X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 25
  1. #1

    Wat maakt een lancering tot een goede of slechte lancering?

    Gelanceerde achtbanen: de meeste mensen doen ze graag en ik heb de indruk dat er de laatste jaren veel nieuwe exemplaren bij komen. Maar het lijkt ook alsof de meningen over een goede versus een zwakke lancering soms nogal ver uiteen liggen. Zo is er na de renovatie van Turbine tot Psyké veel kritiek geweest op de nieuwe lancering, maar vind ik deze zelf één van de beste die ik tot nu toe gedaan heb. Ignace en ik zijn het erover eens dat Xpress/RNRC nogal zwak lanceert terwijl anderen hier juist wel tevreden over zijn. En hoewel zowat iedereen beweert dat lanceren vanuit stilstand beduidend beter is dan al rijdend lanceren, voel ik hier zelf geen verschil.

    Daarom vraag ik me al een tijdje af: Hoe zorg je er als achtbaanbouwer voor dat jouw passagiers een zo goed mogelijke lanceerervaring hebben? Is het vooral belangrijk dat je met een flinke snok vertrekt? Moet je zo veel mogelijk versnellen over een zo kort mogelijke afstand? Gaat het gewoon om een zo hoog mogelijke eindsnelheid en zijn andere factoren minder belangrijk? Of is een andere factor doorslaggevend volgens jullie?

    Verder zijn er nog heel wat dingen die een invloed kunnen hebben op hoe je een lancering ervaart. De gebruikte techniek, de omgeving (donkere tunnel versus openlucht), de vorm van de lanceerstrook, etc. Spelen deze ook een grote rol?

    Eerst had ik hier een poll van willen maken, maar dan moest ik te veel verschillende opties toevoegen. Dus leek het mij beter om de vraag gewoon hier in een apart topic te plaatsen. Ik denk dat het weleens een interessante discussie kan worden
    Once you sit back, you never go back.

  2. #2

    Re: Wat maakt een lancering tot een goede of slechte lancering?

    Hele goede vraag eigenlijk: je kan het volgens mij af gaan breken naar dingen als leveranciers, soorten lanceringen en versnelling per seconde maar volgens mij ga je zo nog niet op een consesus uitkomen. Of een lancering geslaagd is of niet lijkt me voor de meerderheid van de banen iets dat voor veel mensen verschilt. Zo vind ik zelf de lancering van Blue Fire best krachtig (toch net in boven het gemiddelde; mocht er zoiets bestaan), maar weet ik dat velen het er niet mee eens zijn.

    Ik denk wel dat dit soort discussies vooral voorkomt bij banen met een LSM-lancering, en in mindere mate LIM. De magnetische dus; over hydraulisch en Pneumatisch is iedereen doorgaans laaiend enthousiast heb ik de indruk.

  3. #3

    Re: Wat maakt een lancering tot een goede of slechte lancering?

    Ik zet even enkele lanceringen op een rij volgens leuk en minder leuk:

    + Anubis (Plopsaland De Panne)
    + Red Force (Ferrariland)
    + Taron (Phantasialand)
    + iSpeed (Mirabilandia)
    + Pulsar (Walibi Belgium)
    + Full Throttle (Six Flags Magic Mountain)
    + Karacho (Tripsdrill)
    + Fluch von Novgorod (Hansa Park)
    + Furios Baco (PortAventura)
    + Stealth (Thorpe Park)


    +- Pégase Express (Parc Astérix)
    +- Rita (Alton)
    +- Desert Race (Heide)
    +- Booster Bike (Toverland)
    +- Backlot Stunt Coaster (Canada's Wonderland)


    - Blue Fire (Europa-Park)
    - Space Mountain (Disneyland Parijs)
    - Rock 'n' Rollercoaster (Walt Disney Studios)
    - Xpress (Walibi Holland)

    Als ik het zo bekijk, dan draait het voor mij vooral rond de snelheid en meer bepaald de versnelling per seconde. Toch zijn er ook andere invloeden. Zo vind ik de lancering van Xpress net iets beter dan Rock 'n' Roller. Maar op het einde van de lancering vind ik het effect met de lichtshow bij Rock 'n' Roller... Ook een lancering in het pikdonker zoals bij Novgorod is de eerste keer toch niet goed voor de nek
    Go down like Hyperion, launch like a Taron, fly like a Fenix and challenge your Nemesis

  4. #4

    Re: Wat maakt een lancering tot een goede of slechte lancering?

    Tsja.. Ooit eens een keer de definitie van een lancering opgezocht en ik kwam uit bij "met kracht in beweging brengen" (waarbij met Kracht niet een natuurkundige kracht bedoeld wordt, maar meer in de vorm van 'krachtig').

    En dan zit je natuurlijk al direct bij het hele eieren eten, want "Kracht" of "krachtig" is natuurlijk ontzettend subjectief.

    Enfin: Belangrijk is dat er wel verschil zit tussen Lancering en Acceleratie.

    In elk geval kan ik me al volstrekt niet vinden in de mening van RCDB die bepaalde magnetische lifthills (zoals die van Maverick) als een lancering bestempeld. Voor mijn gevoel trekt de bobbaan in de Efteling soms harder uit het station, idemdito voor elke achtbaan met cable-lift van intamin. Ik heb ook écht niet het idee dat het ooit de intentie van Intamin/CP was om dit voor een Lancering door te laten gaan.

    Zoals Ignace al aanhaalt zien er diverse factoren van belang.

    De meest voor de hand liggende is natuurlijk G-Kracht, maar de realiteit is een stuk complexer dan dat. Zo speelt de duur van de lancering een rol, maar ook de verdeling van de kracht.

    Zo zijn er banen die een heel krachtig begin hebben, waarbij dit slechts een fractie van een seconde duurt en de rest van de lancering is slapjes. Iemand die meer gefocust is op dat begin zal de lancering tof vinden, iemand die de lancering meer in zijn geheel ziet.

    Andersom kan een lancering die een minder sterke start heeft, maar wel gedurende de gehele lancering redelijk goed de kracht er op houdt juist weer tegenvallen voor iemand die de kracht in het begin mist en heel goed zijn voor iemand die de lancering over de gehele lengte beoordeeld.

    Dan spelen er nog een aantal andere zaken een rol. Denk aan theming. Lichtjes die tegen de lancering in gaan, of zelfs al simpelweg een tunnel geven direct het gevoel alsof de lancering harder is dan wanneer die in de open lucht plaats vindt. Maar ook persoonlijke voorkeur. Een Die-Hard Mack-Fan die helemaal niets met Intamin heeft zal toch al eerder geneigd zijn de lancering van Mack beter te vinden, maar ook de rest van de baan speelt een rol. Helix staat bekend om zijn zwakke lanceringen, maar de rest van de baan is fantastisch, dat kan er al toe bij dragen dat iemand de lanceringen ook als tof ervaart. (andersom zijn er ook mensen die de baan in zijn geheel bagger vinden omdat de lancering zo zwak is - ik noem geen namen ).

    Over het algemeen lijken de Hydraulische en Pneumatische lanceringen bakken beter te bevallen dan de magnetische lanceringen. Op zich is dat logisch omdat met Hydrauliek veel grotere krachten te behalen zijn en die ook voor langere tijd vastgehouden kunnen worden (waardoor zowel de piek als de gemiddelde acceleratie hoog liggen).

    ================================================== ====

    Mijn beste lancering is zonder enige twijfel die van Formula Rossa. Ondanks dat ik de baan na de lancering vrij saai vindt, blijft die lancering fantastisch. Krachtig en blijft duren. Waarbij de krachten gedurende de hele lancering ook lekker voelbaar blijven. In het algemeen blijven de Hydraulische lanceringen van Intamin verreweg mijn voorkeur hebben.

    Op de 2e plek (qua fabrikant/techniek lijstje) komt dan toch Premier Rides. Ondanks dat ze magneten gebruiken, weten ze vrij krachtige lanceringen te behalen, meestal gecombineerd met zeer originele en leuke banen.

    Plaats 3 is voor de intamin inverted launchers.

    Plaats 4 gaat naar de intamin Sit Downs (zoals Taron) omdat die meestal toch beduidend zwakker zijn (bij Taron komen ze een redelijk end, maar het geeft nog niet de wow-factor die ik bij 1, 2 en 3 wel heb). Deze plek mogen ze overigens delen met Gerstlauer en Maurer. Die laatste twee geven weliswaar vaak een net wat krachtigere lancering, op voorwaarde dat het kleine bakjes zijn. (tsja, hoe minder gewicht, hoe makkelijker te lanceren natuurlijk). Echter gaat dat bij hun vaak ten koste van andere kwaliteiten van de rit. Alhoewel Gerstlauer hard op weg is om voorop te gaan liggen op Intamin en Maurer voor dit.

    Plaats 5 is voor Mack en vekoma. De gemiddelde acceleratie van Blue Fire en XPress is ongeveer gelijk en zo ervaar ik ze ook. Daarbuiten heb ik van beide fabrikanten nog niet veel soeps qua lanceringen gedaan. Met name Mak scoort er erg zwak in, terwijl ik van vekoma eigenlijk nog te weinig lanceerbanen gedaan heb. Ik vermoed wel dat de nieuwe generatie van Vekoma hier een stuk beter in is, maar ik wil mijn verwachtingen daar nog niet te hoog in leggen.

    Plaats 6 is gereserveerd voor de lanceringen die eigenlijk geen lanceringen zijn, zoals de eerder genoemde lifthill van Maverick

  5. #5

    Re: Wat maakt een lancering tot een goede of slechte lancering?

    Lanceringen waarbij de kinetische energie meteen wordt omgezet in potentiële, m.a.w. hoogtewinning, hebben bij mij wel een streepje voor: I-speed, Speedmonster, Red Force, Stealth, Karacho, Lynet, Novgorod, Blue Fire en zelfs onze eigen Anubis en Psykè zijn mooie voorbeelden. Bij verticale beklimmingen krijg ik er dat heerlijke Kuifje naar de Maan-gevoel bij. Dat geldt voor mij helaas veel minder bij de diagonaal gelanceerde Space Mountain.

    Ook tot mijn favorieten behorend: echte multi-launches, dus lanceringen op minstens twee verschillende plaatsen. Die 2e versnelling, wanneer je eigenlijk al een aardige snelheid hebt, kan soms episch aanvoelen Hierin voelt Taron toch een stuk heftiger aan dan Helix.

    Met het korte trio Desert Race, Rita en (wijlen) Kanonen loop ik letterlijk weinig hoog op. Dat geldt ook voor de nochtans krachtige Furios Baco. Al deze coasters missen naar mijn gevoel hoogteverschil, al zegt dat dan weer niks over de launch an sich.

    Booster Bike, Juvelen en Pégase worden door draaiende banden versneld, zoals een schommelschip. Bij de genoemde exemplaren ervoer ik maar makke lanceringen, soms nauwelijks krachtiger dan een powered coaster. Het zijn natuurlijk niet voor niets familie-attracties, en die hebben ook hun bestaansrecht. Ik krijg het daarom warm en koud tegelijk van de Efteling-plannen: misschien wel wat het park nodig heeft, maar bij de termen 'launch' en 'Intamin' in een A-park, hoopte ik wel op heftiger.

    Ter plaatse trappelende launches kan ik enigszins pruimen, maar echt warm krijg ik het niet van triples à la Star Trek, Gold Rush, Sky Scream en Pulsar. Prima voor B- en C-parken, maar in een A-park mag je meer verwachten. Idem wat de mossel-noch-vis launchers Platform 13 en Rock 'n Roller betreft.
    Laatst gewijzigd door Earlyspencer; 15-05-18 om 22:14.

  6. #6

    Re: Wat maakt een lancering tot een goede of slechte lancering?

    Mijn absolute favorieten lopen eigenlijk best uiteen ...

    - Blue Fire: ok, de launch is niet extreem sterk, maar net krachtig en zeker lang genoeg om een enorm genietbare start van een zalige, soepele, vrije en aangename rit weg te geven!

    - Taron: no comment needed. De eerste launch accelereert je op een overweldigende manier het eerste deel van de baan in, waarna de 2’de launch, mede dankzij zijn ligging in de trench een gestoord snelheidsgevoel creëert!

    - Fluch Von Novgorod: De eerste en enige koppijnbaan die mij ondanks een migraine portie keer op keer smeekt om een re-ride. De opbouw voor de launch en plotse komst ervan, plus het feit dat ze zo krachtig is maakt dit toch ook een vermeldenswaardige launch!

    - Star Trek vond ik dan weer een veel té slappe launch ... Ik kan mij inbeelden dat een Intamin Tire launch sneller optrekt ...
    Ich bin Roland Mack. Seit über 30 Jahren mache ich Achterbahnen, als ob sie für mich wären, sehr solide und zu einem sehr wettbewerbsfähigen Preis. Mack Rides, Wir machen deine Achterbahn.

  7. #7

    Re: Wat maakt een lancering tot een goede of slechte lancering?

    Vrij simpel: PERSLUCHT, a.k.a. S&S.
    Al de rest is maximaal degelijk te noemen.

    Einde discussie

  8. #8

    Re: Wat maakt een lancering tot een goede of slechte lancering?

    Aha, ik krijg hier de gehoopte interessante discussie

    Zelf heb ik nog maar vijf gelanceerde banen gedaan, dus ik zal ook eens mijn persoonlijke Top 5 geven:

    1) Psyké Underground
    2) Pulsar
    3) Taron
    4) Hyperspace Mountain
    5) Rock 'n Rollercoaster

    Ik snap nog steeds niet waarom er voor mij zo'n groot verschil lijkt te zijn tussen Psyké en RNRC. Beide zijn op papier heel vergelijkbaar: systeem met magneten, vlakke lanceerstrook, donkere tunnel. Waarom voelt Psyké dan voor mij zo veel beter aan? Andere mensen hebben hier ook al geschreven dat RNRC nogal zwak lanceert ... ik vraag me echt af waar het dan fout loopt met RNRC en misschien is dat wel de reden waarom ik dit topic opgestart heb.

    Hydraulisch en perslucht heb ik helaas nog nooit kunnen doen. Welke banen van deze soort staan het dichtst bij België?
    Once you sit back, you never go back.

  9. #9

    Re: Wat maakt een lancering tot een goede of slechte lancering?

    Hydraulisch: booster bike in Toverland. Pneumatisch vind je niet in Europa.

  10. #10

    Re: Wat maakt een lancering tot een goede of slechte lancering?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ignace Bekijk Berichten
    Hydraulisch: booster bike in Toverland. Pneumatisch vind je niet in Europa.
    Ja en nee, je vind die wel maar kan ze niet doen, Ring Racer als ik me niet vergis.

  11. #11

    Re: Wat maakt een lancering tot een goede of slechte lancering?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bobby turbo Bekijk Berichten
    Ja en nee, je vind die wel maar kan ze niet doen, Ring Racer als ik me niet vergis.
    Ring Racer was idd een voorbeeld van perslucht. Spijtig dat S&S hier geen voet aan grond krijgt, want het zijn wel degelijk de beste en krachtigste lanceringen die er zijn.
    Ik herinner me nog 11 jaar geleden dat we voor Hypersonic XLC stonden. Enkele dagen ervoor hadden we Top Thrill Dragster gedaan, waarvan we toch onder de indruk waren. Maar toen we voor het eerst die compressed air lauch zagen van Hypersonic moesten we toch even slikken. De kracht die hiervan uitging was van een totaal andere orde.
    Mijn persoonlijke favoriet, Dodonpa, haalde vroeger 172km/u in 1.8 sec. De vernieuwde Do-Dodonpa doet er nog een schepje bovenop met 180km/u in net geen 1.6 sec. Ter illustratie, Red Force haalt deze snelheid ook, maar doet er ruim 3x zo lang over.

  12. #12

    Re: Wat maakt een lancering tot een goede of slechte lancering?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zottewoef Bekijk Berichten
    Ring Racer was idd een voorbeeld van perslucht. Spijtig dat S&S hier geen voet aan grond krijgt, want het zijn wel degelijk de beste en krachtigste lanceringen die er zijn.
    Op zich geen wonder te noemen als je ziet hoe het met Ringracer (die ik inderdaad even over het hoofd gezien had, thx Bob!) is afgelopen...

    Ik was ook best wel onder de indruk van mijn eerste en enigste lancering met perslucht (Powder Keg), maar dat meteen de krachtigst aanvoelende lancering die ik al deed noemen ga ik ook niet doen. Natuurlijk is dat ook niet zo'n grote en snelle baan als de andere exemplaren.

  13. #13

    Re: Wat maakt een lancering tot een goede of slechte lancering?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Azmidiske Bekijk Berichten
    ik vraag me echt af waar het dan fout loopt met RNRC
    Best een eenvoudige uitleg voor... De launch van RNRC is zo een 20 jaar oud, en de LSM launch techniek stond toen nog in zijn kinderschoenen. Destijds is er voor de launch van RNRC een grote testopstelling gebouwd bij Vekoma omdat dit een eerste lancering van dit type was. Die testopstelling is later afgebroken en in Biddinghuizen weer opgebouwd... en er de bekende stuk track achter geplaatst.
    De lancering voor RNRC is een samenwerking tussen Vekoma (algemene besturing), het Duitse Intrasys (hardware), en het Nederlandse Electroproject (besturing lancering).
    Als je de lancering van RNRC wilt vergelijken met een soort- en tijdgenoot kom je uit op de Superman lancering (SF Magic Mountain) *Hier is de lancering ook gedeeltelijk van Intrasys*, en dan zal je er achter komen dat da lancering van RNRC al bij al nog niet zo slecht was voor zijn tijd

  14. #14

    Re: Wat maakt een lancering tot een goede of slechte lancering?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Azmidiske Bekijk Berichten
    1) Psyké Underground
    Kan het zijn dat ik de vliegwiel lancering een stuk krachtiger ervoer, dan de huidige lancering? Of komt dat omdat ik gewoon 20 jaar jonger was?

  15. #15

    Re: Wat maakt een lancering tot een goede of slechte lancering?

    Interessante discussie om te volgen hier

    Ik moet toegeven dat ik vrij weinig ken van de technische kant van een attractie en ook van verschillende (soorten) lanceringen. Ik rank even alle launched coaster die ik gedaan heb, ongeveer van goede naar minder goede lancering

    - Taron
    - Blue Fire
    - Anubis The Ride
    - Psyké Underground
    - Pulsar
    - Gold Rush
    - Furius Baco
    - Rock 'n' Roller Coaster
    - Xpress: Platform 13
    - Hyperspace Mountain
    - Formule X
    - Booster Bike
    - Pégase Express
    - Star Trek: Operation Enterprise

    De enige lancering die mij eigenlijk echt tegenviel was die van Star Trek: Operation Enterprise. Overigens ook tof om te zien dat ik niet de enige ben die de launch van Blue Fire waardeert
    Coastercount: 611
    Live a life you will remember!

  16. #16

    Re: Wat maakt een lancering tot een goede of slechte lancering?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Earlyspencer Bekijk Berichten
    Lanceringen waarbij de kinetische energie meteen wordt omgezet in potentiële, m.a.w. hoogtewinning, hebben bij mij wel een streepje voor: I-speed, Speedmonster, Red Force, Stealth, Karacho, Lynet, Novgorod, Blue Fire en zelfs onze eigen Anubis en Psykè zijn mooie voorbeelden. Bij verticale beklimmingen krijg ik er dat heerlijke Kuifje naar de Maan-gevoel bij. Dat geldt voor mij helaas veel minder bij de diagonaal gelanceerde Space Mountain.
    Ik ken er niet veel van, maar wil toch even een gok wagen: volgens mij is Space Mountain in het nadeel omdat deze tegen de zwaartekracht in moet lanceren. Bij achtbanen met een horizontale lanceerstrook die pas vlak na de eigenlijke lancering verticaal omhoog gaan, heb je dat natuurlijk niet.

    jammer om te lezen dat S&S in Europa geen voet aan de grond krijgt Naast de mislukte Ring Racer hebben ze intussen toch genoeg achtbanen gebouwd die wel fatsoendelijk werken? Hopelijk komt een Europees park ook ooit tot die conclusie en besluiten ze er een primeur van te maken.

    Ik meen ooit gelezen te hebben dat er bij Vogel Rok ventilatoren zijn die wind in je gezicht blazen zodat je sneller lijkt te gaan dan echt het geval is. Volgens mij zou dat ook een zeer goed idee kunnen zijn bij een lancering (werkt uiteraard enkel indoor). Of is iemand anders mij al voor geweest en bestaat er ergens als zoiets?
    Once you sit back, you never go back.

  17. #17

    Re: Wat maakt een lancering tot een goede of slechte lancering?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Azmidiske Bekijk Berichten
    Ik ken er niet veel van, maar wil toch even een gok wagen: volgens mij is Space Mountain in het nadeel omdat deze tegen de zwaartekracht in moet lanceren. Bij achtbanen met een horizontale lanceerstrook die pas vlak na de eigenlijke lancering verticaal omhoog gaan, heb je dat natuurlijk niet.
    Dat zal ongetwijfeld mee spelen. Doordat het omhoog gaat heb je veel meer kracht nodig. Magneten kunnen die kracht leveren, maar is enorm duur (omdat het steeds over piekspanning gaat).

    Ik denk echter dat een stuk design hier echter ook mee speelt.

    Als je kijkt hoe SM over zijn top gaat, dan is dat met ongeveer dezelfde snelheid als een gewone lifthill. Ik denk dat de layout van de baan ook ontworpen is met een gewone lifthill in het achterhoofd. Ongeacht hoe de lancering uit pakt, je legt de track altijd hetzelfde af. Als de baan harder zou lanceren, zou dat dan simpelweg (veel) meer remmen bovenaan de lift opleveren, wat de ervaring ook niet ten goede komt.

    De andere mogelijkheid was om de baan dubbel te berekenen. En dan kom je toch op iets uit dat zeer zeer lastig is. Je moet de baan zo designen dat als hij nét over zijn hoogste punt gaat (zoals nu het geval is), hij de track toch volledig kan afleggen zonder te stallen. Je zou de baan zo kunnen ontwerpen dat deze - op het moment dat dit gebeurd - heel traag door zijn track gaat. Tegelijk ontwerp je de baan ook zo dat deze eigenlijk met een veel hogere snelheid (en de nodige airtime) over de top gaat, en de baan dan daadwerkelijk de snelheid en intensiteit heeft die hij zou moeten hebben. Probleem is dat beide verschillende ervaringen nooit erg ver uit elkaar kunnen liggen.

    In Azië is er ergens een achtbaan gebouwd die daadwerkelijk meerdere lanceersnelheden kent. Hoe harder je schreeuwt aan het begin, hoe harder de lancering en hoe intenser de baan. Het snelheidsverschil is echter hooguit 5KmH bij die baan. Ik denk niet dat er heel veel meer mogelijk is (zeker niet met een toch al complexe indoor layout).

  18. #18

    Re: Wat maakt een lancering tot een goede of slechte lancering?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    In Azië is er ergens een achtbaan gebouwd die daadwerkelijk meerdere lanceersnelheden kent. Hoe harder je schreeuwt aan het begin, hoe harder de lancering en hoe intenser de baan. Het snelheidsverschil is echter hooguit 5KmH bij die baan. Ik denk niet dat er heel veel meer mogelijk is (zeker niet met een toch al complexe indoor layout).
    Ik weet welke baan je bedoelt en volgens mij is dat schreeuwen om harder te gaan pure onzin; Degene die er een onride van poste enkele jaren geleden oppert dit als een mogelijkheid, maar het komt eerder als een grap over en het is duidelijk dat hij er zelf geen weet van heeft.

  19. #19

    Re: Wat maakt een lancering tot een goede of slechte lancering?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ignace Bekijk Berichten
    Ik weet welke baan je bedoelt en volgens mij is dat schreeuwen om harder te gaan pure onzin; Degene die er een onride van poste enkele jaren geleden oppert dit als een mogelijkheid, maar het komt eerder als een grap over en het is duidelijk dat hij er zelf geen weet van heeft.
    https://www.youtube.com/watch?v=fuCQ8dnbVzA

    Nu ben ik geen fan van TPR, maar om nou te zeggen dat ze niet weten waar ze het over hebben gaat wellicht wat ver..

    Ik quoteer uit de reacties:

    spinningpeanut
    Has anyone just not screamed? Does it still launch if you don't scream? If a mute person rides it what's gonna happen?

    Theme Park Review
    It still does launch if you don't scream, but it takes longer. Apparently the louder you scream, the faster you go, but being that it's more of a "kids roller coaster" it didn't seem to make THAT much of a difference. Still, a fun, unique feature on a ride!


    ghostairsoft24
    +Theme Park Review is there actually a microphone or does the ride operator just hear them and launch them accordingly?


    Theme Park Review
    +ghostairsoft24 There is a microphone. 
    RCDB Bevestigd hetzelfde:

    https://rcdb.com/12038.htm

    Ik denk dus wel dat het klopt. Maar zoals TPR al aan geeft: Het verschil is echt wel klein.

  20. #20

    Re: Wat maakt een lancering tot een goede of slechte lancering?

    Dat het op rcdb staat maakt het allesbehalve overtuigender wat mij betreft. Het zou me niet verbazen mocht de achtbaan gewoon later beginnen lanceren als je later begint met/geen geluid te maken, maar echt lanceer-snelheidsverschil dmv enkele kinderstemmen/enkele mannenstemmen? Het lijkt me niet.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •