X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 20 van de 21 EersteEerste ... 1018192021 LaatsteLaatste
Resultaten 381 tot 400 van de 417
  1. #381

    Re: [Toverland] 2018 - Nieuwe zone & entree

    Ik ga over een paar weken naar Toverland. Wat kunnen jullie aanraden over de restaurants van het park?

  2. #382

    Re: [Toverland] 2018 - Nieuwe zone & entree

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Simon42 Bekijk Berichten
    Ik ga over een paar weken naar Toverland. Wat kunnen jullie aanraden over de restaurants van het park?
    Die herberg in Avalon was goed en lekker. Pizza's in het magische bos zijn ook best oké, maar de Pasta's komen daar in een kartonnen kuipje en zijn niet meteen om over naar huis te schrijven.

  3. #383

    Re: [Toverland] 2018 - Nieuwe zone & entree

    Vers belegde broodjes in de tweede hal (achterkant pizza's) , en inderdaad de pizza's zijn ook best lekker en betaalbaar.

  4. #384

    Re: [Toverland] 2018 - Nieuwe zone & entree

    Graag wil ik ook even mijn 2 cent input geven.
    Plan was om gisteren een dagje in Toverland door te brengen, maar door het slechte weer hebben we dat uitgesteld naar vandaag.
    En blijkbaar waren er nog (veel) meer mensen op dat idee gekomen: aan iedereen die wat ongerust was over de schijnbare rust de voorbije weken: ik kan jullie geruststellen, vandaag was het volle bak.

    Vanochtend om kwart voor tien reden we de parking op. Tien minuten later ging de poort open.
    Tip aan Toverland: zet die poort toch gewoon open, zodat mensen al hun ticket kunnen gaan halen aan de kassa, of al een koffie gaan drinken in Port Laguna? Dan kan je nog netjes om tien uur de andere poorten openen.

    Ons aanvalsplan was duidelijk: gebaseerd op eerdere berichten hier, bleek dat blitzbahn en bikebooster de langste wachtrijen zouden hebben. Eerst naar de achterkant van het park dus, en dat was een goede keuze: we konden nog snel instappen, maar om elf uur stond er al 50 minuten wachttijd geafficheerd bij de bob...

    Dwervelwind en Troy zouden pas rond half één openen, dat hadden we voordien op de website al gelezen. We besloten dus om eerst de andere attracties te doen. En dan besef je dat dat er eigenlijk niet echt superveel zijn. Zork-Boomstammetjes, Djengu River, en daar houdt het al bijna op met grotere kinderen.
    Dwervelwind bleek toen al wel open te zijn, weliswaar slechts met één trein, dus lieten we die nog maar even links liggen.

    Vervolgens ging het daarom richting Fenix. Helaas stond er geen aanduiding van de wachtrij. Die wachtrij viel trouwens wat tegen, vond ik: het eerste deel is heel knap, maar daar wandel je vrij snel door. Vervolgens was er een splitsing linker- of rechtervleugel.
    Tip: neem de rechtervleugel, dat blijkt veel korter te zijn...
    en daarna is het gewoon wachten in een saaie gang.
    Het personeel deed wel zijn best, maar er moesten nog veel kinderen gemeten (en geweigerd) worden, die de vereiste 1m40 niet haalden. Dit zorgde bij bijna elke rit voor vertraging.
    Uiteindelijk zaten we na bijna 45 minuten op onze plaats. De rit zelf was wel de moeite, vond ik. Niet heel lang, maar lang en intens genoeg naar mijn mening.

    Vervolgens gingen we voor een lunch terug naar de ingang. Daar was het de grote leegte. Horeca was goed en niet te duur, en het was er aangenaam zitten.
    Daarna deden we Troy (wachttijd ongeveer een half uur), 2x Dwervelwind, nu met korte wachtrij, en nog een bis voor Troy, nu zo'n 25 minuten wachten. in mijn ogen blijft Troy toch de topper van het park: lang, snel, intens. Precies zoals een houten achtbaan hoort te zijn!

    Tussendoor wilden we Merlin Quest meepikken, maar daar stond een lange wachtrij die niet opschoof, dus die hebben we niet gedaan.

    Rond half vier namen we nog een snackje in het nog steeds lege Port Laguna, pikten we de MagieZijn show nog even mee (best wel aardig, en goed gebracht door de actrice), en reden we naar huis (na nog even 10 euro neer te dokken voor een parkeerplaats).

    Mijn conclusie na een dagje Toverland: ik was persoonlijk een beetje ontgoocheld: ik ben reeds verschillende keren in het 'oude' Toverland geweest, en dat had telkens heel veel charme als 'klein' park. nu willen ze de stap maken naar een 'groot' park, waardoor die charme uiteraard verdwenen is, maar ze zijn nog niet 'groot' genoeg: er is een gebrek aan opvulattracties voor het hele gezin, waardoor we uiteindelijk maar een half dozijn attracties gedaan hebben.
    We hadden dan gelukkig nog een aantal attracties direct bij de start gedaan, maar een modale bezoeker werkt gewoon het rijtje af van voor af aan, met tè lange wachtrijen tot gevolg (waarvan bijna allemaal zonder aanduiding hoe lang die is).

    Verder is de organisatie van de wachtrijen nog niet optimaal (de paden zijn soms aan de korte kant waardoor mensen buiten het pad moeten aanschuiven). Het uiteindelijke kiezen van de plaatsen is een rommeltje: dan geef ik de voorkeur aan het PHL of EP systeem waar je je plaats krijgt toegewezen, of eventueel het draaipoortjessysteem zodat er tenminste een beperkte hoeveelheid mensen aan de uiteindelijke poortjes komen.
    De capaciteit van de oudere attracties is in mijn ogen vaak te klein, vooral dan in Land Van Toos: komaan, een pretpark met een paar duizend bezoekers, en dan 10 toverstokjes voor Toverhuis? Of een Bobbaan met een capaciteit van twee keer niks?
    Ik vrees dus dat er in de toekomst ook daar de nodige investeringen moeten gedaan worden.

    Ik heb sterk de indruk dat er op relatief korte termijn nog een nieuw land bij zal komen, omdat nu Port Laguna en de achterkant van Avalon een beetje verloren ruimte zijn, waar je overdag niet komt. Ik hoop dus daar op een capaciteitsmonster, een darkride en een aantal kleinere aanvullende attracties.

    Kortom: men neemt mooie stappen, de nieuwe zones zijn allemaal heel knap aangelegd, maar er is behoefte aan extra capaciteit.
    Ik ben er van overtuigd dat men zich daarvan bewust is, en dat we nog mooie dingen mogen verwachten in de komende jaren. Voorlopig is het eerst nog even de nodige groeipijnen doorstaan.

  5. #385

    Re: [Toverland] 2018 - Nieuwe zone & entree

    Hopelijk stuur je de tips ook door naar Toverland zelf in plaats van hier enkel te komen klagen?

  6. #386

    Re: [Toverland] 2018 - Nieuwe zone & entree

    Ik begrijp je opmerking helemaal niet?

    Om op je vraag te antwoorden: ja, ik heb dit ook aan Toverland gemeld. Ze geven trouwens bij de uitgang een kaartje mee met een website om je opmerkingen te geven.

    Ik dacht dat mijn verslag nuttig kon zijn, omdat de berichten hierboven telkens spraken over rustige dagen. Bij mijn bezoek was het drukker, en dan is het toch interessant om te kijken of alles dan nog zo super is? Er blijken dan nog wat groeipijnen te zijn, waar aan kan gewerkt worden, en deze wou ik dan ook melden.
    Ik vind het behoorlijk jammer dat zoiets dan als 'klagen' wordt beoordeeld, ook al staat er dan een smiley achter.
    Laatst gewijzigd door wimvg; 15-08-18 om 16:18.

  7. 15-08-18, 16:03


  8. #387

    Re: [Toverland] 2018 - Nieuwe zone & entree

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Phantasiastisch Bekijk Berichten
    Hopelijk stuur je de tips ook door naar Toverland zelf in plaats van hier enkel te komen klagen?
    Waar dient een forum voor? Juist ja... Verslagen, meningen,... zijn hier altijd welkom, ongeacht of ze ook bij het park zelf gemeld worden. Deze plaats dient namelijk om te discussiëren en niet om te *klagen* over anderen hun -correcte- posts. Dank je wel.
    Laatst gewijzigd door yelle8; 15-08-18 om 19:10.
    Staff Pretparken.be en Brakesection Magazine

  9. #388

    Re: [Toverland] 2018 - Nieuwe zone & entree

    ik ben dezelfde mening toegedaan; als we alleen maar mogen meegeven wat we goed vinden en over de rest niets....Waarschijnlijk is de opmerking met enig sarcasme te lezen, maar maak dat dan even duidelijk 'wink'.

  10. #389

    Re: [Toverland] 2018 - Nieuwe zone & entree

    In de categorie ander nieuws, vandaag was het blijkbaar hun drukste dag ooit; 14.000 bezoekers waren vandaag in het park (of zijn, want het park is nog open uiteraard).

    Kan me inbeelden dat het niet bepaald een 'gezellige' drukte is dan eerlijk gezegd. Maar kom, laten we vooral blij zijn dat de investeringen toch mensen aantrekken!
    Je vois la vie en des biscuits.

  11. #390

    Re: [Toverland] 2018 - Nieuwe zone & entree

    Klinkt eigenlijk nog niet eens als héél veel volk, als je er rekening mee houd hoe groot (in oppervlakte) het park is geworden. Walygator Parc zijn topdag enkele jaren terug was veertigduizend bezoekers. Ik denk dat een gemiddelde dag in het weekend in Plopsaland de Panne niet veel minder bezoekers ziet?

  12. #391

    Re: [Toverland] 2018 - Nieuwe zone & entree

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Phantasiastisch Bekijk Berichten
    Hopelijk stuur je de tips ook door naar Toverland zelf in plaats van hier enkel te komen klagen?
    Persoonlijk vind ik jouw mening over zijn post een beetje lijken op klagen dat iemand zijn eerlijke mening neerschrijft op een forum dat daar net toe dient... ik hoop dat je het hem in een persoonlijk bericht hebt gestuurd ipv hier enkel openbaar te klagen. (Neem het met een korreltje zout aub 😉 )

    Terug ontopic: Vandaag een bezoekersrecord voor Toverland: 14000 bezoekers!!! Het vorige record was 11000. Het weer is niet zo warm en het nieuwe themagebied trekt plots wel aan. Wat ben ik blij dat ik nog in juli ben geweest 😁

  13. #392

    Re: [Toverland] 2018 - Nieuwe zone & entree

    Hoera! Fijn dat hun bezoekerscijfers aantrekken! Als hun vorige bezoekersrecord op 11000 lag is die 14000 wel een pak meer. Als ze die 14000 ook nog tevreden buiten krijgen na zo'n overvolle dag zijn ze helemaal in hun opzet geslaagd. Chipjes uitdelen aan personeel is wel schattig.
    Ik was vandaag in een Walibi van 6000 aanwezige zieltjes en wachtrijen waren net oké. Bijna overal 20 minuten of een half uur. Weerwolf en Tutanchamon iets meer met 45 minuutjes. Tiki Waka spande de kroon met 1u20 minuten voor de volledige wachtrij, minus de extra zigzag aan het station. Meer dan het dubbele lijkt mij dan voor Toverland toch echt wel 'te veel om gezellig te zijn'.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ignace Bekijk Berichten
    Ik denk dat een gemiddelde dag in het weekend in Plopsaland de Panne niet veel minder bezoekers ziet?
    Walygator is ook wel een pak groter van oppervlakte en gek genoeg liggen hun jaarlijkse bezoekerscijfers maar rond de 200 000.

    Voor plopsa is het vanaf 5000 a 6000 gezellige bedrijvigheid, een drukke weekenddag zit meestal rond de 10 a 11000; om in rond te lopen als bezoeker wordt het dan al een pak minder 'tof'. Bij 14 en 16000 is het in dat park écht onaangenaam druk en letterlijk over de koppen lopen. Hun bezoekersrecord zit op 17 000 en een klets als ik me niet vergis.

  14. #393

    Re: [Toverland] 2018 - Nieuwe zone & entree

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ignace Bekijk Berichten
    Klinkt eigenlijk nog niet eens als héél veel volk, als je er rekening mee houd hoe groot (in oppervlakte) het park is geworden. Walygator Parc zijn topdag enkele jaren terug was veertigduizend bezoekers. Ik denk dat een gemiddelde dag in het weekend in Plopsaland de Panne niet veel minder bezoekers ziet?
    14000 bezoekers is voor een park als Toverland écht al wel veel hoor. Akkoord dat ze in oppervlakte best groot zijn - dat viel me ook op toen ik er was dit jaar, maar kwantitatief gezien staan ze nog iets minder ver dan de meeste parken (wat logisch is gezien de leeftijd van het park).

    40000 in Walygator Parc lijkt mij heel straf. Als je weet dat Walibi Belgium de poorten sluit bij 20000 omdat het anders niet meer veilig is... zo groot is Walygator nu ook weer niet.

    Enkele foto's om te illustreren hoe druk het was:
















    Bron: Twitter Toverlandfansite
    Coastercount: 611
    Live a life you will remember!

  15. #394

    Re: [Toverland] 2018 - Nieuwe zone & entree

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nathan G Bekijk Berichten
    Geniaal: van alles demonstratief de wachtrij! Alleen bij die laatste ben ik niet mee...

  16. #395

    Re: [Toverland] 2018 - Nieuwe zone & entree

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wimvg Bekijk Berichten
    Ik begrijp je opmerking helemaal niet?

    Om op je vraag te antwoorden: ja, ik heb dit ook aan Toverland gemeld. Ze geven trouwens bij de uitgang een kaartje mee met een website om je opmerkingen te geven.

    Ik dacht dat mijn verslag nuttig kon zijn, omdat de berichten hierboven telkens spraken over rustige dagen. Bij mijn bezoek was het drukker, en dan is het toch interessant om te kijken of alles dan nog zo super is? Er blijken dan nog wat groeipijnen te zijn, waar aan kan gewerkt worden, en deze wou ik dan ook melden.
    Ik vind het behoorlijk jammer dat zoiets dan als 'klagen' wordt beoordeeld, ook al staat er dan een smiley achter.
    Ik ben het met je eens hoor. Wat je zei is volkomen terecht.

    Ik vond je verslag alleen een beetje raar omdat je je richtte tot Toverland zelf, terwijl die hier niet meelezen (of toch zeker niet de top van het park die beslissen over investeringen).

    Mijn vraag of je het aan Toverland gemeld hebt, was goed bedoeld. Je schrijft een heel verslag met nuttige informatie dus het had jammer geweest dat je er niets mee gedaan had maar je hebt het dus wel gedaan. Top!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PyongWon Bekijk Berichten
    Persoonlijk vind ik jouw mening over zijn post een beetje lijken op klagen dat iemand zijn eerlijke mening neerschrijft op een forum dat daar net toe dient... ik hoop dat je het hem in een persoonlijk bericht hebt gestuurd ipv hier enkel openbaar te klagen. (Neem het met een korreltje zout aub 😉 )

    Terug ontopic: Vandaag een bezoekersrecord voor Toverland: 14000 bezoekers!!! Het vorige record was 11000. Het weer is niet zo warm en het nieuwe themagebied trekt plots wel aan. Wat ben ik blij dat ik nog in juli ben geweest 😁
    Ik wist niet eens dat je hier persoonlijke berichten kan sturen. Nu weet ik dat wel. Thanks.

  17. #396

    Re: [Toverland] 2018 - Nieuwe zone & entree

    Het was inderdaad redelijk druk gisteren.
    Rond 10u30 nog een lange file van voor de afrit tot aan Toverland. We zijn al vaker in Toverland geweest en ons vorig bezoek was in 2016, maar dit hebben we nog nooit eerder gezien.
    We hebben nog getwijfeld om naar Plopsa Indoor te gaan om onze abonnementen op te halen, of ineens naar Toverland te gaan hopende dat we al van de Plopsa korting konden genieten. We kozen voor het laatste en gelukkig maakte men er geen probleem van.

    We hadden gepland om eerst de Blitz Bahn te doen, maar werden als een magneet naar Avalon getrokken waar we eerst Merlin's Quest deden, ik schat zo'n 40 minuten wachten. Daarna een geforceerd toiletbezoek in The Flaming Feather (Ik moest het gewoon zien) waarna de kinderen nog konden spelen in die speeltuin achteraan.
    Ik was onder de indruk hoe mooi alles er uit ziet in Avalon en het gezellige Port Laguna. Zelfs die vijver achter Avalon met de fontein en de waterlelies is mooi om te zien. Aan de vele aanwezige lampen te zien, moet het in het donker ook prachtig verlicht zijn. We zijn echter om 20u30 al doorgegaan omdat het anders te laat werd voor onze jongste. Ik had gehoopt op de Magische Winter weken maar zie net dat Avalon en Port Laguna dan niet open zijn, best wel zonde.

    De wachttijd bij de Bliz Bahn was rond 13u al 70 minuten en heb ik niet onder de 60 minuten gezien, deze dus maar overgeslagen. Net zoals Expedition Zork en Djengu River. Ook Troy heb ik deze keer niet gedaan.
    Voor de rest nog wel vrij veel kunnen doen ondanks de drukte.
    Voor de Boomerang hebben we 15 minuten aangeschoven en voor Dwervelwind 45 minuten. Deze was best wel intens en we zaten asymetrisch dus begonnen we halverwegen flink te spinnen.
    Bij de kleinere attracties in het land van Toos en Vila Fiasko viel het wachten nog best mee.
    Verder hebben de kinderen zich goed kunnen uitleven in de vele speeltuintjes.
    Het Magiezijn hebben we helaas niet meer kunnen doen wegens te veel volk.

    Geen waterattracties gedaan vandaag, maar Katara kan toch ook best nat zijn:

  18. #397

    Re: [Toverland] 2018 - Nieuwe zone & entree

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pretparkfreak7 Bekijk Berichten
    Geniaal: van alles demonstratief de wachtrij! Alleen bij die laatste ben ik niet mee...
    Die laatste is de wachtrij van de Boosterbike, die duidelijk tot ver buiten de aangelegde wachtrij stond...
    Coastercount: 611
    Live a life you will remember!

  19. #398

    Re: [Toverland] 2018 - Nieuwe zone & entree

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Phantasiastisch Bekijk Berichten
    Mijn vraag of je het aan Toverland gemeld hebt, was goed bedoeld. Je schrijft een heel verslag met nuttige informatie dus het had jammer geweest dat je er niets mee gedaan had maar je hebt het dus wel gedaan. Top!
    geen probleem, bedankt voor de verduidelijking!

    Ik kan me trouwens best voorstellen dat management van pretparken toch een aantal fora bezoeken (dat zou ik toch doen in ieder geval).

  20. #399

    Re: [Toverland] 2018 - Nieuwe zone & entree

    17/08 was ik in Toverland. Ik heb bovenstaande berichten maar 'half' gelezen om de verrassing niet te verknallen. De ervaringen en tips van hierboven kan ik grotendeels beamen:

    - Wij begonnen met Booster en Maximus Blitz omwille van de belabberde capaciteit.

    - Gevolgd door Backstroke (het ding heeft een nieuwe naam, maar ik zag er niet veel nieuws aan) en D'Wervelwind, om dezelfde reden.

    - Verrassend was het ook bij de nieuwe rondvaart niet wachten. Het indoor deel is best OK, al moet ik me voor het binnen-deel bedwingen om hier niet "Fata ... Aldi" te schrijven. Het Engels hoefde hier niet voor mij, ook al situeert Avalon zich in Engeland. Zie ook de naburige top-attractie.

    - Enter Fenix:

    Mooie wachtrij waar we niet van konden genieten, wegens doorlopen en ophokplicht in het station. Dat zou kunnen opgelost worden door een extra medewerker die telkens maar een beperkte groep doorlaat ergens halverwege de wachtrij.

    Er werd maar met één trein gereden, terwijl Troy met 2 treinen reed. Rond 11:00 was het voor ons 45 min. wachten.

    We deden front-links. Super-soepel (nog meer dan Flug-d-D die we 48 uur eerder deden), maar jammerlijk geen fonteinen tijdens de rit. Rond 15:00 was het opvallend minder druk, in 50 min. deden we'm twee keer: rechts back en links 2e rij.

    Bij minder volk lijkt rechts korter aan te schuiven, bij meer volk: links. Een (psycho-)logische verklaring: bij veel volk, zie je bij de splitsing wel volk voor rechts en niet voor links. Dan gaan de meeste mensen voor links. Bij weinig volk kiest de meerderheid mogelijk de rij die het minst afwijkt van waar je komt voor de splitsing, wat hier rechts is. Het bochtenwerk tijdens de rit doet me de voorkeur geven aan links.

    Goed afgekeken van Baron: de coaster is ook zeer uitnodigend om naar te kijken vanop de grond. De steile, donkere trappen-uitgang zijn daarentegen idd levensgevaarlijk. Ik wed dat ze dit voor aanvang van volgend seizoen verhelpen.

    Op Djengu River werden de rafts zo goed als mogelijk volgepropt: nice & clever (ja, da's Engels!)

    Troy was heel de dag instapklaar en is misschien nog steeds de beste coaster van het park. We deden 'em met tussenpauzes drie keer, waaronder front & back.

    Ik ga hier niet alles chronologisch melden, wel onze twee laatste: De zwarte bootjes-tube heeft de allerlaagste capaciteit van het park. Wij verspilden hier ruim een uur rond 16:00. Met vlag m'n slechtste (en langste) aanschuifbeurt van het jaar.

    Wanneer ik het Magazijn-dinges schrijf, weet u dat ik opnieuw te lui ben om de naam van deze non-attractie op te zoeken. M'n waardering voor de verhalende flessen-dame, maar dit is niet meer dan een langgerekte voor-show voor een attractie die er helaas niet op volgt. Jammer van deze twee minpuntjes op het einde van de dag en van onze Scandinavië-trip. Zauberlände: ik ben blij dat ik daar was.

  21. #400

    Re: [Toverland] 2018 - Nieuwe zone & entree

    Bij mijn eerste bezoek had men wel degelijk een operator in de wachtrij staan. Net voor de trappen naar boven. De mensen die toen front row stonden aan te schuiven kregen dan een soort veertje als bewijs dat ze in die afzonderlijk hebben gewacht.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •