jaren ook niet meer zo populair. Ik herinner me nog midden jaren negentig dat de bezoekers vaak tot buiten op het plein stonden en soms de rechtse deur van de ingang moest worden geopend om daar de extra voorziene wachtrij te gebruiken.

  12. #12

    Re: [Bellewaerde 2018] Nieuws & geruchten

    Amai, 800 bezoekers is wel zeer weinig, en dat voor volgens mij toch wel een normaal topweekend! Zoals Rickie aangaf, zal de prijs wellicht te hoog geweest zijn. Waarom kunnen ze geen beter verspreid zomerfestival programmeren i.p.v. een eenmalige, dure avond? Er zijn tal van gratis festivals waar dezelfde DJ's komen draaien. Doe dan aub zoals het Nederlandse zusje en maak er een leuk event van - inbegrepen in je toegangsticket! - waarbij er wat muziek, randanimatie en foodtrucks voorzien zijn. Ja, ik heb het over #Lekker Gaan in Walibi Holland. Ook Efteling en Toverland pakken met eenzelfde, festivalsfeerachtig event uit. Het lijkt daar goed uit te pakken, dus waarom probeert niemand van onze parken het eens op die manier?

    Ook de abonnementsformules zullen toch herbekeken moeten worden. Ik denk dat heel wat abonnees zich in het zak gezet voelen door de optie 'Nocturnes & Feestdagen'. Volgend jaar opent ook het Aquapark, dus komt er sowieso een optie bij. Aan de prijzen zal er volgens mij ook wel gesleuteld worden, zodat het beter uitkomt voor iedereen. De schuld hiervan ligt bij CdA, niet bij Bellewaerde, en ook niet bij Walibi Belgium.

    Tenslotte nog een positieve noot: vanaf vrijdag start het nieuwe seizoen van 'De Wereld van Bellewaerde' op VIER, dus kunnen we zo weer een kijkje achter de schermen volgen. Korte inhoud voor de eerste aflevering:

    In de eerste aflevering volgen we enkele wallaby's die een bezoekje brengen aan de tandarts. Ondertussen bereiden de attractiebedieners het nieuwe seizoen voor. Het nieuwe aquapark wordt voorgesteld aan de pers.

  13. #13

    Re: [Bellewaerde 2018] Nieuws & geruchten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pierre Bekijk Berichten
    Nu was Los Piratas de laatste jaren ook niet meer zo populair. Ik herinner me nog midden jaren negentig dat de bezoekers vaak tot buiten op het plein stonden en soms de rechtse deur van de ingang moest worden geopend om daar de extra voorziene wachtrij te gebruiken.
    Zijn er toevallig nog foto's van die extra wachtrij? Ik herinner nog dat ik daar als klein kind nog heb ingestaan. Ik weet helaas niet meer hoe die eruit ziet.

  14. #14

    Re: [Bellewaerde 2018] Nieuws & geruchten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bellewaerde2001 Bekijk Berichten
    Zijn er toevallig nog foto's van die extra wachtrij? Ik herinner nog dat ik daar als klein kind nog heb ingestaan. Ik weet helaas niet meer hoe die eruit ziet.
    Ik ben ook al lang op zoek naar foto’s ervan, maar helaas werd de ruimte enkel als Halloween/Winter decor storage gebruikt zowat de laatste 6-8 jaar of zelfs langer.

    Het bevond zich achter een schuifdeur, net na het binnenkomen van de indoorwachtrij, verder heb ik ook zelf maar amper herinneringen eraan ...
    Ich bin Roland Mack. Seit über 30 Jahren mache ich Achterbahnen, als ob sie für mich wären, sehr solide und zu einem sehr wettbewerbsfähigen Preis. Mack Rides, Wir machen deine Achterbahn.

  15. #15

    Re: [Bellewaerde 2018] Nieuws & geruchten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pierre Bekijk Berichten
    Die nieuwe wind mag wat mij betreft nog wat harder waaien. Ze blijven zeer braaf investeren. Precies of al hun bezoekers schijtluizen zijn die nergens in durven. Ze hebben dan wel 20 jaar amper geïnvesteerd voor Huracan, maar ik blijf nog steeds op mijn honger zitten, al ben ik nu niet bepaald de doelgroep.
    Ik vind het ook spijtig, volgens mij kunnen ze hun doelgroep perfect verbreden zoals Toverland nu ook doet. En zoals eerder ook gezegd blíjven renovaties aan oudere attracties maar steeds uit. Ik begrijp oprecht niet dat ze nu dan dat waterpark mogen bouwen eigenlijk, maar dat is een andere discussie

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pierre Bekijk Berichten
    Ik vind het nog altijd jammer dat ze Huracan niet naast Los Piratas hebben gezet in plaats van te vervangen.
    Kijk, ik begrijp echt niet waar dit misverstand vandaan komt of waarom zo veel mensen blijken te denken dat Los Piratas is moeten wijken voor Huracan. Ik heb het in mijn vorige post al proberen te zeggen maar... Het is omgekeerd mensen! Bellewaerde had drie opties:
    - Los Piratas gewoon dicht en een attractie minder het jaar erop
    - Een grote investering doen en Los Piratas het volgende jaar weer gewoon kunnen openen
    - Los Piratas slopen en een nieuwe attractie zetten waar ze volop mee kunnen adverteren en zichzelf min of meer terug op de kaart zetten.

    Voor optie 2 betwijfel ik dan nog of ze wel budget hadden gekregen van CDA (dat ging toen toch een pak minder makkelijk dan nu).

    Eén van de redenen voor de vervanging was inderdaad de onderhoudskosten maar de grootste investering die men zou moeten doen was ter bevordering van de brandveiligheid. Wat deze investering exact inhield weet ik niet, maar als je dan bedenkt dat die attractie eigenlijk één grote zaal vol met hout, polyester, kledij-/gordijnstof en plastiek is, weinig zal het niet geweest zijn om zoiets veilig te maken. Dit plus de slabakkende investeringen tot dan maken de vervanging wel een logische keuze.

    Denk met dit in het achterhoofd eens aan de brand in Europa Park...

    Maar dus nog eens voor de duidelijkheid: Huracan naast Los Piratas klinkt mooi maar als Los Piratas niet noodgedwongen weg had gemoeten, was er van Huracan nooit sprake geweest. Laat dat nu duidelijk zijn

  16. #16

    Re: [Bellewaerde 2018] Nieuws & geruchten

    Als je dan toch maar een beperkt budget hebt is het inderdaad logisch dat je voor iets nieuws kiest waarmee je bezoekers trekt dan iets ouds te renoveren. Het blijft gewoon jammer.

  17. #17

    Re: [Bellewaerde 2018] Nieuws & geruchten

    Mijn vermoeden is dat de hele teloorgang van Bellewaerde aan volgende factoren ligt:
    - Te lang wachten van CDA om de geldbuidel open te trekken. Als men Los Piratas (al was het inclusief een jaar sluiting) kon renoveren en dus behouden én in het (eventueel voor renovatie benodigde) sluitingsjaar van Los Piratas Huracan had geopend, én deftig had afgewerkt, ging dit het park op slag al véél beter vooruitgeholpen hebben.

    - Slecht beleid: iedereen weet dat ik het allerminst heb voor de huidige directie. Dawson Duel blijf ik ondanks alles nog steeds een enorme geldverspilling vinden. Voor dit budget verwacht je geen attractie die enkel dient als “ca va tussendoortje”. Rekening houden dat het park er de afgelopen jaren schrijnend op achteruit gegaan is op gebied van onderhoud (vele attracties liggen er dramatisch slecht bij, enorm veel leegstaande gebouwen, mooie stukken die dringend onderhoud nodig hebben worden gewoon afgebroken zonder waardige vervangingen, ...). Het ergste van al is dat men dit jaar naast het abo fiasco ook weer maar eens een nieuw waterpark uit de grond stampt, zonder dat het park zelf er überhaubt toonbaar bijligt.

    Het adres der blamage ligt in mijn ogen dus bij het huidige beleid en CDA die te lang gewacht heeft en te minimaal geïnvesteerd heeft. Ik heb dus enorm schrik dat het park nooit meer het super gezellige park van vroeger zal worden ...
    Ich bin Roland Mack. Seit über 30 Jahren mache ich Achterbahnen, als ob sie für mich wären, sehr solide und zu einem sehr wettbewerbsfähigen Preis. Mack Rides, Wir machen deine Achterbahn.

  18. #18

    Re: [Bellewaerde 2018] Nieuws & geruchten

    De teloorgang is begonnen toen Walibi en Bellewaerde één bedrijf werden en Eddy Meeuws per se wou investeren in parken als Walibi Smurf en Walibi Flevo en daardoor geen geld genoeg in de twee hoofdparken kon steken. Komt daarbij dat onder SixFlags het geld voor onderhoud maar zeer pover was, en onder Star Parks de boel alleen maar moest opbrengen om met winst door te verkopen. Bellewaerde was altijd degene waar het geld vandaan kwam om de investeringen in andere parken mee te kunnen betalen - een roddel die al lang meegaat en daardoor misschien wel eens heel erg waar kan zijn.
    Toen eenmaal CDA de parken in handen had moest het eerst zijn eigen winkel in orde maken door bijvoorbeeld alle kleine parken te verkopen en de financiële situatie in de huidige parken op zijn plooi te laten komen. De aanschaf van parken moet uiteraard ook terug verdient worden. Misschien dat er (ook) andere factoren spelen en ik hier heel kort door de bocht ga, maar Bellewaerde is altijd de speelbal geweest en alleen maar geld opbracht. En dat allemaal dankzij de visie van de familie Florizoone. Want daar draait het park toch nog een op.

    CDA trekt naar mijn bescheiden mening de situatie nu beetje bij beetje recht, al stel ik me ook vragen bij de lokale keuzes van zeer "brave" attracties, onderhoud of goedkope thematisering. Ik ben persoonlijk geen grote fan van Dawson Duel maar als ik de reacties van veel bezoekers zag (ook al was dit een momentopname met weinig wachtrij) vonden zij het eigenlijk wel leuk. (bij ons deed het personeel er alles aan om ons tegen elkaar te kunnen racen (het racen op zich was wel leuk omdat we elkaar constant tegenkwamen op de baan)).

    Dus om terug ietsje on topic te gaan (ik heb eigenlijk geen nieuws of geruchten - behalve de topografische opmetingen in en aan het cowboydorp/monorailstation even in herinnering brengen en vooral hopen...) geef ik CDA het voordeel van de twijfel en probeer ik de positieve kant te zien. Ik hoop echt op degelijke, leuke attracties de komende jaren. Ik geloof ook dat ze ergens een visie hebben (in vergelijking met alle andere parken in de groep), waar ze naartoe willen. En dat zou al heel wat zijn als we de laatste 25 jaar in oogschouw nemen.
    Ik ben er ook wel van overtuigd dat ze met het huidige budget er niet zullen geraken om de zelfs de kwaliteit maar te evenaren van de parken in de buurt en dat ze, hoewel ze terug investeren weldegelijk op deze manier achteruit boeren. Langs de andere kant staat sfeer maken in een park niet altijd gelijk met per se de spectaculairste attracties.
    Laatst gewijzigd door Pierre; 05-07-18 om 09:08.

  19. #19

    Re: [Bellewaerde 2018] Nieuws & geruchten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pierre Bekijk Berichten
    Ik geloof ook dat ze ergens een visie hebben (in vergelijking met alle andere parken in de groep), waar ze naartoe willen. En dat zou al heel wat zijn als we de laatste 25 jaar in oogschouw nemen.
    Ik ben er ook wel van overtuigd dat ze met het huidige budget er niet zullen geraken om de zelfs de kwaliteit maar te evenaren van de parken in de buurt en dat ze, hoewel ze terug investeren weldegelijk op deze manier achteruit boeren. Langs de andere kant staat sfeer maken in een park niet altijd gelijk met per se de spectaculairste attracties.
    Ik denk dat ze eindelijk een visie hebben op dat parkje in Waver en dat het daar vooruit boeren is op dit moment. En dat ook de investering voldoende zal blijken. In Bellewaerde zelf blijven ze echter kiezen voor goedkopere familie oplossing. Jammer

  20. #20

    Re: [Bellewaerde 2018] Nieuws & geruchten

    ik heb op 12/07/2018 Bellewaerde gaan bezoeken hier alvast alle nieuwtjes

    er is een nieuwe knuffel te koop van de mascotte




    er zijn nieuwe licht effecten toegevoegd aan huracan waar voorheen de watervallen waren





    verder zijn er sloopwerken bezig naast het Giraffen verblijf


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •