Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joran Bekijk Berichten
Ik ga ook eerlijk zijn hier, ik vind het ook maar een beetje overdreven hoor. Oké, t'is flink balen voor EP dat ze een stuk kwijt zijn, maar om daar een zwarte band voor op de site te zetten? Beetje much, nee?
Dat was ook wel mijn gedacht. Voor de verongelukte bouw-lieden van Symbolica en Arthur (dàt was mogelijk de zwartste dag van EP!) was er bij mijn weten geen banner. Ultra-cynisch zou ik kunnen opmerken dat er toen geen attracties te betreuren vielen, maar ik wil de polemiek hier niet op de spits drijven. De rouwband is ongetwijfeld oprecht bedoeld als blijk van teleurstelling en medeleven, gevoelens die we allemaal wel genegen zijn op dit moment. Een gevoel dat ik ook wel wil delen is opluchting ... dat er vermoedelijk geen kwaad opzet in het spel is.

Qua brandbare materialen: ik heb nog op car-ferries gewerkt, waar elk personeelslid, zelfs de hulp van de barman, eerst een veiligheidsopleiding krijgt. Er werd me toen gezegd dat alle materialen zoals tapijten uit brandvertragende stoffen bestaan. En de sprinklers traden liever een keer te veel dan eens te weinig in werking. Zou het kunnen dat men iets zuiniger met dergelijke materialen omspringt in opslagruimtes dan in publieke ruimtes? Natuurlijk is dat een voorbarige bedenking.

Die filmbeelden in de Panoramatoren ... bij de eerste blik zou je mogelijk denken "sinds wanneer is daar een stuntshow aan de gang?" en dan 360° later die inferno! Ik zou me niet meer veilig voelen op de toren, al hoor ik weinig paniek. Maar misschien dringt dat op het moment en ter plaatse niet zo snel door.