Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 21 tot 26 van de 26

Re: [Bellewaerde] 2017 - Dawson Duel

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bellewaerde2001 Bekijk Berichten
    Bellewaerde beleeft hoogdagen in dit verlengd weekend, de beide parking en waren zo goed als volzet, maar helaas zoals als velen al aangaven is de capaciteit van Dawson Duel veel te laag, de wachtrij zelf was niet lang, maar het was wel een uur wachten, ik kan me voorstellen als de hele rij volstaat dat de wachttijd snel 3-4 uren kan bedragen.
    Verder vond ik het een schitterend baantje die perfect in het kader van het park past!
    Wanneer ben jij geweest? Gisteren was parking A niet eens 3/4e vol. Het stuk afgelegen parking dat naast DD ligt zelfs helemaal leeg. Denk wel dat het merendeel op de 'Mexico-parking' stond.
    Wachttijden bij de grootste attracties liepen op van 45 tot 70 minuten. Bij DD hebben we tijdens vroege namiddag zelfs 150 minuten gezien! Godzijdank hebben we deze als 1e gedaan, waardoor we amper 20 minuten moeten wachten hebben. En om eerlijk te zijn, dit is het langste dat ik hiervoor wil wachten. Rit is veel te kort en te saai. Was wel aangenaam verrast over de snelheid, die constant bleef tot het einde. Maar toch een gemiste kans dat je niet zelf snelheid kan bepalen, waardoor het een echt duel zou zijn. Al bij al een leuke opvuller voor kinderen, maar de capaciteit en korte rit maken dat dit toch geen topper is en ze beter 4 miljoen hadden geïnvesteerd in een GCI.
    BTW, kan er iemand van Bellewaerde eens naar een goed park (cfr Phantasialand) gaan om te kijken hoe je 's morgens een park moet openen? Iedereen laten samenpakken op een klein pleintje in de hitte en dan stipt om 10u door amper 6 poortjes laten kruipen, waarbij je moet zorgen dat u kinderen niet vertrappelt worden, zorgt niet voor een goed humeur bij bezoekers.
    En in godsnaam, zorg nu eens voor airco in die wachtrij van Huracan! Mensen vielen bijna flauw van de hitte! Ook als er pannes zijn, laat tenminste iets weten, terwijl we aan het koken zijn in die smalle koker!

Ja zo bedoel ik het 😉 het is toch beste een fijne rit? 😊 zeker voor de kleintjes!

Vorig weekend was ik ook in Bellewaerde en mijn bevindingen van de Dawson Duel zijn zeer positief. Natuurlijk is er een wachtrij, dat is toch normaal voor een nieuwe attractie. Eenmaal je in zulk een karretje zit gaat het, volgens mij heel vlug naar beneden. Ik wilde ook remmen maar nergens iets te vinden. Het gaat zo snel dat ik zelf niet naar de omgeving heb gekeken. Ik ben heel blij met zulke attractie in Bellewaerde. Iets unieks die je niet in een ander park zal vinden.

Ik heb deze baan vandaag in de namiddag mogen doen (na een wachttijd van 45 minuten ongeveer), en ik snap bepaalde reacties echt niet. Ik vind het heel verwonderlijk dat de snelheid positief wordt onthaald. Eigen mening wel, maar ik vond er niks aan. Veel te lang wachten om aan een semi-slakkengang naar beneden te gaan. Dan nog het feit deze attractie dan nog wordt afgekondigd als dueling...??? Leg mij dan maar eens uit waar het gevoel van dat racen tegen elkaar zit, ik heb het alleszinds niet ervaren...

Voor Bellewaerde, vroeger een van mijn meest favo parken, een gemiste kans en zeker voor dat geld.

De reacties blijven zeer verdeeld en normaal ging ik er ook zaterdag heen, maar last minute is het toch niet doorgegaan. Volgend weekend zijn we op familieweekend in Vlamertinge, dus staat een bezoekje volgende zaterdag wel degelijk op de planning. Benieuwd hoe ik het zal ervaren, maar nog meer hoe de rest van de familie het zal ervaren.

Heb ik ergens gemist dat eind juni de allocations de chômage voor heel Nord p.d. Calais in BW worden uitgedeeld? Pokkedruk daar vandaag, wel mooi dat ze dan tot 19:00 open hielden. Ik had de indruk dat alle auto's op Parking C (Mexico) moesten staan wegens verbouwingen.

Dawson Duel dan.

De linkerhelft van de wachtrij leent zich echt wel tot misbruik. 1° Eén of enkele individuen die zo kunnen bijsluiten bij hun 'kennissen' in de rechtse wachtrij. In dat verband hulde aan de (roze!) Chiroleiders die enkele van hun jongens terug stuurden naar de reguliere rij. 2° Vooreerst: ik wens niemand enige vorm van invaliditeit toe, maar een groep van 12 vlot bewegende individuen 'begeleidde' in mijn optiek op links welgeteld één persoon met een knie-brace. Op een coaster maal ik er niet om, dan betekent dat hooguit één beurt extra wachten. Maar op deze capaciteitsdraak zag ik gelijkaardige taferelen verdacht frequent gebeuren. Censureer gerust mijn opzettelijke (maar niet kwetsend bedoelde) typfout Downson Duel.

Mooi uitgekiend zou ik duelleren met m'n dubbel nageslacht, maar ook dat is quasi onmogelijk. Je rijdt dus garantie naast een onbekende in de Lonesome Duel.

Over het gebrek aan vaart - Flauwson Duel, anyone? - en beschutting (in ons geval: de zon), is hierboven al één en ander geschreven, m.i. zeer terecht.

Jammer dat het uitzicht niet reikt tot de torens van Ieper stad (wel te zien vanop Niagara). Dat ze niet genoeg gesnoeid hebben of dat ze de Kattenstad niet konden verplaatsen, wil ik ze nog vergeven.

Forum Rechten