Ik quoteer mezelf.. ik heb voor een mix van 3 opties gekozen.

Eigenlijk hoop ik dan toch dat ze het niet gewoon terug opbouwen. Dit is meteen een kans om het gebied aan te pakken. Nu was het scandinavisch straatje niet meteen het deel van het park wat dit het hardste nodig had, maar het was een beetje een allegaartje en de infrastructuur niet heel gunstig.

Zeker met oog op project 2021 krijg je twee gebieden die vrijwel naast elkaar liggen, maar zonder verbinding, waardoor je steeds moet omlopen via het midden van het park.

Nee, laat ze eerst dit gebied vrij ruimen van alle rommel en dan rustig een volledig nieuw concept ontwikkelen. Dit is de gelegenheid om het backstage gedeelte ook te verplaatsen, zodat het park zelf meer ruimte krijgt (die het in de toekomst wel nodig heeft), maar ook om de infrastructuur te verbeteren. Finland hoort niet in scandinavie en je vind ook niets van het land terug in dat gebied, dus haal die er uit. Nu heb je enkel noorwegen en denemarken dat gerepresentateerd wordt. Laat ook wat meer zweden terug komen en hou finland er uit.

Grijp de kans aan om ook Nederland wat groter te maken, met een nieuwe darkride die dan ook meteen bakken beter is dan piraten. Er kan rechts van EuroMir een pad richting scandinavie of IJsland (of beiden) leggen, dat dan ook ontsluiting naar het nieuwe gebied 2021 kan gaan geven.

Dat gehele project mag dan gerust ook een paar jaar in beslag nemen om het GOED te doen. Phantasialand heeft destijds ook de fout gemaakt om hals over kop river quest te bouwen, met als gevolg dat de attractie meer een parkeergarage was dan wat anders. Nu, vele jaren later kost het ding bakken met geld om fatsoenlijk te themen. Ook daar hadden ze het beter wat langer laten liggen om het meteen goed te doen. EP kan van die fouten leren.