X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Resultaten 1 tot 20 van de 156

Onderwerp: Brand Europa-Park

Draadweergave

Vorig Bericht Vorig Bericht   Volgend Bericht Volgend Bericht
  1. #11

    Re: Brand Europa-Park

    Haha clash der cuturen op een pretparken-forum!

    De Vlaamsche primitieven zoals Van Eyck situeren zich helemaal op het einde van de Middeleeuwen en zijn daarom niet zo representatief voor de Dark Ages.
    Hetzelfde geldt voor het herbouwde centrum van Brugge, dat vooral bij gebrek aan industrialisatie van de sloop gespaard bleef. Al kan ik iedereen een bezoekje aan Historium Brugge aanraden.

    Het meest typisch Middeleeuws uit België en bepalend voor de wereldgeschiedenis lijkt me het Fort van Bouillon. Wiedes dat je in de huidige geopolitieke context een kruis mag maken over het thema kruistochten in een pretpark.

    Wie van de forumleden heeft al eens paling gegeten? Met dat gerecht ga je weinig gezinnen lokken. Mosselen uit NL als Vlaamsch gerecht zou wel mooi passen in een BeNeLux-zone, maar uit het bericht van Herr Mack maak ik op dat het ginds bij die Niederlände zal blijven. Het meest Belgische aspect met pretpark-potentieel lijkt me inderdaad chocolade. Maar een bestaand contract met een andere (Duitse?) producent en een chocolade-darkride in een ander Duits park, vormen belemmeringen.

    Belgische strips zijn dan weer IP-gebonden. Bier? NL exporteert meer bier dan België: https://atlas.media.mit.edu/nl/profile/hs92/2203/ . Streekbieren zijn te eh ... streekgebonden om een grote groep leken aan te spreken. Rembrandt & Van Gogh lijken me wereldwijd bekender dan alle Belgische schilders samen. Niet terecht volgens mij, maar face it, Nederland kan zichzelf veel beter verkopen dan het bescheiden en kunstmatig samengestelde België. En nogmaals: frieten zijn mogelijk het enige gerecht dat je werkelijk in elk pretpark ter wereld kan vinden. En het gros van de Aardlingen beschouwt ze als Frans, wat mogelijk nog kan kloppen ook, afhankelijk van de interpretatie.

    Nous sommes quand-mêmes tous des européens (Arno)
    Laatst gewijzigd door Earlyspencer; 01-06-18 om 20:42.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •