X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 6 van de 8 EersteEerste ... 45678 LaatsteLaatste
Resultaten 101 tot 120 van de 156

Onderwerp: Brand Europa-Park

  1. #101
    borisvdd
    Guest

    Re: Brand Europa-Park

    Goed, dan kunnen ze eindelijk een Belgisch gebied maken. In het Nederlands gebied staat eigenlijk maar één attractie die met Nederland te maken heeft: Koffiekopjes, en dat is dan enkel de naam die in het Nederlands is. Met België kan je zoveel méér doen:
    - geveltjes met trapjes
    - een gezellig frietkraam
    - een restaurant met Belgische gerechten
    - een darkride over de Middeleeuwen, want we hebben veel middeleeuwse steden
    - een attractie rond Francorchamps
    enz...

  2. #102

    Re: Brand Europa-Park

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door borisvdd Bekijk Berichten
    Goed, dan kunnen ze eindelijk een Belgisch gebied maken. In het Nederlands gebied staat eigenlijk maar één attractie die met Nederland te maken heeft: Koffiekopjes, en dat is dan enkel de naam die in het Nederlands is. Met België kan je zoveel méér doen:
    - geveltjes met trapjes
    - een gezellig frietkraam
    - een restaurant met Belgische gerechten
    - een darkride over de Middeleeuwen, want we hebben veel middeleeuwse steden
    - een attractie rond Francorchamps
    enz...
    Ze hebben al een fritkot, in het Nederlandse gebied dan nog wel ...

  3. #103

    Re: Brand Europa-Park

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bobby turbo Bekijk Berichten
    Ze hebben al een fritkot, in het Nederlandse gebied dan nog wel ...
    Ze hadden een fritkot, dat bevind zich net nog in het getroffen gedeelte denk ik. Is vlak naast het kindermusical gebouw, en daarvan is het bovenste verdiep gedeeltelijk verbrand dus. Ik denk ook met de bluswerken dat de musical en dus ook het fritkot te veel schade opgelopen gaan hebben.
    I have to tell you, every day is a roller coaster.

  4. #104

    Re: Brand Europa-Park

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door borisvdd Bekijk Berichten
    In het Nederlands gebied staat eigenlijk maar één attractie die met Nederland te maken heeft: Koffiekopjes, en dat is dan enkel de naam die in het Nederlands is...
    Delfts Blauw lijkt me ook een link.

  5. #105

    Re: Brand Europa-Park

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door borisvdd Bekijk Berichten
    Goed, dan kunnen ze eindelijk een Belgisch gebied maken. In het Nederlands gebied staat eigenlijk maar één attractie die met Nederland te maken heeft: Koffiekopjes, en dat is dan enkel de naam die in het Nederlands is. Met België kan je zoveel méér doen:
    - geveltjes met trapjes
    - een gezellig frietkraam
    - een restaurant met Belgische gerechten
    - een darkride over de Middeleeuwen, want we hebben veel middeleeuwse steden
    - een attractie rond Francorchamps
    enz...
    Koffiekopjes verwijst naar delfts blauw in Nederland.

    Trapgeveltjes zijn ook typisch Nederlands, wat door onder andere België is over genomen.

    Frietkraam hoort inderdaad niet in Nederland, die mogen ze dan naar België verplaatsen. Typisch Nederlandse gerechten ga je ook echt niet verkopen in een pretpark

    Qua middeleeuwen zijn zowel Duitsland als Frankrijk veel sterker dan België.

    Attractie Rond francorchamps - Ze hebben Silver Star al rond dat thema (maar dat zou dan op een onbegrijpelijke wijze Monaco moeten voorstellen).

    Blijft nog over het Restaurant, maar daar moet je me even mee helpen, want buiten de Friet (die we al hadden) zou ik niet weten wat je er moet serveren :s

  6. #106

    Re: Brand Europa-Park

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    Koffiekopjes verwijst naar delfts blauw in Nederland.
    En koffie is door de Nederlanders groot gemaakt in Europa/wereld, de VOC was de eerste die dit op grote schaal verhandelde.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    Trapgeveltjes zijn ook typisch Nederlands, wat door onder andere België is over genomen.
    De oudste trapgevelhuizen staan wel in België, huis 't Spijker in Gent als ik me niet vergis. Dus het zijn eerder de Nederlanders die dat overgenomen hebben van de Belgen/Vlamingen.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    Frietkraam hoort inderdaad niet in Nederland, die mogen ze dan naar België verplaatsen. Typisch Nederlandse gerechten ga je ook echt niet verkopen in een pretpark
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    Blijft nog over het Restaurant, maar daar moet je me even mee helpen, want buiten de Friet (die we al hadden) zou ik niet weten wat je er moet serveren :s
    Belgische gerechten moet wel lukken, ik denk dan aan mosselen (wel moeilijker in EP door de ligging) of aan Steak met frieten. Sowieso zou het restaurant moeten inzetten op Belgische bieren (liefst abdijbieren en zwaardere a la Duvel), waar er ook een grote bar is die deze bieren ook serveert na etenstijd.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    Qua middeleeuwen zijn zowel Duitsland als Frankrijk veel sterker dan België.
    Qua middeleeuwen (en dan vooral de hoge en de late) staat België/Vlaanderen nochtans sterk hoor, Vlaanderen (het graafschap!) was eeuwenlang de belangrijkste economische regio boven de Alpen en kon wedijveren met Italiaanse stadstaten als Venetië en Genua. Het eerste beursgebouw ter wereld staat in Brugge (Huis Ter Beurze) en het eerste speciaal gebouwde beursgebouw stond in Antwerpen. Ook qua kunst was Vlaanderen toonaangevend, zowel in beeldhouwwerken als in schilderkunst, zie maar naar alle Vlaamse primitieven. Om nu te zeggen dat Duitsland en Frankrijk in deze periode veel belangrijker waren lijkt me nogal overdreven.
    Na 1550 is er veel kennis en kunde overgeheveld naar de Nederlanden (door oa verzanding Zwin, 80-jarige oorlog en val van Antwerpen)
    Als er 1 periode is die je kan aangrijpen om België voor te stellen, lijkt het me net wel de middeleeuwen.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    Attractie Rond francorchamps - Ze hebben Silver Star al rond dat thema (maar dat zou dan op een onbegrijpelijke wijze Monaco moeten voorstellen).
    Moet Silver Star echt Monaco voorstellen? Ik dacht eerder aan racen in het algemeen aangezien Frankrijk als de bakermat van de racerij wordt aanzien.
    Laatst gewijzigd door Michielsken; 01-06-18 om 09:53.

  7. #107

    Re: Brand Europa-Park

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    Trapgeveltjes zijn ook typisch Nederlands, wat door onder andere België is over genomen.
    Trapgeveltjes is niets meer dan een typische middeleeuws architectuurstijl die in de mode was indertijd in België, Nederland, Duitsland en Engeland. In Nederland zijn die dingen langer blijven gebruiken dan in de andere landen. Dus dat het iets kenmerkend Nederlands is, op zich wel maar overgenomen door België is onzin. Eén van de oudste gebouwen met trapgevels staan trouwens in Gent.


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    Qua middeleeuwen zijn zowel Duitsland als Frankrijk veel sterker dan België.
    Je vergeet Engeland nog. Maar ik durf wel stellen dat géén van die landen nog zo'n steden hebben met zware middeleeuwse binnensteden. Gent, Antwerpen, Brugge... niet voor niets populair onder toeristen en wordt het als een troef uitgespeeld voor het Belgische toerisme.


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    Attractie Rond francorchamps - Ze hebben Silver Star al rond dat thema (maar dat zou dan op een onbegrijpelijke wijze Monaco moeten voorstellen).
    Als dat Monaco moet voorstellen ben ik Napoleon... Niet dat ik je niet geloof dat ze dat zelf beweren, maar enige gelijkenis met Monaco is er niet te zien.


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    Blijft nog over het Restaurant, maar daar moet je me even mee helpen, want buiten de Friet (die we al hadden) zou ik niet weten wat je er moet serveren :s
    Kom kom Andre, de Belgen staan wel bekend als Bourgoundiërs he Wat zou je daar nog kunnen serveren: mosselen, stoofvlees, Paling in't groen, gehaktballetjes, konijn met pruimen, stoemp met worst, steak tartaar, ham en witloofrolletjes, vol-au-vent, waterzooi. Als dessert wafels En een uitgebreide bierkaart. Er zijn wel degelijk genoeg opties voor een Belgisch restaurant.

  8. #108

    Re: Brand Europa-Park

    Roland Mack heeft een emotionele videoboodschap achtergelaten op de kanalen van Europa-Park. Naast de brandweer bedanken, wil hij nu ook uitdrukkelijk en uitvoerig alle fans bedanken die hem, en natuurlijk de hele familie, steunen en hun moreel de kracht geven om verder te gaan.

    Verder verscheen er ook een paginagrote 'advertentie' in verschillende Duitse en Zwitserse kranten om iedereen te bedanken voor de hulp en steun van de afgelopen week; welk pretpark zie je dat nadoen?!

    Staff Pretparken.be en Brakesection Magazine

  9. #109

    Re: Brand Europa-Park

    Dat van die krant is puur marketing hoor. Ze gaan daar nog weinig mensen mee bereiken die ze 'vergeten zijn om te bedanken', tenzij ze daar een hele hoop post ontvangen hebben met kaarten en steunbetuigingen. Die brief in de kranten is gewoon om te laten zien dat het park nog steeds open is en voor 99% verder kan draaien (waar op zich niks mee is uiteraard). Dat die brief ondertekend is met "uw familie Mack" komt voor mij wel wat melig en eigenlijk ook wat dikkenekkerig over en is wel wat jammer vind ik...
    Laatst gewijzigd door jefke88; 01-06-18 om 11:55.

  10. #110

    Re: Brand Europa-Park

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten

    Frietkraam hoort inderdaad niet in Nederland, die mogen ze dan naar België verplaatsen. Typisch Nederlandse gerechten ga je ook echt niet verkopen in een pretpark
    Nogthans verkopen ze er poffertjes, welke typisch Nederlands is. Trouwens Kibbeling zou ook nog gaan qua Nederlands gerecht.

    In mijn ogen zouden ze beter iets doen met onze typische ardense huisjes. Vergelijkbaar met het dorpspleintje in Plopsa Coo. Is een stijl van bij ons, ziet er mooi uit en is nog niet zoveel gebruikt in pretparken.
    I have to tell you, every day is a roller coaster.

  11. #111

    Re: Brand Europa-Park

    België floreerde echte wel in de middeleeuwen: de 15e eeuw wordt ook niet voor niets de Gouden Eeuw genoemd. Niet alleen op vlak van schilderkunst met de Vlaamse Primitieven, maar ook door de centrale ligging van Brugge. In Brugge werden heel wat goederen toen verhandeld (hier is ook de 'beurs' ontstaan in de herberg van de familie van der Beurze), maar was ook de plaats waar goederen toekwamen en verstuurd werden naar andere plaatsen in Europa. Hier kunnen ze zeker wel iets mee doen hoor.

    Op vlak van horeca, zie ik mogelijkheden voor zowel Nederland (stroopwafels, poffertjes, broodje kroket, bitterballen, kaasplanken, oliebollen, stoemp, friterie uit de muur...) als België (mosselen, frieten, balletjes in tomatensaus of Luikse balletjes, stoofvlees, garnaalkroketten, tomaat-crevette, wafels, paling, konijn met pruimen, steak tartaat, witloofrolletjes met ham, vol-au-vent, asperges...). En natuurlijk mogen in een Belgisch themagebied een chocoladewinkel (met Belgische pralines, neuzekes, speculoos...) en een biercafé (met streekbieren, fruitbieren en zware bieren) niet ontbreken.

    Ik ben echt wel overtuigd dat er heel wat mogelijkheden zijn

  12. #112

    Re: Brand Europa-Park

    In de 15e eeuw floreerde heel Europa, dus België heeft op dat vlak echt niets te bieden wat de rest van Europa niet groter/beter heeft. Qua schilderijen zou ik een darkride wel zien zitten die beroemde schilderijen tot leven doet wekken, maar dat is niet genoeg voor een heel themagebied (al heb ik niets tegen een Benelux gebied).

    Van het eten dat je noemt is het overgrote deel oorspronkelijk Frans of Nederlands.. De chocolade zie ik echter wel zitten, helaas heeft EP al een contract met Lindt, dus Belgische kwaliteit gaan we er voorlopig niet zien. (wederom die sponsoring. Ik snap echt niet waarom een park van dit formaat dat nog moet hebben. Tal van andere parken komen makkelijk toe zonder. Een chocolaterie zou zo veel beter zijn als je meerdere merken kon aanbieden. Een Race/Monaco experience bij SiSta zou ook zo veel beter zijn als ook daadwerkelijk meerdere merken elkaar beconcurreerden etc. en ik hoef tijdens een ritje op een achtbaan ook geen spijkerbroeken, auto's of gas in mijn gezicht gesmeten te krijgen.)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door punisher Bekijk Berichten
    Nogthans verkopen ze er poffertjes, welke typisch Nederlands is. Trouwens Kibbeling zou ook nog gaan qua Nederlands gerecht.

    In mijn ogen zouden ze beter iets doen met onze typische ardense huisjes. Vergelijkbaar met het dorpspleintje in Plopsa Coo. Is een stijl van bij ons, ziet er mooi uit en is nog niet zoveel gebruikt in pretparken.
    Dat is een beetje hoe je het woord "gerecht" interpreteerd. Poffertjes en Kibbeling zijn eerder tussendoortjes/snacks. Maar je hebt gelijk: Dat soort dingen verkopen inderdaad wel.

    Ik zat meer te denken aan boerenstamppot, hutspot, etc. Dat is échte Nederlandse kost, maar ga aan de straatstenen niet kwijt geraken in een normaal pretpark.

  13. #113

    Re: Brand Europa-Park

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten



    Dat is een beetje hoe je het woord "gerecht" interpreteerd. Poffertjes en Kibbeling zijn eerder tussendoortjes/snacks. Maar je hebt gelijk: Dat soort dingen verkopen inderdaad wel.

    Ik zat meer te denken aan boerenstamppot, hutspot, etc. Dat is échte Nederlandse kost, maar ga aan de straatstenen niet kwijt geraken in een normaal pretpark.
    Ja, snack/tussendoortje is een betere verwoording. Maar inderdaad, dat is wel wat mensen gaan kopen. Zelf zou ik ook nooit kiezen voor een stamppot.

    Een Belgisch dorpspleintje met wat huisjes van vlaanderen en wallonie en dan een echt typische gammel fritkotje, een bruin kroeg een chocolade winkeltje. En dan als attractie een vrijval in een Belfort ofzo? Een Belfort is vrij Belgische, de meeste vind je hier, een paar in Frankrijk en enkele in Nederland.
    I have to tell you, every day is a roller coaster.

  14. #114

    Re: Brand Europa-Park

    Haha clash der cuturen op een pretparken-forum!

    De Vlaamsche primitieven zoals Van Eyck situeren zich helemaal op het einde van de Middeleeuwen en zijn daarom niet zo representatief voor de Dark Ages.
    Hetzelfde geldt voor het herbouwde centrum van Brugge, dat vooral bij gebrek aan industrialisatie van de sloop gespaard bleef. Al kan ik iedereen een bezoekje aan Historium Brugge aanraden.

    Het meest typisch Middeleeuws uit België en bepalend voor de wereldgeschiedenis lijkt me het Fort van Bouillon. Wiedes dat je in de huidige geopolitieke context een kruis mag maken over het thema kruistochten in een pretpark.

    Wie van de forumleden heeft al eens paling gegeten? Met dat gerecht ga je weinig gezinnen lokken. Mosselen uit NL als Vlaamsch gerecht zou wel mooi passen in een BeNeLux-zone, maar uit het bericht van Herr Mack maak ik op dat het ginds bij die Niederlände zal blijven. Het meest Belgische aspect met pretpark-potentieel lijkt me inderdaad chocolade. Maar een bestaand contract met een andere (Duitse?) producent en een chocolade-darkride in een ander Duits park, vormen belemmeringen.

    Belgische strips zijn dan weer IP-gebonden. Bier? NL exporteert meer bier dan België: https://atlas.media.mit.edu/nl/profile/hs92/2203/ . Streekbieren zijn te eh ... streekgebonden om een grote groep leken aan te spreken. Rembrandt & Van Gogh lijken me wereldwijd bekender dan alle Belgische schilders samen. Niet terecht volgens mij, maar face it, Nederland kan zichzelf veel beter verkopen dan het bescheiden en kunstmatig samengestelde België. En nogmaals: frieten zijn mogelijk het enige gerecht dat je werkelijk in elk pretpark ter wereld kan vinden. En het gros van de Aardlingen beschouwt ze als Frans, wat mogelijk nog kan kloppen ook, afhankelijk van de interpretatie.

    Nous sommes quand-mêmes tous des européens (Arno)
    Laatst gewijzigd door Earlyspencer; 01-06-18 om 20:42.

  15. #115

    Re: Brand Europa-Park

    Nederland verkoopt meer bier, maar de biercultuur van Belgie is toch wel even wat anders. Je hebt in het buitenland genoeg plaatsen waar je Belgisch speciaalbier kunt kopen. En toch zie ik EP dit zo direct niet doen.

    De chocolade van Lindt komt uit Zwitserland trouwens .

    Strips had ik inderdaad nog niet bij stil gestaan, al weet ik niet of dat thema mooi zou staan in EP.

    Op zich zijn er wel redelijk wat dingen waarmee je een Belgisch thema kunt vullen. Maar het belangrijkste ontbreekt denk ik wel: De grote lijnen. Je hebt niet echt speciale architectuur, noch een speciaal landschap. Dat eerste heeft Ijsland bijvoorbeeld ook niet (lijkt té veel op Denemarken), maar juist door in het ijslands gebied stukken bouwstijl met het landschap te combineren krijg je een eigenzinning (en wat mij betreft mooiste) themagebied van EP. Voor België heb je genoeg opvullingsdingetjes. En met strips of schilderijen kun je nog wel wat in een darkride doen. Maar hoe ga je de grote lijnen van het gebied vorm geven?

    [sarcasme]Ik weet nog een attractie. Een doolhof. Maar in plaats van met typische heggen wordt het een grote circel die als snelweg gethemed is vol met stilstaande auto's. Je moet je weg door de auto's heen zien te vinden om bij een mini-atomium in het midden uit te komen dat dienst doet als kleine uitkijktoren over het doolhof heen[/sarcasme]

  16. #116

    Re: Brand Europa-Park

    Paling zou ik ook niet verkopen. Ik zou eerder gaan voor Forel > is typisch voor de Ardennen. Want ja, dat is ook België. Is natuurlijk ook niet uniek, aangezien dit gerecht ook populair is in Duitsland, maar het zal wel verkopen. Ook een groentebuffet met bv. Witloofsalade. Daarnaast Steak, Vol au vent en Stoofvlees. Verder moet je het niet gaan zoeken.

  17. #117

    Re: Brand Europa-Park

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jefke88 Bekijk Berichten
    Dat van die krant is puur marketing hoor. Ze gaan daar nog weinig mensen mee bereiken die ze 'vergeten zijn om te bedanken', tenzij ze daar een hele hoop post ontvangen hebben met kaarten en steunbetuigingen. Die brief in de kranten is gewoon om te laten zien dat het park nog steeds open is en voor 99% verder kan draaien (waar op zich niks mee is uiteraard). Dat die brief ondertekend is met "uw familie Mack" komt voor mij wel wat melig en eigenlijk ook wat dikkenekkerig over en is wel wat jammer vind ik...
    Op een doorsnee gezin (de doelgroep dus) komt dit heel sympathiek over. Dit strookt ook met de commentaar die ik van gewone mensen heb gehoord de laatste week. Het is nu niet zo, dat je er meer zin in krijgt om naar het park te gaan. En van die kaarten en steunbetuigingen zou je nog eens kunnen verschieten. Duitsland is nog traditioneler dan ons verprutste land, ook al hebben ze dezelfde problematiek.
    Laatst gewijzigd door vampire; 02-06-18 om 10:09.

  18. #118
    borisvdd
    Guest

    Re: Brand Europa-Park

    Er zijn zo te zien wel érg veel dingen om een Belgische zone te maken.
    - Een bekende toren (Mechelen, Brugge,...) gebruiken als droptower attractie.
    - Een restaurant met typische gerechten als biefstuk friet, witloof in hesperolletjes en kaassaus, konijn op grootmoedes wijze, worst met appelmoes, boterkoeken, aardbeien, wafels met allerlei beleg, Belgische bieren in plaats van die Duitse brol,...
    - Er zijn al twéé attracties met een racethema, daarin hebben jullie gelijk. Ik zocht gewoon een reden om er nog een coaster bij te krijgen.
    - Iets met het Atomium?
    - Een fake Manneke-Pis
    - Een adventure-trail zoals je in Durbuy enzo kan vinden in een bos-zone van het park
    enz...

  19. #119

    Re: Brand Europa-Park

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door borisvdd Bekijk Berichten
    Er zijn zo te zien wel érg veel dingen om een Belgische zone te maken.
    - Een bekende toren (Mechelen, Brugge,...) gebruiken als droptower attractie.
    - Een restaurant met typische gerechten als biefstuk friet, witloof in hesperolletjes en kaassaus, konijn op grootmoedes wijze, worst met appelmoes, boterkoeken, aardbeien, wafels met allerlei beleg, Belgische bieren in plaats van die Duitse brol,...
    - Er zijn al twéé attracties met een racethema, daarin hebben jullie gelijk. Ik zocht gewoon een reden om er nog een coaster bij te krijgen.
    - Iets met het Atomium?
    - Een fake Manneke-Pis
    - Een adventure-trail zoals je in Durbuy enzo kan vinden in een bos-zone van het park
    enz...
    Een echt Belgisch biercafe kan wel zeer interesant zijn

  20. #120

    Re: Brand Europa-Park

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door borisvdd Bekijk Berichten
    - Iets met het Atomium?
    Voordat ze Blue Fire bouwden hoopte ik eigenlijk altijd op zo'n spaghettibowl achtbaan, die zich door het atomium heen wurmt.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •