X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 1 van de 21 12311 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 417
  1. #1

    [Toverland] 2018 - Nieuwe zone & entree

    Vijf jaar na de opening van de Magische Vallei is het park klaar voor de volgende grote uitbreiding en mega investering. Het park zal maar liefst anderhalf keer zo groot worden, want er wordt niet enkel een nieuwe themazone gecreëerd, maar ook een volledig nieuwe entreezone, en extra parking. De investering zou om en bij de €30 miljoen bedragen!

    Het nieuwe themagebied komt te liggen bij de vijvers achter het reeds bestaande themagebied de Magische Vallei. Eyecatcher van deze area wordt een sensationele Wing Coaster. Bij dit achtbaantype hangen de karretjes naast de rails, waardoor er een unieke vliegervaring gecreëerd wordt. Tijdens de rit zullen de passagiers meermaals over de kop gaan. De leverancier is de toonaangevende achtbaanbouwer Bolliger & Mabillard. Daarnaast kan men genieten van een magische boatride. Deze waterattractie is geschikt voor de hele familie en zal deels overdekt zijn. De boatride wordt gebouwd door MACK Rides.



    Naast het themagebied opent Toverland ook een nieuw entreegebied. Dit gebied wordt een verblijfsarea met diverse horecagelegenheden, winkels en een openluchtpodium. Vanuit hier kunnen bezoekers hun weg vervolgen naar de overige themagebieden van Toverland. De totale uitbreiding bedraagt ruim 7 hectare; hiermee wordt het parkoppervlak anderhalf keer zo groot. Dit wordt de grootste uitbreiding in de geschiedenis van Toverland.

  2. #2

    Re: [Toverland] 2018 - Nieuwe zone & entree

    Enkele creatievelingen gingen intussen aan de slag met de plannen uit de aanvraag tot milieuvergunning en die nu publiek ingekeken kunnen worden. Op de eerste foto zien we vrij concreet hoe de nieuwe zone ingedeeld zal worden, op de tweede foto krijgen we een aanzet tot het baanverloop van de wing coaster. Het park zelf wil echter nog niet al te veel details bevestigen, behalve dan dat de wing coaster effectief enkele inversies krijgt.







    Een aanzet tot het schetsen van de volledige uitbreiding incl. nieuwe, bijkomende parking vinden we in volgende foto:



    En voor het nieuwe entreegebied is men ook al aan de slag gegaan met de beschikbare plannen:





    ► Kom alles te weten over dit project in ons artikel: http://www.pretparken.be/NL/article/...er%20in%202018
    Laatst gewijzigd door yelle8; 14-05-17 om 12:20.

  3. #3

    Re: [Toverland] 2018 - Nieuwe zone & entree

    Ik ben benieuwd welke thematische richting ze met hun entree-gebied en de nieuwe lap grond zullen uitgaan. Enerzijds heb je gebouwen die aansluiten bij de stijl van Troy en scorpios. Anderzijds heb je dat gekke horeca-gebouw, die vuurtoren en eigenlijk de rest van het entreegebied, waar ronde vormen in de gebouwen worden geïntegreerd op een manier die héél erg 'ouderwets modern' aanvoelt.

    Momenteel zie ik het nog niet meteen een mooi geheel vormen met de verdwaalde booster-bike lus en het openlucht-theater dat vlak na de ingang onstaat.

  4. #4

    Re: [Toverland] 2018 - Nieuwe zone & entree

    Grondwerken ter hoogte van het station Van de Wingcoaster:


    Bron: hyyyper @ themepark.nl

  5. #5

    Re: [Toverland] 2018 - Nieuwe zone & entree

    Op de facebookpagina van Themepark.nl verschenen twee nieuwe concept arts van het gebied.




  6. #6

    Re: [Toverland] 2018 - Nieuwe zone & entree

    Op de site met de 3 O's staat dat het zou gaan om concepts van 2015 en dat deze nog niet finaal waren, er zouden intussen toch nog redelijk wat zaken gewijzigd zijn. Niettemin denk ik wel dat we toch hierop mogen af gaan om ons een duidelijk beeld te vormen van hoe het er uit zal komen te zien.

    Ik ben op zich wel positief en enthousiast als ik het zo zie, al is de echte entree misschien iets minder groots dan ik oorspronkelijk verwacht had dat het zou worden.

  7. #7

    Re: [Toverland] 2018 - Nieuwe zone & entree

    Het doet mij zeer erg Toverlands aan. Dat grote podium doet mij vermoeden dat ze denken over een afsluitende avondshow, gezien de ligging aan de uitgang. Mooie verdeling naar de verschillende zone's, en dat de hallen eigenlijk in de verdere hoeken van het park liggen vind ik best fijn, misschien kunnen ze het aanzicht van de hallen richting het park op termijn ook nog aanpakken om de gehele aanblik van het park te optimaliseren.

  8. #8

    Re: [Toverland] 2018 - Nieuwe zone & entree

    Mooie concepts van Toverland, die ingang die ze nu hebben kan ondertussen ook écht niet meer, ik ben zeer blij dat dit aangepakt word. Wat ik jammer vind is dat je Troy van zijn minst aantrekkelijke kant ziet wanneer je binnenkomt, maar zo te zien zullen er genoeg decorelementen zijn om de aandacht daarvan weg te nemen.

  9. #9

    Re: [Toverland] 2018 - Nieuwe zone & entree

    Wauw, wat een gigantische vooruitgang! Ik ben alvast enthousiast. Als het zo goed uitgewerkt wordt als het op de concept arts te zien is, gaan ze er daar alleen maar op vooruit.

    En nu wacht ik vol spanning op die ontwerpen van die wing coaster...
    Coastercount: 611
    Live a life you will remember!

  10. #10

    Re: [Toverland] 2018 - Nieuwe zone & entree

    Vind wel dat er nog maar weinig gebeurt niet?
    Volgend jaar een nieuwe coaster, bootjes attractie en een nieuwe ingang.
    Zou het wel haalbaar zijn?

  11. #11

    Re: [Toverland] 2018 - Nieuwe zone & entree

    Dat gebouw naast de inkom ... Zouden ze dan toch nog opteren voor een Madhouse? Iets die in toverthema zo voor de hand liggend is? Anders is het wat klein voor een darkride ofzo ...

  12. #12

    Re: [Toverland] 2018 - Nieuwe zone & entree

    Ik denk dat dit eerder kantoren gaan zijn, niet iets voor het publiek.

  13. #13

    Re: [Toverland] 2018 - Nieuwe zone & entree

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door etwien Bekijk Berichten
    Dat gebouw naast de inkom ... Zouden ze dan toch nog opteren voor een Madhouse? Iets die in toverthema zo voor de hand liggend is? Anders is het wat klein voor een darkride ofzo ...
    Een madhouse heeft zijn ingang/uitgang aan verschillende kanten. De deur links komt uit op een gebied achter de schermen. Het rechtse stuk van het gebouw lijkt me gewoon een winkeltje en de rest kantoren. Verder is het naar mijn mening het hele gebouw ook te groot voor een madhouse.

    Ik zie bij Booster Bike ook nog een gebouw staan met een slinger pad ervoor. Dan kan dan misschien wel doorgaan voor een madhouse. Al is dat dan weer aan de kleine kant.
    It doesn't need to go faster, higher and longer. The total experience that's important!

  14. #14

    Re: [Toverland] 2018 - Nieuwe zone & entree

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Talocan Bekijk Berichten
    Een madhouse heeft zijn ingang/uitgang aan verschillende kanten. De deur links komt uit op een gebied achter de schermen. Het rechtse stuk van het gebouw lijkt me gewoon een winkeltje en de rest kantoren. Verder is het naar mijn mening het hele gebouw ook te groot voor een madhouse.

    Ik zie bij Booster Bike ook nog een gebouw staan met een slinger pad ervoor. Dan kan dan misschien wel doorgaan voor een madhouse. Al is dat dan weer aan de kleine kant.
    Er is geen enkele reden waarom een mad House de in en uitgang aan twee verschillende kanten van het gebouw zou moeten hebben. Het is logisch, maar geen noodzakelijkheid.

    Al denk ik ook niet dat Toverland een madhouse krijgt, die dingen zijn uit de mode.

  15. #15

    Re: [Toverland] 2018 - Nieuwe zone & entree

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Talocan Bekijk Berichten
    Een madhouse heeft zijn ingang/uitgang aan verschillende kanten. De deur links komt uit op een gebied achter de schermen. Het rechtse stuk van het gebouw lijkt me gewoon een winkeltje en de rest kantoren. Verder is het naar mijn mening het hele gebouw ook te groot voor een madhouse.
    Oorspronkelijk was de ingang van Houdini in Bellewaerde de grote voordeur, en gelijk diende die ook als uitgang. Dit was echter met treden naar omhoog/omlaag en was niet zo roelstoelvriendelijk, en toen is de in en uitgang naar links en rechts verplaatst.

  16. #16

    Re: [Toverland] 2018 - Nieuwe zone & entree

    Gebouw aan Booster Bike wordt restaurant, zie je ook hoger op die concept art. Op diezelfde concept art zie je dat er niets staat bij het grote gebouw aan de gastenservice, vandaar dat ik denk dat dit puur kantoor en/of personeelsruimte gaat zijn.

  17. #17

    Re: [Toverland] 2018 - Nieuwe zone & entree

    Intussen heeft Looopings ook ontdekt dat het nieuwe themagebied zou draaien rond Koning Arthur en Avalon. Wat denken jullie hiervan?

  18. #18

    Re: [Toverland] 2018 - Nieuwe zone & entree

    Ik ben helemaal pro Avalon. In mijn idee is de wat elf-achtige mysterieuze sfeer die rond Avalon en zijn nevelen hangt een ideale sfeer om in een regenachtig land tot leven te brengen. Zeker als je er een vijver bij hebt. Het is ook een thema dat nog niet platgebruikt is in de wijde omgeving. Daarbovenop sluit het ook mooi aan op de identiteit van het park. Avalon en arthur zijn niet de eerste zaken waar je aan denkt bij magie, maar er zi wel degelijk een magisch sfeertje aan. Maar belangrijker: het is ook iets anders dan de magievariaties die ze al hebben: het verzonnen vrolijke wereldje van de dwervels en de mytische setting rond Troy zijn echt iets totaal anders.
    Over de Arthur-kant van de zaak ben ik iets minder enthousiast: Arthur en ridders en kastelen zijn namelijk wél al tot vervelens toe toegepast in pretparkthema's...

    Het park zou zelf in september met extra informatie over de brug komen. Ik ben er eigenlijk super benieuwd naar. Ondanks het feit dat ik niet meteen een gat in de lucht sprong na de aankondiging van die wingcoaster.

  19. #19

    Re: [Toverland] 2018 - Nieuwe zone & entree

    Deze week is de bouw het nieuw entreegebied en themagebied officieel van start gegaan. Deze mijlpaal wordt gevierd met de lancering van de website 2018.toverland.com, waarop geïnteresseerden het laatste nieuws over de uitbreiding op de voet kunnen volgen.

    Meer info in ons nieuwsbericht.

  20. #20

    Re: [Toverland] 2018 - Nieuwe zone & entree

    Leuk! Heb me net aangemeld

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •