X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Resultaten 1 tot 7 van de 7
  1. #1

    [TR] Ferrari Land 12 april 2018

    De intro van het allereerste heropgeviste TR na de website-crash (http://board.pretparken.be/showthrea...and-16-04-2017) is ook deels van toepassing op onze nieuwste pretparkverkenning van 2018. Toegegeven, ik behaalde al omstreeks de millennium-wende een B-attest (a.k.a. rijbewijs) maar pas tien jaar later kocht ik m’n enige wagen tot nu toe. Dat vehikel werd geassembleerd in een ver Oost-Europees land dat ik sinds 1989 associeer met lijmsnuivende weeskindjes. U snapt het (opnieuw): ondergetekende, krenterige 40-plusser kan al eens sociaal incapabel uit de hoek komen ... en ook aan mij is geen autoliefhebber verloren gegaan! ‘Sportauto’, ‘autosport’, ‘huisdier’ en ‘godsdienstvrijheid’ zijn voor mij alle vier contradictiones in terminis.

    Ook met onze geherpubliceerde avonturen in PortAvontura (zie http://board.pretparken.be/showthrea...n-7-april-2016) zijn er welgeteld 105 weken later enkele gelijkenissen. De spotgoedkope vroeg-boekingen voor verblijf en vertier breng ik graag nog eens in herinnering. En de weergoden … ik zou wel zeer oneerbare handelingen met ze willen bedrijven om ze te bedanken, in de ijdele veronderstelling dat Jupiter Pluvius & co daar satisfaction van zouden krijgen. Samengevat: onheilspellende weerberichten over de Spaanse Goudkust mag u voortaan als fake news beschouwen. De twee grootse verschillen met ons bezoek uit 2016 waren deze keer het gezelschap van de nog eventjes 7-jarige Leon en natuurlijk … Ferrari Land.



    We waren mooi op tijd op die weekdag met de droogste voorspelling. Geld voor een sluitbare toegangspoort of nog maar een koord had het park blijkbaar niet meer. Eén man hield het best geduldig volkje tegen tot 10:30. En dan trokken we een tactisch en thematisch te verantwoorden sprintje naar Red Force. Deze reed met twee treinen, waardoor we al gauw aan de beurt kwamen. We kregen de tweede plaats toegewezen.



    Ook Leon, nochtans 10 cm tekort, mocht samen met ons aan het poortje wachten en net voor onze inscheping oversteken. “Entiendo que es pequeño. ¿Se le permite entrar, por favor?” Dit zinnetje had ik dus voor niets uit het hoofd geleerd om de wachtrij gedrieën te kunnen betreden. Misschien kan een andere sociaal incapabele ermee proberen om Belle Perez binnen te doen.

    Na enkele seconden hadden Florian en ik er twee noemenswaardige coaster-records bij: die van hoogte en die van snelheid. Echt overdonderd was ik niet, maar de licht negatieve reacties die ik las, kan ik ook niet onderschrijven. Ja, doodzonde dat het parcours zo kort is, Intamin had er toch makkelijk nog anderhalve Goliath kunnen aan lassen. Maar het remmen voelt hier gelukkig minder bruusk aan dan op de half zo hoge Stealth. En op het topje hadden we wel tijd genoeg om van het uitzicht – een door betonwoeker halfverminkte kustlijn – te genieten. Ook qua commerciële druk vond ik het ook best meevallen: de foto-verkoop-stand is makkelijk te ontwijken door zich meteen naar de uitkijk-tribune te begeven.





    We bisten de Rode Kracht meteen (< 10 min.). Des namiddags was de wachtrij onbestaande – hoewel dan maar met één trein in bedrijf – en bereden we ‘m nog gezamenlijk twee keer. Florian ging nog twee keer solo. Statistisch gezien had hij dus een grote kans op minstens één front-rit maar dat haalde hij niet. Ook een roll-back was ons niet gegund, maar we gaan niet klagen. Zeker als we het verzopen weer gedenken op de dag van onze terugvlucht. Oh Jove, is that a lightning flash underneath your toga or are you… ?

    In het meer fantasierijke hoofdpark is weinig thrill weggelegd voor wie geen 1m40 meet. Beide Thrill Towers in het rode bij-parkje boden enige compensatie. Onze kleine durf-bijna-al (met een madhouse-fobie, https://www.youtube.com/watch?v=h3h--K5928M) is op dat gebied beter af in onze contreien. Daar trotseerde hij de voorafgaande week o.a. Psykè Underground, Sledgehammer, Star Trek, twee SLC’s en Taron. Wiedes dat hij niet al te zwaar onder de indruk was van de vrij tamme drop- en launch-torens. Extra jammer dat ze de torens niet à la Kingda Ka in de coaster hebben geïntegreerd. Dit zou bovendien plaats gecreëerd hebben voor een roterende panoramatoren. Dan konden ook kleine kinderen en andere broekschijters genieten van een uitzicht over beide parken. In zo’n toren zouden ze dan later de geschiedenis van het park kunnen vertellen, wat ze b.v. nu in Futuroscope doen.



    Zowel ’s ochtends als in de vroege namiddag waren deze torens instapklaar. Nog wat praktische info: er is één licht overbodige wachtrij-toegang voor fast-passers die uitkomt bij de valtoren (denk ik) en één rij voor het plebs, die uitkomt bij de launcher (of omgekeerd). Geen van beide rijen splitst, waardoor a) sommigen onbewust ongeoorloofd de snelle rij nemen en b) je dus mogelijk niet de keuze hebt welke toren je gaat doen. Al waren de operatoren daar op deze kalme dag zeer inschikkelijk in.

    Bij Maranello Grand Race werden we na een tiental minuten aanschuiven halverwege de wachtrij naar de uitgang verwezen. De oorzaak was een plotse storing. Ik besloot om ons zeer langzaam naar de uitgang te begeven, om bij een eventuele herstart snel aan de beurt te komen. Mijn uitzonderlijke boost van optimisme werd beloond. Bij de uiterst makke start grapte ik “Un Ferrari sin engranaje” wat de operatrice van dienst wel kon smaken. Florian startte haast gelijktijdig met ons op een parallelle baan …



    … maar bereikte ongeveer tien minuten na ons de finish. Oorzaak: een nieuwe storing.



    Maak zelf een zin met de woorden ‘namiddag’, ‘bissen’, ‘zonder’ (2x), ‘wachten’ en ‘storingen’. Zoals de ongekroonde TR-koning een klein jaar geleden al terecht opperde: er mag wel wat meer aankleding worden toegevoegd langsheen het best lange parcours. Positief vind ik het duellerend aspect en het vrijblijvende foto-automaat aan de uitgang. Dat komt toch altijd minder opdringeriger over dan een bemande verkoop-stand.

    Het langst aanschuiven (20 min.) deden we rond het middaguur voor Flying Dreams. Best comfortabel, maar zo veel minder fantasierijk dan Europa’s eersteling de we al bevlogen in Futuroscope. Een extra minpunt hier voor de onbestaande scène-overgangen: vliegend over de Chinese Muur ben je na enkele nanoseconden zwart scherm opeens in New York. Wel pluspunten voor de subtiel bewegende affiches in de 2e voorshow …



    … die ook fungeren om veiligheidsregels duidelijk – en nog beter – absurd te maken. Geen humor van niveau Parc Astérix maar toch smaakbaar:



    Maak a.u.b. opnieuw een zin met de woorden ‘namiddag’, ‘bissen’, ‘zonder’ en ‘wachten’. Wie het park al bezocht, kan geblinddoekt raden wat onze volgende target zou zijn: Racing Legends. In de gedecoreerde wachtrij herkende ik enkel de portretten van Niki Lauda, Alain Prost, Gerhard Berger en natuurlijk Michaël Schumacher. Het verraadt opnieuw mijn leeftijd en mijn kortstondige interesse toen ene Thierry Boutsen ook mee rondjes tufte in het Formule-1-circuit. De laatste wachtkamer ademde dezelfde sfeerloosheid uit als die van de 4D-film in Isla Magica (zie http://i.imgur.com/c5besQJh.jpg).



    Na een humorloos instructiefilmpje was het vijf volle minuten wachten tot de poorten openden. Na de manuele beugelcontrole was het … tien volle en informatieloze minuten wachten tot een operatrice opnieuw verscheen. Maak een zin met de woorden ‘storing’ en ‘herstart’. Omdat ik veel minder verwachtte van dit voorbijgestreefd attractietype, vond ik het filmpje verrassend genoeg net beter dan bij het aanpalend vliegend theater. Dat je niet alleen op variërende circuits virtueel racet, maar ook nog eens in afwisselende decennia, is zeker een pluspunt.



    Maar ook hier een minpuntje: voor de half-kapotte brillen die Leon en ik toebedeeld kregen. In z’n geheel geen bisnummer waard, was ons oordeel.



    @ Parkgidsen (m/v): Hoezo picknickverbod in PortAventura en Ferrari Land? Omheen Kids Podium is het aardig vertoeven met een salad of sandwich uit de supermarkt. De zachte speeltuin is weinig bijzonder, u treft gelijkaardige exemplaren in haast elk junkfood-resto. Toen ik een rij vlaggendragers – geel veld met zwart beest – zag voorbijgaan, moest ik even aan Puigdemonts meest loyale buitenlandse bondgenoten denken.



    De vroege namiddag vulden we hoofdzakelijk met bis- t.e.m. sexies-nummertjes. Een eerste nieuwigheid was Junior Championship. Leon vond dit niet slaapverwekkend en mocht van de operatrice zonder andere liefhebbertjes bissen.



    Next: een choreografisch wel erg simpel openluchtspektakel onder de noemer Folklore Italiano



    … met wel erg sympathieke acteurs (m/v):



    De betaalattractie Pole Position Challenge lieten we aan ons voorbij racen, en niet enkel omdat deze > 1m40 vereist. Ook Pit Stop Record sprak me nada aan. Dat lijkt me toch meer iets voor een Lego Discovery.



    Wij kwamen als meerwaarde-zoekers natuurlijk voor de cultuur:



    Nog even op de foto met La Boop …



    … die m'n jongste zoon stalkte tot in onze slot-attractie: Ferrari Land Gallery.



    Dit mini-museum zou u op een minder gelukkig moment mogelijk wel als tourist trap kunnen ervaren. Onderstaande eigen fotootjes werden zonder problemen getolereerd:





    Maar even verderop stonden twee hostessen gelukkig voor ons met elkaar te keuvelen. Ze vergaten ons hierbij onder lichte dwang te laten poseren in een bolide, waardoor we ongegeneerd de bemande foto-verkoop-stand aan de uitgang konden passeren.

    Enige nieuwswaarde kan ik in dit TR nauwelijks bieden. De Nueva Área Infantil was vanaf de begane grond goed afgeschermd. Ik zag er wel nog enkele werklui in de weer.



    Een WC-foto in een TR, da’s al weer (van) FF geleden. Dat hier het Legoland-niveau wordt gehaald, mag als een compliment beschouwd worden.



    Het wachttijden-bord toen wij op het punt stonden om het park te verlaten. Het meest voorkomende cijfer werd al jaren tevoren door deze beroemde Spanjaard voorspeld: https://www.youtube.com/watch?v=yypE0rq0gr4



    Of u nu beter Ferrari Land voor de namiddag bewaart, weet ik niet. Ferrari Land sluit om 17:00 en is een soort point of no return, terwijl u het hoofdpark meermaals daags in en uit kan lopen. Dat wij het in Ferrari Land ondanks/dankzij de kalmte tot ca. 15:00 uithielden, kan u dus op meerdere manieren interpreteren. Feit is dat ons de twee voorgaande dagen al veel satisfactie te beurt viel in PortAventura. Ter afsluiting nog eens lekker drie aansluitende uurtjes in het iets drukkere hoofdpark dan voorheen, waren ruim voldoende om er weer een jaar of twee tegen te kunnen.

    Adios, amigos!
    Laatst gewijzigd door Earlyspencer; 25-04-18 om 17:22. Reden: Puntjes op de i-tjes

  2. #2

    Re: [TR] Ferrari Land 12 april 2018

    Ik vraag me al een tijdje af: lezen je kinderen mee op dit forum/jou TR's ?

    Bedankt voor je ervaringen van het parkje met ons te delen! Komt er ook nog een verslag van het hoofdpark?

  3. #3

    Re: [TR] Ferrari Land 12 april 2018

    Nee, ik beschouw mijn schrijfsels als KNT.
    Nee, ik probeer geen parken te bissen met TR's en beperk me bij voorkeur tot first visits.
    Door de crash en het niet kunnen heropvissen, maak ik later dit jaar mogelijk uitzonderingen voor het duo parken in Madrid en voor Duitslands sympathiekste park met kop, schouder, vlag, wimpel, wijnproeverij en kotsende animatronic.

  4. #4

    Re: [TR] Ferrari Land 12 april 2018

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Earlyspencer Bekijk Berichten
    Nee, ik beschouw mijn schrijfsels als KNT.
    Nee, ik probeer geen parken te bissen met TR's en beperk me bij voorkeur tot first visits.
    Door de crash en het niet kunnen heropvissen, maak ik later dit jaar mogelijk uitzonderingen voor het duo parken in Madrid en voor Duitslands sympathiekste park met kop, schouder, vlag, wimpel, wijnproeverij en kotsende animatronic.
    Ik had eerst dezelfde mening, maar het is me ondertussen duidelijk geworden dat forumleden ook van veelbezochte parken héél graag TR's lezen, misschien zelfs nog liever dan van tropische oorden omdat ze de parken in de buurt zelf ook kennen. Natuurlijk ben je vrij om te schrijven wat je wilt !

  5. #5

    Re: [TR] Ferrari Land 12 april 2018

    Bedankt voor het TR. Behalve Red Force zie ik niet zo bijzonder veel reden om hier naartoe te gaan. Hoe groot/oud is je jongste zoon? Dan kan ik ook zowat inschatten wanneer we naar daar kunnen ?
    Volg LEX, LEE & Family op YouTube... https://www.youtube.com/lexleefamily

  6. #6

    Re: [TR] Ferrari Land 12 april 2018

    1m30 en van mei 2010.
    Met jongere kinderen zou ook gaan, mits weinig drukte.

    De 2e week van de Belgische Paasvakantie in geval van een vroege Pasen - dus ruim een week na Pasen - bleek opnieuw ideaal qua kalmte. Donderdagen waren telkens iets drukker. Vermoedelijk te verklaren door de schoolreizen van opvallend veel Fransen.

    Ook goed om te weten: de kinderzone in Ferrari Land en de Sesamstraat-zone in PortAventura zullen kleine kinderen wel boeien.
    Verblijfsinfo wil ik wel via privébericht delen.

  7. #7

    Re: [TR] Ferrari Land 12 april 2018

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Earlyspencer Bekijk Berichten
    1m30 en van mei 2010.
    Met jongere kinderen zou ook gaan, mits weinig drukte.

    De 2e week van de Belgische Paasvakantie in geval van een vroege Pasen - dus ruim een week na Pasen - bleek opnieuw ideaal qua kalmte. Donderdagen waren telkens iets drukker. Vermoedelijk te verklaren door de schoolreizen van opvallend veel Fransen.

    Ook goed om te weten: de kinderzone in Ferrari Land en de Sesamstraat-zone in PortAventura zullen kleine kinderen wel boeien.
    Verblijfsinfo wil ik wel via privébericht delen.
    Dan wacht ik toch nog een viertal jaar vooraleer ik terug naar Salou ga. De kinderen zouden er ook niet veel aan hebben mochten mama en papa een fastpass nemen, terwijl zij moeten wachten . Je mag me het verblijf wel altijd laten weten.
    Volg LEX, LEE & Family op YouTube... https://www.youtube.com/lexleefamily

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •