X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 5 van de 8 EersteEerste ... 34567 ... LaatsteLaatste
Resultaten 81 tot 100 van de 156

Onderwerp: Brand Europa-Park

  1. #81

    Re: Brand Europa-Park

    Zou Europapark iets overhouden van de voorgevels (in nederland?) als herdenking? Want die waren toch nog intact?

  2. #82

    Re: Brand Europa-Park

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Zeuske83 Bekijk Berichten
    Zou Europapark iets overhouden van de voorgevels (in nederland?) als herdenking? Want die waren toch nog intact?
    Ik denk dat ze die alsnog moeten slopen. Alles wat die gevels VEILIG overeind houdt, is weg (lijkt me). Een memorial ofzo zou nogthans niet slecht zijn, maar dan wellicht wat subtieler.

  3. #83

    Re: Brand Europa-Park

    Update: de Koffiekopjes zullen in de loop van de week weer openen en Fjord Rafting in de loop van de volgende weken. Over PIB zal men later met meer nieuws komen.
    Staff Pretparken.be en Brakesection Magazine

  4. #84

    Re: Brand Europa-Park

    Dit park doet werkelijk alles voor z'n bezoekers . Een beetje verzopen in de waterval aan reacties, maar heeft iemand een verklaring voor het contrast met de dagen-/wekenlange sluiting van Alton Towers 3 jaar geleden? Natuurlijk zijn er vele verschillen en zijn de wetgevingen (sub)landelijk bepaald.

  5. #85

    Re: Brand Europa-Park

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Earlyspencer Bekijk Berichten
    Dit park doet werkelijk alles voor z'n bezoekers . Een beetje verzopen in de waterval aan reacties, maar heeft iemand een verklaring voor het contrast met de dagen-/wekenlange sluiting van Alton Towers 3 jaar geleden? Natuurlijk zijn er vele verschillen en zijn de wetgevingen (sub)landelijk bepaald.
    Je zat daar met zwaargewonden omdat veiligheidsprocedures gefaald hebben, menselijk leed dus. Daar moest de boel op veiligheid herbekeken worden (net zoals andere Gerstlauers van dat type). In Europa Park is alleen materiële schade, noodprocedures hebben hier perfect gewerkt.

  6. #86

    Re: Brand Europa-Park

    Die ronde toren ziet er nog vrij onaangeraakt aan, die zal mss blijven staan.
    I have to tell you, every day is a roller coaster.

  7. #87

    Re: Brand Europa-Park

    Chapeau voor het park om zo snel er weer bovenop te (willen) komen! Ik blijf het één van de absolute toppers van Europa vinden, en met deze ferme tegenslag hebben ze het nogmaals bewezen!

  8. #88

    Re: Brand Europa-Park

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jefke88 Bekijk Berichten
    Je zat daar met zwaargewonden omdat veiligheidsprocedures gefaald hebben, menselijk leed dus. Daar moest de boel op veiligheid herbekeken worden (net zoals andere Gerstlauers van dat type). In Europa Park is alleen materiële schade, noodprocedures hebben hier perfect gewerkt.
    Sterker nog, de veiligheidsprocedures faalden doordat er menselijke fouten zijn gemaakt waarbij de veiligheidsprocedures overtreden werden. Dan lijkt het me logisch dat je het park sluit tot alle procedures correct in orde zijn én zonder aanpassingen gevolgd kunnen worden.
    Bij EP was het net andersom, daar hebben de procedures ervoor gezorgd dat er geen menselijk leed is en dat ze tegen iedere werknemer kunnen/mogen/moeten zeggen dat ze een dikke pluim verdienen voor het geleverde werk. Wat houdt je dan nog tegen om je park te openen?

  9. #89

    Re: Brand Europa-Park

    Inzake die procedures hebben jullie hierboven wellicht gelijk, ik had het zo niet bekeken. Ik zou me - naïef? - veiliger voelen in een park waar alleen een calamiteiten-coaster tijdelijk gesloten is, dan in een mogelijk nog na-smeulend park. De beslissing om daags nadien open te houden was nog op zaterdagavond genomen, volgens mij waren de bluswerken - laat staan de inspecties - nog niet voltooid.

    Nu hopen dat die Versicherung alles netjes en tijdig uitbetaald aan EP, zodat herstel en andere plannen niet op de helling komen. Fjord Rafting mogelijk open nog voor de zomervakantie, impliceert dat er (bijna) geen installatieschade is qua pompen e.d. Die Noorse huisjes zullen er wel een tijdje als schutting uitzien, weer iets dat Rust van Chessy heeft gejat ...

  10. #90

    Re: Brand Europa-Park

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Earlyspencer Bekijk Berichten
    Nu hopen dat die Versicherung alles netjes en tijdig uitbetaald aan EP, zodat herstel en andere plannen niet op de helling komen.
    Volgens een woordvoerder is EP volledig verzekerd en waren ze in orde met veiligheidsvoorschriften. Opvallend: er was geen sprinklersysteem aanwezig in de loods waar de brand ontstond...

    Meer info: http://www.pretparken.be/NL/article/...20Europa-Park:
    Staff Pretparken.be en Brakesection Magazine

  11. #91

    Re: Brand Europa-Park

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door yelle8 Bekijk Berichten
    Volgens een woordvoerder is EP volledig verzekerd en waren ze in orde met veiligheidsvoorschriften. Opvallend: er was geen sprinklersysteem aanwezig in de loods waar de brand ontstond...

    Meer info: http://www.pretparken.be/NL/article/...20Europa-Park:
    Nuja, sprinklerinstallatie is niet altijd verplicht denk ik, vooral bij gebouwen die ouder zijn. Zo heeft onze winkel geen automatische nooddeurren, geen alarmsysteem (brandalarm en geluid zelf zijn afwezig), geen sprinklers, etc. Als je dan de wet bekijkt, natuurlijk wel in België, dan is dit gebouw perfect in orde, gewoon omdat het ouder is dan een bepaalde datum en de wet hiervoor dus uitzonderingen maakt. Ik kan me goed voorstellen dat dit in Duitsland vrij vergelijkbaar is, waardoor sprinklers in die tijd dus eerder een optie waren en het gebouw dus perfect in orde is met verzekeringen/veiligheidsvoorschriften.

  12. #92

    Re: Brand Europa-Park

    Ze waren inorde met alles( had niet anders verwacht van EP). Goed om te horen dat verzekering alles gaat vergoeden. Ik vind ook wel dat EP veel communiceert daarover... of is dat gewoon omdat we het volgen?

  13. #93

    Re: Brand Europa-Park

    Neen, ik heb ook het gevoel dat ze veel communiceren. Maar ergens ook logisch: 25 000 mensen evacueren tijdens de brand, één van de bestbezochte pretparken van Europa, veel media-aandacht in de buitenlandse pers voor de brand... Ik denk dat er naast de fans nog meer mensen kijken. Vergeet ook niet dat hun communicatie in het park de volgende ochtend ook meteen helder was.

    Voor sommigen is het misschien raar om te heropenen daags na de brand, maar wat moet je anders doen met alle bezoekers die al in de hotels of naast het park logeren? Al die mensen verwachten dit ook. Ik neem het hen zeker niet kwalijk, en zou me zeker veilig voelen. Indien het niet veilig was, hadden ze wel gesloten gebleven. Hun veiligheidsprocedures met de vlotte evacuaties hebben dit ook aangetoond.

    Conclusie: nogmaals een dikke pluim voor EP over de manier waarop men te werk gaat om dit alles in orde te krijgen, te communiceren en weer op te bouwen. Dit is wel degelijk een heel professionele aanpak.

  14. #94

    Re: Brand Europa-Park

    De familie Mack werkt intensief aan een nieuw concept voor een nieuwe (soortgelijke) familie-attractie op de plek van PIB.

    > Meer info: http://pretparken.be/NL/article/1966...20in%20Batavia
    Staff Pretparken.be en Brakesection Magazine

  15. #95

    Re: Brand Europa-Park

    Update: Intussen heeft EP via Twitter meer bekend gemaakt over de toekomst na Piraten in Batavia:

    [QUOTE]Na het verlies van de populaire attractie 'Piraten van Batavia' denkt de familie Mack na over een nieuw concept. We kunnen nu echter al bevestigen dat er op die plek in de toekomst weer een attractie voor de gehele familie zal ontstaan./QUOTE]

    Ik denk dat we dus officieel kunnen zeggen RIP PiB?

    Tweet

  16. #96

    Re: Brand Europa-Park

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door yelle8 Bekijk Berichten
    De familie Mack werkt intensief aan een nieuw concept voor een nieuwe (soortgelijke) familie-attractie op de plek van PIB.

    > Meer info: http://pretparken.be/NL/article/1966...20in%20Batavia
    En jullie waren me net voor

  17. #97

    Re: Brand Europa-Park

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door yelle8 Bekijk Berichten
    De familie Mack werkt intensief aan een nieuw concept voor een nieuwe (soortgelijke) familie-attractie op de plek van PIB.
    Indien ze voor hun nieuw concept wederom zonder licentie samenwerken met Walt Disney Imagineering hoop ik dat ze deze keer in Shanghai zijn gaan kijken voor hun nieuwe, soortgelijke piratenattractie .

    Los daarvan blijft het jammer dat in het nogal marginale darkride landschap van Europa park juist hun grootste en mooiste darkride verdween. Tevens één van de laatste 'klassieke' darkrides van groot opzet. Zonde...

  18. #98

    Re: Brand Europa-Park

    Niet dat ik met pluimen wil gaan lopen, maar mijn vermoeden klopt blijkbaar dat er geen of minder sprinklers / brandvertragend materiaal aanwezig was in de opslagruimte. Al zijn sprinklers ook niet tegen elke brand opgewassen, ik veronderstel dat die wel en veelvuldig aanwezig waren in PIB. Mogelijk hebben ze vertragend gewerkt, al is dat moeilijk op te maken uit de beelden. Wellicht is dit een deel van het lopend onderzoek.

    Het nut van dergelijke materialen louter in publiek toegankelijke ruimten, wordt volgens mij toch een beetje teniet gedaan indien in aanpalende gebouwen geen dergelijke voorzorgsmaatregelen werden getroffen. Natuurlijk kan je ook uit de hele afloop zonder gewonde bezoekers of parkmedewerkers concluderen dat het evacuatieplan prima heeft gewerkt, maar wie weet leidt deze brand tot strengere regels inzake materialen in en nabij drukbezochte locaties.

  19. #99

    Re: Brand Europa-Park

    En ook de Koffiekopjes zijn weer open:

    Staff Pretparken.be en Brakesection Magazine

  20. #100

    Re: Brand Europa-Park

    En de gevel van Piraten in Batavia is reeds gedeeltelijk afgebroken. Vermoedelijk zullen alle gevels van het hollands gebied dus plaats moeten maken.

    Naam:     1.jpg
Bekeken:  381
Groote:   158,2 KB
    I have to tell you, every day is a roller coaster.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •