X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Bekijk Poll Resultaten: Zou Walibi belgium er beter af zijn als Six Flags was gebleven?

Stemmers
17. Je mag niet op deze poll stemmen
  • Ja, ik denk van wel!

    1 5,88%
  • Neen, ik denk het niet!

    11 64,71%
  • Ik heb geen idee.

    5 29,41%
Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 21 tot 26 van de 26
  1. #21

    Re: [Poll] Zou Walibi er beter af zijn als het Six Flags was gebleven?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    Welke parken heeft Star Parks dan nog in zijn bezit gehad? Ze zijn namelijk wél tot 2010 actief geweest.

    Premier parks kocht zijn eerste parken pas in 1998. Overdracht in 1999 (voorbereidingen om naar Six Flags te gaan) daadwerkelijk runnen van dagelijkse zaken in 2000.

    De eerste jaren dat de parken zich Six Flags noemden was iedereen er nog lyrisch over. Dat veranderde pas rond de tijd dat goliath opende (eind 2001/begin 2002 dus)
    MPG is tot 2010 in handen van Star Parks gebleven, al de rest is in één keer aan Grevin verkocht.

    Premier Parks (als parkuitbater) is ontstaan in 1982 met de aankoop van Frontier City, dus niet in 98 .

  2. #22

    Re: [Poll] Zou Walibi er beter af zijn als het Six Flags was gebleven?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    Juist in Walibi NL zijn er massa's attracties verdwenen onder Star Parks. Vooral veel flat rides. Qua verdwijnen van attracties heeft dat park er veel harder onder geleden dan België door Walibi en Star Parks bij elkaar.
    Die verdwijning is vooral de over-capaciteit die SF in het park had gecreëerd onder het mom er hét park van de Europese divisie van te maken. Desondanks is het altijd het ouder Belgisch broertje geweest dat volk bleef trekken, SFH trok praktisch zelden een groot publiek. De ligging van het park is altijd een voordeel (gigantisch veel ruimte zonder al te veel restricties) geweest, maar anderzijds de doodsteek (zelfs als Walibi Flevoland boerde het gigantisch slecht, Eddy heeft altijd gezegd dat dat park een grote miskoop was). Opvallend dat het Cda nu wel lukt om jaarlijks toch wat volk te trekken naar daar.

    Wat ik mij eigenlijk afvraag is wat SF had gedaan als ze de Europese parken hadden gehouden en ze enkele Amerikaanse hadden gesloten/doorverkocht . Vraag mij af welke dat dan geweest zouden zijn.

  3. #23

    Re: [Poll] Zou Walibi er beter af zijn als het Six Flags was gebleven?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ignace Bekijk Berichten
    MPG is tot 2010 in handen van Star Parks gebleven, al de rest is in één keer aan Grevin verkocht.

    Premier Parks (als parkuitbater) is ontstaan in 1982 met de aankoop van Frontier City, dus niet in 98 .
    Achja.. Movie Park.. hoe kon ik dat vergeten?

    Enne.. ik doelde (logischerwijze) op de parken die het in Europa kocht - Dat was in 1998 en toen het seizoen al redelijk ver gevorderd was. Operationeel kon Six Flags zich er dus al niet eerder dan 1999 mee bemoeien, maar in die periode zijn ze vooral bezig geweest met het plannen van hun kapitaal-injectie (zonder dit zou het park in Nederland waarschijnlijk al niet eens meer bestaan). Pas in 2000 is er ook operationeel werk gemaakt van de parken. Naast nieuwe attracties kreeg je vanaf dat jaar ook de meer Amerikaanse stijl van werken en dingen verkopen (ik herinner me nog een typisch Amerikaanse Fudge Stand bij de ingang van Superman).

    @Belgiumcoasterfreak: De ligging van het Nederlandse park was qua vergunningen inderdaad gunstig en in theorie ligt het heel centraal in Nederland. In de Realiteit lag (ligt) het park ontzettend onhandig. Zowel per auto als per OV best lastig te bereiken voor een park dat zo groot moet worden.

    Of CDA er daadwerkelijk genoeg volk weet te trekken weet ik niet. Het lijkt er op dat het park doorgaans nog steeds erg leeg is en het vooral van halloween moet hebben. Daar lag het altijd erg ver mee voorop en dat is nog steeds de meest successvolle periode van het jaar. De eerste poging om er terug een familiepark van te maken lijken me geflopt te zijn, maar juist het doorzetten van de Six-Flags strategie (die de laatste jaren wordt gehandhaafd) lijkt wel succes te hebben. Al trekt dat helaas niet het meest gezellige soort volk naar het park.

    Hoewel het in België allemaal heel wat familialer gericht is, lijkt het masterplan dat gepresenteerd is toch ook niet veel af te wijken van wat Six Flags vaak doet. Enkel het Copy-Paste gedrag tussen de parken onderling is er (gelukkig) niet bij.

  4. #24

    Re: [Poll] Zou Walibi er beter af zijn als het Six Flags was gebleven?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    Enne.. ik doelde (logischerwijze) op de parken die het in Europa kocht - Dat was in 1998 en toen het seizoen al redelijk ver gevorderd was.
    De overname was- nogmaals - in 1997.

    Wo. 17 Dec. 1997, Pagina 0
    BRUSSEL (tijd) - 'Premier Parks beslist systematisch om te investeren als het een pretpark overneemt', verzekerde Thierry Meeùs, voorzitter van het directiecomité van Walibi, tijdens de persconferentie waarop de overname van Walibi door Premier Parks werd aangekondigd.

    Bovendien word dit ook bevestigd in het boek van Dominique Fallon, die van voor de opening voor het park heeft gewerkt. Een beetje fact-checking ten zijner tijd kan geen kwaad.

  5. #25

    Re: [Poll] Zou Walibi er beter af zijn als het Six Flags was gebleven?

    Dat is dan letterlijk de enige bron die van 1997 spreekt. Zo ongeveer alle andere bronnen spreken van 1998. Wellicht dat er een verwisseling is gemaakt met de aankoop van Riverside, Kentucky Kingdom en Marineland. Dat was wél in 1997.

    Het contract was blijkbaar al getekend op 1 april, dus niet laat in het seizoen - zoals ik eerst dacht - maar wel te laat om dat jaar nog veel te kunnen doen aan hoe de parken gerund worden, gezien die toen al open waren.

    http://www.themeparkinsider.com/news...se.cfm?ID=1567

    http://www.fundinguniverse.com/compa...s-inc-history/

    https://en.wikipedia.org/wiki/Six_Flags

    http://www.company-histories.com/Six...y-History.html

    Ook zo geschreven in het magazine "Amusement Business"

    Ik kan gewoon via google in elk gevaal geen enkele bron vinden die 1997 noemt.


    Edit: Gezien het contract op 1 april getekend is en zoiets normaliter niet beslist wordt op 3 maanden tijd, is het niet meer dan logisch dat de gesprekken over het al dan niet over nemen van de Walibi Group al in 1997 gaande waren. Gezien jouw bron er blijkbaar gewerkt heeft is het best aannemelijk dat er hierdoor een vergissing ontstaan is. De officiële overname was in elk geval in 1998.

    Edit 2: In je eigen geciteerde bron van Eddy Meeus staat nota bene nog dat er Plannen zijn, niet dat het park daadwerkelijk over genomen is. Je hebt je bron dus zelf gewoon niet goed geïnterpreteerd.
    Laatst gewijzigd door coasterfrenzy; 11-04-18 om 09:12.

  6. #26

    Re: [Poll] Zou Walibi er beter af zijn als het Six Flags was gebleven?

    Ik treed Andre bij, de meeste bronnen die je tegenkomt spreken inderdaad van 1998. Het zal een veilige veronderstelling zijn om aan te nemen dat de onderhandelingen al in 1997 zijn begonnen, of deze dan laat 1997 of begin 1998 afgerond zijn doet er op zich weinig toe. Beide data zijn gewoonweg te kort om al een grote impact te hebben op de parken in 1998.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •