Ook lastig is dat je MOET stemmen in elke categorie. Ondanks dat je maar net één zoo bezocht hebt in het afgelopen jaar. Dus zeker voor de leken die gaan stemmen, die MOETEN dan op Europese dingen gaan stemmen die ze volstrekt niet kennen. Tjsa. Dan houdt het al snel op.

De manier hoe de awards in elkaar gezet zijn is niet logisch. Wat ik begrepen heb is dat elk park een achtbaan mocht nomineren. Plopsa nomineerde Heidi en WalibiNL nomineerde Lost Gravity. Hierdoor doen Goliath en Anubis dus al volstrekt niet mee in de awards.

In hoeverre je een dergelijk systeem serieus kunt nemen.. tsja..

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Belgiumcoasterfreak Bekijk Berichten
Mijn laatste reactie in het topic 'pretparkmemes' zegt genoeg over mijn idee betreffende deze 'awards'.

De laatste tijd is de exclusiviteit me dunkt enorm afgenomen. Elke so called fansite heeft er tegenwoordig wel eentje. En de media vlamt er zoals gewoonlijk weer op, onder de noemer 'de oscars onder de pretparken'... No offence, maar de enige awards die ik in deze branche nog serieus neem, zijn deze georganiseerd vanuit IAAPA zoals de 'Applause Award'. Dat is pas een eer.
Een award waar je als bezoeker ook lang niet altijd iets aan hebt. De Applause Award kan worden uitgereikt omdat een park iets speciaals gedaan heeft. Dat kan in principe volledig achter de schermen gebeurd zijn, waar je als bezoeker volstrekt niets van merkt.

"management, operations and creative accomplishments have inspired the industry with their foresight, originality and sound business development."
Daarnaast is de naam IAAPA wel aan de award gekoppeld, maar is het een fanclubje van enkele directeuren in de industrie die uiteindelijk bepaald wie de award krijgt. Dus toch wel behoorlijk gericht op persoonlijke mening van een vriendenclubje


Ik vind dan zoiets als een wood-coaster-poll, die rekening houdt met de ervaring van de stemmers, een stuk betrouwbaarder. Daar wordt ook niet zo'n enorme tam-tam rond gemaakt.