X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 7 van de 21 EersteEerste ... 5678917 ... LaatsteLaatste
Resultaten 121 tot 140 van de 417
  1. #121

    Re: [Toverland] 2018 - Nieuwe zone & entree

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ignace Bekijk Berichten
    ligt het aan mij of willen ze hier invloeden van de verschillende themagebieden insteken? De top past bij hal 1, het strooien dakje daaronder doet denken aan de Dwervels, de stenen toren kan perfect in de middeleeuwse contaxt van Avalon passen en de 'kroon' net boven het onderste dakje heeft ook iets weg van de Troy Area. Dan zou het gebouwtje zelf in Magic Forest-sfeer moeten zijn, maar dat zie ik niet meteen terug.
    Zo had ik het nog niet bekeken, maar zou wel een leuke speling zijn van de verschillende thema's en een mooie samenkomst van de verschillende gebieden. De binnenkant van het gebouw kan misschien in Magic Forest-sferen zijn?

  2. #122

    Re: [Toverland] 2018 - Nieuwe zone & entree

    En de openingsdatum is bekend! Zaterdag 7 juli 2018 opent Port Laguna als nieuwe entreezone de deuren, met daarnaast het nieuwe themagebied Avalon met Fenix.

    De nieuwe entreezone Port Laguna wordt aangekleed als een idyllisch havenstadje met souvenirwinkels, horeca, entertainment, een waterspeelplaats en bijzondere interactieve elementen. De naam wordt Port Laguna. Het zal er altijd warm en kleurrijk zijn, ook bij grijs en somber weer." Als bezoekers de kassa's en de toegangscontrole zijn gepasseerd, bevinden ze zich midden in een havengebied met azuurblauw water en een sfeervolle boulevard: de Via Magia.

    Aan de Via Magia komen verschillende gebouwen te liggen: souvenirwinkel Mundo Magica, eettentje Mañana, toiletten, souvenirwinkel Magistralis' Magic Store, spellenkramen en vuurtoren Solaris. Het entreegebied biedt ook onderdak aan kluisjes en de gastenservice. Een groot terras en waterspeelplaats La Sirena maken het plaatje compleet. Bovendien is er plek voor een groot podium in de zomermaanden.

    De Magic Store van de familie Magistralis is niet zomaar een souvenirwinkel. Voordat bezoekers de mysterieuze winkel betreden, worden ze door een tovenaar verwelkomd in het Magiezijn voor een speciale interactieve voorshow. In de winkel zelf zijn toverstokken te koop die in Port Laguna verschillende effecten kunnen activeren.

    Bron

  3. #123

    Re: [Toverland] 2018 - Nieuwe zone & entree



    Een overzichtsconceptart staat ook op de 2018-site van het park.

    Toverland strooit in zijn persdossier (te raadplegen via 'nieuws' op de site van het park) nog héél uitgebreid met concept arts.























    Laatst gewijzigd door Pretparkfreak7; 18-01-18 om 20:20. Reden: concepts toegevoegd

  4. #124

    Re: [Toverland] 2018 - Nieuwe zone & entree

    Ik ben zeer enthousiast! Wat een prachtige concepten en leuke achtergrondverhalen. Deze zomer wil ik zeker een bezoekje brengen aan Toverland. Ook een thumbs up voor hun PR departement met hun website, korte teaser filmpjes en veelbelovende soundtrack.

  5. #125

    Re: [Toverland] 2018 - Nieuwe zone & entree

    Veel meer info en concepten vinden jullie hier:

    http://tvlfansite.nl/2018/01/18/tove...toverd-worden/

    Wordt voor de eerste keer een Toverland abo...

  6. #126

    Re: [Toverland] 2018 - Nieuwe zone & entree

    Vind het er zeer mooi uitzien en ik ben inderdaad benieuwd als het zal stralen, ook tijdens donkere dagen. Het gebied doet me niet alleen aan Universal denken, maar ook aan het Medditeraanse gebied van PortAventura. Wellicht zal het wel minder groot zijn?

    Dit park is echt het park van 2018 volgens mij, ik hoop zo dat de Wing Coaster mij kan verrassen met een beleving boven verwachtingen!
    Go down like Hyperion, launch like a Taron, fly like a Fenix and challenge your Nemesis

  7. #127

    Re: [Toverland] 2018 - Nieuwe zone & entree

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GriffonofNemesis Bekijk Berichten
    Vind het er zeer mooi uitzien en ik ben inderdaad benieuwd als het zal stralen, ook tijdens donkere dagen. Het gebied doet me niet alleen aan Universal denken, maar ook aan het Medditeraanse gebied van PortAventura. Wellicht zal het wel minder groot zijn?
    Wellicht omdat Port Aventura van Universal was (en tot voor kort nog steeds de naam Universal mee droeg). En wellicht omdat beiden met "Port" beginnen.

    Qua stijl zie ik het zelf in elk geval een stuk minder. Waar Port Avantura nog heel erg wit is, ziet dit er al een stuk zanderiger uit. Daar komt ook aardig wat meer fantasie bij kijken, maar ook zie ik invloeden uit de Magische Vallei (Afrikaans) en Troy terug komen in dit gebied.

  8. #128

    Re: [Toverland] 2018 - Nieuwe zone & entree

    Bedankt voor het toevoegen van de concept arts. Ik slaagde hier gisteren niet in toen ik mijn post plaatste.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GriffonofNemesis Bekijk Berichten
    Dit park is echt het park van 2018 volgens mij, ik hoop zo dat de Wing Coaster mij kan verrassen met een beleving boven verwachtingen!
    Sowieso het Nederlandse park van 2018!

    Ik kan al niet wachten tot de Fanday in augustus. Zal zeker en vast de moeite worden.

  9. #129

    Re: [Toverland] 2018 - Nieuwe zone & entree

    Wat me ook opvalt: de recente namen die themagebieden krijgen: Avalon, Troy, Magic Forest, ... zijn toch allemaal internationaal klinkend. Moeten we binnenkort ook een verengelsing verwachten van Het Land van Toos en De Magische Vallei. Het lijkt me toch logisch als ze binnenkort ook buitenlandse toeristen aantrekken. Je ziet bv. ook al dat er welkom in 4 talen staat.

  10. #130

    Re: [Toverland] 2018 - Nieuwe zone & entree

    Gisteren waren we te gast op de voorstelling van Port Laguna met een werfrondleiding. We hebben een beetje gefilmd en de beelden gecompileerd in een kort filmpje:



    Tevens hebben we een verse lading foto's meegebracht

    Funderingen voor Fenix:











    Track en supports Fenix:







    Werkruimte onder de stationszone van Fenix (voor zowel Fenix als Merlin's Quest):





    Hier zullen de boten van Merlin's Quest opgetakeld kunnen worden naar de werkruimte:



    Kant waar Fenix binnenkomt en buitengaat:



    Rechtsboven ingang Fenix, waar een wenteltrap naar beneden komt. Net links ernaast boven komt nog een shop (dus zal nog een wand komen ergens). De trap wordt wel volledig dichtgemaakt tegenover het darkridegedeelte van Merlin's Quest. En dan onderaan zie je waar het darkride stuk begint, met helemaal links de uitgang van het darkride stuk:



    De structuur voor de rotswand van buiten:





    De uitgang van het darkridegedeelte:



    Station Merlin's Quest in aanbouw:



    De front side van het gebouw van Fenix en darkridegedeelte Merlin's Quest:



    De game gallery krijgt al aardig vorm. Deze krijgt nog een andere naam, maar men is nog zoekende naar een gepaste naam. Alle suggesties zijn welkom hebben ze gezegd.



    Magistralis' Magic Store wordt de interactieve attractie met toverstokjes. Het toverhuis 2.0 zeg maar, waar de 'show' een 6 minuten duurt en dit per groepen van 25 personen. Deze toverstokken zijn al meer geavanceerd en zullen op basis van verschillende bewegingen andere dingen doen. In de attractie leen je deze stokken, maar je kan ze ook kopen en dan daarmee in de rest van Port Laguna allerlei interactieve elementen activeren. Wellicht komt de prijs ergens rond de €20 te liggen. Je krijgt er dan ook een map bij waarop alle punten staan die in Port Laguna liggen die met de toverstaf geactiveerd kunnen worden.



    In het huis binnenin staat alles op z'n kop. Dit kan je al op de concept art zien als je heel goed kijkt. Op de volgende foto zie je het alvast ook (omgekeerd boekenrek met rolladder):



    De toegang:





    Het kluisgebouw in opbouw:



    Beneden aan de trap zal een traliesdeur met een sleutel zijn. Op de trap staat ergens een bezem. Wanneer aan de sleutel wordt gedraaid, zal de bezem heen en weer beginnen gaan. Dus ook hier een interactief element.

    Voorts had ik nog een 2 of 3 foto's denk ik, maar m'n smartphone is een paar keer uitgevallen door de koude en die foto's werden dus blijkbaar niet opgeslagen . Maar goed, met bovenstaande reeks en extra duiding hebben jullie toch alweer een mooie update nu hé .

  11. #131

    Re: [Toverland] 2018 - Nieuwe zone & entree

    Bedankt voor de update! Ik denk dat het wel een leuke zone zal worden, maar hopelijk zullen die toverstaffen toch niet te veel geld kosten... Anders vrees ik een beetje dat weinig bezoekers dit maar zullen gebruiken.

  12. #132

    Re: [Toverland] 2018 - Nieuwe zone & entree

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door simon Bekijk Berichten
    Bedankt voor de update! Ik denk dat het wel een leuke zone zal worden, maar hopelijk zullen die toverstaffen toch niet te veel geld kosten... Anders vrees ik een beetje dat weinig bezoekers dit maar zullen gebruiken.
    In de Universal parken waar ze het concept hebben afgekeken, kost zo'n interactieve stok $49.95 en gaan als zoete broodjes over de toonbank. Iets minder zoet dan de "gewone" stokken die voor minstens $30 verkocht worden, maar dan nog. Mensen geven voor nuttelozere prullen meer geld uit in een pretpark.

  13. #133

    Re: [Toverland] 2018 - Nieuwe zone & entree

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Simon42 Bekijk Berichten
    In de Universal parken waar ze het concept hebben afgekeken, kost zo'n interactieve stok $49.95 en gaan als zoete broodjes over de toonbank. Iets minder zoet dan de "gewone" stokken die voor minstens $30 verkocht worden, maar dan nog. Mensen geven voor nuttelozere prullen meer geld uit in een pretpark.
    Maar ik denk dat je bij Universal al een ander publiek aanspreekt. Geven Amerikanen sowieso al niet meer uit aan merchandising dan Europeanen? En ik vermoed dat ze in Universal gekoppeld zijn aan Harry Potter, wat sowieso ook al een populaire IP is.

  14. #134

    Re: [Toverland] 2018 - Nieuwe zone & entree

    Een joekel van een kraan heeft plaats genomen op het bouwterrein van Avalon. Met een hijsvermogen van maar liefst 220 ton, heeft het één doel: Fēnix letterlijk laten ‘vliegen’. De eerste baandelen worden vanaf vandaag het station in gehesen en dat levert mooie beelden:







    Bron: https://2018.toverland.com/

  15. #135

    Re: [Toverland] 2018 - Nieuwe zone & entree

    Stationsgebouw Fenix:






    Bron: https://twitter.com/tessamaessen/

  16. #136

    Re: [Toverland] 2018 - Nieuwe zone & entree

    Wat vreemd: ik kan me niet direct een andere B&M inbeelden die behalve het station, ook nog eens de transfer naar de remise én een 180 graden bocht in het stationsgebouw hebben steken. Moet best een bouwsel worden zo!
    Laatst gewijzigd door Ignace; 25-01-18 om 23:23. Reden: slecht in wiskunde

  17. #137

    Re: [Toverland] 2018 - Nieuwe zone & entree

    Bouwupdate

    Het station van Merlin's Quest krijgt meer en meer vorm:







    Ook het restaurant Flaming Feather is al vergevorderd:



    Nog geen support van Fenix te zien in de buitenzone:


  18. #138
    borisvdd
    Guest

    Re: [Toverland] 2018 - Nieuwe zone & entree

    mooie update, thx!

  19. #139

    Re: [Toverland] 2018 - Nieuwe zone & entree

    En ook elders wordt hard gewerkt aan de nieuwe gebieden:



    Ook voor de Magische Vallei hebben Peter van Holsteijn en Tessa in de studio gestaan, als ik me niet vergis. Ik vind het wel charmant dat ze dit zelf doen.

  20. #140

    Re: [Toverland] 2018 - Nieuwe zone & entree

    Een zeer uitgebreide update vinden jullie terug op: https://tvlfansite.nl/

    Een kleine selectie hiervan:























    Met veel dank aan: https://tvlfansite.nl/

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •