X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Resultaten 1 tot 9 van de 9
  1. #1

    [Dollywood] 2019: uitbreiding met nieuwe zone incl. achtbaan

    Het ziet er sterk naar uit dat themapark Dollywood in Tennessee, USA in 2019 een volgende achtbaan krijgt. Uit plannen blijkt dat de achtbaan in een volledig nieuwe zone van 5 hectare zou komen te liggen. De grondwerken zijn alvast gestart en bevestigen alleen maar de vermoedens, al komt het park zelf pas later dit jaar officieel naar buiten met haar plannen.

    Meer info in ons artikel.








  2. #2

    Re: [Dollywood] 2019: uitbreiding met nieuwe zone incl. achtbaan

    Was het al niet uitgelekt dat die coaster een family suspended coaster van Vekoma ging worden?! Dat kunnen leuke dingen zijn, lijkt me uitstekend daar te passen.

  3. #3

    Re: [Dollywood] 2019: uitbreiding met nieuwe zone incl. achtbaan

    Dat stuk achter de woodie lijkt wel erg hard toegetakeld, ik herinner me dat hier gewoon bos was? Het park kennende word het wel weer terug een erg gezellige zone.

    Dollywood had in mijn ogen al zo'n divers en volledig aanbod dat zowat alles wat ze neerzetten een prima aanvulling is.

  4. #4

    Re: [Dollywood] 2019: uitbreiding met nieuwe zone incl. achtbaan

    Ik denk wel dat een familieachtbaan een goede aanvulling is op hun huidig coasteraanbod dat toch enerzijds op jongvolwassenen en anderzijds op kleine kids gericht is.

    Er is idd enorm veel bos weg zo, maja, langs de andere kant er is daar bos genoeg, dus begrijp 't wel dat ze voor deze ontwikkeling het gewoon kaalkappen. Je ziet de track van de stoomtrein, er is buiten deze zone dus nog ruimte over en er wordt al gespeculeerd dat daar in een latere fase weer een grote achtbaan komt, wie weet ook zoiets als TimeTraveller in Silver Dollar City.

  5. #5

    Re: [Dollywood] 2019: uitbreiding met nieuwe zone incl. achtbaan

    Wat ik niet helemaal begrijp:

    Het pad naar het nieuwe gebied lijkt nu te beginnen in de buurt van Mystery Mine. Dat gaat dus flink berg op moeten lopen. Het pad slingert dan door het gebied een en lijkt dan plots de parkeerplaats op te lopen.

    Nu ga ik er van uit dat dit laatste een nooduitgang/brandweer-toerit gaat worden.. maar wat met de bezoekers. Wordt dit een doodlopend geheel, of gaat er ook nog ergens een pad terug naar beneden toe?


    Als ik me niet vergis is de betreffende parking een personeelsparkeerplaats (misschien gedeeltelijk ook VIP, niet helemaal zeker). Zoud het wellicht kunnen dat die parking wellicht later nog gaat verdwijnen en bij het park getrokken wordt? (dan kan de lus rond worden gemaakt).

    Edit.
    Ik weet niet precies hoe goed die coaster op die plek past, maar ik vind het ergens wel jammer dat ze niet voor een custom model zijn gegaan. Juist vekoma is heel goed in het gebruiken van het landschap. Dat in combinatie met het hangende van die baan had een heel cool effect kunnen geven.
    Laatst gewijzigd door coasterfrenzy; 16-04-18 om 09:06.

  6. #6

    Re: [Dollywood] 2019: uitbreiding met nieuwe zone incl. achtbaan

    En gisteren heeft het park de plannen uit de doeken gedaan! Er komt een volledig nieuw themagebied: Wildwood Grove. Het wordt de grootste investering uit de geschiedenis van het park: $37 miljoen! In totaal zullen er 11 nieuwe ervaringen aangeboden worden voor gasten van alle leeftijden.



    Alle info en concepts in ons uitgebreid nieuwsbericht.

    Intussen vorderen de bouwwerken:


  7. #7

    Re: [Dollywood] 2019: uitbreiding met nieuwe zone incl. achtbaan

    Ondertussen is de nieuwe baan bijna klaar.




    Foto's: coasterforce

    Ik ben eigenlijk niet volledig overtuigd: de baan heeft een lage capaciteit met één trein (getuige van in Energylandia, waar ze heel hard doorwerkten maar we alsnog 40 minuten moesten wachten) en het kleurenschema is wel érg fel voor een park dat meestal voor een natuurlijk kleurenpallet kiest. Voor een kinderzone zal het misschien wat vrolijker mogen.

  8. #8

    Re: [Dollywood] 2019: uitbreiding met nieuwe zone incl. achtbaan

    Als ik de concept zo bekijk ziet dat er ook allemaal best wel fel en kleurrijk uit. Dus die kleur lijkt me nog wel te gaan passen. Maar de capaciteit is voor Dollywood inderdaad echt te laag. Had gehoopt dat ze nog voor een aanpassing zouden kiezen waarbij een 2e trein mogelijk is (zoals diverse rollerskaters ook hebben)... helaas.

  9. #9

    Re: [Dollywood] 2019: uitbreiding met nieuwe zone incl. achtbaan

    Het nieuwe Wildwood Grove werd intussen door Dolly Parton herself geopend! Mascotte van dienst is Benjamin Bear en ook Wild Roots Band laat regelmatig van zich horen in dit nieuwe gebied.



    In het nieuwe gebied zijn 7 nieuwe familiegerichte attracties te vinden.

    Wildwood Tree
    Deze blikvanger van Wildwood Grove is een unieke boom met 9000 bladeren die dansen in de wind en 650 brandende vlinders. Hier vinden de hele dag door optredens plaats. 's Avonds is er ook een show waarbij de vlinders oplichten en de zone mooi kleurt.

    Dragonflier
    Naast deze opvallende boom is er nog een blikvanger, namelijk deze Vekoma Suspended Family Coaster. Tevens de hoogste en langste uit de familie:
    - lengte: 453 m
    - hoogte: 19,3 m
    - snelheid: 75,6 km/u
    https://player.vimeo.com/video/303612075

    Black Bear Trail
    Hier rijd je op beren in plaats van paarden op deze 'paardenbaan'

    Great Tree Swing
    Geen klassieke schommelboot, maar een dwarrelend boomblad.
    https://player.vimeo.com/video/303612212

    TreetopTower
    Uitkijktorentje met gigantische eikels.
    https://player.vimeo.com/video/303612250

    The Mad Mockingbird
    Zweefmolen waarbij je op de rug van een vogel zit en je zelf de vleugels kan besturen.


    Frogs and Fireflies
    Kikkermolen

    Hidden Hollow
    Indoor speelruimte waar de natuur centraal staat.
    https://player.vimeo.com/video/303612179

    Wildwood Creek
    Waterspeelplaats.

    Een volledige impressie krijg je hier:


    Bron

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •