X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Resultaten 1 tot 7 van de 7
  1. #1

    [Parc de la Vallée] 2018 - Schwarzkopf Coaster

    Het kleine Franse parkje krijgt er vermoedelijk in 2018 een nieuwe coaster bij: een Schwarzkopf City Jet. De poster met de aankondiging doet vermoeden dat het de oude 'Bobsleigh' van Nigloland betreft. Dit is best mogelijk, want er gaan al een tijdje geruchten dat deze in de nabije toekomst het parkbeeld zou gaan verlaten.
    Minder waarschijnlijk, maar ook mogelijk is dat het het exemplaar van Movieland Studio's betreft: daar zou het Italiaanse park ook vanaf willen.



    Leuk dat deze Schwarzkopf van de dood is gered door dit parkje! Als ik de site eens vluchtig bekijk, staan er nog wel meer gare attracties zoals deze rodelbaan:



    Ligging van het park (het rode bolletje):


  2. #2

    Re: [Parc de la Vallée] 2018 - Schwarzkopf Coaster

    Ik vind het wel spijtig dat deze achtbaan Nigloland zou verlaten. Enkele weken geleden heb ik hem nog gedaan en ik was verrast hoe leuk deze baan eigenlijk was. Vooral de tunnels voegden naar mijn gevoel veel toe aan de ritervaring. Ik hoop dan ook dat deze tunnels behouden blijven als de baan naar dit park verhuist. In ieder geval is het goed nieuws dat de baan toch nog blijft bestaan, al is het wel wat verder rijden natuurlijk.

  3. #3

    Re: [Parc de la Vallée] 2018 - Schwarzkopf Coaster

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Putoor Bekijk Berichten
    Ik vind het wel spijtig dat deze achtbaan Nigloland zou verlaten. Enkele weken geleden heb ik hem nog gedaan en ik was verrast hoe leuk deze baan eigenlijk was. Vooral de tunnels voegden naar mijn gevoel veel toe aan de ritervaring. Ik hoop dan ook dat deze tunnels behouden blijven als de baan naar dit park verhuist. In ieder geval is het goed nieuws dat de baan toch nog blijft bestaan, al is het wel wat verder rijden natuurlijk.
    Ik ben het met je eens Putoor, deze baan is oud maar nog steeds erg leuk. Uiteraard staat hij nu wel een beetje letterlijk en figuurlijk in de schaduw van de Alpina Blitz en die heeft ondanks een station in dezelfde themastijl toch veel minder sfeer. Uiteraard is de Alpina Blitz een stuk populairder en absoluut niet te vergelijken met deze Bobsliegh.

    Het is duidelijk dat men de mosterd destijds bij de Matterhorn in Disneyland Anaheim is gaan halen voor de aankleding van deze baan, men raast ook verschillende keren door een kleinere versie van een Matterhorn berg. De baan is trouwens eigenlijk al van 1973, ooit geopend als kermisbaan en heeft in de jaren 80 en begin 90 ook in Drayton Manor, UK gestaan en dus vanaf 1995 in Nigloland. Het nieuwe park waar deze baan eventueel zal komen te staan is trouwens een pak verder van België dan Nigoland, eigenlijk wel jammer dus! Tegelijk toch leuk dat een baan van 46 jaar oud toch nog verplaatst wordt en opnieuw opgebouwd! Maar stiekem hoop ik toch dat het die van Movieland Italië is die gaat verhuizen haha.

  4. #4

    Re: [Parc de la Vallée] 2018 - Schwarzkopf Coaster

    Wie de Bobsleigh nog eens op zijn oude locatie wil doen, heeft nog tot 5 november de tijd!



    Hiermee dus ook de bevestiging dat het om die van Nigloland gaat, als dat nog niet duidelijk was.

  5. #5

    Re: [Parc de la Vallée] 2018 - Schwarzkopf Coaster

    Zo'n Rodelbahn zijn we in Al Ain (VAE) tegen gekomen. Er was niet echt veel hoogteverschil te herkennen en de karretjes stonden ook stil gewoon midden op de track. Wat ik begreep van een medewerker was dat het ding nooit echt in gebruik genomen was.

  6. #6

    Re: [Parc de la Vallée] 2018 - Schwarzkopf Coaster

    Spijtig! Ik heb deze baan gedaan toen ik in 2009 in de streek was en herinner mij nog dat ze toen bezig waren dat dak bij te bouwen rechts.

    Het creditje heb ik dus wel, maar dateert nog van voor mijn tijd als pretparkfan, en ik had hem graag nog eens opnieuw gedaan in de wetenschap dat ik hier een Schwarzkopf City Jet berijd.

    Een afscheidsbezoekje zit er niet meteen meer in denk ik, het lijkt me niet echt mogelijk op één dag op en af te rijden en ik zie ons tussen nu en november ook niet meteen nog een verblijf boeken daar in de streek.

    Ik ben benieuwd of er een vervanger komt en wat het moge wezen...

  7. #7

    Re: [Parc de la Vallée] 2018 - Schwarzkopf Coaster

    Een nieuw leven voor deze schwarzkopf coaster (ex-Nigloland):



    Foto: https://www.lanouvellerepublique.fr/

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •