Wij zaten afgelopen week in Hinsbeck (Nettetal) en gingen van daaruit 2x naar Movie Park (want gratis met BJL Silver pas), 2x naar Phantasialand (gratis terugkomticket), een keer naar Kalkar en een keer naar Toverland.

Na 1x MPG hadden we het meeste al gedaan dus zaten we te denken de tweede dag met Kalkar samen te trekken. Voor de tweede dag PHL idem met evt een ander park ginder in de buurt, om dan op de vrijgekomen dag nog naar ergens anders te kunnen gaan. Ipv via Google Maps te kijken naar de locaties van de parken, zoals we thuis gedaan hadden, gebruikten we hiervoor het kaartje van Duitsland uit de parkgids. Aan de afstand tussen MPG en Kalkar te zien, moest het zeker mogelijk zijn om bijvoorbeeld PHL en Eifelpark ook samen te nemen. Maar bij het instellen in de gps om de exacte reistijd te bekijken, was er plots iets vreemds aan de hand: die kwam precies niet overeen met hoe we het kaartje van de parkgids gezien hadden.

Ik heb even een tiental Duitse parken aangeduid: zie links de locaties die de Parkgids toont en rechts waar de parken écht liggen volgens Google Maps:



PHL ligt in de gids dus lager en dieper, Kalkar bijvoorbeeld ligt compleet ergens anders. Eifelpark staat aangeduid waar eigenlijk Klotten ligt, dat dan weer op de plaats van Holiday Park is gemarkeerd. Meer parken heb ik niet bekeken, maar het kan misschien geen kwaad dat jullie de locaties eens herbekijken. En om mijn verhaal af te maken, we zijn dan maar bij ons oorspronkelijke plan gebleven.