Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
En met een financieel gezond bedrijf zou de ellende in eerste instantie nooit begonnen zijn. Zelfs onder Six Flags waren de parken er eigenlijk nog goed aan toe. Ze gingen pas enorm bergafwaarts NA de verkoop.
Gho. Neem nu SF Kentucky Kingdom als voorbeeld. Een park dat voor de verkoop aan SF door Ed Hart één van de best boerende parken was in de streek met echt unieke attracties voor die tijd met 1,4 miljoen bezoekers per jaar (1998). Het laatste jaar dat SF het park openhield ging het nog over een gammele 550.000 bezoekers, veel verwijderde attracties en ongelukken (bekende SM Power Tower ongeluk) door laks onderhoudsbeleid later. Nu, laat dat inderdaad net in de financiële crisis zijn geweest, maar SF had al verschillende problemen rond hun hoofd vanaf 2003/2004. Verschillende parken werden gesloten of verkocht, attracties werden te pas en te onpas afgebroken en verplaatst naar andere parken... Ik zou dan niet zeggen dat de parken er op dat moment onder de SF schaduw beter van af waren eerlijk gezegd...

Maar soit, als we echt in het 'droomscenario' moeten fungeren zoals inderdaad de stelling zegt, denk ik dat de huidige SF inderdaad wel wat moois naar Waver had gebracht. Nu zeker, omdat ik persoonlijk de indruk heb dat onze maatschappij steeds meer en meer 'ver-Amerikaanst', of hoe je het ook mag noemen. Al denk ik wel dat SF het op Europees vlak wel van een andere boeg had gegooid. Kijkend naar wat voor een pareltje ze van Warner Bros Movie World in Madrid hebben kunnen maken, denk ik dat dergelijke aanpak in onze contreien evenzeer zou werken (in deze tijden weliswaar).