X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 4 van de 21 EersteEerste ... 2345614 ... LaatsteLaatste
Resultaten 61 tot 80 van de 417
  1. #61

    Re: [Toverland] 2018 - Nieuwe zone & entree

    Ik voeg er ook nog graag een aantal van mezelf toe

    Station Merlin's Quest in opbouw:





    Andere invalshoek van het restaurant:





    Station / indoorstuk Fenix:



    Laatste stuk Fenix, tussen de bomen:





    Nieuw entreegebied:

    Er komt een toiletblok voor de ingang, alsook ticketautomaten:





    De ingang en shop in opbouw:



    Wellicht wat horeca:







    En de achterwand van Djengu River komt nu over een hele grote lengte in het zicht, dus ik hoop dat ze een creatieve oplossing gaan uitwerken hiervoor...


  2. #62

    Re: [Toverland] 2018 - Nieuwe zone & entree

    Ik had graag naar deze fandag gekomen maar dat was iets te druk geweest. Maar PHL, Toverland, Walibi BE, ... Hoe geweldig is het om al deze projecten tegelijk te volgen!

  3. #63

    Re: [Toverland] 2018 - Nieuwe zone & entree

    Het was een zeer interessant en leerrijke dag! Veel foto's hoef ik hier niet meer te posten, maar enkele zaken die ik nog opmerkte gisteren.

    Edit: precies toch nogal wat foto's extra toegevoegd...

    Algemeen

    - Opening van Avalon én nieuwe entreegebied zullen in de zomer zijn. Een concrete datum werd nog niet gegeven, maar alles opent wel samen in één keer. De timing is zeer strak, dus men hoopt op geen te strenge winter.

    - De toegangsprijs stijgt volgend jaar met € 4 naar € 32.

    - De oude ingang blijft behouden voor de winteropening. Het park zal dus in de winter (voorlopig) enkel Land van Toos en Magic Forest openstellen. Over een opening in de kerstvakantie (zoals Troy Area) werd in het midden gelaten.

    - Het water van de vijver werd overgepompt naar de vijver erachter.

    - Men hoopt op een permanente busverbinding naar het park, om zo de verbinding met OV vlotter te maken. Dit wordt binnenkort geëvalueerd met de busmaatschappij na een testperiode tijdens de zomer en Halloween.

    Avalon

    - Aan de 'toegangspoort' van Avalon komt het bekende zwaard Exaculiber (het zwaard in de steen) die meteen een indicatie van tijd en sfeer moet bepalen. Dit moet een lampje doen branden bij de bezoekers.

    Onderaan op de concept art zie je het toegangspad naar Avalon, de mensen die je op de foto ziet staan op dit pad. Als je het pas volgt zie je meteen een rotonde met bovenaan Exaculiber.

    - Er is ruimte voor uitbreiding met andere attracties, maar die zijn vooralsnog niet voorzien. Ook de tweede vijver naast Avalon kan men nog gebruiken voor uitbreiding van Avalon, of voor een nieuw themagebied.

    Brug links naar Fenix brug rechts naar Merlin's Quest, 'piertje' boven gewoon voor zicht op het water, geen geplande uitbreiding.

    - Er komt een toren in Avalon, welke niet toegankelijk zal zijn voor bezoekers, maar waaruit wel blijkt dat Merlijn er woont.


    - Er werd gekozen voor Engels als voertaal omdat alles verwijst naar de Kelten.

    - Overview van het gebied met onderaan Exaculiber, links Fenix, rechts naast de lifthill een souvenirshop, achteraan de tweede vijver, rechtsboven The Flaming Feather, eronder in de helix een lichtroze bloemenveld en helemaal rechts Merlin's Quest.


    Merlin's Quest



    - Het station is de Boathouse en wordt ook zo aangekleed. Je vertrekt vanuit het station richting Fenix en vaart langs Flaming Feather terug naar het station.


    Alles lijkt perfect in elkaar verweven, en hier en daar werd er ook op ingespeeld zoals met dit bruggetje. Je vaart erdoor en krijgt een mooi zicht op Fenix. Wedden dat je hiervoor allen Merlin's Quest al gaat doen?

    - Mack Rides is trots op deze opdracht en beschouwt deze bootjes als de mooiste die ze ooit gemaakt hebben.

    - In het indoorstuk van de attractie komt een verrassing te zitten.
    Dit gedeelte bevat spoilers. Klik op onderstaande knop om het gedeelte open te klappen.

    Open spoilers

    ************ Spoilergedeelte ************

    Op een gegeven moment lijk je rechtdoor te varen, maar je slaat rechtsaf. Rechtdoor zit een slechte heks, die mogelijks ook tijdens Halloween een grotere rol zal krijgen in Avalon.
    Concept:

    Maquette:


    Fenix



    - Fenix krijgt geen SRL, maar wel een aparte rij voor front row. Gezien de hoge capaciteit vond men een SRL niet nodig, maar zag men meer in een rij voor front row.

    - De ingang van Fenix komt te liggen in een soort berg, waarbij de bootjes van Merlin's Quest ook binnenvaren. De berg vormt dus één van de indoorstukken van Merlin's Quest, maar ook het station van Fenix.


    - De wachtrij voor Fenix zal ook een groot indoorgedeelte bevatten met o.a. een draaitrap naar beneden, gangen in een grottenstelsel en een galerij met schilderijen (waarvan er enkelen zullen leven?)



    - De heipalen die in de grond steken zijn 14 m lang. Deze dienen als fundering van de achtbaan.


    - In het station zelf is het best duister, maar zal er een effect zijn bij het vertrekken van de trein. Of heb ik dit mishoord?


    The Flaming Feather



    - Het gebouw zal eruit zien als een gebouw waar bijgebouwen werden toegevoegd.


    - Het 'hoofdgebouw' zal een echt grasdak krijgen en de "restanten van eerdere gebouwtjes" zullen het decor vormen voor een terras. Op die manier zal alles er echt historisch en oud uitzien.


    - De toiletten bevinden zich links in de stallen.


    - Een uitgiftepunt voor snacks vind je rechts.


    Nieuw entreegebied

    Hier bleef men best vaag over en wou men duidelijk nog niet alles prijsgeven. Mogelijks zal hier nog een grote verrassing steken... Wel bekendgemaakt:



    - De toegangsweg naar de entree loopt van de parking achter Troy naar de nieuwe ingang. Extra parking komt er ook, maar hier kon men nog niet veel meer over zeggen.


    - Links voor de ingang komt een sanitaire blok waar je naar het toilet kan voordat je het park betreden hebt. Dit komt er na grote vraag van de bezoekers.


    - Rechts voor de ingang komen er nieuwe kassahuisjes, waarvan één voorzien is voor groepen. Zij hebben zo een aparte kassa en hoeven zo niet langer aan te schuiven tussen de gewone bezoekers.

    - De nieuwe toegangspoort na de kassa's is best breed en mochten we op de Fanday als allereerste bezoekers betreden


    - Na de kassa's loop je door de toegangspoorten en kom je terecht aan een gebouw, waar men nog niet veel meer over wou zeggen.


    - Ernaast komt een nieuw podium voor een nieuwe avondshow.

    - Je loopt in hoefijzer rond het podium heen en hebt zo een 'main street' met winkeltjes en restaurantjes, alsook directe toegangswegen naar Troy Area (eerste afslag), Magische Vallei (en zo verder naar de hallen, tweede afslag) en Avalon (derde afslag).


    - De grote toren die gebouwd wordt blijft men ook vaag over. De hoogte zou ongeveer de hoogte van Troy worden, maar meer details werden niet bekend gemaakt. Hij moet vooral dienen als eyecatcher voor de omgeving en zal beneden ook de niet-gethemede wand van het station van Djengu River wat verstoppen. Wat er met het station van Djengu River verder zal gebeuren werd niet echt beantwoord.


    Voila, bij deze ook aangevuld.
    Laatst gewijzigd door simon; 06-11-17 om 20:50. Reden: Aangevuld met foto's en paar extra's

  4. #64

    Re: [Toverland] 2018 - Nieuwe zone & entree

    Van de concept arts word ik toch wel enthousiast, en dat zegt voor mij al heel wat want ik ben niet echt Toverlandfan. Het ziet er goed uit en in tegenstelling tot de Magische Vallei en de Dwervels ook origineel.

    Ik ben het wel niet eens met Toverland, over wat ze zeggen over de wachtrijen van Fenix. Ik ken geen enkele Wingrider waar de rij echt goed doorschuift, dus echt capaciteitsmonsters zou ik dit niet noemen. Zeker niet hoe Toverland zijn wachtrijen kunstmatig lang houd (of hield, geen idee of dat nog steeds gebeurd). Van een front-row rij ben ik ook geen fan, en het gebrek aan een SRL is altijd een handicap. Zelfs al had je de baan met de hoogste theoretische capaciteit op aarde, een SRL is nog steeds een meerwaarde...

  5. #65

    Re: [Toverland] 2018 - Nieuwe zone & entree

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door simon Bekijk Berichten
    Het was een zeer interessant en leerrijke dag! Veel foto's hoef ik hier niet meer te posten, maar enkele zaken die ik nog opmerkte gisteren.
    Zeer leuke concept arts/ bouwfoto's. Ik ben zeer benieuwd naar hoe dit allemaal gaat uitlopen!
    Al vraag ik me toch sterk af hoe ze alles klaar gaan krijgen tegen de zomer.
    Vooral aangezien het zo hevig gethematiseerd zal zijn. Ik hoop natuurlijk voor het beste maar ik blijf toch zeer sceptisch.

  6. #66

    Re: [Toverland] 2018 - Nieuwe zone & entree

    Ook de sanitaire voorzieningen zijn geheel in stijl

    Het toilet van de gezellige taverne The Flaming Feather bevindt zich in de stal. Een frappante paardenstal wel te verstaan. Een plek waar jarenlang vele ridders, pages én hun paarden de nacht hebben doorgebracht, dient straks als sanitaire stop.




    Bron: https://2018.toverland.com/

  7. #67

    Re: [Toverland] 2018 - Nieuwe zone & entree

    Positieve evolutie, want als ik t me goed herinner is tot nog toe geen enkel toiletblok gethematiseerd binnenin, ook niet in de Magische Vallei.

  8. #68

    Re: [Toverland] 2018 - Nieuwe zone & entree

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door flyingtiger Bekijk Berichten
    Positieve evolutie, want als ik t me goed herinner is tot nog toe geen enkel toiletblok gethematiseerd binnenin, ook niet in de Magische Vallei.
    Volgens mij is er in het toiletblok aan Katara Plaza binnen wel een klein beetje aankleding, maar ik kan het me niet goed voor de geest halen (en foto's van toiletten vind je niet zo gemakkelijk). In ieder geval wel een positieve evolutie inderdaad: de beleving van het themagebied hoeft niet te stoppen wanneer je een toilet binnenstapt. Goed dat ze dat in Toverland begrepen hebben!

  9. #69

    Re: [Toverland] 2018 - Nieuwe zone & entree

    Ook de toiletten van Troy hebben een kleine thematisering...

  10. #70

    Re: [Toverland] 2018 - Nieuwe zone & entree

    Merlin’s Magical Treasures


    Een kijkje in de persoonlijke schatkamer van Merlijn

    Door de eeuwen heen heeft deze welbekende tovenaar een zeer indrukwekkende verzameling opgebouwd. Mooie aandenken uit vervlogen tijden. Maar vooral prachtige geschenken uit verschillende hoeken en streken. Van magische souvenirs tot griezelige relieken en van avontuurlijke schatten tot verrukkelijk snoepgoed.


    Bron: https://2018.toverland.com/

  11. #71

    Re: [Toverland] 2018 - Nieuwe zone & entree

    Afgaande op de concepts en de storytelling, vermoed ik dat dit wel eens één van de allermooiste souvenirwinkels ooit kan worden.

  12. #72

    Re: [Toverland] 2018 - Nieuwe zone & entree

    Deze week worden de eerste dakplaten van de Flaming Feather geplaatst:


    Bron: https://2018.toverland.com/

  13. #73

    Re: [Toverland] 2018 - Nieuwe zone & entree

    De werken schieten goed:

    Station Fenix:





    Merlin's Quest station:



    The Flaming Feather:





    Tekst en uitleg + veel meer foto's: http://tvlfansite.nl/2017/11/28/bouw...november-2017/

  14. #74

    Re: [Toverland] 2018 - Nieuwe zone & entree

    Het begint vorm te krijgen. Ik ben toch wel benieuwd naar het eindresultaat. De tekeningen van binnen in de gebouwen zien er allemaal super uit, maar juist die ene tekening die een overzicht van het hele gebied geeft maakt me erg sceptisch. Gebouwen die er van buiten wel OK uit zien en vooral een erg kale baan van een type dat het toch wel erg van de theming moet hebben.

    Nu heb ik me laten vertellen dat die tekening geen eindresultaat toont omdat men er destijds nog niet helemaal uit was over hoe de baan langs de route gethemed zou worden. Ik hoop dat dit waar is en er nog veel mee gedaan kan worden. Tot dusver heeft wat mij betreft nog geen enkele wingcoaster "Raptor" kunnen overtreffen (en zo heel veel heb ik er nog niet gemist) en mijn hoop was een beetje op deze baan gevestigd al blijf ik vooralsnog erg voorzichtig.

  15. #75

    Re: [Toverland] 2018 - Nieuwe zone & entree

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    Het begint vorm te krijgen. Ik ben toch wel benieuwd naar het eindresultaat. De tekeningen van binnen in de gebouwen zien er allemaal super uit, maar juist die ene tekening die een overzicht van het hele gebied geeft maakt me erg sceptisch. Gebouwen die er van buiten wel OK uit zien en vooral een erg kale baan van een type dat het toch wel erg van de theming moet hebben.

    Nu heb ik me laten vertellen dat die tekening geen eindresultaat toont omdat men er destijds nog niet helemaal uit was over hoe de baan langs de route gethemed zou worden. Ik hoop dat dit waar is en er nog veel mee gedaan kan worden. Tot dusver heeft wat mij betreft nog geen enkele wingcoaster "Raptor" kunnen overtreffen (en zo heel veel heb ik er nog niet gemist) en mijn hoop was een beetje op deze baan gevestigd al blijf ik vooralsnog erg voorzichtig.
    Ik kijk juist heel sceptisch naar deze baan door de nogal eenvoudig ogende lay-out. Daarom hoop ik wel dat ze mij zal verrassen, maar ik zie ook nog niet echt in hoe ze veel near miss elementen er kunnen insteken. Ik heb enkel nog maar diegene in Europa gedaan maar dat was één van de leukste elementen voor mij.
    Go down like Hyperion, launch like a Taron, fly like a Fenix and challenge your Nemesis

  16. #76

    Re: [Toverland] 2018 - Nieuwe zone & entree

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GriffonofNemesis Bekijk Berichten
    Ik kijk juist heel sceptisch naar deze baan door de nogal eenvoudig ogende lay-out. Daarom hoop ik wel dat ze mij zal verrassen, maar ik zie ook nog niet echt in hoe ze veel near miss elementen er kunnen insteken. Ik heb enkel nog maar diegene in Europa gedaan maar dat was één van de leukste elementen voor mij.
    De baan blijft relatief laag bij de grond. Toverland beweert dat dit de wing coaster wordt met de hoogste gemiddelde snelheid ter wereld (al is dat natuurlijk beetje vaag record). En hoe dichter bij de grond, hoe makkelijker iets met theming te doen.

    Wat wel al blijkt uit de layout is dat één kant waarschijnlijk een heel stuk beter gaat worden dan de andere omdat juist alle bochten dezelfde kant op genomen worden (rechtsom). Ik kan me echter voorstellen dat dit juist voor Toverland goed kan zijn om op die manier 2 verschillende ervaringen aan te kunnen bieden op één baan.

  17. #77

    Re: [Toverland] 2018 - Nieuwe zone & entree

    Dat nieuwe logo geeft bij toch wat een dubbel gevoel. 't Is precies wat te statisch, niet speels genoeg naar mijn aanvoelen. Vooral veroorzaakt door het feit dat het allemaal drukletters zijn denk ik. Misschien is het ook gewoon het feit dat de herkenbaarheid wat weg is met zo'n nieuw logo.
    It doesn't need to go faster, higher and longer. The total experience that's important!

  18. #78

    Re: [Toverland] 2018 - Nieuwe zone & entree

    Heb het er voor het gemak even bijgehaald


    Ik ben akkoord met Talocan. Voor mij voelt het ook aan alsof ze wat te ver naar de andere kant zijn doorgeschoten in hun poging om hun kinderlijke imago van zich af te gooien.

  19. #79

    Re: [Toverland] 2018 - Nieuwe zone & entree

    Ik vind het eigenlijk wel heel mooi. Het is strak en niet meer zo kinderlijk als het vorige, wat ik erg goed vindt.
    Coastercount: 611
    Live a life you will remember!

  20. #80

    Re: [Toverland] 2018 - Nieuwe zone & entree

    Ik vind het eigenlijk ook wel mooi. Misschien had de T wel wat groter/speelser/sierlijker... gemogen om het iets leuker te maken, maar op zich vind ik dit ook leuk.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •