Maar 126 EUR voor vier abonnementen bij Walibi Belgium? Dat konden we niet laten liggen! Uit ervaring wisten we namelijk dat dit hét pretpark is om met de kinderen naar toe te gaan. In weinig andere parken in de buurt kan je namelijk zoveel kinderattracties vinden. Maar dat trip report gaan we geen tweede keer schrijven :-).

Allereerst ons abonnement verzilveren! Daarvoor moesten we eerst een half uur aanschuiven vooraleer we doorverwezen werden naar één van de balies. Pluspunt; ze doen hun uiterste best om Nederlands te praten. Enorm minpunt; de organisatie van de abonnementenverkoop was niet bijzonder goed geregeld.

Wellicht komt het ook doordat het een drukke dag was. Maar er is niets aangenaam dan op elkaar geplakt te zitten in een veel te kleine ruimte met mensen die allemaal hun abonnement willen verzilveren. Ik zie mijn abonnementje de volgende keer veel liever gewoon in de bus vallen. Of ik bezoek het park op een rustige dag natuurlijk :-).

Op naar het pretpark dan, met onze dochter’s eerste pretparkabonnement. Vorig jaar stond er aan de ingang van het park iemand om de kinderen te meten. Vervolgens kregen ze een armbandje met hun lengte. Erg handig! Jammer genoeg zat dat er dit jaar niet meer in. Mede daardoor zullen we later enkele attracties skippen.

Ik ga niet opnieuw een overzicht maken van alle kinderattracties in Walibi. Het zijn er ontzettend veel. Onderstaande parkvideo van vorig jaar bewijst dat kinderen vanaf 3 jaar zich er een hele dag lang kunnen vermaken. Dat is dit jaar niet anders. Alleen dat kinderachtbaan Coccinelle er tijdelijk tussenuit is.



Tijd om te eten! Naar goede gewoonte gaan wij op zoek naar gezondere gerechten. Deze vonden we in de Country Cantina. We kozen voor een kipsalade, soep en een veggie burger. Voor zo’n 5 EUR hadden we de salade en de burger (met warme groenten) kostte ongeveer 14 EUR. Wie zegt er dat pretparketen duur en vet moet zijn?

Op naar Exotic World dan maar… en jawel, Tiki-Waka was open! Eén probleem; je mag er pas in vanaf 1 meter en onze dochter is net wel (of net niet) zo groot. Jammer genoeg stond er geen meter en hadden we geen eerder vernoemd polsbandje. Ik had geen zin om een uur aan te schuiven en daarna m’n kind teleur te stellen.

We komen vast en zeker terug om hem uit te testen op een rustige dag. Maar het zag er een ontzettend leuk baantje uit! De decoratie is nog niet op en top, daar werd nog volop aan gewerkt. Toch zag alles er al zeer netjes uit. Wanneer het groen zijn werk heeft gedaan zal dit zeker en vast een leuke zone worden.

Ook positief is dat de Octopus een tweede leven gekregen heeft. Deze attractie krijgt plots meer bezoekers door het nieuwe themagebied, leuk om te zien. Wel jammer dat Salsa-y-Fiesta en Dragon Boats net iets te ver van het gebied staan. Deze zouden mooi bij het geheel van Exotic World passen. Misschien iets voor later?

Op naar de paaseierenraap! Eerst moesten de kinderen een eendje gaan vissen dat hen recht gaf op toegang tot het paaseirenveld. De hengels werden uitgedeeld door Walibi zelve. Dochterlief kon niet wachten om bij hem te zijn, maar wat een ongeïnteresseerd figuur zat er in dat pak zeg? Behalve hier en daar een ‘vuistje’ gaf hij amper aandacht aan de kinderen.

Na de grote teleurstelling van Walibi – ja, voor een kind is dat een teleurstelling – trokken we naar het paaseirenveld. Dit is best mooi aangekleed en er liggen overal eitjes verstopt. Heel erg bijzonder vonden we het echter niet. Er mag gerust wat meer animo zijn op het veld en die Walibi was zijn maandloon echt niet waard.

Het was opnieuw een leuke dag in Walibi, ondanks de enorme drukte. Het voordeel van kleine kinderen is natuurlijk dat je de meeste grote attracties overslaat. M’n vriendin zei nog, “jammer toch?”. Maar ik denk bij mezelf; je kinderen zien genieten van de attracties die jij deed als kind is net zoveel waard voor mij.

Tot de volgende!