X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 18 van de 21 EersteEerste ... 81617181920 ... LaatsteLaatste
Resultaten 341 tot 360 van de 417
  1. #341

    Re: [Toverland] 2018 - Nieuwe zone & entree

    Even een bommetje droppen:

    Wij waren met ons drie volwassenen niet kapot van Fenix. We hadden erg hoge verwachtingen aangezien we voor het eerst een Wing Coaster ging meemaken, maar ... zeker niet de beste baan die ik de laatste tijd deed. We probeerden in chronologische volgorde: Links midden, rechts achter en links voor. Links voor gaf nog het beste effect.

    Het is een een leuke, comfortabele baan, maar we misten het echte wauw effect. Gewoon plezant, zonder meer.

    Van dezelfde fabrikant waren we het er met zen alle over eens dat bv: Black Mamba (Phantasialand) en OzIris (Park Astérix) stukken leuker, sneller, heftiger waren en veel meer herhalingswaarde hebben. (En even veel comfort). Beiden zijn, met uitzondering van de wachtrij ook beter in een thema ingewerkt.

    Maar Fenix is dan wel weer wel stukken beter dan dat onding in de Efteling (Baron 1898, Die op vlak van Thema ook wel prachtig is, maar het ritverloop stelt werkelijk niets voor)

    Dus neen, voor ons geen hoera over Fenix.

  2. #342

    Re: [Toverland] 2018 - Nieuwe zone & entree

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PyongWon Bekijk Berichten
    Even een bommetje droppen:

    Wij waren met ons drie volwassenen niet kapot van Fenix. We hadden erg hoge verwachtingen aangezien we voor het eerst een Wing Coaster ging meemaken, maar ... zeker niet de beste baan die ik de laatste tijd deed. We probeerden in chronologische volgorde: Links midden, rechts achter en links voor. Links voor gaf nog het beste effect.

    Het is een een leuke, comfortabele baan, maar we misten het echte wauw effect. Gewoon plezant, zonder meer.

    Van dezelfde fabrikant waren we het er met zen alle over eens dat bv: Black Mamba (Phantasialand) en OzIris (Park Astérix) stukken leuker, sneller, heftiger waren en veel meer herhalingswaarde hebben. (En even veel comfort). Beiden zijn, met uitzondering van de wachtrij ook beter in een thema ingewerkt.

    Maar Fenix is dan wel weer wel stukken beter dan dat onding in de Efteling (Baron 1898, Die op vlak van Thema ook wel prachtig is, maar het ritverloop stelt werkelijk niets voor)

    Dus neen, voor ons geen hoera over Fenix.
    Ga je serieus een wing coaster vergelijken met een inverted of dive coaster? Wat lachwekkend. Je baseert je opinie op basis van een vergelijking die niet opgaat. Daarmee is de kous af.

  3. #343

    Re: [Toverland] 2018 - Nieuwe zone & entree

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Phantasiastisch Bekijk Berichten
    Ga je serieus een wing coaster vergelijken met een inverted of dive coaster? Wat lachwekkend. Je baseert je opinie op basis van een vergelijking die niet opgaat. Daarmee is de kous af.
    Een beetje respect voor andermans mening is niet veel gevraagd... Als je nog geen andere wingcoasters hebt gedaan, kan je daarmee ook niet vergelijken.

    Ik vond Feñix alvast fantastisch, van de zes B&M wingcoasters die ik al deed met een ruime voorsprong de beste. Beugels gaan niet te hard aanspannen, elk element is fantastisch, de baan heeft een subliem airtimemoment, goede zero-G en één van de meest intense blackoutmomenten van Europa. Wauw! Nu, ik snap wel dat als je nog geen andere wingcoasters hebt gedaan, Feñix minder indrukwekkend overkomt.

  4. #344

    Re: [Toverland] 2018 - Nieuwe zone & entree

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Phantasiastisch Bekijk Berichten
    Ga je serieus een wing coaster vergelijken met een inverted of dive coaster? Wat lachwekkend. Je baseert je opinie op basis van een vergelijking die niet opgaat. Daarmee is de kous af.
    Als je veel minder ervaring hebt dan vele forumbezoekers hier: Ja. Aangezien ik met geen enkel andere wing kan vergelijken, ja! Je leest overal hoe heftig hij wel niet is, hoe krachtig hij aan voelt, hoe intens dat ding is, ...

    Wel, wij voelden het niet. Wij vonden eerder rustig aanvoelen. Misschien is dat ook overdreven, maar als ik ooit iemand mee heb die voor het eerst overkop wil gaan, dan zou ik deze aanraden.

    Misschien is dit net een eigenschap van wing-coasters .. maar ik zou hem allesbehalve intens, krachtig, heftig, ... omschrijven. Ik zou eerder zeggen: comfortabel, hoog, ook te doen voor mensen met een zwakkere maag, ... ideale als je nog weinig tot geen ervaring hebt met grote achtbanen.

    En wat past dan wel bij de omschrijving en van dezelfde constructeur: Black Mamba, OzIris, ... die zijn voor mij wel intens, krachtig, heftig, behouden het snelheidsgevoel, ...

  5. #345

    Re: [Toverland] 2018 - Nieuwe zone & entree

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PyongWon Bekijk Berichten
    Als je veel minder ervaring hebt dan vele forumbezoekers hier: Ja. Aangezien ik met geen enkel andere wing kan vergelijken, ja! Je leest overal hoe heftig hij wel niet is, hoe krachtig hij aan voelt, hoe intens dat ding is, ...

    Wel, wij voelden het niet. Wij vonden eerder rustig aanvoelen. Misschien is dat ook overdreven, maar als ik ooit iemand mee heb die voor het eerst overkop wil gaan, dan zou ik deze aanraden.

    Misschien is dit net een eigenschap van wing-coasters .. maar ik zou hem allesbehalve intens, krachtig, heftig, ... omschrijven. Ik zou eerder zeggen: comfortabel, hoog, ook te doen voor mensen met een zwakkere maag, ... ideale als je nog weinig tot geen ervaring hebt met grote achtbanen.

    En wat past dan wel bij de omschrijving en van dezelfde constructeur: Black Mamba, OzIris, ... die zijn voor mij wel intens, krachtig, heftig, behouden het snelheidsgevoel, ...
    Heb jij na de helix halverwege de baan geen blackout gekregen? Wij zagen telkens niets meer tot we bijna uit de Zero-G roll waren.

  6. #346

    Re: [Toverland] 2018 - Nieuwe zone & entree

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ignace Bekijk Berichten
    Heb jij na de helix halverwege de baan geen blackout gekregen? Wij zagen telkens niets meer tot we bijna uit de Zero-G roll waren.
    Nee, ik had het op voorhand hier ook gelezen (En misschien was dat wel de fout; ik wist wat ging komen :-p ), en voelde niets speciaal op dat of een ander punt.

    Niet dat het een familiebaan is, maar wij deelden niet het enthousiasme dat vele andere hier en op andere plaatsen op het www hebben. Gewoon een leuk achtbaan, zonder meer...

  7. #347

    Re: [Toverland] 2018 - Nieuwe zone & entree

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PyongWon Bekijk Berichten
    Nee, ik had het op voorhand hier ook gelezen (En misschien was dat wel de fout; ik wist wat ging komen :-p ), en voelde niets speciaal op dat of een ander punt.

    Niet dat het een familiebaan is, maar wij deelden niet het enthousiasme dat vele andere hier en op andere plaatsen op het www hebben. Gewoon een leuk achtbaan, zonder meer...
    Best raar dat dit zo verschilt per rit, gisteren was het wel heel warm natuurlijk, misschien lag het daar aan.

  8. #348

    Re: [Toverland] 2018 - Nieuwe zone & entree

    Wij deden hem onmiddellijk na het binnen gaan van het park (om de wachtrij voor te zijn :-p maar die was er dus de ganse dag niet :-) )
    En om de dag af te sluiten ... dus inderdaad niet op de warmste momenten en zonder aanschuiven in de zon :-p

  9. #349

    Re: [Toverland] 2018 - Nieuwe zone & entree

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PyongWon Bekijk Berichten

    Wel, wij voelden het niet. Wij vonden eerder rustig aanvoelen. Misschien is dat ook overdreven, maar als ik ooit iemand mee heb die voor het eerst overkop wil gaan, dan zou ik deze aanraden.

    ...
    Ik denk dat dat best wel eens kan tegen vallen voor die persoon in kwestie dan. Ik deed ook nog nooit een wing-coaster en ik vond hem super intens. Veel intenser dan Black Mamba en Oziris, dat zijn stukken mindere intense banen t.o.v Feñix.

    Trouwens op deze baan mijn 1ste echt black out gehad. Nog nooit voorgehad, een klein beetje ooit op een boomerang, maar deze op Feñix was veel intenser. Sorry niet eens met jou vergelijking.

    Dat hij jou minder bekoord kan ik aanmemen, maar een rustige baan kan je dit toch ook niet noemen.
    I have to tell you, every day is a roller coaster.

  10. #350

    Re: [Toverland] 2018 - Nieuwe zone & entree

    Tijdens de eerste rit is zo'n baan ook nog niet 'opgewarmd'. Als de trein dan bijvoorbeeld ook nog eens half leeg is, kan dat wel degelijk een groot verschil geven qua intensiteit later op de dag, wanneer de baan warm staat, de trein volledig gevuld en het buiten 30 graden is. Ook de plaats in de trein zal wel een verschil geven. Een rit Taron om 10u of om 16u is ook altijd een heel verschil qua snelheid en intensiteit.

  11. #351

    Re: [Toverland] 2018 - Nieuwe zone & entree

    Ik heb respect voor elke reactie maar voor mij was de reactie echt als appels met peren vergelijken, Imho. No offense.

    Ik stap altijd met zo weinig mogelijk verwachtingen in een nieuwe achtbaan. Ik begrijp ieders reactie op zich wel. Voor een wing coaster is hij intenser dan sommige andere in zijn soort. Voor een achtbaan in het algemeen is hij minder intens door de uitgestrekte lay-out, maar dat is dus gewoon door het type achtbaan.

    Voor sommigen is het misschien een beetje tegengevallen maar we hebben nog altijd een van de beste houten achtbanen om de adrenalinekick te voelen.

  12. #352

    Re: [Toverland] 2018 - Nieuwe zone & entree

    Zelf moet ik hem nog ontdekken, en dat zal voor de fandag op 25 augustus zijn. Ik ben alvast benieuwd wat het zal geven, want voor mij zal het een eerste ervaring zijn met een wing coaster.

    Wat me meer zorgen baart, is dat ik telkens lees dat het zo rustig in het park is. Ik heb nog van niemand gehoord dat het er druk(ker) was. Je kan nochtans niet naast de reclame kijken, zowel op internet als op Vlaamse televisie! En Toverland is nu niet bepaald een dure uitstap, en ligt ook niet zo ver van de Belgische grens. Op warme dagen kan je je er beter vermaken dan in Efteling, want er zijn meer waterattracties... Zowel in België als Zuid-Nederland is het al meer dan een week vakantie, en ook Midden-Nederland is er intussen aan begonnen. Ik hoop oprecht voor het park dat het er snel wat drukker zal worden, zodat deze uitbreiding mooi rendeert.

  13. #353

    Re: [Toverland] 2018 - Nieuwe zone & entree

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Phantasiastisch Bekijk Berichten
    Voor sommigen is het misschien een beetje tegengevallen maar we hebben nog altijd een van de beste houten achtbanen om de adrenalinekick te voelen.
    De eerste keer Troy was inderdaad zo ongeveer de kick van mijn leven, wat was dat. Machtig gewoon!! Ik dacht dat Wodan (EP) een fantastische baan was, maar Troy steekt hier nog eens kop en schouders bovenuit. Mijn eerste bezoek aan Toverland was zeker geen teleurstelling mede dankzij deze prachtige machine en zal ook de reden zijn waarom ik zeker nog eens wil terug keren.

  14. #354

    Re: [Toverland] 2018 - Nieuwe zone & entree

    Ik hoop ook oprecht dat het wat drukker wordt in Toverland. Ik vind het raar dat er zo weinig bezoekers zijn.

    Troy is echt een pareltje. Bij de conculega houten achtbaan in kaatsheuvel, val ik haast in slaap.

    Hier in Vlaanderen wordt inderdaad eindelijk reclame gemaakt voor het park. Hier ben ik enorm blij om. Als ik sprak over Toverland, had niemand er van gehoord en nu krijgen ze eindelijk naamsbekendheid.

    Ik had het wel beter gevonden dat de televisiereclame niet enkel Fenix en Merlin's Quest toonde maar een kort overzicht van het hele park. Dat geeft een beter beeld van hoe mooi en verzorgd Toverland is.

  15. #355

    Re: [Toverland] 2018 - Nieuwe zone & entree

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Phantasiastisch Bekijk Berichten
    Ik hoop ook oprecht dat het wat drukker wordt in Toverland. Ik vind het raar dat er zo weinig bezoekers zijn.

    Troy is echt een pareltje. Bij de conculega houten achtbaan in kaatsheuvel, val ik haast in slaap.

    Hier in Vlaanderen wordt inderdaad eindelijk reclame gemaakt voor het park. Hier ben ik enorm blij om. Als ik sprak over Toverland, had niemand er van gehoord en nu krijgen ze eindelijk naamsbekendheid.

    Ik had het wel beter gevonden dat de televisiereclame niet enkel Fenix en Merlin's Quest toonde maar een kort overzicht van het hele park. Dat geeft een beter beeld van hoe mooi en verzorgd Toverland is.
    Volgens mij heeft het wat tijd nodig. Het volwassen imago is bij de meeste nog niet gekend, maar eens de mond-aan-mond zal gewerkt hebben van Fenix kan het toch niet anders. Over het algemeen is het jaar na opening nog drukker.
    Go down like Hyperion, launch like a Taron, fly like a Fenix and challenge your Nemesis

  16. #356

    Re: [Toverland] 2018 - Nieuwe zone & entree

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GriffonofNemesis Bekijk Berichten
    Volgens mij heeft het wat tijd nodig. Het volwassen imago is bij de meeste nog niet gekend, maar eens de mond-aan-mond zal gewerkt hebben van Fenix kan het toch niet anders. Over het algemeen is het jaar na opening nog drukker.
    Het is ook gewoon te warm denk ik. Vele denken nog steeds aan het overdekte park en daar wil je met dit weer liever niet zitten...

    Vermoed ik dat de mensen denken ;-)

  17. #357

    Re: [Toverland] 2018 - Nieuwe zone & entree

    Geen idee, maar ik hoop voor hen dat dit toch wel een seizoen wordt waarin ze een sterke groei in bezoekerscijfers kunnen realiseren. Het park is 1,5 keer zo groot als vroeger, dus ik hoop dat ook de bezoekerscijfers sterk zullen groeien. 50 % meer lijkt me zeer euforisch, maar ik zou toch wel zeker 30 % groei willen zien voor hen.

    Volgens de site met triple O is het Magiezijn intussen gesloten. Toverland was zelf niet tevreden over de show (en vooral de effecten) en wil hier nog even verder aan sleutelen. Een heropening staat binnenkort gepland. Wel mooi dat ze dit ook zelf durven toegeven en dat ze ook nog steeds blijven sleutelen aan hun nieuwigheden.

  18. 19-07-18, 12:01


  19. #358

    Re: [Toverland] 2018 - Nieuwe zone & entree

    Het park heeft natuurlijk ook wel wat concurentie in de buurt. Zowel Efteling, als Moviepark, als Phantasialand en Bobbejaanland liggen niet zeer ver weg van hun. Alhoewel Toverland beter is dan Moviepark en Bobbejaanland, zijn die laatste 2 wel gekender wij het grotere publiek.
    I have to tell you, every day is a roller coaster.

  20. #359

    Re: [Toverland] 2018 - Nieuwe zone & entree

    Ik was gisteren in het park om uitgebreid te twee nieuwe themagebieden te ontdekken en ook om eens een midzomeravond te beleven.

    Eén woord: Wauw! Toverland heeft mij op alle vlakken omver geblazen. De twee nieuwe themagebieden zijn echt prachtig. Dit niveau is ongezien in de Benelux. Efteling is bij deze zijn plaats als beste park in de Benelux kwijt (voor mij althans). Port Laguna is een streling voor het oog en je wordt gelukkig van er alleen maar rond te lopen. De mooie gevels, de gezellige vormgeving van het gebied en de heerlijke IMAscore-muziek... het is gewoon af. Hetzelfde geldt voor Avalon, al heb ik de indruk dat de natuur daar zijn werk nog een beetje moet doen om het nog beter tot zijn recht te laten komen.

    Fēnix is een monster van een baan. Voor mij was het de eerste kennismaking met een Wing Coaster (oké, behalve Furius Baco, maar euh... nja ) en die is mij enorm goed bevallen. Niet zwart voor mijn ogen hier, maar bij sommige ritjes zag ik toch al sterretjes. Linksachter is trouwens mijn persoonlijk favoriete plaats in de trein. Merlin's Quest is ook prachtig. De darkride is kort, maar wel erg goed.

    Alleen maar lovende woorden? Nee, ook enkele (zeer kleine) minpuntjes:
    - Dat draaihekje aan de uitgang van Fēnix had men niet slechter kunnen plaatsen. Midden op een steile trap is dit eigenlijk gewoon gevaarlijk.
    - De front seat line van Fēnix is niet goed aangegeven. Die rij was enorm lang en stond vol mensen die totaal geen idee hadden dat men in de verkeerde rij stond.
    - De kale gevel van het station van Fēnix stoorde mij eigenlijk ook best wel. Hopen dat ze dat in de toekomst aanpakken.
    - Het Magiezijn was dicht, maar de reden waarom kan ik dan wel weer appreciëren.

    De drukte dan, daar had ik een heel dubbel gevoel bij. Langs de ene kant was het niet enorm druk, voor Fēnix moesten we doorgaans iets van een 10 minuten wachten. Hetzelfde bij de rest van de attracties, uitzonderingen bij de Blitz Bahn (45 minuten) en de waterattracties (20 minuten). Als ik langs de andere kant keek hoeveel volk er 's avonds naar die vuurwerkshow aan het kijken was, was ik verbaasd hoeveel mensen er in het park waren, zeker aangezien ik merkte dat rond 18 uur al hel wat volk naar huis ging. Dat dubbel gevoel heeft volgens mij twee redenen:
    1) De operations in Toverland konden tippen aan die van Europa-Park en Phantasialand
    2) Dat park is groot geworden! Loop maar eens van de oude ingang naar Fēnix (het ene uiteinde naar het andere), het kleine Toverland is niet meer.

    Ook over de rest van het park kan ik alleen maar positief zijn. Het personeel was enorm vriendelijk en de operations waren ongezien, zelfs toen het heel rustig was bleven Troy, Dwervelwind en Fēnix met twee treinen rijden. Het park is ook duidelijk bezig met professionaliseren, de nieuwe wachtrij van Troy is een grote vooruitgang en er zijn eindelijk bagagebakken bij Troy en Dwervelwind. Om af te sluiten (amai, wat een post ) was het entertainment erg leuk en de vuurwerkshow van een ongelofelijk hoog niveau. Toverland, u bent verdomd goed bezig.
    Coastercount: 611
    Live a life you will remember!

  21. #360

    Re: [Toverland] 2018 - Nieuwe zone & entree

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nathan G Bekijk Berichten
    Ik was gisteren in het park om uitgebreid te twee nieuwe themagebieden te ontdekken en ook om eens een midzomeravond te beleven.

    Eén woord: Wauw! Toverland heeft mij op alle vlakken omver geblazen. De twee nieuwe themagebieden zijn echt prachtig. Dit niveau is ongezien in de Benelux. Efteling is bij deze zijn plaats als beste park in de Benelux kwijt (voor mij althans). Port Laguna is een streling voor het oog en je wordt gelukkig van er alleen maar rond te lopen. De mooie gevels, de gezellige vormgeving van het gebied en de heerlijke IMAscore-muziek... het is gewoon af. Hetzelfde geldt voor Avalon, al heb ik de indruk dat de natuur daar zijn werk nog een beetje moet doen om het nog beter tot zijn recht te laten komen.

    Fēnix is een monster van een baan. Voor mij was het de eerste kennismaking met een Wing Coaster (oké, behalve Furius Baco, maar euh... nja ) en die is mij enorm goed bevallen. Niet zwart voor mijn ogen hier, maar bij sommige ritjes zag ik toch al sterretjes. Linksachter is trouwens mijn persoonlijk favoriete plaats in de trein. Merlin's Quest is ook prachtig. De darkride is kort, maar wel erg goed.

    Alleen maar lovende woorden? Nee, ook enkele (zeer kleine) minpuntjes:
    - Dat draaihekje aan de uitgang van Fēnix had men niet slechter kunnen plaatsen. Midden op een steile trap is dit eigenlijk gewoon gevaarlijk.
    - De front seat line van Fēnix is niet goed aangegeven. Die rij was enorm lang en stond vol mensen die totaal geen idee hadden dat men in de verkeerde rij stond.
    - De kale gevel van het station van Fēnix stoorde mij eigenlijk ook best wel. Hopen dat ze dat in de toekomst aanpakken.
    - Het Magiezijn was dicht, maar de reden waarom kan ik dan wel weer appreciëren.

    De drukte dan, daar had ik een heel dubbel gevoel bij. Langs de ene kant was het niet enorm druk, voor Fēnix moesten we doorgaans iets van een 10 minuten wachten. Hetzelfde bij de rest van de attracties, uitzonderingen bij de Blitz Bahn (45 minuten) en de waterattracties (20 minuten). Als ik langs de andere kant keek hoeveel volk er 's avonds naar die vuurwerkshow aan het kijken was, was ik verbaasd hoeveel mensen er in het park waren, zeker aangezien ik merkte dat rond 18 uur al hel wat volk naar huis ging. Dat dubbel gevoel heeft volgens mij twee redenen:
    1) De operations in Toverland konden tippen aan die van Europa-Park en Phantasialand
    2) Dat park is groot geworden! Loop maar eens van de oude ingang naar Fēnix (het ene uiteinde naar het andere), het kleine Toverland is niet meer.

    Ook over de rest van het park kan ik alleen maar positief zijn. Het personeel was enorm vriendelijk en de operations waren ongezien, zelfs toen het heel rustig was bleven Troy, Dwervelwind en Fēnix met twee treinen rijden. Het park is ook duidelijk bezig met professionaliseren, de nieuwe wachtrij van Troy is een grote vooruitgang en er zijn eindelijk bagagebakken bij Troy en Dwervelwind. Om af te sluiten (amai, wat een post ) was het entertainment erg leuk en de vuurwerkshow van een ongelofelijk hoog niveau. Toverland, u bent verdomd goed bezig.
    Bedankt voor je verslag. Toverland is een park dat al sinds mijn eerste bezoek een plek in mijn hart veroverd heeft. Zelf ben ik ook heel benieuwd naar de Fandag in augustus, wanneer ik ook het geheel kan gaan ontdekken.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •