X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Resultaten 1 tot 20 van de 22

Onderwerp: Eten in pretparken

Hybride Weergave

Vorig Bericht Vorig Bericht   Volgend Bericht Volgend Bericht
  1. #1

    Re: Eten in pretparken

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Belgiumcoasterfreak Bekijk Berichten

    Desondanks blijft het ook een groot cultureel verschil. Ik merk dat voor de meeste Europeanen het niet uitmaakt wat voor kost ze binnenspelen in een pretpark. Vooral het fastfood gaat rap binnen, zelfs verspreid over meerdere dagen, puur omdat dat snelle kost is waar je niet veel tijd aan verliest. In Amerika is dit, vooral in Disney World, veel anders. Het volk is daar veel gemoedelijker en heeft het er voor over om een groot stuk van hun dag te investeren in een uitgebreidere maaltijd. Niet zo gek, aangezien vele bezoekers van dat resort daar met gemak een week of twee verblijven en je dus effectief die tijd hebt. Het is ook een cultuur waar tijd eigenlijk over het algemeen geen rol speelt. Zie je ook aan wachttijden: ik heb nog nooit in Europa op één dag tijd meerdere attracties gezien die de 3 uur wachttijd overschrijden en mensen die alsnog blijven aanschuiven. Vele hier zouden zoiets al makkelijker links laten liggen, of dat idee heb ik toch...
    Dan spreek je toch wel écht uitsluitend over Disney World. Trouwens: Ook daar is >3 uur wachten voor hun nieuwe attractie geen uitzondering. In andere parken in USA komt dat - zeker in het hoogseizoen - zelfs nog vaker voor.

    Hetzelfde geldt voor eten. Nergens kun je zo goed eten als in Disney World, maar dat is meteen ook de grootste uitzondering. 90% van de amerikaanse parken moet het hebben van fastfood. Zelfs het Aneheim resort van Disney serveert (relatief) veel meer fast food dan Disney World en besteed minder aandacht aan goed eten.

    Je bewering over meerdaagse bestemmingen lijkt aardig te kloppen. Echter ook hier gaat dat lang niet altijd op: Alton Towers, Heide Park, Thorpe Park, Slagharen, OK Corral, Duinrell, etc. die allemaal meerdaagse bestemmingen zijn, maar toch vrijwel uitsluitend fast food serveren. Ook het eten in de Efteling staat nu niet bekend als heel goed.

    Ik denk dat we een stukje imago dat een park wilt hebben zeker niet mogen uitsluiten. In het rijtje met voorbeelden hierboven valt op dat de helft Thrill-parken zijn die zich toch vooral op jeugd richten.

  2. #2

    Re: Eten in pretparken

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    (...) Ook het eten in de Efteling staat nu niet bekend als heel goed.
    'T is kritiek die ik al vaker heb horen vallen en eerlijk gezegd begrijp ik niet goed van waar dit komt. Het aanbod en de kwaliteit in de Efteling scoren beduidend beter dan dat van vele andere parken in de omgeving als je het mij vraagt.
    Met Het Witte Paard en Panorama telt het park twee prima self-service restaurants. Her en der vind je al snack-varianten in thema (Turkse pizza bij Fata Morgana, noodles bij de pagode, BBQ-braadworsten bij de Bob, ...). En het park telt zelfs drie restaurants met tafelbediening. Vooral Het Wapen van Raveleijn is een erg fijn concept voor wie na parksluiting nog even uitgebreid wil tafelen.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •