X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Resultaten 1 tot 10 van de 10
  1. #1

    [TR] Grotten van Han 11-05-2018

    Na jaren gelden deze bekende toeristische attractie te hebben bezocht, was het eens tijd voor een "revisitation".

    Iets voor tienen kwamen we aan en konden met ons Plopsa abonnement (40% korting) heel eenvoudig onze tickets bemachtigen.

    Omdat het in de grot toch een constante temperatuur is, besloten we die eerst te doen. Met het treintje doe je er zo'n 10min over om aan de grot te geraken.



    Er waren redelijk wat groepen aanwezig en die kregen voorrang in de grot, maar na zo'n 10 min wachten konden we ze dan met de Nederlands- en Franstalige gids betreden.



    Niet echt aan te raden met een buggy door de vele treden.

    De rondleiding duurde een kleine 2 uren en kwamen heel wat mooie natuurverschijnsels tegen.









    De toer eindigde wel nog met een kanonschot, maar niet meer met een boottochtje.



    Toch wel een lange wandeling en de moeite om eens te bezoeken.



    Ondertussen was het tijd om onze maagjes te vullen. Dit konden we doen bij een mooi uitzicht.



    Bij de Passhan konden we ook nog verschillende museums bezoeken. Het eerste was PrehistoHan.



    Een klein museumpje waar je alle belangrijkste vondsten kon bezichtigen die ze in de grot hebben gevonden.







    Er was ook nog een interactieve 4D-film. Je kon met je joystick punten verzamelen, maar in onze rij werkte het geluid niet.



    Leuk om eens te doen, maar dat was het dan ook.

    Een tweede museum lag iets verder en heette Han 1900.



    Ook dit was niet zo'n groot museum en hier lag de focus op het lever in 1900. Het museum toonde vooral beroepen en redelijk wat attributen.





    Na nog een kleine wandeling kwamen we weer aan bij ons beginpunt en konden we met de Safari-car naar het wildpark.



    Voor mij was het de eerste keer in het wildpark, dus we wisten niet echt wat te verwachten.


    Ook hier weer een redelijke rit tegen dat we aan het wildpark aankwamen.



    Het zijn allemaal dieren die hier in de buurt hebben gewoond, dus leeuwen of olifanten ga je er niet zien.



    Het waren allemaal mooie, grote verblijven, maar ondanks de grote verblijven, konden we de dieren heel vaak toch van dichtbij bekijken.







    Bij de lynx was het moeilijker om hem te spotten, maar ze deden toch wel de moeite om hem te vinden. Ze reden zelf terug achteruit om hem toch te kunnen spotten.



    Zoek de beer

    De rondrit duurde ook zo'n anderhalf uur. Er was ook ruimte om af en toe uit te stappen om enkele foto's te nemen.



    Je kan het wildpark ook te voet doen, maar dit duurt zo'n 3 uur. Hier hadden we geen tijd meer voor en de kindjes gingen waarschijnlijk ook geen zin meer hebben om nog zo'n grote wandeling te doen. Zo hebben we wel het parkoers tussen de bomen niet kunnen doen.



    We besluiten ons bezoek af te sluiten op het speelplein. Een ruim speelplein met redelijk wat glijbanen en ook enkele springkastelen.







    Leuk om het domein nog eens bezocht te hebben. Het was een afwisselende dag met een grote grot, een mooi en ruim dierenpark, met wel een beperkter aantal verschillende dieren dan in andere zoo's.

    De museums waren nog een leuk extraatje, maar mocht je geen tijd genoeg hebben is het ook geen ramp als je ze niet hebt bezocht.

    Toch wel een aanrader.

  2. #2

    Re: [TR] Grotten van Han 11-05-2018

    dank je voor je TR, staat hier ook op de agenda voor dit jaar...

  3. #3

    Re: [TR] Grotten van Han 11-05-2018

    Bedankt voor het TR. Ik ben er ook wel eens geweest, maar ondanks dat het al jaren geleden is voel ik niet echt de nood om terug te gaan. Wel leuk om te lezen dat jullie een fijne dag hadden!

  4. #4

    Re: [TR] Grotten van Han 11-05-2018

    Sinds 2006 een 4-tal keer gedaan als organiserend leraar en ongeveer evenveel keer als gezinshoofd. 't Is dat we er verniet binnen kunnen, want een grote herhalingswaarde heeft het niet. Bij een all-in moet je nu kiezen tussen de hoogte-wandeling of de safari-busrit, dacht ik. Bij de busrit zie je ook de natuurlijke ingang van de grotten: de Gouffre de Belvaux. De hoogte-wandeling hebben we nog niet gedaan. Voor wie het boeit: langs de nabijgelegen Lhomme / Grotte d'Éprave is het ook mooi en gratis en rustig wandelen.

    Het bootje als einddeel van het grottenbezoek werd rond 2010 afgeschaft. Volgens de gids omdat de bevaarbaarheid het aantal mogelijke bezoekdagen beperkte. Het museum-schooltje hebben we ook nog niet gedaan. Ik kan je commentaar als 'niet onmisbaar' dus enigszins volgen.

    THX.

  5. #5

    Re: [TR] Grotten van Han 11-05-2018

    Bedankt voor je TR. Vorig jaar ook eens bezocht dankzij Humo. Het was ook jaren geleden en ik vond het wel een fijne dag, ook al hebben we niet alles kunnen doen (hoogtesafari in het wildpark en museum Han 1900).

    Het wildpark vond ik wel de moeite met de bussafari, maar persoonlijk vond ik het in de Beekse Bergen nog net iets meer wow... Vooral omdat er daar meer dieren aanwezig zijn.

  6. #6

    Re: [TR] Grotten van Han 11-05-2018

    Zo, dat is al even geleden dat ik hier wat van gelezen of gezien heb. Blijkbaar is er niet zo heel veel gewijzigd tijdens de laatste twintig jaar . Maar met kinderen lijkt het me wel leuk om nog eens te doen. Hoe oud zijn die van jou?
    Volg LEX, LEE & Family op YouTube... https://www.youtube.com/lexleefamily

  7. #7

    Re: [TR] Grotten van Han 11-05-2018

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Earlyspencer Bekijk Berichten
    Bij een all-in moet je nu kiezen tussen de hoogte-wandeling of de safari-busrit, dacht ik.
    Ah, dat wist ik niet, ik dacht dat je te voet en met de safaribus mocht. Ik zie ook op de website dat je niet alles op één dag moet doen, je kunt bv de grotten de ene dag bezoeken en het dierenpark op een andere dag en die museums nog op een andere dag.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hanskuh Bekijk Berichten
    Zo, dat is al even geleden dat ik hier wat van gelezen of gezien heb. Blijkbaar is er niet zo heel veel gewijzigd tijdens de laatste twintig jaar . Maar met kinderen lijkt het me wel leuk om nog eens te doen. Hoe oud zijn die van jou?
    Enkel de bootjes die weg zijn en de fakkel is vervangen door een elektrisch model
    De kindjes zijn 3 en 5 jaar. Ze waren toch wel onder de indruk van de grot, het treintje en het speelplein/springkastelen vielen ook wel in de smaak.

  8. #8

    Re: [TR] Grotten van Han 11-05-2018

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door K. V. Bekijk Berichten
    Enkel de bootjes die weg zijn en de fakkel is vervangen door een elektrisch model
    De kindjes zijn 3 en 5 jaar. Ze waren toch wel onder de indruk van de grot, het treintje en het speelplein/springkastelen vielen ook wel in de smaak.
    Toch ook nog jonge kinderen dan. Ik denk alleen dat het een beetje moeilijk zal zijn met onze tweejarige zonder kinderwagen.

    Ik herinner me zelfs nog dat je vroeger bijna 'verplicht' werd de gids een fooi te geven na de boottocht. Wel jammer dat die er niet meer is. Vooral voor kinderen is dit een leuk extraatje.
    Volg LEX, LEE & Family op YouTube... https://www.youtube.com/lexleefamily

  9. #9

    Re: [TR] Grotten van Han 11-05-2018

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hanskuh Bekijk Berichten
    Toch ook nog jonge kinderen dan. Ik denk alleen dat het een beetje moeilijk zal zijn met onze tweejarige zonder kinderwagen.

    Ik herinner me zelfs nog dat je vroeger bijna 'verplicht' werd de gids een fooi te geven na de boottocht. Wel jammer dat die er niet meer is. Vooral voor kinderen is dit een leuk extraatje.
    Ja, zou het echt niet aanraden met een kinderwagen, het waren in totaal 508 trappen. In de grot zelf was het dan natuurlijk ook nog wandelen (dacht iets van 2km), maar we hebben ze al goed getraind, dus hebben al lang geen buggy meer nodig
    Jep, het bootje was wel jammer, maar het treintje vonden ze ook wel leuk.
    Inderdaad op het einde was het wel van vergeet niet de gids...

  10. #10

    Re: [TR] Grotten van Han 11-05-2018

    Als je boottochtjes in grotten verkiest, één noemenswaardig adres (in België): Remouchamps. Hier wel opvallend metalen trappen langs het parcours en ook weer op het einde 'vergeet de gids èn de aanlegsteiger-man niet'.

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •