17/08 was ik in Toverland. Ik heb bovenstaande berichten maar 'half' gelezen om de verrassing niet te verknallen. De ervaringen en tips van hierboven kan ik grotendeels beamen:

- Wij begonnen met Booster en Maximus Blitz omwille van de belabberde capaciteit.

- Gevolgd door Backstroke (het ding heeft een nieuwe naam, maar ik zag er niet veel nieuws aan) en D'Wervelwind, om dezelfde reden.

- Verrassend was het ook bij de nieuwe rondvaart niet wachten. Het indoor deel is best OK, al moet ik me voor het binnen-deel bedwingen om hier niet "Fata ... Aldi" te schrijven. Het Engels hoefde hier niet voor mij, ook al situeert Avalon zich in Engeland. Zie ook de naburige top-attractie.

- Enter Fenix:

Mooie wachtrij waar we niet van konden genieten, wegens doorlopen en ophokplicht in het station. Dat zou kunnen opgelost worden door een extra medewerker die telkens maar een beperkte groep doorlaat ergens halverwege de wachtrij.

Er werd maar met één trein gereden, terwijl Troy met 2 treinen reed. Rond 11:00 was het voor ons 45 min. wachten.

We deden front-links. Super-soepel (nog meer dan Flug-d-D die we 48 uur eerder deden), maar jammerlijk geen fonteinen tijdens de rit. Rond 15:00 was het opvallend minder druk, in 50 min. deden we'm twee keer: rechts back en links 2e rij.

Bij minder volk lijkt rechts korter aan te schuiven, bij meer volk: links. Een (psycho-)logische verklaring: bij veel volk, zie je bij de splitsing wel volk voor rechts en niet voor links. Dan gaan de meeste mensen voor links. Bij weinig volk kiest de meerderheid mogelijk de rij die het minst afwijkt van waar je komt voor de splitsing, wat hier rechts is. Het bochtenwerk tijdens de rit doet me de voorkeur geven aan links.

Goed afgekeken van Baron: de coaster is ook zeer uitnodigend om naar te kijken vanop de grond. De steile, donkere trappen-uitgang zijn daarentegen idd levensgevaarlijk. Ik wed dat ze dit voor aanvang van volgend seizoen verhelpen.

Op Djengu River werden de rafts zo goed als mogelijk volgepropt: nice & clever (ja, da's Engels!)

Troy was heel de dag instapklaar en is misschien nog steeds de beste coaster van het park. We deden 'em met tussenpauzes drie keer, waaronder front & back.

Ik ga hier niet alles chronologisch melden, wel onze twee laatste: De zwarte bootjes-tube heeft de allerlaagste capaciteit van het park. Wij verspilden hier ruim een uur rond 16:00. Met vlag m'n slechtste (en langste) aanschuifbeurt van het jaar.

Wanneer ik het Magazijn-dinges schrijf, weet u dat ik opnieuw te lui ben om de naam van deze non-attractie op te zoeken. M'n waardering voor de verhalende flessen-dame, maar dit is niet meer dan een langgerekte voor-show voor een attractie die er helaas niet op volgt. Jammer van deze twee minpuntjes op het einde van de dag en van onze Scandinavië-trip. Zauberlände: ik ben blij dat ik daar was.