X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Bekijk Poll Resultaten: Wat komt er behalve F.L.Y. nog in Rookburgh?

Stemmers
23. Je mag niet op deze poll stemmen
  • Niets!

    2 8,70%
  • Nog een achtbaan!

    0 0%
  • Een darkride!

    9 39,13%
  • Een thrillride!

    7 30,43%
  • Een familiale attractie!

    11 47,83%
  • Eén of meerdere kinderattracties!

    5 21,74%
  • Een theater/showbuilding

    3 13,04%
Dit is een Meerkeuze Poll
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 23
  1. #1

    [Poll] Wat voor attractie komt er nog in Rookburgh?

    Een actueel discussiepunt: komt er een tweede attractie in Rookburgh naast de flying coaster en zoja, wat voor één? Ik heb de meest gangbare attractie-onderverdelingen gerangschikt in de poll, als ik iets over het hoofd zie dan kan je het altijd reageren. Zie je nog meerdere attracties bijkomen, dan kan je meerdere stemmen plaatsen.

  2. #2

    Re: [Poll] Wat voor attractie komt er nog in Rookburgh?

    Ik gok op de thrillride. Hoewel het dan weeral een uitbreiding voor dezelfde doelgroep zou zijn, gok ik dat dit echt wel is waar Phantasialand zijn pijlen het liefst op richt. Het hoeft niet per se een heel intense te zijn, ik denk een octopus - oh wat zou ik hier blij mij zijn!
    Een andere thrillride die me allesbehalve waarschijnlijk lijkt (integendeel), maar ik écht fantastisch zou vinden: een Jump 2! Op het exemplaar in Canada's Wonderland na uniek in de wereld, uit zichzelf al de juiste steampunk-look, een rit die er enorm angstaanjagend uitziet maar eigenlijk heel goed meevalt zonder in fun in te boeten: Totdat je bedenkt dat er waarschijnlijk allesbehalve plaats is voor zo'n monsterachtige constructie klinkt het als de perfecte opvulling van het themagebied. Een fototje voor degenen die de attractie niet kennen:



    Darkride lijkt me eigenlijk weinig waarschijnlijk, ik denk dat het park vind dat ze met MaC voorlopig genoeg moderne darkrides hebben.

  3. #3

    Re: [Poll] Wat voor attractie komt er nog in Rookburgh?

    Lastig... ik ben dan ook blij dat ik op meerdere zaken mocht stemmen. Mijn stem is gegaan naar een darkride, een familiale attractie en een theater/showbuilding.

    Ik heb even zitten twijfelen tussen een familiale attractie een theater, maar volgens mij kan Phantasialand er perfect in slagen om ze allebei in Rookburgh te openen. Een darkride (en dus familiale attractie) zou ik enorm graag zien verschijnen, maar als ik heel eerlijk ben lijkt de kans me eerder klein, hoewel Phantasialand nooit stopt met mij te verbazen... Indien niet zie ik ze nog wel met een andere familie-attractie komen.
    Coastercount: 611
    Live a life you will remember!

  4. #4

    Re: [Poll] Wat voor attractie komt er nog in Rookburgh?

    Het kan niet dat er alleen een achtbaan komt in dat gebied: dit moet klugheim gaan overtreffen in schaal en opzet. Dat lukt niet met één enkele attractie, hoe geniaal ze ook mag zijn. Bovendien kan het park zich zo'n 'plaatsverspilling' niet permitteren!

    Ik hoop zo hard op een darkride, maar ik vind het geen realistische verwachting: het park heeft het niet erg hoog op met dat attractietype en de mogelijke plaats is best beperkt. Het park snakt wat mij betreft wel naar een eigentijdse familieattractie waarbij je verwonderd om je heen kan kijken. Dus ik hoop dat ze op tijd inzien dat darkrides en rondritten écht geen dooie oubollige boel zijn zonder toekomst.

    Een échte thrillride voor het park is ook al geleden van 2007. Ze hebben met mystery castle en Talocan wel twee toppers in huis, maar een derde thrillride zou op zich niet misstaan in de mix. Dat lijkt mij wel één van de moeilijkste attractietypes om nieuwigheden voor te verzinnen van Phantasialandniveau. Een klassiek schommelschip of breakdance is al gauw te minnetjes. En zaken als sky-fly's en disco-coasters zijn zo dertien in een dozijn en lage capaciteit, dat je er al een serieuze truuk mee mag uithalen eer je het geloofwaardig verkocht krijgt aan phantasialand.

    Ik krijg bij dat park ook altijd wel wat idealistische fantasie, waarbij ik themazones en hun aanbod met elkaar ga vergelijken. Nu is dat bijvoorbeeld: hoera! Berlijn krijgt naast Maus ook eindelijk de thrillgebonden A-attractie die het verdient. Jandorie fantasyland heeft verhoudingsgewijs veel attracties! Zou er echt met geen mogelijkheid nog één of twee attracties kunnen toegevoegd worden aan de Afrika-zone? Waarom is China zo mooi, zo lekker en toch zo smaakloos en karig op vlak van attracties?

  5. #5

    Re: [Poll] Wat voor attractie komt er nog in Rookburgh?

    Ik heb gekozen voor een darkride, simpelweg omdat PHL het volgens mij echt wel kan om een klassedarkride neer te zetten. Daarnaast is een topdarkride iets wat ze te weinig hebben én schept dat mogelijkheden om andere, oudere darkrides, te verwijderen zonder de attractiebalans veel te veranderen. Geister Riksha en TotNH/HT zijn attracties waar PHL volgens mij al langer van af wil, maar om alomgekende redenen nog niet aan begonnen is. Met een extra darkride zou dit een stimulans kunnen zijn om ze toch te slopen

  6. #6

    Re: [Poll] Wat voor attractie komt er nog in Rookburgh?

    Met 2 banen in Klugheim en nog een nieuwe in Rookburgh, lijkt een 4e achtbaan me uitgesloten. Een darkride kan, zeker met phl's creativiteit, inderdaad onder de grond veel plaats hebben. Qua aanbod zou het me logischer lijken om een kinderattractie toe te voegen, maar ik weet nog niet echt of dat zou passen in het thema. Mijn huidige indruk van "Rookburgh" is toch nogal donker, en dan lijkt een kinderattractie me minder gepast en denk ik eerder aan een thrillride. Als ze echter meer het Jules Verne/steampunk thema achternagaan (zoals die aankondigingsborden in het park wel wat doen vermoeden) past een kinderattractie wel.

  7. #7

    Re: [Poll] Wat voor attractie komt er nog in Rookburgh?

    Ik koos voor een familiale attractie, en dacht daarbij aan iets dat een overzicht biedt over het hele park. Natuurlijk zijn er een aantal randbemerkingen / obstructies:

    1. Is PHL vanuit de lucht wel het bekijken waard? Het contrast met het wat-een-afwerking-ogen-tekort-effect op de begane grond, moet daar wel heel groot zijn, zeker bij gebrek aan een centraal meer of weelderige beplanting.

    2. Mag dit wel van de omwonenden? Als Google Street View al niet mag in de meeste delen van Germanië ... Ze hebben niet voor niets Mystery Castle als indoor gebouwd.

    3. Voor een reuzenrad is wellicht geen plaats, als is net deze attractiesoort aardig te steampunken

    4. Een steampunk-panoramatoren zal te veel doen denken aan wat er in EP staat.

  8. #8

    Re: [Poll] Wat voor attractie komt er nog in Rookburgh?

    Ik heb gekozen voor een Thrillride, een familie attractie en een kinderattractie.

    Als Familie attractie zie ik wel een bloemenmolen verschijnen in steampunk kleed dan. Ook een Apollo Sidecar zie ik er wel verschijnen ipv de bloemenmolen dan. Al zou ik een airboat van Huss ook wel leuk vinden, dat is zowat de nieuwe variant om de troika.

    Als kinderattractie hoop ik op een rondritje. Beetje zoals de konijntjes, want zoiets buiten Würmling Express hebben ze niet echt iets van dat soort.

    En als Thrill geen idee, een frisbee zou wel leuk zijn, een schommelende attractie hebben ze daar nog niet. Maar qua lawaai overlast en grote zie ik dat er niet passen.

  9. #9

    Re: [Poll] Wat voor attractie komt er nog in Rookburgh?

    Een Familie Attractie óf kinderattractie(s).

    PHL vind een goede mix in hun aanbod erg belangrijk. Na Black Mamba volgde meteen Talocan. Daarna hebben ze eigenlijk enkel in families en kinderen geïnvesteerd tot aan Taron, waarbij ook meteen rekening is gehouden met families door er Raik bij te zetten.

    Natuurlijk zou FLY nog steeds prima een familie-achtbaan kunnen zijn, ik ga er niet van uit dat het zo is. Een mooie familie-attractie zou dus niet heel gek zijn.

    kinderattractie heb ik ook aangevinkt als mogelijkheid. Maar met Wuze Town er vlak naast lijkt me dat een mindere kans te hebben. Voor kinderen kan het park eigenlijk moeilijk nog completer worden. Enkel een echte kiddy-coaster ontbreekt nog steeds, want daar voldoet Raik eigenlijk net niet aan.

  10. #10

    Re: [Poll] Wat voor attractie komt er nog in Rookburgh?

    Ik heb gestemd voor een darkride en een familiale attractie.

    Als darkride denk ik eerder iets duisterder, meer spookhuisachtig. Het zou perfect passen bij het donkere steampunkthema en bij het 'day' (FLY) en 'night' (nieuwe darkride) waarmee ze al uitpakten in hun communicatie. Als ze deze nieuwe darkride dan hebben, kunnen ze ook komaf maken met enerzijds Geister Rikscha, maar ook anderzijds met de Hollywood Tour. Beide vind ik niet voor kinderen geschikt, maar zijn wel een darkride die aan vervanging toe is. En zoals sommigen aanhalen, zijn deze rijp voor de sloop, maar wordt hier nog mee gewacht tot we weer in evenwicht zitten qua aanbod.

    Daarnaast koos ik dus ook voor een familiale attractie, al weet ik niet meteen in welke richting ik hierin moet denken. Hiervoor gok ik op een klassieker type, met mooie aankleding, waarin het hele gezin zich kan vermaken.

    Niets toevoegen lijkt me echt onbestaande, en een tweede achtbaan zie ik ook niet nog eens gebeuren na Klugheim. Een thrillride zou leuk zijn, maar dan is dit een gebied waar enkel de thrillseekers aan hun trekken zullen komen... dus ook niet meteen van toepassing volgens mij.

    De kinderattracties heb ik ook niet aangeduid, met het vrolijke Wuze Town er vlak naast, en omdat ik verwacht dat Rookburgh iets duister zal worden...

    Theater of showbuilding zie ik dan eerder in de toekomst verschijnen op de locatie waar nu Fantissima plaatsvindt.

  11. #11

    Re: [Poll] Wat voor attractie komt er nog in Rookburgh?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door simon Bekijk Berichten

    Theater of showbuilding zie ik dan eerder in de toekomst verschijnen op de locatie waar nu Fantissima plaatsvindt.
    Maar waar steken ze Fantassima dan in de tijd dat ze het huidige theater afbreken en het nieuwe showgebouw opbouwen?

  12. #12

    Re: [Poll] Wat voor attractie komt er nog in Rookburgh?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    Maar waar steken ze Fantassima dan in de tijd dat ze het huidige theater afbreken en het nieuwe showgebouw opbouwen?
    Ik vermoed dan even zonder show

  13. #13

    Re: [Poll] Wat voor attractie komt er nog in Rookburgh?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door simon Bekijk Berichten
    Ik vermoed dan even zonder show
    Zonder show? Volgens mij is die show een van de grote inkomstbronnen van PHL, en dus waarschijnlijk ook de reden waarom TotNH en HT nog niet verdwenen zijn, want ze hebben nog geen andere locatie voor een show.
    Ik vermoed echter niet dat PHL het nieuwe showgebouw 'in' het park gaat zetten, maar eerder in de toekomstige uitbreiding. Dus zou de eventuele darkride een vervanging kunnen zijn voor Geister Riksha, waarna ze de hoek rond Colorado en het theater daar kunnen aanpakken.

    Mocht de uitbreiding eindelijk doorgaan dan pas zie ik een optie om het hele gebied naast Wuzetown aan te pakken, ervoor lijkt me niet logisch en een serieuze financiële aderlating. En het zou veel praktischer zijn om Fantissima buiten het park te leggen.

  14. #14

    Re: [Poll] Wat voor attractie komt er nog in Rookburgh?

    Waarom zou Riksha moeten wijken? Die attractie beslaat toch niet zo veel bovengronds oppervlak. Riksha afbreken levert dus weinig ruimte op voor een totaal nieuwe attractie. Het grenst ook aan Colorado, een park-ingang en een hotel. Hier uitbreiden lijkt me dus niet zo evident. Maar toegegeven: ik ken de uitbreidingsplannen niet. Riksha is bovendien relatief laagdrempelig, heeft een hoge capaciteit en is weerbestendig. Dat heeft de slijtage toch enigszins afgeremd, al is het natuurlijk maar een oubollig ding in vergelijking met Maus.

    Wat ik meer kans toedicht in geval van een nieuwe darkride in Rookburgh: tijdelijk sluiten van Riksha en later een grote make-over uitvoeren. Of er dan te veel darkrides zullen zijn? Wie klaagde in 2011 en 2012 toen Maus, Silbermine, Riksha en HT tegelijk opereerden? Wie vond Symbolica de darkride teveel na Fata, Carnaval en Droomvlucht? Als ze goed gethemed zijn en onderling voldoende variëren, heb ik niets tegen die wildgroei van darkrides.

  15. #15

    Re: [Poll] Wat voor attractie komt er nog in Rookburgh?

    Ik vermoed ook dat TotNH en HT zo lang mogelijk blijven staan: het zijn twee enorme capaciteitsmonsters, de buren zijn vlakbij en het is het parkdeel dat aansluit op de eventuele uitbreiding. Hoe langer je daar je opties openhoudt, hoe beter. Het complex is ook vrij plaatsefficiënt en vormt geen obstakel voor het op niveau brengen van aangrenzende zones.

    In de buurt van Geister rikscha zijn er enkele problemen: Er staat een resthal van de zilvermijn, de wachtrij voor Colorado Adventure sluit niet aan op Mexico en heeft een hoog backstage gehalte en die zone van het park wordt verder niet gebruikt. China heeft slechts twee attracties én die zijn allebei ver onder het niveau dat Phantasialand tegenwoordig aanvaardbaar vindt. De centrale gang die China doorklieft haalt waarschijnlijk ook niet het thematisch niveau en anders dan bij HT en TotNH is dat een plaats waar iedereen passeert.

  16. #16

    Re: [Poll] Wat voor attractie komt er nog in Rookburgh?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Earlyspencer Bekijk Berichten
    Waarom zou Riksha moeten wijken? Die attractie beslaat toch niet zo veel bovengronds oppervlak. Riksha afbreken levert dus weinig ruimte op voor een totaal nieuwe attractie. Het grenst ook aan Colorado, een park-ingang en een hotel. Hier uitbreiden lijkt me dus niet zo evident. Maar toegegeven: ik ken de uitbreidingsplannen niet. Riksha is bovendien relatief laagdrempelig, heeft een hoge capaciteit en is weerbestendig. Dat heeft de slijtage toch enigszins afgeremd, al is het natuurlijk maar een oubollig ding in vergelijking met Maus.
    Ik zou toch graag zien dat ze Riskha wegruimen om daar iets nieuw te zetten. Weer een darkride, past daar perfect in die kelders. Wat er nu nog staat heeft echt wel zijn tijd gehad. Ik ga er ook maar heen als we even 5 minuutjes willen rusten, niet omdat er zoveel te genieten valt.

  17. #17

    Re: [Poll] Wat voor attractie komt er nog in Rookburgh?

    Naam:     1.png
Bekeken:  666
Groote:   1,35 MB

    Pas op hoor, die zone (rood) is nog best vrij groot, Ik denk dat Phantasialand daar nog wel iets deftig mee kan doen.
    En het gele deel wordt dan de nieuwe wachtrij voor Colorado, dat pleintje is daar toch maar verloren, en zo kunnen ze het beter invullen.
    I have to tell you, every day is a roller coaster.

  18. #18

    Re: [Poll] Wat voor attractie komt er nog in Rookburgh?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Earlyspencer Bekijk Berichten
    Waarom zou Riksha moeten wijken? Die attractie beslaat toch niet zo veel bovengronds oppervlak. Riksha afbreken levert dus weinig ruimte op voor een totaal nieuwe attractie. Het grenst ook aan Colorado, een park-ingang en een hotel. Hier uitbreiden lijkt me dus niet zo evident. Maar toegegeven: ik ken de uitbreidingsplannen niet. Riksha is bovendien relatief laagdrempelig, heeft een hoge capaciteit en is weerbestendig. Dat heeft de slijtage toch enigszins afgeremd, al is het natuurlijk maar een oubollig ding in vergelijking met Maus.
    Omdat die darkride totaal niet meer past in het PHL van de 21ste eeuw. Daarnaast omdat de attractie in een gebied ligt dat wel gemakkelijk te veranderen is, dat dat gebied niet efficiënt gebruikt wordt en onlogisch opgebouwd is (ingang Colorado Adventure ligt best bereikbaar via China). PHL moet ook niet heel veel ruimte hebben, ze willen gewoon hun park overal up-to-date brengen. Ok, dit laatste geldt ook voor TotNH en HT, maar die liggen in een stuk dat minder bezocht is en moeilijker aan te pakken én ze huisvesten een belangrijke extra inkomstenbron...
    Wat ik meer kans toedicht in geval van een nieuwe darkride in Rookburgh: tijdelijk sluiten van Riksha en later een grote make-over uitvoeren. Of er dan te veel darkrides zullen zijn? Wie klaagde in 2011 en 2012 toen Maus, Silbermine, Riksha en HT tegelijk opereerden? Wie vond Symbolica de darkride teveel na Fata, Carnaval en Droomvlucht? Als ze goed gethemed zijn en onderling voldoende variëren, heb ik niets tegen die wildgroei van darkrides.
    Voor mij mag Geister Riksha vervangen worden door een darkride, al denk ik zelf dat ze wel origineler uit de hoek kunnen komen in een stuk van het park dat geen last heeft van buren.

  19. #19

    Re: [Poll] Wat voor attractie komt er nog in Rookburgh?

    Ik gok op een darkride.

    Volgens mij heeft het park vooral nood aan één of meerdere moderne darkrides. Vooral omdat ze er momenteel 2 hebben die ik op termijn wel zie verdwijnen, en dan is het altijd handig als er al een vervanger staat vooraleer je een oude darkride sloopt.

    De kans lijkt me wel groot dat de darkride later zal openen dan de achtbaan. Een achtbaan én darkride van hoog niveau openen in één jaar lijkt me zelfs voor PHL te veel van het goede. Mij lijkt het echter wel mogelijk om de plaats al te voorzien (voornamelijk ondergronds), en dan nadien verder uit te werken. Of is dat onrealistisch?

  20. #20

    Re: [Poll] Wat voor attractie komt er nog in Rookburgh?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door siroccofreakske Bekijk Berichten
    Ik gok op een darkride.

    Volgens mij heeft het park vooral nood aan één of meerdere moderne darkrides. Vooral omdat ze er momenteel 2 hebben die ik op termijn wel zie verdwijnen, en dan is het altijd handig als er al een vervanger staat vooraleer je een oude darkride sloopt.

    De kans lijkt me wel groot dat de darkride later zal openen dan de achtbaan. Een achtbaan én darkride van hoog niveau openen in één jaar lijkt me zelfs voor PHL te veel van het goede. Mij lijkt het echter wel mogelijk om de plaats al te voorzien (voornamelijk ondergronds), en dan nadien verder uit te werken. Of is dat onrealistisch?
    Goh, lijkt me eerder moeilijk om dan alles daar geleverd te krijgen zonder te opvallend te werk te gaan of bezoekers te storen. Op een werf heb je nu eenmaal meer speelruimte om te manouvreren. Met Taron en Raik hebben ze ook bewezen dat ze het in één keer kunnen openen, dus gok ik hier op een soortgelijk scenario.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •