X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Bekijk Poll Resultaten: Het ultieme pretparkland van Europa?

Stemmers
18. Je mag niet op deze poll stemmen
  • Denemarken

    0 0%
  • Duitsland

    17 94,44%
  • Frankrijk

    0 0%
  • Italië

    0 0%
  • Spanje

    0 0%
  • Verenigd Koninkrijk

    1 5,56%
  • Zweden

    0 0%
  • Andere (comments)

    0 0%
Resultaten 1 tot 11 van de 11

Hybride Weergave

Vorig Bericht Vorig Bericht   Volgend Bericht Volgend Bericht
  1. #1

    [Poll] Wat is het ultieme pretparkland van Europa?

    Een simpel vraagje: in welk Europees land kan een pretparkfan het best aan zijn trekken komen? Is het voor jou enkel kwantiteit dat telt of zoek je toch specifiek parken onder de Zuid-Europese zon op? Of...
    Wat is jou keuze en vooral, waarom?

    Ik heb een lijstje gemaakt van de in mijn ogen meest waarschijnlijk kandidaten; go!

  2. #2

    Re: [Poll] Wat is het ultieme pretparkland van Europa?

    Ik heb op Duitsland gestemd. Het land waar ik al de meeste achtbanen deed en eigenlijk ook mijn favoriete pretparkbestemming.

    Naast een brede waaier van topparken heeft Duitsland toch ook zeer veel parken van middelmatige grootte die me toch altijd weten te verbazen: als het niet door het thema komt, dan wel door het fungehalte. Een kleiner, minder bekend parkje als Plohn kan zich wat mij betreft meten met elk Belgisch park.
    Daar komt nog - offtopic, maar kom - eens bij dat er enorm veel rodelbanen, goede zwembaden en heerlijke kermissen in het land zijn.

    op de tweede plaats komt voor mij Zweden. Wat ze missen in kwantiteit, maken ze goed in kwaliteit. De collectie achtbanen dat het land heeft is nu al fantastisch maar word de komende jaren enkel maar beter.

    Op de derde plaats is het voor mij een gelijke stand tussen de UK en Frankrijk. Frankrijk heeft net iets minder te bieden, en ook minder grote parken, maar ik heb zelden een slecht frans park bezocht. Bij de UK is het omgekeerd .

  3. #3

    Re: [Poll] Wat is het ultieme pretparkland van Europa?

    Ik heb overtuigd voor Duitsland gestemd. Zoals Ignace beschreef: heel wat parken, in allerlei groottes en voor elke doelgroep wel wat, alsook leuke events in de parken, mooi showaanbod, achtbanen, kermissen, rodelbanen, zwembaden... Geen enkel ander land kan hier (momenteel) aan tippen denk ik.

  4. #4

    Re: [Poll] Wat is het ultieme pretparkland van Europa?

    Ik heb ook op Duitsland gestemd Ignace heeft de meesten redenen opgezegd en ook ik heb het meeste parken in duitsland gedaan (7 )

    Als tweede Italie. Ik heb daar 3 parken gedaan en ik zou zo weer willen... En ook 2 dierentuinen. één van die twee vind ik echt mooi (Paira Diaza niveau...)
    parco natura viva heet het. Echt een aanrader.

    UK heb ik nog geen park gedaan... shame on me I know.

  5. #5

    Re: [Poll] Wat is het ultieme pretparkland van Europa?

    DUI natuurlijk. Maar eigenlijk moeten we het pretparken-aanbod beschouwen in verhouding tot de 80 mln. inwoners. In die optiek zijn Zweden en Denemarken de ware Walhalla's. En dan is er nog de historiek. Zijn Bakken en Tivoli niet de tweede oudste nog actieve pretparken (ter wereld)?

  6. #6

    Re: [Poll] Wat is het ultieme pretparkland van Europa?

    Goh.. Duitsland is een keuze die gemakkelijk lijkt. Er liggen ook veel banen in Frankrijk, maar dat zijn vaak toch wat kleinere parken.

    Waar ik nog over twijfel is het Verenigd Koninkrijk. Dat land is al zo ongeveer een achtbaanmuseum, van klassieke scenic railways en de enige Virginia Reel tot moderne woodies met vuureffecten, of een multi-launch coater en de één na hardste acceleratie ter wereld. Zo ongeveer alles vind je er terug. Vooralsnog ook nog steeds de enige flying coaster van Europa (nee, broodroostercoasters tel ik niet als flying) de enige Stand Up coaster van Europa.. enfin: een waar achtbaanmuseum dus.

    Ik begrijp waarom mensen voor Duitsland kiezen, maar ik denk dat als échte fan het verenigd koninkrijk uiteindelijk een veel grotere Must-Do is dan Duitsland simpelweg omdat het aanbod completer en unieker is.

  7. #7

    Re: [Poll] Wat is het ultieme pretparkland van Europa?

    Ik ga ook voor Duitsland. Het heeft al twee top parken in de wereld, plus dan nog zo veel leuke typische Duitse parkjes. Ik ben er ook veel meer dan de UK wat meer dan alleen met de oversteek te maken heeft. Qua dark rides is het daar nogal sober, wat ik wel belangrijk vind.
    Go down like Hyperion, launch like a Taron, fly like a Fenix and challenge your Nemesis

  8. #8

    Re: [Poll] Wat is het ultieme pretparkland van Europa?

    Ook ik heb zonder dat ik moest nadenken op Duitsland gestemd. Ik spreek misschien eerder op zicht dan uit ervaring, want in heel veel landen heb ik nog niets of zeer weinig gedaan. Duitsland heeft enorm veel achtbanen en heel vaak is de kwaliteit er ook gewoon zeer goed. Ook de kleine (en vaak heel foute) Duitse parkjes weten mij wel te bekoren.

    Twee landen die al eerder genoemd werden (Zweden en UK), verdienen zeker een plekje in de top 3.
    Coastercount: 611
    Live a life you will remember!

  9. #9

    Re: [Poll] Wat is het ultieme pretparkland van Europa?

    André, ik begrijp je keuze ergens wel, maar de poll is wel 'ultieme pretparkland van Europa'. Mocht het zijn 'ultieme achtbaanland van Europa' dan was mijn keuze ook VK geweest, vanwege het grote aantal en de gigantische diversiteit aan banen. Maar wat de parken in de VK veel minder goed doen is thema toevoegen, daar waar Duitse parken dit wel goed doen, zelfs de kleinere. En daardoor is de sfeer in de Duitse parken voor mij veel aangenamer dan de parken in het VK. En dus gaat ook mijn keuze naar Duitsland.

    Wel nogal een saaie (voorspelbare) poll

  10. #10

    Re: [Poll] Wat is het ultieme pretparkland van Europa?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Michielsken Bekijk Berichten

    Wel nogal een saaie (voorspelbare) poll
    Maak er zelf een betere ;p!

    Ik begrijp Coasterfrenzy wel in zijn mening, vooral opdat de UK zoveel oude achtbanen heeft. Maar qua moderne achtbanen moet Duitsland echt niet onderdoen op de UK in mijn ogen: UK heeft dan wel een B&M Flying, een Prefab Intamin, B&M/Gerstlauer Hyper, baan als GeForce, Premier Rides coaster en zelfs een Vekoma mijntrein mist er toch wel, en dan zal ik er vast nog over het hoofd zien. Natuurlijk kan je dan gaan beginnen discussieren over de betrekkelijke kwaliteit van de modellen onderling, maar dit is toch eerder een buikgevoel-poll.

    Ik heb totnutoe in ieder geval zeer weinig Britse parken bezocht die me echt konden overtuigen, dat is toch een hemelsbreed verschil met Duitse parken.

  11. #11

    Re: [Poll] Wat is het ultieme pretparkland van Europa?

    Wat me nu pas opvalt: Duitsland heeft bij mijn weten geen noemenswaardig stadspark. Dit soort parken zijn doorgaans niet mijn top-favorieten omdat ik er soms (zone-)thematisatie, vegetatie en rust mis. Drie keer raden welke Jeuteborgse uitzondering een eh ... uitzondering vormt. Voor de historiciteit van Tivoli en de achtbaan-spaghetti van Gröna neem ik wel eerbiedig m'n hoed af. Mogelijk herzie ik heel m'n visie op dit soort permanente-kermis-parken wel na Blackpool deze zomer. Ik vermoed dat de sterke kermis-traditie in Duitsland de overlevingskansen van een stadspark er zou kunnen hypothekeren.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •