Goh.. ik moet toegeven: Ik was nooit op het idee gekomen, maar een darkride waarbij beroemde schilderwerken uit Nederland (of de Benelux, afhankelijk van hoe het gebied wordt uitgewerkt) tot leven worden gebracht vind ik vrij geniaal.

Echter vond ik het ook wel goed dat er in Bamboe Baai eens non-Duitse kost werd geserveerd. (jaja.. EP heeft het voedsel aangepast aan waarvan ze graag willen dat wij denken dat bij het thema hoort. Maar stiekem is het allemaal heel standaard Duits. Op zich niets mis mee, want Duits eten is ook heel Goed eten.. maar zeker in een park op maat van EP is wat afwisseling altijd welkom - dus euraziatisch mag zeker terug komen).

Probleem met Bamboe Baai was dat de sfeer er totaal niet door kwam omdat het volk niet leek te weten wat ze met het restaurant moesten. Van de ene kant had het de allure van Blue Lagune kunnen hebben, maar doordat ze enkel wat noodles in een kartonnen bakje serveerden - die je ook nog eens zelf moest ophalen - was de uitstraling van het restaurant nogal in tegenspraak met het eten dat je kon krijgen, hetgeen vooral tot een verwarde sfeer leed.