Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Steventje Bekijk Berichten
Dus als in je vriendengroep niemand hebt die graag eens een pretpark doet is het zielig om alleen te gaan? Raar, ik vind het lastiger om vrienden te hebben die tegen hun zin meegaan maar het enkel zouden doen om mij te plezieren. Daar heb je niets aan volgens mij.
Klopt.. Ik herinner me een TR van iemand die dat park in Zuid Afrika bezocht heeft en niet eens half het park heeft kunnen zien omdat zijn vrienden er écht geen zin in hadden. Dát is pas zonde.

Ik kan me op zich best voorstellen dat iemand die alleen is er voor sommigen van buitenaf eerder "zielig" uit zien, maar ik ken genoeg mensen die juist liever alleen zijn. Ik denk dat in deze context "Alleen" en "eenzaam" wellicht verwisseld worden. Onze maatschappij (media, etc.) wil ons laten geloven dat mensen die alleen zijn automatisch ook eenzaam (en dus zielig) zijn, maar dat is per definitie niet waar, maar eerder een opgedrongen idee.

Zoals ik eerder al schreef, voelde het alleen gaan in het begin een beetje awkward. Inmiddels ga ik ook wel eens alleen naar een bioscoop. Bijvoorbeeld voor films die mijn vaste bios-vrienden al gezien hebben of niet willen zien. Ook dit was in het begin vreemd. De 3e keer dat ik alleen ben gegaan had ik zelfs al geen zin meer om mijn vrienden mee te vragen. Het viel me toen ook op dat ik écht niet de enige was die alleen in de bioscoopzaal zat. En laten we eerlijk zijn: Tijdens de film ga je echt niet socializen met iemand.

Hetzelfde kun je vertalen naar een pretpark. In een attractie ga je echt geen diepgaande gesprekken voeren. Dat doe je hooguit in de wachtrij, maar als je alleen gaat pak je ook eerder een single rider line, of pik je snel een lege plaats in. De wachtrijen zijn dan beduidend korter (daarnaast is de kans groot dat je toch al een dag uit zoekt dat het niet zo druk is). Akkoord dat eten wel leuker is met meerderen, maar ook hier pas je je aan als je alleen bent en is een snelle hap juist weer gemakkelijker. En natuurlijk heb je geen gezaag over wat/waar je gaat eten