X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 3 van de 8 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Resultaten 41 tot 60 van de 156

Onderwerp: Brand Europa-Park

  1. #41

    Re: Brand Europa-Park

    Ondertussen draait de (kleine) Monorail alweer testritjes, deze zal dus niet veel/geen schade geleden hebben.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Zeuske83 Bekijk Berichten
    Wat ik me afvraag: De site van EP was gisteren niet meer bereikbaar.. Zouden ze het gedaan hebben met reden of was dat toeval?
    de site is vannacht rond 2u30 terug online gekomen. Woordvoerder zei dat de site offline was door de gevolgen van de brand en dat ze zo snel mogelijk de site probeerden te "herstellen". Maar dat zegt misschien ook niet veel. Het kan zijn door bezoekersdrukte dat het plat gegaan is, het kan zijn dat er ergens een installatie geraakt is, maar ook gewoon omdat men niet wist wat er de volgende dagen ging gebeuren: de openingstijden staan erop, tickets en overnachtingen zijn online te bestellen, ...
    Laatst gewijzigd door yelle8; 27-05-18 om 10:12.
    Staff Pretparken.be en Brakesection Magazine

  2. #42

    Re: Brand Europa-Park

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door yelle8 Bekijk Berichten
    Ondertussen draait de (kleine) Monorail alweer testritjes, deze zal dus niet veel/geen schade geleden hebben.
    behalve de remise die zou afgebrand zijn natuurlijk. Wat als er nu één van de treintjes defect is?

  3. #43

    Re: Brand Europa-Park

    Erg erg tragisch! Niet te vatten dit! Maar toch, wat een efficiëntie weer van dit park! 25.000 man op een gestructureerde manier kunnen ontruimen zonder paniek, zonder gewonden en al zeker zonder doden. Chapeau!

    Btw, de Noorse kerk heeft, integenstelling tot wat andere vermoedde, het gewoon gehaalt en is nog volledig in ere! Ook Vindjammer is desondanks toch nog geopend vandaag en de kleine monorail draait al testrondjes. Fjord zal wel langer op zich laten wachten, maar heb het idee dat EP deze attractie indien mogelijk ook zo snel mogelijk operatief wil zien (zeker met de zomer in het vooruitzicht).

    Piraten zijn wij helaas kwijt . Mooie banner trouwens, prachtig eerbetoon. Ik vermoed dat we geen heropbouw van deze baan moeten verwachten. Wel zie ik ze naar volgend jaar (?) toe het Scandinavisch dorp weer opbouwen. Maar time Will tell denk ik.

  4. #44

    Re: Brand Europa-Park

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Belgiumcoasterfreak Bekijk Berichten
    Piraten zijn wij helaas kwijt . Mooie banner trouwens, prachtig eerbetoon. Ik vermoed dat we geen heropbouw van deze baan moeten verwachten. Wel zie ik ze naar volgend jaar (?) toe het Scandinavisch dorp weer opbouwen. Maar time Will tell denk ik.
    Ik vraag me af wat ze gaan doen inderdaad. Echt asap aan een heropbouw van Noorwegen beginnen? Een exacte kopie? Zouden ze toch als eerbetoon een soortgelijke attractie als PIB zetten?...
    Staff Pretparken.be en Brakesection Magazine

  5. #45

    Re: Brand Europa-Park

    Heb een poll geopend waar we kunnen speculeren over de toekomst van dit deel van het park:

    http://board.pretparken.be/showthrea...5299#post15299

  6. #46

    Re: Brand Europa-Park

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ignace Bekijk Berichten
    Als ik dit zie verwacht ik dat Fjord Rafting toch langere tijd gesloten blijft, niet vanwege de schade maar om het Scandinavische dorp terug op te bouwen.
    Eigenlijk hoop ik dan toch dat ze het niet gewoon terug opbouwen. Dit is meteen een kans om het gebied aan te pakken. Nu was het scandinavisch straatje niet meteen het deel van het park wat dit het hardste nodig had, maar het was een beetje een allegaartje en de infrastructuur niet heel gunstig.

    Zeker met oog op project 2021 krijg je twee gebieden die vrijwel naast elkaar liggen, maar zonder verbinding, waardoor je steeds moet omlopen via het midden van het park.

    Nee, laat ze eerst dit gebied vrij ruimen van alle rommel en dan rustig een volledig nieuw concept ontwikkelen. Dit is de gelegenheid om het backstage gedeelte ook te verplaatsen, zodat het park zelf meer ruimte krijgt (die het in de toekomst wel nodig heeft), maar ook om de infrastructuur te verbeteren. Finland hoort niet in scandinavie en je vind ook niets van het land terug in dat gebied, dus haal die er uit. Nu heb je enkel noorwegen en denemarken dat gerepresentateerd wordt. Laat ook wat meer zweden terug komen en hou finland er uit.

    Grijp de kans aan om ook Nederland wat groter te maken, met een nieuwe darkride die dan ook meteen bakken beter is dan piraten. Er kan rechts van EuroMir een pad richting scandinavie of IJsland (of beiden) leggen, dat dan ook ontsluiting naar het nieuwe gebied 2021 kan gaan geven.

    Dat gehele project mag dan gerust ook een paar jaar in beslag nemen om het GOED te doen. Phantasialand heeft destijds ook de fout gemaakt om hals over kop river quest te bouwen, met als gevolg dat de attractie meer een parkeergarage was dan wat anders. Nu, vele jaren later kost het ding bakken met geld om fatsoenlijk te themen. Ook daar hadden ze het beter wat langer laten liggen om het meteen goed te doen. EP kan van die fouten leren.

  7. #47

    Re: Brand Europa-Park

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door yelle8 Bekijk Berichten
    Ondertussen draait de (kleine) Monorail alweer testritjes, deze zal dus niet veel/geen schade geleden hebben.



    de site is vannacht rond 2u30 terug online gekomen. Woordvoerder zei dat de site offline was door de gevolgen van de brand en dat ze zo snel mogelijk de site probeerden te "herstellen". Maar dat zegt misschien ook niet veel. Het kan zijn door bezoekersdrukte dat het plat gegaan is, het kan zijn dat er ergens een installatie geraakt is, maar ook gewoon omdat men niet wist wat er de volgende dagen ging gebeuren: de openingstijden staan erop, tickets en overnachtingen zijn online te bestellen, ...
    Bedankt voor uw antwoord...

    Mmo eerbetoon aan shadinaviën en pib op de site

  8. #48

    Re: Brand Europa-Park

    Voor wie nog een blik wil werpen op deze (verstopte) pagina: https://www.europapark.de/nl/attracties/piraten-batavia

    De (kleine) Monorail en Panorama-Bahn zijn weer geopend.
    Laatst gewijzigd door yelle8; 27-05-18 om 11:14.
    Staff Pretparken.be en Brakesection Magazine

  9. #49

    Re: Brand Europa-Park

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Zeuske83 Bekijk Berichten
    Wat ik me afvraag: De site van EP was gisteren niet meer bereikbaar.. Zouden ze het gedaan hebben met reden of was dat toeval?
    hij is bereikbaar maar de pirates of batavia is eraf.

  10. #50

    Re: Brand Europa-Park

    :'(

    Staff Pretparken.be en Brakesection Magazine

  11. #51

    Re: Brand Europa-Park

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door yelle8 Bekijk Berichten
    de site is vannacht rond 2u30 terug online gekomen. Woordvoerder zei dat de site offline was door de gevolgen van de brand en dat ze zo snel mogelijk de site probeerden te "herstellen". Maar dat zegt misschien ook niet veel. Het kan zijn door bezoekersdrukte dat het plat gegaan is, het kan zijn dat er ergens een installatie geraakt is, maar ook gewoon omdat men niet wist wat er de volgende dagen ging gebeuren: de openingstijden staan erop, tickets en overnachtingen zijn online te bestellen, ...
    Wellicht is er toch schade aan de infrastructuur, want de woordvoerder meldt net dat men op dit moment geen e-mails kan beantwoorden waardoor men aanraadt telefonisch contact op te nemen.
    Staff Pretparken.be en Brakesection Magazine

  12. #52

    Re: Brand Europa-Park

    Dit is ook pijnlijk beeld, erg sneu voor het park:



    Foto: Facebook Olivier Acker

  13. #53

    Re: Brand Europa-Park

    Originele, grotere foto:



    Een overzicht van wat we dus volledig kwijt zijn (rood). Zoals op de foto hierboven te zien is, valt het op dat op het Nederlandse plein de geveltjes vrijwel volledig intact zijn (groen) maar letterlijk alles net daarachter weg is... In het gele gebied ontstond de brand wellicht.

    Laatst gewijzigd door yelle8; 27-05-18 om 12:21.
    Staff Pretparken.be en Brakesection Magazine

  14. #54

    Re: Brand Europa-Park

    Wat me nog het meest raakt, is het feit dat het harde werk van een familie in een paar ogenblikken volledig vernield is.
    Piraten in Batavia was één van de attracties die ik tijdens mijn eerste bezoek 4 jaar geleden absoluut wou meepikken. Ik ben best wel fan van die kitcherige dark-rides. In het Scandinavische themagebied gingen we trouwens altijd eten. Drie jaar geleden zaten we nog op een terrasje aan dat restaurantje daar, met zicht op Fjord Rafting.

    In elk geval toont het optreden van Europa-Park tijdens zo'n nachtmerrie van professionalisme en een hart voor bezoekers. Courage, Europa-Park!

  15. #55

    Re: Brand Europa-Park

    Ook ik was al meermaals gaan eten in het Fjord restaurant. Het had iets apart, het zicht vanop het terras was aangenaam, in de zon gelegen.

  16. #56
    borisvdd
    Guest

    Re: Brand Europa-Park

    Het is misschien een stomme vraag... Ik zag een filmpje van iemand op de uitkijktoren. Bij de eerste passage was er slechts wat rook en een minuut later - bij de tweede passage - stond het dak al helemaal in lichterlaaie. Het is een wonder dat er gelukkig geen gewonden of doden gevallen zijn (vandaar dat ik "medeleven" en "eerbetoon" er een beetje over vind, maar dat ben ik natuurlijk). Gelukkig dat die piratenattractie een weinig populaire attractie is. Erg veilig en brandbestendig kunnen de gebruikte materialen dan toch niet geweest zijn?

  17. #57

    Re: Brand Europa-Park

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door borisvdd Bekijk Berichten
    Het is misschien een stomme vraag... Ik zag een filmpje van iemand op de uitkijktoren. Bij de eerste passage was er slechts wat rook en een minuut later - bij de tweede passage - stond het dak al helemaal in lichterlaaie. Het is een wonder dat er gelukkig geen gewonden of doden gevallen zijn (vandaar dat ik "medeleven" en "eerbetoon" er een beetje over vind, maar dat ben ik natuurlijk). Gelukkig dat die piratenattractie een weinig populaire attractie is. Erg veilig en brandbestendig kunnen de gebruikte materialen dan toch niet geweest zijn?
    zou je die kunnen delen? ik ben benieuwd alvast bedankt

  18. #58

    Re: Brand Europa-Park

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door borisvdd Bekijk Berichten
    Het is misschien een stomme vraag... Ik zag een filmpje van iemand op de uitkijktoren. Bij de eerste passage was er slechts wat rook en een minuut later - bij de tweede passage - stond het dak al helemaal in lichterlaaie. Het is een wonder dat er gelukkig geen gewonden of doden gevallen zijn (vandaar dat ik "medeleven" en "eerbetoon" er een beetje over vind, maar dat ben ik natuurlijk). Gelukkig dat die piratenattractie een weinig populaire attractie is. Erg veilig en brandbestendig kunnen de gebruikte materialen dan toch niet geweest zijn?
    Ik ga ook eerlijk zijn hier, ik vind het ook maar een beetje overdreven hoor. Oké, t'is flink balen voor EP dat ze een stuk kwijt zijn, maar om daar een zwarte band voor op de site te zetten? Beetje much, nee?
    Je vois la vie en des biscuits.

  19. #59

    Re: Brand Europa-Park

    Voor zij die nog nooit met hun neus op de feiten zijn gedrukt betreffende een brand, ik kan je 2 filmpjes aanraden. 1 van een voetbalstadion in Engeland in de jaren 80 (géén préhistorie dus).
    https://www.youtube.com/watch?v=5x8BCcUjJ4w
    Let AUB goed op de timer, het filmpje duurt slechts 5 minuten. Let op de spontane ontbranding van de Bobbies en de voetbalsupporter, maar ook razendsnel een volledige voetbaltribune in lichterlaaie staat.
    En het tweede is dat van de Switel in Antwerpen,
    https://www.youtube.com/watch?v=MqndBL52cY0
    Let ook hier op de tijd tussen kunnen zien, en letterlijk NIKS meer zien. Beeld je dan een indoor attractie in.

    In beide gevallen is er nu niet echt sprake van materialen die licht ontvlambaar zijn hè... Brand is echt alles verwoestend en razendsnel, je hebt letterlijk slechts seconden om jezelf in veiligheid te brengen.

    PS: als je nog eentje wil, die moet je zelf maar even zoeken: Innovation in Brussel.
    Laatst gewijzigd door chupacalabra; 27-05-18 om 15:21.

  20. #60

    Re: Brand Europa-Park

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door belgiumfalcon Bekijk Berichten
    zou je die kunnen delen? ik ben benieuwd alvast bedankt
    In één omwenteling, iets minder dan anderhalve minuut, is het van een rookpluim veranderd naar uitslaande brand:

    Staff Pretparken.be en Brakesection Magazine

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •