X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Resultaten 1 tot 16 van de 16
  1. #1

    [TR] Tokyo Dome City 31/05/2018

    31/05/2018: Tokyo Dome City
    01/06/2018: Sea Paradise
    01/06/2018: Yokohama Cosmoworld
    01/06/2018: Tokyo Joypolis
    02/06/2018: Tobu Zoo Park
    02/06/2018: Hanayashiki
    03/06/2018: Yomiuriland
    04/06/2018: Nagashima Spa Land
    05/06/2018: Parque Espana
    05/06/2018: Sea Train Land
    06/06/2018: Lagunasia
    06/06/2018: Higashiyama Zoo
    07/06/2018: Universal Studios Japan
    08/06/2018: Misaki Park
    08/06/2018: Universal Studios Japan
    09/06/2018: Himeji Central Park
    09/06/2018: Hirakata Park
    10/06/2018: Ikoma Skyland
    11/06/2018: Fuji-Q Highland
    12/06/2018: Tokyo Disneyland
    13/06/2018: Tokyo DisneySea
    14/06/2018: Tokyo Disneyland
    14/06/2018: Tokyo DisneySea
    15/06/2018: Toshimaen
    16/06/2018: Fuji-Q Highland

    Big in Japan

    Eenmaal ingecheckt in het eerste hotel stroomt de adrenaline door men lijf: ik ben eindelijk in Tokyo! Ondanks de weinige slaap die ik op de vlucht had gekregen, besluit ik om nog een kort stapje in de wereld te zitten voor ik mijn capsule in duik. En wat voor betere manier is er om je pretparkreis te starten dan op een achtbaan?

    In het verplaatsen neem ik per ongeluk een foute trein, die me weliswaar voorbij de halte brengt waar ik over wilde stappen, maar er niet stopt. Niets aan de hand: een tiental minuutjes later dan voorzien sta ik in Suidobashi, geen cent armer maar wel wat ervaring rijker. Nu die coastercount gaan opkrikken!



    Ondanks dat het nog geen acht uur is, is het al donker in Tokyo. Gelukkig houd de pret hier niet op als het donker is: Tokyo Dome city en zijn stadspretpark LaQua zijn tot negen uur geopend. Terwijl ik door het eerste deel van het park loop merk ik op dat er heel wat meer attracties zijn dan ik aanvankelijk dacht. Als coasterfan is er natuurlijk maar één attractie waar mijn hart op dat moment naar verlangde, dus ik liet al de rest even links liggen.





    Daar was die dan: Een tachtig meter hoge berg van grijs staal in het centrum van Tokyo. De baan domineert zijn directe omgeving met zijn lift, maar het is vooral de rest van de track die zich schaamteloos over daken en doorheen een gebouw en een reuzenrad werkt welke me benieuwd maakt. Ik was nog net op tijd, want binnen twintig minuten zou Thunder Dolphin sluiten voor de dag. Ik koop snel een ticketje via één van de automaten en spring ergens vanachter in het treintje. Ready, set, go!



    Thunder Dolphin wist me tegelijk mijn hart te winnen en me te teleurstellen. Teleurstellen omdat de baan niet heel krachtig is en vooral: veel te snel voorbij, maar toch vond ik het een fantastische coaster. Er zit hier en daar wat airtime in, maar wat echt telt is de ongelofelijke setting, zeker in het donker. Tussen de wolkenkrabbers op een hypercoaster zitten is uniek en een onverwachtse drop nemen waarin het lijk dat je op de straat gaat donderen is een bizarre ervaring. Tegen het einde van de baan zit er een stuk waarop de track rustig heen en weer slingert over een dak, maar zelfs dit redelijk saaie stuk word spectaculair gemaakt door de afgrond naast de trein. Het is een achtbaan die nergens anders zou werken en het helemaal moet hebben van zijn omgeving, maar man, met deze omgeving erbij is de coaster echt fantastisch.



    Tokyo Dome City is een enorm verwarrend pretpark: vergelijk het met het CentrO in Duitsland, als dat enkele stukjes pretpark verspreid zou hebben liggen. Er zijn enorm veel shops en restaurants te vinden rond de attracties, wat het toch erg gezellig maakt. Iets minder leuk is dat het in dit park extreem moeilijk is om je te navigeren. Om bij een attractie te geraken moet je soms heel wat trappen op of af, en dan moet je er nog rekening mee houden dat het een trap is die effectief bedoelt is om op of af te gaan: er zijn soms trappen voor één specifieke richting. Op drukke dagen ongetwijfeld handig, op deze kalme avond had ik iets van ‘fuck the system’.





    Ik wist dat er ergens in het park nog een best grootse darkride moest zijn waar ik al lovende woorden van had gehoord. Ver zoek ik niet: al snel vind ik The Dive, een interactieve stand-updarkride waar je in een onderzeeër die ronddraait watermonsters moet afknallen. De afwerking van deze ride situeert zich ergens halverwege Atlantis Adventure en Ocean of Darkness. Pas als ik op het parkplan kijk merk ik dat er een andere darkride in het park is waarvan de naam wel een belletje doet rinkelen: ik had net vijfhonderd Yen betaald voor de kindershooter. Achja, weer een ervaring rijker.





    Naar die andere darkride was het eventjes zoeken. Uiteindelijk vond ik hem in een kelder. Sommige delen van het park zijn verbonden zoals verschillende metrolijnen, echt bizar. Tokyo Panic Cruise is een 4-D darkride met van die meebewegende wagentjes. Je rijd eigenlijk van scherm tot scherm, maar onderweg is er ook wel redelijk geslaagde thematisatie met hier en daar een effectje. Op zich was het volgens mij geen slechte attractie, maar omdat ik de taal niet kende was ik ook niet mee met de figuren en het verhaal. Ergens had ik liever gehad dat dit een interactieve darkride was geweest: geweld is de taal van de wereld!





    Er stonden nog heel wat attracties: een parachutetoren (waar zie je dat nog), een log flume die er best leuk uitzag en natuurlijk het iconische reuzenrad. Omdat ik geen dagpass had gekocht en alles per attractie betaalde liet ik het echter hierbij voor mijn eerste avond in Japan. Het mocht er wat drukker zijn, maar volgens mij is Tokyo Dome City echt een heel gezellige plek op warme zomeravonden zoals deze. Een zeer leuke start van de trip, maar ondertussen was het al half tien en moest ik toch echt wat slaap gaan inhalen – Stay tuned voor de rest van die avonturen!

  2. #2

    Re: [TR] Tokyo Dome City 31/05/2018

    ik lees weer met plezier mee; Japan is hier een droombestemming, ook vanwege de eeuwenoude cultuur en de natuur.

  3. #3

    Re: [TR] Tokyo Dome City 31/05/2018

    Leuk TR, Ignace! Ik ben benieuwd naar de rest van je avontuur

  4. #4

    Re: [TR] Tokyo Dome City 31/05/2018

    Mooi begin van een tot de verbeelding sprekende reis! Was je daar alleen in Tokyo? Succes met het neerpennen van alle andere ervaringen.

  5. #5

    Re: [TR] Tokyo Dome City 31/05/2018

    Top Ignace, kijk uit naar alle avonturen!
    Go down like Hyperion, launch like a Taron, fly like a Fenix and challenge your Nemesis

  6. #6

    Re: [TR] Tokyo Dome City 31/05/2018

    Toen ik gisteren je whereabouts las, overviel me het meest jaloerse gevoel in jaren. Parken en coasters in schietgraag en vlees-verslindend USA zullen wel meer dan de moeite zijn, maar alles buiten misschien de Mississippi-delta laat me er diepvries-koud.

    Totaal anders sta ik tegenover Japan. Al sinds 2017 plan ik een trip, maar om familiale, financiële en binnenkort ook Olympische redenen (2020: à eviter) liggen die plannen al even lang in de koelkast.

    Als ik er niet over las: was je te laat voor het spaakloze reuzenrad? Voor het overige: blijkbaar maar matige attracties in een prima setting. Qua setting zal dat ook wel opgaan voor de achtergrond bij Fuji-Q, niet? Looking forward ...

  7. #7

    Re: [TR] Tokyo Dome City 31/05/2018

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knessel Bekijk Berichten
    ik lees weer met plezier mee; Japan is hier een droombestemming, ook vanwege de eeuwenoude cultuur en de natuur.
    Bedankt! Ik zal al maar meteen toegeven dat we niet écht veel van de cultuur hebben gezien, op het reizen, eten en slapen na dan. Ook dat gebeurd toch vaak helemaal anders dan in België. Echte activiteiten buiten pretparken waren een bescheiden wandeling rond het keizerlijk paleis op een dag met teveel tijd en een bezoek aan de Tokyo Tower. Ik ga zeker ooit nog wel terug naar Japan, en hopelijk maakt een iets meer gematigde Ignace-uit-de-toekomst meer tijd voor dit soort dingen, maar vooralsnog is het pretparken wat mijn hart slaat.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door siroccofreakske Bekijk Berichten
    Leuk TR, Ignace! Ik ben benieuwd naar de rest van je avontuur
    Fijn dat je meeleest !

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Michielsken Bekijk Berichten
    Mooi begin van een tot de verbeelding sprekende reis! Was je daar alleen in Tokyo? Succes met het neerpennen van alle andere ervaringen.
    Ik was alleen tot de avond van Yomiuriland, dan kwam Sammy aan tot de morgend na de laatste dag van ons bezoek aan het Disneyresort.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GriffonofNemesis Bekijk Berichten
    Top Ignace, kijk uit naar alle avonturen!
    Thx!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Earlyspencer Bekijk Berichten
    Toen ik gisteren je whereabouts las, overviel me het meest jaloerse gevoel in jaren. Parken en coasters in schietgraag en vlees-verslindend USA zullen wel meer dan de moeite zijn, maar alles buiten misschien de Mississippi-delta laat me er diepvries-koud.

    Totaal anders sta ik tegenover Japan. Al sinds 2017 plan ik een trip, maar om familiale, financiële en binnenkort ook Olympische redenen (2020: à eviter) liggen die plannen al even lang in de koelkast.

    Als ik er niet over las: was je te laat voor het spaakloze reuzenrad? Voor het overige: blijkbaar maar matige attracties in een prima setting. Qua setting zal dat ook wel opgaan voor de achtergrond bij Fuji-Q, niet? Looking forward ...
    Osaka is kandidaat voor de wereldexpo in 2025, als je lang genoeg wacht kan je ook dat meepikken. Het reuzenrad was nog open, maar het was betalen per attractie en het leek me in het donker niet zo'n fantastische ervaring. Ik overwoog het bij een eventueel volgend bezoek wel mee te pikken, maar dat is er dus uiteindelijk niet van gekomen. De achtergrond van Fuji-Q sloeg lelijk tegen: door de wolken en de mist heb ik van die berg evenveel gezien als van die dikke vette RMC in Bobbejaanland.

  8. #8

    Re: [TR] Tokyo Dome City 31/05/2018

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ignace Bekijk Berichten
    ... dikke vette RMC in Bobbejaanland.
    Volgens mij heb jij teveel sushi gegeten en zijn je hersenen aangetast. Hoe kan je anders de woorden RMC en Bobbejaanland combineren in 1 zin

  9. #9

    Re: [TR] Tokyo Dome City 31/05/2018

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ignace Bekijk Berichten
    ...door de wolken en de mist heb ik van die berg ...
    Zowat een jaar geleden werd je in dit subforum net niet gestenigd vanwege het Colosseum "een hoop oude stenen" te noemen. En nu Fujisan gewoon "die berg" noemen! 🤐 Dit moet één van de meest mythische vulkanen in ons zonnestelsel zijn. Een 'wandelingetje' op en neer staat torenhoog op m'n emmer-lijst. Dat de Jappen aan de voet ervan een (nog steeds?) slecht functionerend pretpark met enkele topcoasters hebben neergepoot, beschouw ik als een prettige voetnoot, niet meer.

    Belofte maakt schuld: na je volgende Japan-trip graag een foto van een zonsopgang boven het kratergat, bewolking of niet.

  10. #10

    Re: [TR] Tokyo Dome City 31/05/2018

    Leuk verslag Ignace. Ik heb tijdens mijn bezoek in Japan tot 3 keer toe Tokyo Dome City bezocht.
    Want ondanks dat het park open was tot 21u00 had Thunder Dolphin glijdende uren.
    De ene keer was ik er om 20u30 en was hij al gesloten, de keer erop om 19u30 en ook toen reeds gesloten.

    Daarom had ik mijn derde keer ingepland op de middag in het weekend. Wat de ideale keuze bleek te zijn, want niet enkel was de baan toen open, er hing een bijzonder coole sfeer. Er waren live optredens, cos-players en gewoon een heerlijke algemene ambiance. Tokyo Dome City in het weekend voelt aan alsof je in een blitse video game rondloopt met allemaal te gekke personages. Thunder Dolphin vond ik overigens ook een fijn ding. Al is het zoals je aanhaalt vooral de surrealistische ligging die het 'm doet. De Tokyo Panic Cruise vond ik dan weer iets te psychedelisch, echt niets van te maken, maar wel zeer Japans .

    Jammer overigens dat je de Fujiyama niet hebt kunnen zien, want als backdrop van een park kan het wel tellen! Ik bezocht Fuji-Q niet, maar ben wel de vulkaan opgegaan. Zeker de moeite en het Fujigoko (5 meren) natuurpark er rond is waarlijk prachtig. Ik liet me overigens vertellen dat de Fujiyama slecht 70 dagen per jaar zichtbaar is. De kans dat je hem ziet is dus kleiner dan 20%...

    Overigens ben ik ook zeer benieuwd naar wat je van Tokyo Disney Resort vond. Ik ken namelijk niemand die na een bezoek aan Parijs, Tokyo als tweede Disney resort aandoet .
    Laatst gewijzigd door T-Bô; 19-06-18 om 11:01.

  11. #11

    Re: [TR] Tokyo Dome City 31/05/2018

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Earlyspencer Bekijk Berichten
    Belofte maakt schuld: na je volgende Japan-trip graag een foto van een zonsopgang boven het kratergat, bewolking of niet.
    Ik overweeg het ernstig .

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door T-Bô Bekijk Berichten
    Leuk verslag Ignace. Ik heb tijdens mijn bezoek in Japan tot 3 keer toe Tokyo Dome City bezocht.
    Want ondanks dat het park open was tot 21u00 had Thunder Dolphin glijdende uren.
    De ene keer was ik er om 20u30 en was hij al gesloten, de keer erop om 19u30 en ook toen reeds gesloten.

    Daarom had ik mijn derde keer ingepland op de middag in het weekend. Wat de ideale keuze bleek te zijn, want niet enkel was de baan toen open, er hing een bijzonder coole sfeer. Er waren live optredens, cos-players en gewoon een heerlijke algemene ambiance. Tokyo Dome City in het weekend voelt aan alsof je in een blitse video game rondloopt met allemaal te gekke personages. Thunder Dolphin vond ik overigens ook een fijn ding. Al is het zoals je aanhaalt vooral de surrealistische ligging die het 'm doet. De Tokyo Panic Cruise vond ik dan weer iets te psychedelisch, echt niets van te maken, maar wel zeer Japans .
    Jammer genoeg was het hele park bij mij zowat verlaten, maar het leek me inderdaad wel heel gezellig te zijn op een drukkere dag, met zonlicht erbij.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door T-Bô Bekijk Berichten
    Overigens ben ik ook zeer benieuwd naar wat je van Tokyo Disney Resort vond. Ik ken namelijk niemand die na een bezoek aan Parijs, Tokyo als tweede Disney resort aandoet .
    Spoiler alert: ik was meer onder de indruk in Tokyo dan Parijs. Maar daarmee is nog niets gezegd natuurlijk ...

  12. #12

    Re: [TR] Tokyo Dome City 31/05/2018

    Alvast bedankt voor deze nieuwe TR-reeks. Ik kijk er nu al naar uit om de rest van je avonturen te lezen.

  13. #13

    Re: [TR] Tokyo Dome City 31/05/2018

    Ik ben ook wel blij met een nieuwe TR-reeks

    Als mensen een achtbaan noemen waar ik zelf nog nooit van gehoord heb, dan zoek ik hem vaak op Youtube. Deze zag er inderdaad wel bijzonder uit, zo tussen de gebouwen!

    Dit is dus al je tweede intercontinentale reis die je alleen maakt (ook als was het deze keer slechts voor een deel van de trip)? Proficiat, ik zou het jou niet nadoen ... in theorie ken ik Engels, maar in de praktijk ben ik niet zo spreekvaardig in andere talen dan Nederlands. Wat serieus afschrikt om alleen naar het buitenland te gaan.

    @Earlyspencer: Fujisan mag dan wel één van de meest mythische vulkanen in ons zonnestelsel zijn, Olympus Mons stampt hem gewoon plat
    Once you sit back, you never go back.

  14. #14

    Re: [TR] Tokyo Dome City 31/05/2018

    Toen ik zag dat je in Japan was, was het eerste dat door mijn hoofd schoot "Hopelijk volgen er uitgebreide TR's!" En kijk eens aan, met veel plezier het eerste exemplaar gelezen ondanks dat ik denk dat het niet voor snel zal zijn, wil ik er toch ooit eens in Japan geraken.

    Bedankt voor het TR, ik kijk al uit naar de volgende!
    Coastercount: 611
    Live a life you will remember!

  15. #15

    Re: [TR] Tokyo Dome City 31/05/2018

    Hé Ignace, bedankt voor je TR! Ik ga dit met grote interesse volgen.
    Volgend jaar zit ik voor het werk een tijdje in Fuji-Q Highland, en wil ik ook een weekje vakantie in Japan plannen. Weliswaar in mijn eentje, en zal dit grotendeels dan wel Tokyo en omgeving worden. Ik heb nog niks gepland, dus ik ben ook wel benieuwd hoe je door het land heen gereisd bent, en wat je bevindingen daarmee geweest zijn

  16. #16

    Re: [TR] Tokyo Dome City 31/05/2018

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door simon Bekijk Berichten
    Alvast bedankt voor deze nieuwe TR-reeks. Ik kijk er nu al naar uit om de rest van je avonturen te lezen.
    Arigato!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Azmidiske Bekijk Berichten
    Dit is dus al je tweede intercontinentale reis die je alleen maakt (ook als was het deze keer slechts voor een deel van de trip)? Proficiat, ik zou het jou niet nadoen ... in theorie ken ik Engels, maar in de praktijk ben ik niet zo spreekvaardig in andere talen dan Nederlands. Wat serieus afschrikt om alleen naar het buitenland te gaan.
    Ik spreek - net als de meesten denk ik - redelijk vlotjes Engels omdat ik veel Engelstalige muziek luister, veel op Engelstelige sites lees, Engelstalige series kijk enzovoorts. Ik zou als ik jou was gewoon eens naar bijvoorbeeld Londen gaan om te kijken hoe goed je Engels is. In bijvoorbeeld Japan is gebrekkig Engels eigenlijk genoeg, dat spreken ze er namelijk zelf ook .

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nathan G Bekijk Berichten
    Toen ik zag dat je in Japan was, was het eerste dat door mijn hoofd schoot "Hopelijk volgen er uitgebreide TR's!" En kijk eens aan, met veel plezier het eerste exemplaar gelezen ondanks dat ik denk dat het niet voor snel zal zijn, wil ik er toch ooit eens in Japan geraken.

    Bedankt voor het TR, ik kijk al uit naar de volgende!
    Gewoon niet ophouden met dromen, maar op een bepaald moment - als je er financieel gezond voorstaat - de knoop doorhakken en zeggen dat je nu wel lang genoeg hebt gewacht. Toen ik de eerste keer buiten Europa ging was ik 21, aan jou om er nog vroeger bij te zijn . Al is dat voor BV Amerika wel een beetje lastig omdat je daar minderjarig bent tot je 21ste...

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Starsplash Bekijk Berichten
    Hé Ignace, bedankt voor je TR! Ik ga dit met grote interesse volgen.
    Volgend jaar zit ik voor het werk een tijdje in Fuji-Q Highland, en wil ik ook een weekje vakantie in Japan plannen. Weliswaar in mijn eentje, en zal dit grotendeels dan wel Tokyo en omgeving worden. Ik heb nog niks gepland, dus ik ben ook wel benieuwd hoe je door het land heen gereisd bent, en wat je bevindingen daarmee geweest zijn

    Interessant! In en rond Tokyo kun je volgens mij al makkelijk een week vullen, met pretparken alleen al. Als je ook wat anders wilt zien en moet kiezen van parken, zou ik vooral Yomiurland (en Disney natuurlijk) aanraden.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •