X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 3 van de 21 EersteEerste 1234513 ... LaatsteLaatste
Resultaten 41 tot 60 van de 417
  1. #41

    Re: [Toverland] 2018 - Nieuwe zone & entree

    In het logo heet de baan dan weer Fénix. Iets wat me toch nét iets meer aan spreekt.

    Wel jammer dat ook dit weer een wing coaster wordt met amper theming, terwijl zo'n baan het daar juist van moet hebben. In het laatste filmpje zie je goed hoe de vogel door een gang vliegt en zich draait om door smalle openingen te passen. Dit effect had ik graag zo voor de coaster gezien.

    Nougoed. Ik ga er van uit dat in elk geval de brug nog een near-hit vormt. Misschien dat ze nog iets leuks doen met de helix erna, die me trouwens wel heerlijk intens lijkt.

    Het gebied ziet er op de concepten in elk geval al heel tof uit.

  2. #42

    Re: [Toverland] 2018 - Nieuwe zone & entree

    Op de site met de 3 o's staat verder ook nog dat ze een restaurant met tafelbediening openen. Vind ik ook leuk.

    Het nieuwe gebied kan me wel bekoren, maar zoals eerder aangehaald: hopelijk ontstaat er ook een bosgevoel, want dat hoort er zeker bij!

  3. #43

    Re: [Toverland] 2018 - Nieuwe zone & entree

    Heel mooie ontwerpen! Dit wordt vast een plaatje en zeker iets om naar uit te kijken. De achtbaan lijkt me tof, al had er inderdaad precies wat meer interactie met het decor mogen zijn. Ik verwacht ook veel van Merlin's Quest, hopelijk is het buitenstuk niet te lang (of gebeurt daar ook nog iets) en kunnen we genieten van een lang darkride gedeelte (een beetje zoals bij Piratbåde in Legoland Billund, die mij enorm verraste met zijn uitgebreid darkride-gedeelte).

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    In het logo heet de baan dan weer Fénix. Iets wat me toch nét iets meer aan spreekt.
    Om precies te zijn heet de achtbaan Fēnix (met een macron op de e in plaats van een accent aigu). Zo wordt het toch op de speciale website 2018.toverland.com gebruikt.

  4. #44

    Re: [Toverland] 2018 - Nieuwe zone & entree

    Ziet er inderdaad een toffe vormgeving uit. Ik ben fan van de decorelementen, de baankleur en de vormgeving van de voertuigen... Al doet die stationsloods hopen dat we nooit een observatietoren gaan krijgen in Toverland. Het is ook fijn dat de paden letterlijk doorheen het hele gebied geweven worden.

    Toverland zet inderdaad (alweer) héél stevig in op natuur en bomen voor dit themagebied. Dat er daar op dit moment zo weinig van zijn is héél klassiek bij jonge pretparken. Er bestaat de neiging om alles plat te gooien en dan te beginnen met bouwen, waardoor je achteraf een lange tijd weinig tot geen effect hebt van bomen omdat ze nog niet voldoende groot zijn. Plopsaland heeft dat een hele lange tijd gehad en is daar nu pas een klein beetje van aan het afgeraken ook bij rainbow magic land zag je dat.

    Ik ben iets minder enthousiast over de namen. De atypische schrijfwijze van Fēnix maakt de naam nog enigzins aanvaardbaar, maar 'Merlin's Quest' is op zijn zachts uitgedrukt wat inspiratieloos en neigt naar dertien in een dozijn. Dat soort 'goedkope' namen is de hoofdreden waarom ik liever een lokale of verzonnen naam zie dan een Engelse. De efteling opteert voor namen die zowel in het nederlands als in het Engels passen. Maar 'Hartenhof' vond ik persoonlijk veel authentieker en minder generisch dan 'Symbolica' terwijl beiden op zich niet zo dramatisch zijn om in een andere taal uit te spreken. Volgens mij is het vooral belangrijk dat je attracties goed zijn en tot de verbeelding spreken om internationaal bezoekers te trekken, zolang je attractienamen niet volledig onuitspreekbaar zijn maakt de taal volgens mij niet zo héél veel uit.

  5. #45

    Re: [Toverland] 2018 - Nieuwe zone & entree

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pretparkfreak7 Bekijk Berichten
    Toverland zet inderdaad (alweer) héél stevig in op natuur en bomen voor dit themagebied. Dat er daar op dit moment zo weinig van zijn is héél klassiek bij jonge pretparken. Er bestaat de neiging om alles plat te gooien en dan te beginnen met bouwen, waardoor je achteraf een lange tijd weinig tot geen effect hebt van bomen omdat ze nog niet voldoende groot zijn. Plopsaland heeft dat een hele lange tijd gehad en is daar nu pas een klein beetje van aan het afgeraken ook bij rainbow magic land zag je dat.
    Bwa, je hoeft daarom geen jonge bomen te planten, maar je kan ook bomen aankopen die al wat gegroeid zijn. In Brugge ligt 't Zand nu open en hebben ze er ook nieuwe linden geplaatst. Die linden zijn ook geen kleine boompjes, maar hebben al wat hoogte, dikte en een kruin. Idem voor kerstbomen.

  6. #46

    Re: [Toverland] 2018 - Nieuwe zone & entree

    Maar zo’n meer volwassen bomen zijn veel duurder en je hebt nog steeds het gevaar dat ze niet goed willen wortelen en sterven.

  7. #47

    Re: [Toverland] 2018 - Nieuwe zone & entree

    Voor wie wat overzicht mist en alles op een rijtje wil lezen en bekijken, verwijzen we naar ons overzichtsartikel.

    Zo geven we context over het themagebied Avalon, wing coaster Fenix, bootvaart Merlin's Quest en tafelrestaurant The Flaming Feather.

  8. #48

    Re: [Toverland] 2018 - Nieuwe zone & entree

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ignace Bekijk Berichten
    Hopelijk komen er echt zoveel bomen in de nieuwe zone, iets dat ik enorm mis in heel Toverland! Hun 'Magic Forest' telt maar een stuk of drie plastieken scharminkels.
    Binnenin de hal gaan ze effectief geen echte bomen zetten denk ik, maar in het buitendeel en dan vooral de Tovertuin tot aan Booster Bike hebben ze bomen geplant afkomstig uit eerst de ontwikkeling van de Magische Vallei (tussen Booster Bike en de flume o.a.) en nu de ontwikkeling van Avalon (begin dit jaar aan de Tovertuin vooral).

  9. #49

    Re: [Toverland] 2018 - Nieuwe zone & entree

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door flyingtiger Bekijk Berichten
    Binnenin de hal gaan ze effectief geen echte bomen zetten denk ik, maar in het buitendeel en dan vooral de Tovertuin tot aan Booster Bike hebben ze bomen geplant afkomstig uit eerst de ontwikkeling van de Magische Vallei (tussen Booster Bike en de flume o.a.) en nu de ontwikkeling van Avalon (begin dit jaar aan de Tovertuin vooral).
    Dat er geen echte bomen staan vind ik zelf ook nogal logisch. Maar er mocht gerust wat meer beplanting staan, desnoods in bakken. Maar ook de kunstmatige bomen geven volstrekt geen gevoel van een bos. Dat mocht allemaal wat dichter. Werken met camouflagenetten tegen het plafond kan daar al veel in doen, maar eigenlijk is het plafond dan nog wat hoog. De lange touwbrug zou tussen de kronen van de bomen door moeten zijn. Dat mogen gerust plastic bomen zijn, of struiken in een bak die zich voor doen als boom.

  10. #50

    Re: [Toverland] 2018 - Nieuwe zone & entree

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    Dat er geen echte bomen staan vind ik zelf ook nogal logisch. Maar er mocht gerust wat meer beplanting staan, desnoods in bakken. Maar ook de kunstmatige bomen geven volstrekt geen gevoel van een bos. Dat mocht allemaal wat dichter. Werken met camouflagenetten tegen het plafond kan daar al veel in doen, maar eigenlijk is het plafond dan nog wat hoog. De lange touwbrug zou tussen de kronen van de bomen door moeten zijn. Dat mogen gerust plastic bomen zijn, of struiken in een bak die zich voor doen als boom.
    Waarom niet even zot denken en geen soortgelijke Tree of Life of Robinson Crusoë boom plaatsen zoals uit de Disneyparken. Die bomen zijn ook 'fake', maar zien er toch best echt uit. Zoiets kan men volgens mij perfect doen met de binnenhal.

  11. #51

    Re: [Toverland] 2018 - Nieuwe zone & entree

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door simon Bekijk Berichten
    Waarom niet even zot denken en geen soortgelijke Tree of Life of Robinson Crusoë boom plaatsen zoals uit de Disneyparken. Die bomen zijn ook 'fake', maar zien er toch best echt uit. Zoiets kan men volgens mij perfect doen met de binnenhal.
    Budget Disney vs budget Toverland?
    Coastercount: 611
    Live a life you will remember!

  12. #52

    Re: [Toverland] 2018 - Nieuwe zone & entree

    Bedoel gewoon dat ze er ook wel iets moois van kunnen maken zonder een fake look te krijgen

  13. #53

    Re: [Toverland] 2018 - Nieuwe zone & entree

    Vandaag toonde het park alweer nieuwe beelden, met name van de bootjes in opbouw:







    Tevens kondigden ze op de EAS te Berlijn aan dat ze voor de muziek opnieuw in zee gaan met IMAscore. Voor Avalon en de nieuwe entreezone zal in totaal 190 minuten aan materiaal (muziek en sound effects) geproduceerd worden. Er zullen 7 zones zijn waarin muziek wordt gespeeld. Op CD zal er voor 90 minuten aan muzieknummers luistergenot terug te vinden zijn.

  14. #54

    Re: [Toverland] 2018 - Nieuwe zone & entree

    Het stukje muziek in de trailer verklapte al meteen dat het om IMAscore ging. Ik vind dat het wel erg lijkt op de Magische Vallei... Is natuurlijk nog maar een eerste fragment, maar toch. Ik hoop dat er in de andere tracks meer variatie en dat er een echt eigen thema in zit.
    Go down like Hyperion, launch like a Taron, fly like a Fenix and challenge your Nemesis

  15. #55

    Re: [Toverland] 2018 - Nieuwe zone & entree

    Verticale constructie:








    Foto's: Cindy Vervuren - https://www.facebook.com/ToverlandFansite/

  16. #56

    Re: [Toverland] 2018 - Nieuwe zone & entree

    Dronebeelden van de bouwwerf:


  17. #57

    Re: [Toverland] 2018 - Nieuwe zone & entree

    Station Merlin's Quest:





    Nieuwe schetsen van de wachtrij van Fenix:







    Bron: Toverlandfansite

    Meer info? http://tvlfansite.nl/2017/11/05/zo-g...st-eruit-zien/

    http://tvlfansite.nl/2017/11/05/nieu...achtrij-fenix/
    Laatst gewijzigd door Waliboy; 05-11-17 om 11:20.

  18. #58

    Re: [Toverland] 2018 - Nieuwe zone & entree

    Ik ben gecharmeerd van de vormgeving die er tot hiertoe gebruikt wordt. Ik ben wel een beetje bang van de gigantische kale werfzone die het gebied met de vijver op dit moment is. Het zou het tweede gebied zijn in Toverland waar Natuur een hele belangrijke factor is, maar waar die bij opening van de zone verre van voldoende ontwikkeld is om het gebied geloofwaardig te maken.

  19. #59

    Re: [Toverland] 2018 - Nieuwe zone & entree

    Nog enkele concepts vandaag getoond op de fanday.











    Bron: Toverland

  20. #60

    Re: [Toverland] 2018 - Nieuwe zone & entree

    Bouwfoto's:

    Fundering van de eyecatcher (toren) aan het einde van het nieuwe entreegebied:



    Darkridegedeelte Merlin's Quest:



    Nieuw horecapunt:




    Eerste themaobject:



    Dit en meer: https://twitter.com/toverlandfans

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •