X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 3 van de 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 41 tot 60 van de 73
  1. #41

    Re: [Parc Astérix] 2017 - Pégase Express

    Ik dacht ook eerst dat het iets van sensoren was, maar dat zou zoals Joran al zei nogal raar zijn om zo'n grote flappen aan de zijkant van de baan te hangen als die kleine groene bakjes bestaan

    Het doet me enorm hard denken aan de voormalige Dongo's Race, die had net voor de laatste bocht ook twee zulke flappen aan beide kanten van de baan.



    Foto: uit YouTubevideo van © Xtremerides.nl
    Staff Pretparken.be en Brakesection Magazine

  2. #42

    Re: [Parc Astérix] 2017 - Pégase Express

    Hahaha, nu ben ik nog nieuwsgieriger. Wat is dit toch? Deze zien er ook totaal anders uit dan die van bij Pegase...
    Je vois la vie en des biscuits.

  3. #43

    Re: [Parc Astérix] 2017 - Pégase Express

    Geen idee wat die dingen zijn, maar ik zou ook eerder geneigd zijn om een soort sensor te zeggen, maar heb werkelijk geen idee.

    Omtrent de afwerking met de tempel van Medusa, dit zal zeker en vast nog in orde gebracht worden in de komende maanden. Ik denk ook dat het gewoon wegens tijdsdruk nog niet gelukt is om dit af te werken zoals op de concepts, maar Parc Astérix kennende wordt dit zeker en vast het pareltje dat getekend staat op de concept arts.

    En de nabijheid van de parking zullen ze ook wel nog aanpakken door meer beplanting te plaatsen ofwel de parking wat te verkleinen. Met de opening van een tweede hotel volgend jaar zal daar wel een extra parking ingecalculeerd zijn en kunnen ze volgens mij een stukje parking wegnemen naast Pégase Express en deze dan ook beplanten.

  4. #44

    Re: [Parc Astérix] 2017 - Pégase Express

    En de baan is officieel open!



    ► Nu ook wat meer leesvoer in ons artikel: http://pretparken.be/NL/article/1791...ieel%20geopend
    Laatst gewijzigd door yelle8; 12-06-17 om 15:28.
    Staff Pretparken.be en Brakesection Magazine

  5. #45

    Re: [Parc Astérix] 2017 - Pégase Express

    En voor de mensen die dachten dat die Medusa-hal geen effecten meer ging krijgen:

    Edit: De buitenkant is ook aangepakt, enkel de achterkant heeft geen decoratie blijkbaar.

    (Spoiler wel, en een bijzonder slechte geluidskwaliteit)

    Je vois la vie en des biscuits.

  6. #46

    Re: [Parc Astérix] 2017 - Pégase Express

    - Qua rit kan ik nog niet oordelen, maar dat ziet er toch behoorlijk leuk uit voor een family coaster. Vooral het stuk achteruit en de twee kleine lanceringen lijken mij erg leuk.

    - De tempel van Medusa ziet er inderdaad stukken beter uit. De projecties zijn best mooi en het gehoopte effect is er nu wel. Enkel het dak is iets minder mooi afgewerkt.

    - De rest van het thema tijdens de rit vind ik daarentegen nog altijd tegenvallen. Om het mooi te krijgen gaan ze toch nog enkele werken mogen doorvoeren, aan de parking maar vooral bij de wissel aan de eerste lifthill.
    Coastercount: 611
    Live a life you will remember!

  7. #47

    Re: [Parc Astérix] 2017 - Pégase Express

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nathan G Bekijk Berichten
    - De tempel van Medusa ziet er inderdaad stukken beter uit. De projecties zijn best mooi en het gehoopte effect is er nu wel. Enkel het dak is iets minder mooi afgewerkt.
    Dat dak in de tempel bedoel je dan zeker. Mja, op zich, met wat witte doeken die zo in boogjes ophangen ofzo/ (Of zwart, whatever).

    Wie weet doen ze dat ook nog eens. Al denk ik van niet eigenlijk.
    Je vois la vie en des biscuits.

  8. #48

    Re: [Parc Astérix] 2017 - Pégase Express

    Die flappen langs de Dongo's Race waren nodig voor het manuele remsysteem dat de baan toen had. De operator moest beginnen remmen op het moment dat het eerste karretje langs die flappen passeerden. Het was dus een puur visueel hulpmiddel voor een inmiddels verouderd systeem.

    Die dingen langs de Pégase Express dienen dus duidelijk een ander doel. Het versterkt wel mijn vermoeden dat het een of andere sensor is voor bv. afstandsbepaling tussen treinen.

  9. #49

    Re: [Parc Astérix] 2017 - Pégase Express

    Zou inderdaad goed kunnen voor de wissels, alsook misschien om de effecten in de tempel te triggeren?

  10. #50

    Re: [Parc Astérix] 2017 - Pégase Express

    Daar gebruikt men toch gewone sensoren voor zou ik denken... Ik vind de uitleg van Starsplash nog steeds de beste die ik al gelezen heb hier.

  11. #51

    Re: [Parc Astérix] 2017 - Pégase Express

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ignace Bekijk Berichten
    Daar gebruikt men toch gewone sensoren voor zou ik denken... Ik vind de uitleg van Starsplash nog steeds de beste die ik al gelezen heb hier.
    Inderdaad, en het meest realistische. But still, we need confirmation. ;D
    Je vois la vie en des biscuits.

  12. #52

    Re: [Parc Astérix] 2017 - Pégase Express

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joran Bekijk Berichten
    Inderdaad, en het meest realistische. But still, we need confirmation. ;D
    Ik heb ondertussen contact opgenomen met Gerstlauer en Parc Astérix. Ik laat jullie weten als ik antwoord heb!
    Staff Pretparken.be en Brakesection Magazine

  13. #53

    Re: [Parc Astérix] 2017 - Pégase Express

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door yelle8 Bekijk Berichten
    Ik heb ondertussen contact opgenomen met Gerstlauer en Parc Astérix. Ik laat jullie weten als ik antwoord heb!
    Yeah! Held die je bent. Nu al massive kuddo's.
    Je vois la vie en des biscuits.

  14. #54

    Re: [Parc Astérix] 2017 - Pégase Express

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joran Bekijk Berichten
    Inderdaad, en het meest realistische. But still, we need confirmation. ;D
    Ik heb vorig jaar stiekem bij de Green Hornet in Motiongate (toen dat park nog niet open was) van dichtbij naar staan kijken met dezelfde vraag in mijn hoofd Het zijn geen sensoren, en er komt geen kabel of niks vanaf... Bij die baan staat er zo een lelijk gedrocht een paar meter voor elke brake zone (met catwalk en leuning), ook goed te zien op de foto's van RCDB. Gezien TUV vrij "zeikerig" is over dat soort dingen (lichaamsdelen die je kan uitsteken en iets kunnen raken) gokte ik dat het daarvoor wel waarschijnlijk zal zijn... Ofja "zeikerig", safety first uiteraard

  15. #55

    Re: [Parc Astérix] 2017 - Pégase Express

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Starsplash Bekijk Berichten
    Ik heb vorig jaar stiekem bij de Green Hornet in Motiongate (toen dat park nog niet open was) van dichtbij naar staan kijken met dezelfde vraag in mijn hoofd Het zijn geen sensoren, en er komt geen kabel of niks vanaf... Bij die baan staat er zo een lelijk gedrocht een paar meter voor elke brake zone (met catwalk en leuning), ook goed te zien op de foto's van RCDB. Gezien TUV vrij "zeikerig" is over dat soort dingen (lichaamsdelen die je kan uitsteken en iets kunnen raken) gokte ik dat het daarvoor wel waarschijnlijk zal zijn... Ofja "zeikerig", safety first uiteraard
    Maar dan begrijp ik niet waarom zoiets niet voor de lifthill wordt gezet. En sowieso wordt er toch voor gezorgd dat je als bezoeker niets kan aanraken (de pull-throug test)? Dus dan is dit toch nutteloos?

  16. #56

    Re: [Parc Astérix] 2017 - Pégase Express

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Michielsken Bekijk Berichten
    Maar dan begrijp ik niet waarom zoiets niet voor de lifthill wordt gezet. En sowieso wordt er toch voor gezorgd dat je als bezoeker niets kan aanraken (de pull-throug test)? Dus dan is dit toch nutteloos?
    Voor de lifthill is de snelheid meestal (gecontroleer) laag, hetzelfde verhaal bij het station. Het vrije ruimte profiel is vooral in de "gravity" gedeeltes waar de snelheid hoogt ligt, maar bij de block/brake zones waar zich de nodige componenten in en rond de baan zitten kun je soms wel dingen raken.
    Maar goed, dat is mijn idee en gok... dat hoeft natuurlijk niet de waarheid te zijn.

  17. #57

    Re: [Parc Astérix] 2017 - Pégase Express

    Net antwoord gekregen van het park zelf:

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Parc Astérix
    Hello Yelle, there is this attachment for people don't pull their arms out of the attraction. Have a nice day!
    Het dient dus inderdaad zodat mensen hun armen binnen boord houden voor aankomende objecten die in het bereik liggen van de bezoekers. Al vind ik dan wel dat die dingen erg laag staan, het lijkt of ze niet eens hoger komen dan de trein?
    Staff Pretparken.be en Brakesection Magazine

  18. #58

    Re: [Parc Astérix] 2017 - Pégase Express

    Aha, bevestiging door het park. Het mysterie is opgelost!

    Op naar het volgende mysterie.

    Naam:     index.jpg
Bekeken:  688
Groote:   14,9 KB
    Je vois la vie en des biscuits.

  19. #59

    Re: [Parc Astérix] 2017 - Pégase Express

    Mysterie opgelost! Is wel een ietwat vreemdsoortige constructie, maar goed, als het zijn doel bereikt is het ok zeker

  20. #60

    Re: [Parc Astérix] 2017 - Pégase Express

    Leuk om op te merken dat de attractie nog niet "volledig klaar" is. Extra theming in de wachtrij:






    Bron: Facebook AlpinaCoaster

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •