X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 8 van de 8 EersteEerste ... 678
Resultaten 141 tot 156 van de 156

Onderwerp: Brand Europa-Park

  1. #141

    Re: Brand Europa-Park

    Er zijn doeken met tekeningen van bergen langs het afgebrande gebied geplaatst:

    Staff Pretparken.be en Brakesection Magazine

  2. #142

    Re: Brand Europa-Park

    Mooie oplossing en knap dat ze het zo snel aangepakt hebben.

  3. #143

    Re: Brand Europa-Park

    Sinds vandaag zijn ook de groene doeken vervangen.

    Naam:     35049656_1919757518043492_7360554904223481856_o.jpg
Bekeken:  1817
Groote:   142,2 KB
    Naam:     35087345_1919757621376815_4038196846621884416_o.jpg
Bekeken:  1784
Groote:   160,1 KB
    Naam:     35135038_1919757571376820_6167054475589582848_o.jpg
Bekeken:  1742
Groote:   169,3 KB

    Bron: Europapark fans Benelux
    Coastercount: 958 coasters.
    Proud staffmember of RollercoasterFriends & Brakesection Magazine

  4. #144

    Re: Brand Europa-Park

    Toch wel een park om wow tegen te zeggen.

    Een vraagje: weet iemand hoe PHL dit aangepakt heeft? (of was dat meer buiten het zicht?

  5. #145

    Re: Brand Europa-Park

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Zeuske83 Bekijk Berichten
    Toch wel een park om wow tegen te zeggen.

    Een vraagje: weet iemand hoe PHL dit aangepakt heeft? (of was dat meer buiten het zicht?
    bij PHL lag het juist nog veel meer in het zicht. Daar hadden ze binnen no-time alle restanten van de brand en de attractie volledig weg geruimd (ik kan alleen nergens meer vinden hoe lang dat geduurd heeft, maar erg lang was het niet). Daarna heeft het een tijdje als braak terrein erbij gelegen. Minder dan een jaar later opende River Quest.

    EP heeft die blauwe doeken rond gebouwen zitten, echter stond er in PHL niets meer recht om doeken aan te hangen. Gezien het gebied in het Wilde Westen thema lag, was er een houten schutting rond getimmerd. Hier en daar met een kraampje of zelfs wat beplanting er voor. Als je op een hogere heuvel stond, kon je wel nog de brakke aarde zien. Zie onderstaande foto die van bovenaf China Town is genomen. De rotsen die je helemaal rechts nog net ziet horen bij Mystery Castle:



    Moeilijk om er veel meer van te vinden. Toen was Social Media nog niet zo groot dus veel foto's waren er niet online en het verspreidde zich ook niet zo snel als nu. Een paar doeken printen was toen onbetaalbaar, terwijl EP daar nu gewoon zelf de apparatuur voor heeft. (PHL Volgens mij nog niet, maar ze gebruiken dezelfde methode nu wel om de bouwput van FLY af te dichten).

    Phantasialand heeft echter ook een grote fout gemaakt. River quest is té snel gezet. Het plannen van een dergelijk project kost normaal 3-5 jaar en dan volgt de bouw nog. PHL had op een jaar tijd een attractie staan, met als gevolgd dat de theming vergelijkbaar was met een parkeergarage en het nu nog steeds veel geld kost om het ding qua thema passend te krijgen (want de werken aan RQ zijn nog niet klaar). Daarmee dat ik hoop dat EP zich de tijd laat en vooral niet te snel met een nieuwe attractie op de proppen komt.

  6. #146

    Re: Brand Europa-Park

    Bedankt voor de info en de foto. Ik was daar benieuwd naar.

    Toch knap van PHL dat ze, na een jaar, een nieuwe onafgewerkte attractie openden. Ok RQ is niet afgewerkt zoals de rest van park maar ze zijn eraan bezig.

    En natuurlijk een project duurt lang (zeker als de oppervlakte ziet waar PiB stond). maar in EP hebben ze, denk ik, geen haast. In PHL hadden ze dat wel... denk ik

    Nogiets wat ik me afvraag:

    Zou EP de toekomstplannen wijzigingen?
    Laatst gewijzigd door Zeuske83; 12-06-18 om 18:12.

  7. #147

    Re: Brand Europa-Park

    Dat is natuurlijk de hamvraag. Ik vermoedt het niet eigenlijk. Het zwembad is al in aanbouw. Project 2021 loopt waarschijnlijk achter de schermen ook al (kans dat de productie in de fabriek al begonnen is).

    Financieel is er ook geen reden om iets uit te stellen. EP heeft al bekend gemaakt dat ze financieel volledig gedekt zijn door de verzekering. (was ook bij PHL zo, die hebben toen Wuze Town, RQ en FJP in één jaar geopend - wat ook niet heel slim was, ivm marketing). EP kan prima een vervanger van PiB realiseren tussen zwembad en project 2021 in. Bedenk ook dat ze - naast dat ze financieel volledig gedekt zijn - ook zelf de fabricage in huis hebben van ritsysteem, media en delen van de theming. Enkel het bedrijf dat de rest van de theming maakt moet net de capaciteit hebben.

  8. #148

    Re: Brand Europa-Park

    Zeer interessante vragen allemaal, maar ik denk ook dat het nog wel enkele jaren zal duren vooraleer ze met iets nieuws zullen afkomen. De gebouwen zie ik ze wel snel zetten (toch zeker voor Scandinavië terug compleet te maken), alsook de restaurants en shops terug op capaciteit te brengen.

    De PiB2 zie ik dan, zoals coasterfrenzy ook aangaf, ten vroegste te openen tussen Rulantica en Project 2021.

  9. #149

    Re: Brand Europa-Park

    Verschil is wel dat Phantasialand bijna 2 weken dicht gebleven is na de brand destijds.

  10. #150

    Re: Brand Europa-Park

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jefke88 Bekijk Berichten
    Verschil is wel dat Phantasialand bijna 2 weken dicht gebleven is na de brand destijds.
    Park is ook aardig wat kleiner en vooral: Krapper. Door die brand lag het halve park plat, ondanks dat die niet heel veel kleiner was dan de brand in EP (grofweg 30x100m in PHL, en 50x90m in EP). Silver City en China Town waren ontoegankelijk voor opruimwerkzaamheden. Dat betekent dus dat de twee ingangen die naar de grote parkeerplaatsen leidt ook dicht waren (de ingang van China en de doorgang onder de weg door waren nodig voor ruimverkeer. Maar de rommel was na die 2 weken wel volledig weg en het park weer in zijn geheel toegankelijk.

    Edit: Net een krantenartikel gevonden dat verteld dat zelfs de snelweg naast het park destijds was afgesloten. Dus ik denk wel dat de brand een stukje heftiger was dan in EP (hogere temperatuur, meer rook, meer wind wellicht en het gebouw zelf was ook veel hoger).
    Laatst gewijzigd door coasterfrenzy; 14-06-18 om 18:38.

  11. #151

    Re: Brand Europa-Park

    Volgens een Duitstalig artikel zou Piraten in Batavia in 2020 heropenen.

  12. #152

    Re: Brand Europa-Park

    En de heropbouw is gestart.

    Naam:     1.jpg
Bekeken:  1224
Groote:   64,1 KB

    Naam:     2.jpg
Bekeken:  1289
Groote:   82,2 KB

    Bron: https://www.facebook.com/epfans.club...50112785007964
    I have to tell you, every day is a roller coaster.

  13. #153

    Re: Brand Europa-Park

    Het ontwerp van de nieuwe 'Piraten in Batavia'.

    De vormgeving zal weinig afwijken van het origineel...



    Bron: Facebook Europapark

  14. #154

    Re: Brand Europa-Park

    Heropbouw Scandinavië:





    Bron: https://www.facebook.com/EPAndCO/

  15. #155

    Re: Brand Europa-Park

    Nieuwe foto's van de heropbouw van Scandinavië:







    Dit en meer: https://www.facebook.com/themeparkmagic1/

  16. #156

    Re: Brand Europa-Park

    Update heropbouw Scandinavië - 29/12/2018








    Met dank aan Rudy Dierick - https://www.facebook.com/pg/themeparkmagic1/

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •