Met plezier dit TR gelezen. Bedankt voor het schrijven! Ik zou er graag ook nog eens heengaan om van Robin Hood afscheid te nemen, maar we zijn er nu al twee jaar op rij geweest dus dat zal er misschien niet meer van komen.

Vreemd hoe je El Rio ervaren hebt, vind ik. Wat jij zegt is namelijk exact wat ik op voorhand verwacht had, maar totaal niet hoe het er in realiteit aan toeging. Die Vekomarivieren hebben veel minder diepgang en veel minder hoge golven en zo, dus starre boten op zo'n rivier zetten zou een hele saaie vaart moeten geven. Wij kwamen er echter een pak natter uit dan we hadden gewild. Als ik er nu over nadenk is het aantal mensen in het bootje wellicht een belangrijke factor. Het was bij ons een drukke dag en de bootjes werden goed gevuld. Het lijkt me wel logisch dat als je lager hangt je meer water schept. Met hoeveel zaten jullie in een bootje? Misschien moeten ze hier ook eens bij hun zuiderburen afkijken: hun boten zo vol mogelijk proppen zoals ze (bij ons toch) in Walibi Belgium altijd doen.

Je wil niet uitweiden over de S&S-toren, maar ik zou er graag toch eens je mening over horen. Ik persoonlijk vond in de wachtrij staan voor dit exemplaar spannender dan voor Screaming Eagle, maar vond hem er uiteindelijk toch voor onderdoen. Misschien dat hij veel geleidelijker beweegt doordat hij op perslucht werkt?

Verder ben ik blij om eindelijk eens iemand te zien die de thematisatie van Lost Gravity kan appreciëren. Zoals je zegt: het neemt zichzelf inderdaad totaal niet serieus, wat ik een belangrijke reden voor de genialiteit vind, en de overvloed aan details.

Wat ik nog het geniaalste aan die wachtrij vind, is dat ik vorig jaar thuiskwam met foto's van bijvoorbeeld een fiets die tegen het plafond geparkeerd stond, waarop je gewoon niks speciaals kon zien. Toegegeven, ik had dat wel al bedacht voordat ik de foto nam en had dat misschien wel een klein beetje met opzet gedaan, voor het grappige effect.

Wat de baan zelf betreft: ik vind het ook een heel leuke baan. Hem vergelijken met Pulsar kan je niet echt doen, maar terwijl Pulsar niet echt mijn verwachtingen inloste, deed LG dat meer dan genoeg. Ik vind het zeker een baan om voor naar ginder te gaan, dus geslaagde toevoeging!

De locatie op zich vind ik niet zo slecht, hij ligt redelijk centraal. Hij vloekt inderdaad wel met de rest eromheen, maar als je puur naar de locatie in het park kijkt, vind ik dit wel een goeie keuze. De reden dat hij zo vloekt, is dat ze van die oude themazone af willen. Ze hadden hem perfect ook in het thema van de zone kunnen stoppen natuurlijk. Dus dat vind ik nu niet bepaald een argument om te zeggen dat ze een verkeerde plaats hebben gekozen.