Het is 1 mei en ons zoontje is ziek en kan de deur niet uit. Om onze dochter toch maar even bezig te houden besloot ik om alleen met haar naar Plopsa Indoor Hasselt te gaan. Ze meet exact 100 cm. en kan vanaf nu dus officieel op elke attractie! Dat wil dan ook zeggen dat ze de volle prijs moet betalen. Maar met onze Walibi Let's Go Pass valt dat gelukkig nog erg goed mee.

Ik schreef al heel wat TR's van dit pretparkje, dus over de attracties ga ik het niet hebben. Wel over de drukte. Het was werkelijk over de koppen lopen. Hoe kan het ook anders tijdens een feestdag in België én Nederland. Gelukkig vallen de wachtrijen dan nog relatief mee in een parkje als dit. Ik denk dat we maximaal 20 minuten gewacht hebben aan de Wickie Coaster.

De horeca was echter een veel groter probleem. De hele dag lang stonden er mensen aan te schuiven voor een warme maaltijd. Vaak kon de keuken niet volgen. Wij besloten dan maar om gewoon een salade te nemen. Maar na viermaal terug te keren vonden we er nog steeds geen in de koelkast. Een soepje dan maar? Ook op de broodjes moesten we een tiental minuten wachten.

Er was de hele dag lang zelfs maar één kassa geopend. Mij lijkt het toch aangewezen om op zulke drukke dagen wat extra personeel in te zetten. Nee? Ook de terrasjes zaten propvol. Gelukkig weet bijna niemand dat er nog een verdieping boven het restaurant is. Hier konden we rustig ons soepje opeten, en naar de Bumba-show kijken zonder op elkaar gepropt te zitten.

Zoals altijd was het weer een ontzettend leuk dagje voor dochterlief. Zeker omdat ze nu in alle attracties mag. Alleen de horeca op een drukke dag als dit kan wel wat extra personeel gebruiken. Mijn camera had ik niet mee. Enkel een klein 'actiecameraatje' dat volgende beelden opleverde;