Ik verwacht (en hoop) dat ze het Scandinavische gebied zullen restaureren zodat de modale bezoeker uiteindelijk niet veel verschil zal opmerken. Met de brand in het achterhoofd misschien met extra veiligheidsvoorzieningen.

Voor Piraten in Batavia verwacht ik een gelijkaardige restauratie, maar veel drastischer. Ik vermoed dat de layout van de attractie blijft bestaan (het zou me verbazen dat de fundamenten van de attractie - vaargeul, pompen ed veel schade hebben opgelopen in het water) en men de darkride in hetzelfde thema en sfeer zal heropbouwen, maar met een ander ritverloop, verhaal en thema. Hierbij ontdoen ze hopelijk een paar van de vreemde beslissingen die in de attractie zaten, zoals de geprojecteerde draak op dat watergordijn.

De kans dat er iets anders dan een darkride terugkomt op deze plek lijkt me uiterst klein. Hetgeen ze gered hebben - de gevels aan het Nederlandse plein - zie ik niet afgebroken worden. Er is al zoveel verloren gegaan op een uiterst pijnlijke manier, ik zie het park niet nog meer afbreken.