X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 1 van de 4 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 80
  1. #1

    [Lago Kortrijk] 2019

    De werken voor een nieuw LAGO paradijs in Kortrijk zijn volop aan de gang. Waar 2017 het jaar van de fundamenten was, zoals de opbouw van de wanden, kelder, het ponton en de leidingen, wordt in 2018 alles in gereedheid gebracht om dit paradepaardje in zwembadland tot in de puntjes af te werken. De techniek en infrastructuur achter de liefst 5 glijbanen, de langste wildwaterbaan van België, 3 kinderbaden, 50-meterbad, en nog veel meer vragen wat tijd om opgebouwd te worden, maar we beloven dat het echt meer dan het wachten waard zal zijn! Maak je alvast op voor een sport- en recreatiesite om van te watertanden:



    Bron: https://www.facebook.com/LAGOzwemparadijzen/

  2. #2

    Re: [Lago Kortrijk] 2018

    Ik vond de andere lago-zwembaden die ik al bezocht (Brugge en Gent) echt wel tof, dus waarschijnlijk zal ik hier wel eens naartoe gaan. Lijkt me al een geduchte concurrent voor het toekomstige aquapark van BWP.

  3. #3

    Re: [Lago Kortrijk] 2018

    Het zal zeker en vast de moeite worden! Voor de liefhebbers, op Open Wervendag (zondag 6 mei), kan je de werf bezoeken.

  4. #4

    Re: [Lago Kortrijk] 2018

    De concurrentie onder de zwembaden lijkt harder dan die onder de pretparken.

    Kan iemand de opmars van al die waterparadijzen verklaren? Ik snap niet dat heel Europa plotseling zwembaden begint te bouwen. Waarom beginnen Plopsa, Bellewaerde, vernieuwing Aqualibi, Europa-Park, Lago, S&S-group, ... met het ontwikkelen van allerhande parken de laatste vijf jaar?

  5. #5

    Re: [Lago Kortrijk] 2018

    misschien wel om een jaarrond, meerdaagse bestemming te worden.....

  6. #6

    Re: [Lago Kortrijk] 2018

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jak Bekijk Berichten
    De concurrentie onder de zwembaden lijkt harder dan die onder de pretparken.

    Kan iemand de opmars van al die waterparadijzen verklaren? Ik snap niet dat heel Europa plotseling zwembaden begint te bouwen. Waarom beginnen Plopsa, Bellewaerde, vernieuwing Aqualibi, Europa-Park, Lago, S&S-group, ... met het ontwikkelen van allerhande parken de laatste vijf jaar?
    Veel zwembaden zijn gedateerd, dus veel gemeentes en overheden willen van die baden (die meestal niet privé zijn) en het bijhorende kostenplaatje, af. Daarnaast zijn de nieuwe zwembaden ook niet enkel zwembaden maar eerder sport/recreatiehubs. Dus met fitnesszaal, met subtropisch zwembad, met normaal zwembad, met welness zone, etc.
    Ok, dat laatste zorgt voor een initieel veel duurdere kost, maar die win je sneller terug door met verschillende formules te werken. (Enkel normaal zwembad, combi met subtropisch, combi subtropisch/welness, etc.) En door de grootte van het complex heb je een groter bereik qua aantal potentiële klanten, wat dan weer positief klinkt voor externe investeerders. Misschien is dat al een deel van de verklaring?

    Het lijkt me trouwens niet toevallig dat Lago nu investeert in Kortrijk terwijl de concurrentie (Sportoase) bezig is in Roeselare. Wel opvallend dat er 4 grote zwembaden in West-Vlaanderen gebouwd zullen zijn op 5 jaar tijd
    Laatst gewijzigd door Michielsken; 13-04-18 om 22:22.

  7. #7

    Re: [Lago Kortrijk] 2018

    Er is inderdaad een sterke opmars aan nieuwe (subtropische) zwembaden aan de gang. Dit komt vooral omdat heel wat zwembaden op hetzelfde moment in de jaren '70 en '80 gebouwd werden. Gevolg: al deze zwembaden hebben nu hun maximale levensduur bereikt. Sommige gemeentes kiezen er dan voor om het bestaande zwembad grondig te renoveren (wat vaak een dure aanbesteding is), of kiezen voor een nieuwbouw (wat op zich ook een dure aanbesteding is).

    Intussen zijn er enkele partijen opgericht die zich hierin professionaliseren (Lago, Sportoase, Vita...) en instaan voor zowel de bouw als de exploitatie. Op die manier is het een win-winsituatie voor de gemeente, die met een professionele partner samenwerkt voor de bouw, en hierdoor niet alle kosten op zichzelf moet dragen. De professionele partner breidt het sportbad dan uit met een recreatief gedeelte (of extra faciliteiten) om zo ook meer recreatieve zwemgasten en andere gasten over de vloer te krijgen, en zo ook te kunnen verdienen aan de exploitatie. De gemeente betaalt zo dan een jaarlijkse som geld aan deze partner en zo zijn beide partijen gelukkig.

    Ook voor ons is dit een leuke evolutie, omdat het heel wat nieuwe mogelijkheden biedt:
    - meer waterparken om uit te kiezen
    - goedkopere alternatieven dan de Océades, Aqualibi's, Aqua Mundo's, Aquafuns, Plopsaqua's...
    - meer variatie in glijbanen en waterattracties, omdat ieder zich ook wat wilt onderscheiden en zo een breder publiek aantrekken

    Ik ben dus zeker pro! En als ik dan kijk in mijn brede omgeving, heb ik wel heel wat leuks om uit te kiezen!

    --------------------

    Noot: Soms wordt een partij enkel gekozen voor de bouw, en niet de exploitatie. S&R Group bouwde zo het zwembad van Hasselt, maar de uitbating gebeurt enkel door de stad en niet door Lago. Ook Vita bouwde zo Vita Den Bessem, maar staat hier niet in voor de uitbating.

    Tenslotte zijn er ook nog gemeentes die hun gemeentelijke baden sluiten en samenwerken voor de realisatie van 1 nieuw zwembad: kijk naar Landen en Hannuit die samenwerken voor de nieuwe Plopsaqua, of Beernem-Knesselare-Ruiselede die samen een nieuw intergemeentelijk bad creëren.

  8. #8

    Re: [Lago Kortrijk] 2018

    Gisteren was het Open Wervendag, en daarbij had je ook de kans om enkele nieuwigheden te gaan ontdekken. Ik heb het dit jaar beperkt gehouden tot West-Vlaanderen en ben zo ook naar LAGO Kortrijk geweest. De Sportoases en Vita's waren me net iets te ver, en ik ben/was toch het meest nieuwsgierig naar dit paradepaardje in opbouw!

    Enkele feiten:
    - Totale investering: 33 mlj euro
    - Opening: februari 2019 (dus niet kerstvakantie 2018 zoals eerst voorzien)
    - Langste wildwaterbaan van België met 160 m lengte
    - 5 glijbanen (nog geen details bekend, toren nog in opbouw)
    - 2 buitenbaden (nog niets van te zien)
    - Parking is betalend (stadsparking), maar men rekent erop dat bezoekers ook met OV en fiets / te voet komen. Er wordt wel een kortingstarief voorzien voor de zwemmers.
    - Bezoek zal tussen 7 en 10 euro kosten

    Enkele werffoto's:


    De 2 kinderbaden


    Lagunebad met stroomversnelling, rugmassage, jacuzzi...


    Wildwaterbaan van 160 m


    2 sauna's (rechtdoor) en 1 stoombad (opening links)


    Golfslagbad




    Sportbad 50 m x 21 m, geschikt voor wedstrijdzwemmen en waterpolowedstrijden. Gedeeltelijk met beweegbare bodem en met ponton, zodat het bad in 4 gedeeld kan worden.
    Laatst gewijzigd door simon; 15-10-18 om 16:00.

  9. #9

    Re: [Lago Kortrijk] 2018

    Een update:

    Staff Pretparken.be en Brakesection Magazine

  10. #10

    Re: [Lago Kortrijk] 2018

    Ziet er alvast nice uit!

  11. #11

    Re: [Lago Kortrijk] 2018

    Bij de pretparkmemes werd de vergelijking gemaakt met het Aquapark van Bellewaerde. Je merkt inderdaad al wat onderlinge concurrentie. Vorige week bezocht ik de grote concurrent in de directe regio, Sportoase Schiervelde in Roeselare. Deze werd ook gepresenteerd als het paradepaardje van de groep, maar hier heb ik toch niet zoveel van ondervonden. Op vlak van glijbanen vind ik Sportoase Duinenwater in Knokke dan beter. Wel heel erg benieuwd om hier een eerste duik te nemen.

    P.S.: Mijn foto's van het werfbezoek zijn verdwenen?

  12. #12

    Re: [Lago Kortrijk] 2018

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door simon Bekijk Berichten
    Bij de pretparkmemes werd de vergelijking gemaakt met het Aquapark van Bellewaerde. Je merkt inderdaad al wat onderlinge concurrentie. Vorige week bezocht ik de grote concurrent in de directe regio, Sportoase Schiervelde in Roeselare. Deze werd ook gepresenteerd als het paradepaardje van de groep, maar hier heb ik toch niet zoveel van ondervonden. Op vlak van glijbanen vind ik Sportoase Duinenwater in Knokke dan beter. Wel heel erg benieuwd om hier een eerste duik te nemen.

    P.S.: Mijn foto's van het werfbezoek zijn verdwenen?
    Vreemd, misschien een probleem met de hostingsite?

  13. #13

    Re: [Lago Kortrijk] 2018

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ignace Bekijk Berichten
    Vreemd, misschien een probleem met de hostingsite?
    Wellicht wel.

  14. #14

    Re: [Lago Kortrijk] 2018

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door simon Bekijk Berichten
    Wellicht wel.
    Een beetje offtopic: je URL's zijn Facebook-afbeeldingen. Ik zou verwachten dat fb zowat de meest betrouwbare hosting is die je kan vinden, maar blijkbaar dus niet. als je zo'n url in de adresbalk plakt, krijg je "url signature expired". Als je de signature wegdoet (dus het deel parameters na het vraagteken) krijg je "bad date param". Blijkbaar doet fb dus de urls vervallen of zo door een datumcheck te doen.

    Als je ze niet opnieuw wil uploaden zou je ook een fb-embed (met [ facebook ] [/ facebook ]) kunnen gebruiken in de plaats, dan blijven ze wellicht wel staan. Als je gewoon je url's updatet met de afbeeldingen die nu op je fb staan, verdwijnen ze waarschijnlijk na een tijdje opnieuw.

  15. #15

    Re: [Lago Kortrijk] 2018

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rickie97 Bekijk Berichten
    Een beetje offtopic: je URL's zijn Facebook-afbeeldingen. Ik zou verwachten dat fb zowat de meest betrouwbare hosting is die je kan vinden, maar blijkbaar dus niet. als je zo'n url in de adresbalk plakt, krijg je "url signature expired". Als je de signature wegdoet (dus het deel parameters na het vraagteken) krijg je "bad date param". Blijkbaar doet fb dus de urls vervallen of zo door een datumcheck te doen.

    Als je ze niet opnieuw wil uploaden zou je ook een fb-embed (met [ facebook ] [/ facebook ]) kunnen gebruiken in de plaats, dan blijven ze wellicht wel staan. Als je gewoon je url's updatet met de afbeeldingen die nu op je fb staan, verdwijnen ze waarschijnlijk na een tijdje opnieuw.
    Facebook is de slechtste host, de url's veranderen geregeld, waardoor de foto's verdwijnen

  16. #16

    Re: [Lago Kortrijk] 2018

    Ok, thanks voor de tips! Ik zal er rekening mee houden in de toekomst!

  17. #17

    Re: [Lago Kortrijk] 2018

    Vandaag was de persvoorstelling van het Bellewaerde Aquapark. Lago Kortrijk Weide had op voorhand al gezegd dat ze concurrentie vrezen met het waterpark in de Westhoek, dus werd hier ook nog extra geïnvesteerd. Tijd dus voor een update.

    Het waterpark opent de deuren officieel op zaterdag 2 maart 2019, aan het begin van de krokusvakantie. Vanaf dan verwelkomt Kick de kikker als mascotte de bezoekers. De bouw heeft dus wat vertraging opgelopen, want normaal zouden ze openen eind 2018 aan de kerstvakantie.

    Wat te verwachten? Een kort overzicht:
    - Waterspeeltuin voor de allerkleinsten in 3 warme kinderbaden
    - Langste wildwaterbaan van België (160 m)
    - Avontuurlijk golfslagbad
    - Warme lagune met vuurbad
    - Wellnesszone met 2 sauna's en hamam
    - Sportbad
    - 5 grote glijbanen:
    > Groen: Familiale bandenglijbaan met verrassingseffecten en muziek - vanaf 6 j
    > Blauw: Draai als een tol door het kolkend water naar beneden! - vanaf 8 j
    > Wit: Daag elkaar uit in deze duo racer - vanaf 10 j
    > Rood: Maak een spetterende tocht door deze lange glijbaan - vanaf 6 j
    > Zwart: Echte snelheidsduivels leven zich tot 50 km/u uit in deze turbo glijbaan - vanaf 10 j

    Het plan is intussen ook klaar:

  18. #18

    Re: [Lago Kortrijk] 2018

    Ik zie dit echt volledig zitten. Ik ben geen enorme waterrat maar ik heb me in elk lagobad enorm geamuseerd tegenover andere, mooiere zwemparken. Hun wildwaterbanen zijn wat mij betreft top (enkel Rapido is nog beter), glijbanen zijn zeer leuk en als ze op het grasveld buiten een glij-springkasteel zetten is de fun helemaal compleet. Bovendien is de prijs zeer acceptabel. Ik zie dit nog een zéér serieus struikelblok worden voor het aquapark van Bellewaerde.

    Basically wat ik dus al eerder in dit topic zei .

  19. #19

    Re: [Lago Kortrijk] 2018

    *** Bellewaerde left the chat ***
    Ich bin Roland Mack. Seit über 30 Jahren mache ich Achterbahnen, als ob sie für mich wären, sehr solide und zu einem sehr wettbewerbsfähigen Preis. Mack Rides, Wir machen deine Achterbahn.

  20. #20

    Re: [Lago Kortrijk] 2018

    Bouwupdate van gisteren, de laatste rechte lijn:













    Dit en meer: https://www.facebook.com/themeparkmagic1/

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •