X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Resultaten 1 tot 9 van de 9
  1. #1

    [Mondo Verde] 2017 - Log Flume

    Het Nederlandse belevingspark 'Mondo Verde' zoekt nog een beetje zijn plaats in heel het pretparkgebeuren. Het opende als een wereldreis in één dag, met allerlei verschillende tuinen en gebouwen die je in de sfeer van vanalle uithoeken van de wereld moest brengen. Toen het park in Limburg in 2006 faillit werd verklaart, kochten de eigenaars van kinderstad Heerlen het park over. Stilletjesaan is het park steeds meer een attractiepark aan het worden: al enkele jaren kan je de 'Wilde Tijger Achtbaan' hier beleven, en nu zijn ze eindelijk bezig met de Log Flume die al enkele jaren op hun terrein ligt. Deze stond voordien in het Sprookjespark van Valkenburg.





    Ondertussen heeft het park ook andere problemen .


  2. #2

    Re: [Mondo Verde] 2017 - Log Flume

    Na al die jaren is de attractie eindelijk klaar, en morgen zal de boomstammenbaan openen! Toch nog een groot ding!

    Laatst gewijzigd door Ignace; 30-06-17 om 15:45.

  3. #3

    Re: [Mondo Verde] 2017 - Log Flume

    Dat is wel heel erg kaal. Zeker voor een park als Mondo Verde, waar toch het overgrote deel van het park gethematiseerde tuinen zijn. Dat gebrek aan aankleding geldt trouwens voor het hele 'pretpark'-gedeelte van dit park. Leuk dat de baan eindelijk in werking is, maar ik zal er toch geen bezoekje voor inplannen.

  4. #4

    Re: [Mondo Verde] 2017 - Log Flume

    Ik ken Mondo Verde niet, maar dit lijkt me inderdaad eerder een kale wereld dan een groene wereld...

  5. #5

    Re: [Mondo Verde] 2017 - Log Flume

    Ik was toevallig gisteren een dagje in Mondo Verde. Mijn voorlaatste bezoekje dateerde alweer uit 2010, een bezoek dat toen erg fijn was mede door de kleine toevoegingen zoals de achtbaan en de paraglider/kabelbaan.

    De eerste veranderingen voor mij waren positief; de tropenkas was lekker levendig door de aanwezigheid van een grote groep aan papegaaien. Echter de rest van de dag kwam redelijk teleurstellend over; de ooit prachtig onderhouden tuinen lagen er relatief slecht bij. Dat er dorre planten zijn is prima te verklaren door het warme en droge weer van de laatste tijd, en is dan ook niet zo storend te noemen. Wel was het jammer dat veel borders last hadden van onkruid, meertjes hadden een hoop algengroei en gebouwtjes waren niet altijd in even goede conditie. De Apennijnse Reus was bijvoorbeeld aardig begroeid geraakt en een snoeibeurt zou zeker niet misstaan. Ik heb wel nog mensen van de groendienst gezien, maar ik heb het idee dat deze een chronisch personeelstekort heeft.

    Het nieuwere gedeelte met de attracties lag er duidelijk een stuk beter bij (gras en een paar bomen is makkelijker in onderhoud). Hoewel wat groen zeer zeker gewenst is voor de flume ligt deze er prima bij op de helling. De rit zelf is van prima lengte en kent twee leuke afdalingen. Ik ken deze baan al van kleins af aan toen deze nog in Valkenburgse Sprookjesbos stond en ben dan ook blij dat deze flume een tweede leven heeft mogen krijgen. De achtbaan, wildwaterbaan en andere kleine ritjes hebben trouwen zeer zeker een meerwaarde voor het park. Hierdoor is het Mondo Verde ook een beetje aantrekkelijker voor gezinnen met kinderen van basisschoolleeftijd. Dat er ook is geïnvesteerd in een zoo-gedeelte met grote katachtigen vind ik hier misplaatst; GaiaZoo ligt praktisch naast het park en ik zie dan ook niet de attractieve waarde van twee tijgers en 4 leeuwen op een grasveldje als men een natuurlijk nagebootste setting bij de buren kan krijgen.

    Al met al komt het huidige park op mij over als een park dat ooit prachtige tuinen heeft gehad, maar wat door bezoekerstekort van eigenaar moest wisselen. Dit nieuwe bestuur wil graag een succesvol park opzetten voor de regio, maar mist m.i. een duidelijke focus. Door én een zoo én een pretpark én een tuinenpark te willen zijn komt het heel erg over als vlees noch vis. Ik zou graag zien dat het zoo-gedeelte waaronder de leeuwen en tijgers naar de buren gaan en dat de focus weer op de tuinen komt te liggen. Dit is prima te combineren met attracties, zeker als deze op taktische plaatsen verspreid over het park worden neergezet.

  6. #6

    Re: [Mondo Verde] 2017 - Log Flume

    Ben er ooit één keertje geweest voor het faillissement. In de tijd dat je nog de wereld in één dag kon zien en het park alleen nog maar uit tuinen bestond. Ik denk dat het park toen zijn glorie dagen kenden want zover ik mij kan herinneren lag het park er toen prachtig bij. Maar ik kan me voorstellen dat zo'n concept in 2017 geen bezoekers meer trekt.

    Ik heb het gevoel dat ze beter wegbleven van de attracties in zich beter konden focussen op tuin en dieren.

  7. #7

    Re: [Mondo Verde] 2017 - Log Flume

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Phantam93 Bekijk Berichten
    Door én een zoo én een pretpark én een tuinenpark te willen zijn komt het heel erg over als vlees noch vis.
    Dat klinkt mij bekend in de oren ... *kuchBellewaerdekuch*

  8. #8

    Re: [Mondo Verde] 2017 - Log Flume

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door etwien Bekijk Berichten
    Dat klinkt mij bekend in de oren ... *kuchBellewaerdekuch*
    Is Bellewaerde een pretpark dan?

  9. #9

    Re: [Mondo Verde] 2017 - Log Flume

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door klepje87 Bekijk Berichten
    Is Bellewaerde een pretpark dan?
    Je hebt een punt.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •