X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 4 van de 8 EersteEerste ... 23456 ... LaatsteLaatste
Resultaten 61 tot 80 van de 156

Onderwerp: Brand Europa-Park

  1. #61

    Re: Brand Europa-Park

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joran Bekijk Berichten
    Ik ga ook eerlijk zijn hier, ik vind het ook maar een beetje overdreven hoor. Oké, t'is flink balen voor EP dat ze een stuk kwijt zijn, maar om daar een zwarte band voor op de site te zetten? Beetje much, nee?
    Dat was ook wel mijn gedacht. Voor de verongelukte bouw-lieden van Symbolica en Arthur (dàt was mogelijk de zwartste dag van EP!) was er bij mijn weten geen banner. Ultra-cynisch zou ik kunnen opmerken dat er toen geen attracties te betreuren vielen, maar ik wil de polemiek hier niet op de spits drijven. De rouwband is ongetwijfeld oprecht bedoeld als blijk van teleurstelling en medeleven, gevoelens die we allemaal wel genegen zijn op dit moment. Een gevoel dat ik ook wel wil delen is opluchting ... dat er vermoedelijk geen kwaad opzet in het spel is.

    Qua brandbare materialen: ik heb nog op car-ferries gewerkt, waar elk personeelslid, zelfs de hulp van de barman, eerst een veiligheidsopleiding krijgt. Er werd me toen gezegd dat alle materialen zoals tapijten uit brandvertragende stoffen bestaan. En de sprinklers traden liever een keer te veel dan eens te weinig in werking. Zou het kunnen dat men iets zuiniger met dergelijke materialen omspringt in opslagruimtes dan in publieke ruimtes? Natuurlijk is dat een voorbarige bedenking.

    Die filmbeelden in de Panoramatoren ... bij de eerste blik zou je mogelijk denken "sinds wanneer is daar een stuntshow aan de gang?" en dan 360° later die inferno! Ik zou me niet meer veilig voelen op de toren, al hoor ik weinig paniek. Maar misschien dringt dat op het moment en ter plaatse niet zo snel door.

  2. #62

    Re: Brand Europa-Park

    Pretparken.be schreef een uitgebreid artikel over Piraten in Batavia; geschiedenis, uitleg bij de verschillende scene's, anekdotes... Zeker de moeite waard om eens te lezen, zeker ook voor degenen die de attractie niet echt kenden.

    klik hier.

  3. #63

    Re: Brand Europa-Park

    Wat beeldmateriaal en (Duits) leesvoer: http://www.badische-zeitung.de/nach-...sonntag-normal

    Kennelijk zou een woordvoerder al gemeld hebben dat Fjord Rafting zo snel mogelijk terug in werking gesteld zal worden. Toch nog een beetje goed nieuws dus. Ik vraag mij dan vooral af: bye bye tunnel? En wat met één van de golfmachines die in dat gebouw stond? Zal wel snel duidelijk worden denk ik.

  4. #64
    borisvdd
    Guest

    Re: Brand Europa-Park

    Ik vond dat eigenlijk maar een saaie darkride. Een soort van Disney-rip off die wel heel erg vergezocht in het Nederlandse parkdeel geplaatst werd. Misschien kunnen ze er nu een Belgisch deel van maken, en dan een darkride in Congo bij plaatsen. En een lekker frietkraam!

  5. #65

    Re: Brand Europa-Park

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door borisvdd Bekijk Berichten
    ... een ... darkride die wel heel erg vergezocht in het Nederlandse parkdeel geplaatst werd.
    In dit geknipt citaat kan me ook vinden. voor wensen en speculaties is een extra topic aangemaakt: http://board.pretparken.be/showthrea...5337#post15337

  6. #66

    Re: Brand Europa-Park

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door borisvdd Bekijk Berichten
    Ik vond dat eigenlijk maar een saaie darkride. Een soort van Disney-rip off die wel heel erg vergezocht in het Nederlandse parkdeel geplaatst werd. Misschien kunnen ze er nu een Belgisch deel van maken, en dan een darkride in Congo bij plaatsen. En een lekker frietkraam!
    De enige overeenkomst was nogthans het thema piraten. Die van Disney speelde zich letterlijk aan de andere kant van de wereld af.

    En ja, de link met Nederland is wat ver gezocht, maar past nog enigszins binnen het VOC en WIC verleden van het land. Je hebt in hetzelfde themagebied echer ook nog de Rode Baron (Duits) en Peter Pan (Brits) staan. Daarvan is er zelfs geen ver gezochte link met het land te vinden.

    Nederland is niet echt een boeiend land om een thema van te maken. Dus dat ze dan de link naar de VOC gelegd hebben vind ik niet slecht. Wellicht bij een nieuwe versie het inschepen in Nederland er nog bij verwerken om het verhaal wat mooier rond te maken?

  7. #67

    Re: Brand Europa-Park

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    En ja, de link met Nederland is wat ver gezocht, maar past nog enigszins binnen het VOC en WIC verleden van het land. Je hebt in hetzelfde themagebied echer ook nog de Rode Baron (Duits) en Peter Pan (Brits) staan. Daarvan is er zelfs geen ver gezochte link met het land te vinden.
    Peter Pan noemt tegenwoordig de Vliegende Hollander. De Rode Baron was uiteraard een Duitser, maar toch heeft deze attractie een link met Nederland. De gevechtsvliegtuigen waarin de Rode Baron (en de meeste Duitse piloten van WO1 ) in vochten waren Fokkers, een Nederlands vliegtuigmerk. Ietwat vreemd dat deze Duitse oorlogsheld hier - en ook in andere landen - een attractie heeft, maar ontoepasselijk is het niet als je bedenkt dat al die vliegtuigjes eigenlijk gebaseerd zijn op een zeer gekend Nederlands product....

  8. #68

    Re: Brand Europa-Park

    Het is waarschijnlijk een geluk dat de brand ontstaan is in het nabijgelegen servicegebouw en niet in de attractie zelf. Zo hadden ze waarschijnlijk net tijd genoeg om de attractie te ontruimen en te voorkomen dat er gewonden of slachtoffers zijn gevallen.

    Het is logisch dat ze Fjord Rafting zo snel mogelijk willen heropenen. Waarschijnlijk met een iets minder mooi decor, maar het is een publiekstrekker, zeker in de zomermaanden, die ze moeilijk kunnen missen. Ik gok dat ze PiB niet zullen herbouwen, maar van de vrijgekomen ruimte zullen gebruikmaken voor een toekomstige uitbreiding.

    Wat de uitslaande brand betreft, is een van de waarschijnlijke oorzaken dat we over een relatief laag gebouw met grote oppervlakte, plat dak en veel brandbare constructies (hout, stof, ...) spreken. Warmte ontwikkelt daarin heel snel en kan moeilijk weg. Ik kan niet afleiden van de luchtbeelden of er een RWA (Rook- en warmteafvoerinstallatie) aanwezig is. Indien niet, dan zou je sprinklers verwachten in zo'n hal, maar de vraag is of dat ooit is gebouwd/toegevoegd geweest. Ik vermoed dat, gezien de media-aandacht, we over deze technische aspecten later wel nog meer informatie zullen ontvangen.

    Een pluim voor de heel puike en professionele communicatie & aanpak van EP. Had ik wel verwacht van hen, maar desondanks knap. Vanmorgen stonden in het park professionele aankondigingsborden, en ze waren op 9u open, dat vind ik toch sterk na zo'n hectische avond.

  9. #69

    Re: Brand Europa-Park

    Overzicht:


    Foto: Europa-Park Fans page
    Staff Pretparken.be en Brakesection Magazine

  10. #70

    Re: Brand Europa-Park

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door yelle8 Bekijk Berichten
    Overzicht:


    Foto: Europa-Park Fans page
    De fontein waar Punisher al eerder op doelde lijkt onbeschadigd. Niet gek, het is van steen. Het kunstwerk errond/ernaast daarentegen...

  11. #71

    Re: Brand Europa-Park

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ignace Bekijk Berichten
    De fontein waar Punisher al eerder op doelde lijkt onbeschadigd. Niet gek, het is van steen. Het kunstwerk errond/ernaast daarentegen...
    Dat viel mij als eerste ook op bij die foto, het kunstwerk is het stenen gedeelte in het midden. Trouwens de 2 torens zien er ook nog wel redelijk uit, interieur zal wel volledig weg zijn, maar het stenen gedeelte is mss nog te redden.

  12. #72

    Re: Brand Europa-Park

    Op Facebook las ik een reactie van een bezoeker die meegaf dat de attractie PIB gisteren tijdens de brand "toevallig" buiten bedrijf was (met alle insinuaties vandien).


    Stel dat de attractie gisteren tijdens de brand niet in bedrijf was en de brand niets te maken had met het technisch probleem van de attractie, dan is het park (met veel geluk en toeval) aan véél erger ontsnapt (gezien de snelle ontwikkeling van de brand...).

    Laat duidelijk zijn dat ik niet wil geloven dat een park als EP opzettelijk brand zou stichten. Ik wil alleen maar meegeven dat een evacuatie wel heel anders had kunnen verlopen...

  13. #73

    Re: Brand Europa-Park

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Waliboy Bekijk Berichten
    Op Facebook las ik een reactie van een bezoeker die meegaf dat de attractie PIB gisteren tijdens de brand "toevallig" buiten bedrijf was (met alle insinuaties vandien).


    Stel dat de attractie gisteren tijdens de brand niet in bedrijf was en de brand niets te maken had met het technisch probleem van de attractie, dan is het park (met veel geluk en toeval) aan véél erger ontsnapt (gezien de snelle ontwikkeling van de brand...).

    Laat duidelijk zijn dat ik niet wil geloven dat een park als EP opzettelijk brand zou stichten. Ik wil alleen maar meegeven dat een evacuatie wel heel anders had kunnen verlopen...
    Ik denk dat dat al vrij snel kan ontkracht worden, want op deze website is te zien dat de wachttijd tot 18u20 op 1 minuut staat, daarna houden de records op door de spijtige reden.

    https://queue-times.com/parks/51/rides/5617

    Nog een mooie post vanuit Blackpool:

    Laatst gewijzigd door yelle8; 27-05-18 om 22:11.
    Staff Pretparken.be en Brakesection Magazine

  14. #74

    Re: Brand Europa-Park

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Waliboy Bekijk Berichten
    Op Facebook las ik een reactie van een bezoeker die meegaf dat de attractie PIB gisteren tijdens de brand "toevallig" buiten bedrijf was (met alle insinuaties vandien).


    Stel dat de attractie gisteren tijdens de brand niet in bedrijf was en de brand niets te maken had met het technisch probleem van de attractie, dan is het park (met veel geluk en toeval) aan véél erger ontsnapt (gezien de snelle ontwikkeling van de brand...).

    Laat duidelijk zijn dat ik niet wil geloven dat een park als EP opzettelijk brand zou stichten. Ik wil alleen maar meegeven dat een evacuatie wel heel anders had kunnen verlopen...
    Ik heb ergens gelezen, op een Duitse site dat de brand gestart is in het technisch magazijn, en dat ze voor veiligheidsreden toen al besloten hadden om piraten en fjord te evacueren. Gelukkig maar.

  15. #75

    Re: Brand Europa-Park

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door punisher Bekijk Berichten
    Ik heb ergens gelezen, op een Duitse site dat de brand gestart is in het technisch magazijn, en dat ze voor veiligheidsreden toen al besloten hadden om piraten en fjord te evacueren. Gelukkig maar.
    Klopt, is ook duidelijk te zien op die video vanuit de uitkijktoren.
    Staff Pretparken.be en Brakesection Magazine

  16. #76

    Re: Brand Europa-Park

    zo'n park heeft, net als alle evenementen en locaties waar veel volk samenkomt, erg gedetailleerde veiligheids- en ontruimingsplannen. Ik ben dan ook opgelucht dat deze feilloos hebben gewerkt, en er geen gewonden of slachtoffers zijn gevallen. Zeker gelet op de snelheid waarbij zo'n brand tekeer gaat. Het ene is een steeds een gevolg van het andere. Bemerk ook op de foto's dat de dakbekleding van de grote loods volledig weg, terwijl de dragende structuur er nogsteeds staat. Ook de materiaalkeuze en compartimentering maken dat je zo'n problemen kunt beperken tot een bepaalde zone en de brand niet overslaat op het hele park. Veiligheids- en ontruimingsplannen zijn hierop afgestemd. Het bewijs dat de Duitse gründlichkeit geen loos begrip is...

  17. #77

    Re: Brand Europa-Park

    Volgens een woordvoerder loopt de schade door de brand op tot een tweecijferig miljoenenbedrag. Over de heropbouw kan men nog niet veel zeggen gezien het forensisch onderzoek nog loopt. Verder kwam er nog een foto naar buiten van een animatronic van PIB:

    ► Alle info: https://bit.ly/2sdCUe7

    Staff Pretparken.be en Brakesection Magazine

  18. #78

    Re: Brand Europa-Park

    Dit weekend zat ik in Frankrijk en het was toch even verschieten toen ik het nieuws zag binnen sijpelen. Zoiets wens je niemand toe, aiaiai... Maar wat is gebeurd is gebeurd, en EP zijnde zou ik het als een kans zien om er sterker uit te komen. Scandinavië in eer herstellen en opknappen naar de moderne themingstandaarden, en misschien Nederland eruit gooien om iets heel nieuws (en beter) in de plaats te zetten?!

    Piraten in Batavia is voor mij geen gemis, ik ga niet gaan rouwen dat die weg is. De manier waarop is natuurlijk zeer onfortuinlijk... Maar die darkride vond ik vrij verouderd en niet echt de moeite.

  19. #79

    Re: Brand Europa-Park

    Niet als misplaatst leedvermaak op te vatten, maar ... die afgebrande animatronic zouden Thorpe en consoorten nog als theming durven gebruiken.

  20. #80
    borisvdd
    Guest

    Re: Brand Europa-Park

    Thorpe zou er gewoon een Halloween-walkthrough-attractie van maken.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •